Gezondheid alle pijlers

warmte / thermo BH tegen koude borsten?

27-09-2009 16:29 33 berichten
Even een hele gekke vraag, de winter staat weer voor de deur en ik krijg door de kou altijd erg pijn in mijn borsten. Ik wikkel vaak een wollen shawl om mijn borst heen voor ik naar buiten ga, maar dan zit je jas zeg maar niet zo lekker meer ;) Heeft iemand wel eens een thermo bh gezien, ipv een thermo hemd? Ik weet nl niet of een thermohemd wel genoeg zou helpen.... of iemand misschien een ander briljant idee? ben ik nou de enige die hier last van heeft???
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat ook gewoon thermo ondergoed hoor! Is dat niks voor jou?
Meen je dit nou?
Ik zou een gewone bh aandoen, en daar overheen een thermo hemd....
Helpt een voorgevormde bh (waar dus wat vulling inzit) niet tegen de kou?
The time is now
Had ik overigens nog nooit van gehoord,iemand met last van koude borsten. Ik kan me voorstellen dat je bovenlichaam koud is, maar alleen je borsten???
Ik herken het wel, maar dan als ik met kou achterop de motor zit. Men, wat kan dat zeer doen, die koude borsten.

Zo'n voorgevormde BH helpt wel wat, maar bij mij is het toch vooral zaak om me gewoon heel warm te kleden.

En dan thuis gekomen lekker de elektrische deken hoog.

Heb er geen last van op de fiets of gewoon buiten ofzo.
Ik heb ook zoiets, bij mij is het niet echt dat mn borsten koud worden, Alleen als het erg koud is heb ik snel steken/pijn in mn borsten, En hoe kouder, hoe erger.

In mijn geval is er helaas ook niets aan te doen.
Oh, ik leer hier toch elke dag weer wat....

Geen oplossingen hier dus, behalve een voorgevormde bh en daarover een thermohemp. Ik denk dat je veel meer niet kan doen.
Ik herken het verder niet hoor, maar als ik een sjaal omdoe, dan gaat die diagonaal over borst 1, om mijn nek, voor kruisen en dan het andere einde (ook weer diagonaal) over borst 2. Dan jas aan.

Thermo bh... ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat zegt niks.
Ik zou trouwens een fleece sjaal nemen, of gewoon een fleece bodywarmer aanschaffen voor onder je jas.
Bij sportwinkels kun je van die handenwarmer zakjes kopen. Stop die in je bh, gegarandeerd warme borsten.
Die zijn heet hoor Mayou. Ik heb er hier een stuk of 10 liggen, maar als die net aan zijn wil ik die echt niet op mijn borsten hebben.

Er bestaan ook electrische inlegzolen voor in schoenen. In principe kun je die natuurlijk ook in je bh leggen. Met batterijen.

En er bestaan ook jassen met batterijen. Maar een donsjack houdt evenveel warmte vast.

Een krant houdt ook heel goed warmte vast, een vriendin van mijn moeder stopte vroeger altijd een krant onder haar jas als ze in de winter op haar brommer stapte.

Ohja. Vorig jaar zag ik op tv een test met thermo ondergoed. Het dure spul is (helaas) veeeeeeeeeeeeeeeel beter dan het goedkope en ook veeeeel beter dan het middenklasse spul. Dus als je thermo ondergoed wilt aanschaffen, investeer dan in iets goeds.
Herkenbaar. Zeker en vooral bij mijn zwangerschappen, vreselijk pijn kunnen ze dan doen. En dan niet door de hormonen(waardoor je borsten al veel pijn kunnen doen), maar echt door de kou...auwa auwa auwa! Het enigste dat bij mij helpt is een warme kruik of de warmte van een kop thee die ik tegen mijn borsten aanvlij (boven mij trui welteverstaan).
Ja, dat vind ik echt.
Mijn vriend warmt ze op in de winter, prima geregeld en een stuk goedkoper dan thermo ondergoed.
quote:Rollergirl schreef op 27 september 2009 @ 18:18:

Mijn vriend warmt ze op in de winter, prima geregeld en een stuk goedkoper dan thermo ondergoed.Jouw bh's of de zijne?
Ja, dat vind ik echt.
Hahaha, een vriendje met warme handen :-D
quote:Rollergirl schreef op 27 september 2009 @ 18:18:

Mijn vriend warmt ze op in de winter, prima geregeld en een stuk goedkoper dan thermo ondergoed.*heeft nu visioenen van een fietsende meid met haar vriend achterop de bagagedrager*
quote:Mamasaar schreef op 27 september 2009 @ 18:21:

[...]

Jouw bh's of de zijne? Handen in de bh, terwijl ik deze aan heb natuurlijk, tijdje opwarmen en klaar!
quote:mamalelie schreef op 27 september 2009 @ 18:24:

[...]

*heeft nu visioenen van een fietsende meid met haar vriend achterop de bagagedrager*Goed idee! Voor de hele koude dagen
Ja hoor, die bestaan : http://images.google.nl/i ... oHq1UYmUhXN06DpTWbWpvCloI=&h=100&w=100&sz=6&hl=nl&start=5&tbnid=vhPDIndfU2BYDM:&tbnh=82&tbnw=82&prev=/images%3Fq%3Dthermo%2Bbra%26gbv%3D2%26hl%3Dnl
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En deze voor de zomer ;

Ook héél herkenbaar!

In de winter kunnen mijn borsten ook zo verschrikkelijk pijnlijk koud zijn. Het trekt dan helemaal vanuit TE harde tepels naar de rest van mijn borst. Het duurt dan ook echt een tijdje voordat het weer warm wordt. Ik ben echt blij als ik dan op de bestemming ben aangekomen en ze weer een beetje op temperatuur komen. Enige oplossing is bij mij inderdaad hand in de jas :S

Klinkt best stom zo, vriendin was ook een keer in lachen uigebarsten toen ze een keer zei tijdens een bezoekje aan een dierentuin in de winter:'Wat kijk je moeilijk!" Ik: "Heb super koude tietjes!'
quote:vivaeef schreef op 27 september 2009 @ 19:16:

Ook héél herkenbaar!

Enige oplossing is bij mij inderdaad hand in de jas :S

Grappig, daar had ik nu helemaal geen last van toen ik mijn borsten vrij liet (ja, dat kon met maatje A min). Warm kleden, extra t shirt, klaar. Nu ik gewend ben aan een bh komt ook het koude borsten probleem tevoorschijn.

Alsnog warm kleden dus. Zorgen dat er geen kou langs onder of langs boven bij kan. En heel vaak met de armen over elkaar zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven