***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Sorry, het is een heel egobericht geworden..
He bah Layla, wat naar allemaal. Naar met zieke Yasemin en die situatie op je werk is ook ronduit beroerd.

Heerst er op je werk sowieso een sfeer waarin mensen niet openlijk durven te spreken? Zou iemand jouw baan graag willen hebben? Is iedereen bang voor zijn hachje?

Vervelend dat er zoveel klachten zijn, zeker als het niet allemaal reeel is. Is er trouwens een reden waarom je vaak te laat komt? Kun je daar wat aan doen? Het zou mij weinig kunnen schelen, maar ik weet van mijn oude werk dat mensen zoiets heel erg irritant kunnen vinden.

Tsja, moeilijk om iets te zeggen over wat je moet doen.

Ik denk zelf dat ziek melden weinig oplost en het misschien zelfs erger maakt. Is het niet uitgepraat zaterdag? Is er uberhaupt een oplossing te verzinnen (behalve een andere baan zoeken. Er was toch iets bij de concurrent?)?

Ik denk niet dat je door moet gaan tot je overspannen thuis zit, maar er moet toch ergens een middenweg zijn lijkt me?

Hele moeilijke situatie hoor. Niet leuk als je collega's zo doen. temeer omdat je er al zo lang werkt. Sterkte!!

Succes met werken BM! Dat zal wel even wennen zijn.

Leuk hoor, een reunie. Had je die mensen al die tijd sinds school niet meer gezien? Enneh...tot 3 uur in de kroeg en om 8 uur op? Poe! Dat doe ik je ook niet na. Kon je moeder of EJ de zorg niet even overnemen vanmorgen?

Leuk hoor Swiss, een brunch. Zijn ze in Zwitserland erg kindvriendelijk in restaurants? En heb jij eigenlijk geen schoonmaakster?
Tja dat iemand graag mijn baan wil hebben is me wel duidelijk. Die 2 collega's zijn bij ons komen werken toen ik zw.verlof had van Zahra en toen ik terug kwam werken voelde ik me al een beetje een buitenstaander, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Toen ik verlof had van Yasemin had ik tijdens het verlof al het gevoel dat de collega die mijn werk moest ovenemen het niet leuk zou vinden als ik weer terugkwam en dat was inderdaad het geval. Ze vond het niet leuk dat ze mijn werkzaamheden weer moest overdragen en ik heb het gevoel dat het daarmee te maken heeft. Mijn zusje heeft met de zus van mijn collega samengewerk (mijn collega heeft ook bij dat bedrijf gewerkt maar in de buitendienst) bij een ander bedrijf en die heeft ongeveer hetzelfde met haar zus meegemaakt (wel heel erg toevallig?). Mijn zus gaf me het advies om wel gewoon te gaan werken morgen en gewoon zakelijk te blijven, maar ik weet niet of ik dat kan volhouden. Sowieso zit ik er helemaal doorheen nu door alle stress van de afgelopen maanden, operatie van Yasemin etc. dus misschien dat ik toch een paar dagen thuis blijf. Dan ga ik morgen sowieso even naar de huisarts om met hem te praten, misschien is het wel iets lichamelijk ofzo (hormonen?) en anders vraag ik wel een verwijsbrief voor een psycholoog ofzo.
Och Layla, herrinner je nog mijn situatie op het werk toen ik zwanger was van Xander. Moest er gelijk aan denken. Op tijd ingrijpen, naar een psycholoog gaan.
Ik zou het toch proberen. Misschien valt het wel mee. Is er helemaal niemand met wie je daar kan praten? Als het niet meevalt kan je altijd nog dinsdag thuis blijven. Wat een nare situatie!! Dikke knuffel!

Laat ff weten wat je besloten hebt. Sterkte.

Ik heb nog 4 dagen te gaan en dan heb ik vakantie!!

Drop, DH, ik rij maandagochtend, 5 okt 9.00 uit Boxtel weg, richting Friesland. Een kleine omweg is niet erg, vooral niet als Robbie dan even lekker kan spelen in een speeltuin of een indoor speeltuin! Valt er zoiets te regelen? zou leuk zijn!

Werk!
En voor de Friesland meeters: het wordt dus donderdag 14 uur toch? (Kan hier niet op Hyves). Weet iemand het adres van Icke om op Hyves te zetten? Ik weet waar ze woont maar ken het adres niet
Goedenmorgen allemaal.

Layla, wat een rotsituatie. Ben je nu vandaag naar kantoor gegaan of niet?

Ik zou flink van me afbijten. Lopen zeuren om 5 min te laat binnenkomen is gewoon onzin, misschien heb je minder pauze / rook je niet/ lunch je korter / ga je minder naar het toilet. Tenzij je natuurlijk een baan hebt waar je echt vaste tijden moet werken, dan is het iets anders.

Maar ik zou dus wel gaan werken. En met die miepen bespreken dat je het zielig voor ze vindt dat de situatie zo is, maar dat ze niet moeten zeuren. Ze wisten dat ze je alleen tijdens je zwangerschapsverlof zouden vervangen, nu ben je weer terug. Jammer dat hun eigen baan minder interessant is, maar daar kan jij toch ook niks aan doen?

Ik zou ook wel gaan werken vandaag. Ik gebrijp dat je je vreselijk voelt, maar als je daar wilt blijven, is het wel het beste om juist nu even door te zetten.

Ga naar kantoor, maak een afspraak met die meiden en misschien nog wat mensen die voor je van belang zijn.

Geef aan dat je afgelopen zaterdag niet helemaal wist wat op je afkwam, maar geef nu aan hoe de situatie is.

Ja je hebt 2 kids, dus af en toe zul je iets later zijn / naar huis moeten of wat dan ook. Toch heb jij deze baan en deze verantwoordelijkheden en zal jij alles op de beste manier invullen.

Sorry, kan boos worden om dit soort acties. Het blijkt echt heel vaak dat je eigenlijk als werkende vrouw niet geacht wordt kinderen te krijgen.

Hier alles ok. Nu ff koffie drinken.
Jeetje, layla dat is niet niks wat je even over je uitgestort hebt gekregen zaterdag. Wat weinig professioneel van je collega's om al hun gal te spuwen tijdens zo'n 'grote' bijeenkomst. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten.

Hoe moeilijk het waarschijnlijk ook is zou ik vandaag wel naar mijn werk gaan en een gesprek aan gaan met je leidinggevende (als dat mogelijk is).

Heel veel sterkte!

Vincent was weer flink van de leg vannacht. Na een heerlijk dagje (meet, verjaardag en geen middagslaap) was hij toch om kwart over vier al wakker. Hij heeft nog wel even tussen ons in gelegen en viel om half zeven weer goed in slaap. Jammer voor hem om 7.00 uur moest hij er uit. Ik dacht het ei van Columbus te hebben. Flink veel energie verbruiken overdag en geen slaap --- doorslapen 's nachts.
Jeetje wat zuur zeg, dat die vrouwen het niet accepteren dat ze jouw werkzaamheden were terug moeten geven. Suf ook, want dat hoort nu eenmaal bij vervanging tijdens verlof.

Ik sluit me nog even aan bij de rest: vraag voor vandaag gewoon een gesprek aan met die vrouwen en evt je leidinggevende. Ik denk dat Swiss goede tips heeft gegeven om in het gesprek te stappen.

Ben je naar je werk gegaan? En heb je een afspraak met de dokter?

Bah Esan, weer zo'n beroerde nacht... Vincent is dus echt wakker om kwart over vier?

En het helpt niet om uit te leggen dat het nog nacht is en hem een paar dagen te laten huilen? Of was dat geen optie ivm Feline? Misschien kan dat dan tijdens de herfstvakantie? Dan hoeven jij en Feline niet naar school en is een gebroken nacht wat minder erg.
Bah, Layla, wat een shitsituatie! Ik sluit me aan bij de adviezen Swis!

Wil je daar überhaupt blijven werken? Kan je terecht bij die baan waar ze je zo graag wilden hebben?

Als het je te veel wordt, zou ik me niet ziekmelden, maar wat vakantiedagen opnemen. Ik ben bang dat je die zeurpieten alleen maar munitie geeft als je je ziekmeldt!

He get zeg, wat een vervelende toestand is het bij jou!

Jeetje Esan, je hebt dus weer een beroerde nacht achter de rug? Ik heb eigenlijk geen enkele tip voor je...Sterkte!
Xaloy en Muis: de Friesland-meet was toch volgende week dinsdag? Ik heb Framboosje ook gevraagd en zij komt ook. Leuk!
Oh dinsdag ook goed, ik weet het ff niet meer en geen hyves hier op werk. Super dat Framboos ook komt! Ik zat er nog over te denken om speciaal naar Groningen te gaan; dat kan ik nu eventueel ook nog maar dan alleen voor Iris / Zoyla. Maar dat beslis ik pas als ik in frl ben, wil niet alles vol gooien en dan weer alles moeten afzeggen omdat er ergens een kink in de kabel komt.

Dinsdag 14 uur naar Icke; Check!
Dinsdag is ook goed! Wat leuk dat Framboosje ook komt!
Ah fijn. Gezellig, gezellig, gezellig!!
Layla : ik zou ook met de leidinggevende gaan praten. Baat het niet dan schaadt het niet.

Bij mij was een dikke drie jaar geleden de leidinggevende net het probleem. Maar ik denk dat wanneer het je collega's het zijn je best met je leidinggevende kan praten.

Ik wens je veel succes en je krijgt van mij nog een dikke knuffel.
Even een reactie voor Layla.

Wat een vervelende situatie zeg. Heb je het op kunnen brengen om naar je werk te gaan vandaag?

Jaaaaa ik ben er ook bij dinsdag!! Wil die kans om jullie eindelijk weer eens te zien niet missen natuurlijk!! En leuk Xaloy dat jij er ook bij bent!!!dat is helemaal een unicum!!(-;
Framboosje! Gezellig dat je even aanwipt! We kleppen dinsdag verder!

Lay, hoe is het gegaan vandaag?

Oké, Hugo heeft vanavond bedacht dat hij paprika heel lekker vindt. Dit was van de week niet het geval! Gek mannetje. (maar wel mijn lieve, gekke mannetje!)
Layla, hoe gaat het?

Esan, heel veel sterkte vanacht, ik hoop dat Vincent nu wel goed doorslaapt.

Gezellig een meet, maken jullie wat foto's?

Xaal, kan je de foto's van vrijdag opsturen of op hyves zetten?

Muis, grappig dat ze ineens iets lekker vinden (of juist niet).

Finn heeft last van zijn kiezen. Hij begon een paar keer echt te schreeuwen bij het eten. Nu maar even zacht eten. Hoop dat het snel overgaat.

Morgen gaan we tekenen voor de hypotheek, en woensdag naar de notaris!
Layla, hoe heb je het vandaag gedaan? Ben je nog bij de huisarts geweest? En je werk?

Gekke Huug. Hij lustte toch al een tijdje geen paprika?

Puk heeft niet gegeten. De eerste hap was namelijk te warm en toen werd hij zo boos dat hij uit protest zijn eten liet staan. Sufferd.
Sorry dat ik niet eerder kon reageren, de meiden liggen nu net op bed (man is werken) dus ik kan ff schrijven hoe het gegaan is. Ik ben dus maar wel gewoon gaan werken, hoewel ik er als een berg tegenop zag. We hebben dus ook een nieuwe leidinggevende (een man) en die wilde gelijk met ons 3en apart even een gesprekje. Ik ben als laatste gegaan en hij vroeg natuurlijk hoe het met me ging. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik me behoorlijk genaaid voelde, dat ik een klote weekend had gehad en daar had hij alle begrip voor. Hij vond het ook echt heel vervelend hoe het gegaan was en begreep me helemaal. HIj heeft het er ook nog met die 2 meiden over gehad, dat hij het niet leuk vond dat ze het tijdens die vergadering hadden gespuid en hij zei dat hij dat in de toekomst nooit meer wil laten gebeuren, dat mensen gewoon open en eerlijk moeten zijn als ze iets dwars zit. Hij was wel heel aardig, als ik het niet trok moest ik het zeggen en dan zou ik naar huis mogen 'smiddags om ff bij te komen. Ik voelde me echt een stuk opgeluchter. Verder heb ik aangegeven dat ik wel een uur per week minder wil werken, verdeeld over 4 dagen, wat inhoudt dat ik dan 'smorgens een kwartier later begin, dat geeft mij wat meer rust, want dan hoef ik niet zo te stressen en dat vond hij ook goed. Daarna hebben we nog met zijn 4en bij elkaar gezeten om de werkzaamheden te herverdelen en dat ging eigenlijk best goed. Verder gaat hij de kantoorindeling ook veranderen, wat tot gevolg heeft dat die 2 meiden niet meer tegenover elkaar zitten, maar ik zit dan tegenover 1 van hen en hij zit tegenover de andere, zodat iedereen een nieuwe plek heeft. Ik vond het wel een goed idee, zo is er minder snel kliekvorming denk ik. Ik ben wel zo gaar als boter nu, heb natuurlijk weinig geslapen en ga denk ik maar op tijd naar bed. Ben ook niet meer naar de ha geweest, morgen ga ik wel ff langs met Yasemin, want ze heeft weer rare rode vlekken op haar lijf, op het kdv dachten ze aan de 5e ziekte. En ze heeft ws ook een schimmelinfectie (ik dacht luieruitslag), dus ook maar ff naar laten kijken. Maar aangezien ik tijdens het inloopspreekuur ga is het niet handig om mijn problemen te gaan bespreken, dus dan maak ik denk ik maar gelijk een afspraak voor woensdag, dan ben ik vrij en is man thuis om voor de kinderen te zorgen.

Swiss, spannend morgen & woensdag!!

Bedankt allemaal voor jullie adviezen en medeleven, het doet me echt goed. Dikke knuffel aan jullie allemaal!! Probeer van de week wel weer ff op iedereen te reageren, ben nu te moe helaas.
Even snel half half gelezen.... Layla, wat een klotesituatie op je werk. Kan me voorstellen dat je echt even niet weet wat je ermee aan moet. Zorg er in ieder geval voor dat je het uitspreekt om weer wat rust te krijgen. Je hebt al zoveel te verduren gehad de afgelopen tijd. Dikke

Xaloy: Ik denk dat het mij niet gaat lukken as maandag. Man heeft een soort van rampenoefeningsweken op het werk en kan daardoor de auto niet missen. Met de fiets kom ik niet zo ver en de trein is ook geen goede optie.

Vandaag voeding voor hongerige baby;s gekocht, duimen jullien voor me?
Layla: fijn om te lezen dat het vandaag weer wat tot rust is gekomen, Hoop dat je lekker slaapt!
Ik ben eindelijk bijgelezen. Oh wat hebben jullie toch veel gekletst.

Swiss ik lees weer wat vrolijkheid in je posts. Gelukkig. Meid wat moet je toch allemaal doormaken. Ik heb heel veel bewondering voor over hoe je je er doorheen slaat. Ik denk veel aan je in deze spannende tijd. Fijn dat jullie zon lekkere vakantie gehad hebben trouwens.

Layla: Wat een nare situatie. Ik zou ook proberen wel naar je werk te gaan. Anders is de situatie meteen onwerkbaar denk ik. (voor zover het dat voor jou al niet is). Nu kun je het tij misschien nog een beetje keren.

Chance: het wordt nu echt aftellen. Even een tipje van de sluier voor mij. Hoeveel te laat of te vroeg is Luna geboren?

Over het eten. Gijs eet hier meer dan Koen, maar goed hij moet er nog van groeien. Koen eet smorgens en smiddags 1 of 2 boterhammen en dan eet hij savonds een beetje warm. Eigenlijk heeft hij niet specifiek iets wat hij wel of niet eet. Groenten zijn niet echt favoriet en vlees meestal wel. Maar soms kan hij ineens met heel veel plezier zijn broccoli eten en laat hij zijn vlees liggen. Hij zal zelf dus wel weten wat hij nodig heeft. Fruit is altijd ok. Hier dus geen suckies

Zoals ik al vertelde was de reunie echt gezellig. We hadden elkaar 5 jaar geleden voor het laatst gezien. Niemand was eigenlijk echt veranderd. Iedereen is heel braaf aan het werk. Wij zijn wel de eerste met een echt gezin, maar nu waren wij ook wat vroeg Meest schokkende verhaal was een jongen die 4 maanden in een Amerikaanse gevangenis heeft gezeten omdat hij illegaal het land ik wilde (ik snap ook niet helemaal wat hem bezielde, maar ik geloof dat het de liefde was).

En laar...tjah uitslapen. EJ zijn moeder heeft vanaf 7 uur wel Koen vermaakt. Toen Gijs ook wakker werd ben ik er ook maar uit gegaan. We wilden zondag namelijk ook nog e.e.a doen. Niet dat daar heel veel van gekomen is met onze duffe hoofden (misschien was het toch slimmer om wat langer te blijven liggen).

Vandaag zijn de jongens weer voor het eerst naar de creche geweest en ze hebben zich er heel goed doorheen geslagen. Ze waren eigenlijk meteen weer gewend. Ze waren alleen niet buiten geweest dus Koen was echt onwijs druk toen ik hem kwam halen. Thuis dus nog maar ff naar buiten gegooid.

Mijn eerste werkdag ging wel ok. Gelukkig had ik gisteren al mijn mail doorgewerkt dus kun ik vandaag een klein rustig inkomen.

Ga nu nog maar weer ff op tijd naar bed. Moet nog wel een beetje bijkomen van mijn nachtelijke escapades
tot 2 keer toe is mijn tekst weg, grrr. Geen zin om nog een keer alles te typen.

BM ik ben bij Luna met 42 weken ingeleid en ben bang dat dit weer gaat gebeuren al hoop ik het niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven