Vraag om advies

27-09-2009 22:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames en ook heren van het vivaforum,

Ik heb even jullie hulp nodig

Sinds 3 weken en 3 dagen is het uit tussen mij en mijn nu ex-vriendin. Ik wist ook al dat de relatie niet meer was, wat het is geweest en dat we onze problemen hadden. En toen we samen besloten hadden er een punt achter te zetten vond ik dat ook goed. Dat ik het erna nog 2 weken erg moeilijk heb gehad en zelfs een punt heb gehad dat ik zo'n spijt had dat ik haar weer terug wou (tevergeefs) is nu ook wel achter mij.

Zij bleef bij haar beslissing en ik geniet ook weer meer van het leven zonder relatie en zie ook in dat het misschien zo wel beter is.

Waar ik echter nog mee blijf zitten is de vraag: "Hoe nu verder tussen mij en mijn ex?"

3 weken geleden gaf ze aan dat ze echt nog helemaal gek op me is als persoon en mij niet wilt missen in haar leven. We hebben ook nog veel gebeld in de eerste 2 weken. Maar de laatste dagen geen contact meer. Wel heeft ze in een gesprek online aangegeven mij deze week te zullen hebben gesmst/gebeld.. dat is echter niet gebeurd.

Ik vind mijn ex nog steeds echt een fantastische meid en ben heel blij over de tijd die ik met haar heb gehad. Toch zie ik ook wel in dat ik me beter voel nu dat we even afkicken en toch heb ik ook zoiets dat ik het juist haar graag wil laten weten dat het nu zo goed met me gaat.

Het is dus een beetje moeilijk allemaal.. want ik mis haar toch. Maar misschien weet ik niet zo goed wat ik mis. Misschien heeft mijn ex ook in alle emotie zoveel gezegd over dat ze nog graag met me om wil blijven gaan enzo en merkt ze nu ook dat ze daar eigenlijk steeds minder behoefte aan heeft..

Ik weet dat het een vaag verhaal is, maar misschien dat ik toch wat tips kan krijgen. Ik typ dit nu dus omdat ik het toch een beetje raar vind niets meer van haar gehoord te hebben deze week, terwijl we vorige week nog een leuk gezellig gesprek hadden wat zij ook zo ervaarde. En daarna dus aangaf mij deze week te smsen/bellen. Als ik dan niets hoor ga ik dingen denken als: "oke, dus blijkbaar meent ze ook niet wat ze gezegd heeft", "hoeveel geeft zij nog om mij?".

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Mijn vrienden en vriendinnen zeggen overigens vooral dat geen contact nu gewoon het beste is. Ik merk alleen dat geen contact er nu voor zorgt dat ik minder sympathie voor mijn ex-vriendin begin te krijgen..

Bedankt allemaal!
Je kunt het ook zo zien, ze wil even wat meer afstand om haar gevoelens goed op een rij te krijgen. Dat is meestal wel het beste na een relatie. Misschien is ze juist wel geschrokken omdat het zo gezellig was?

Mijn advies; neem even tijd om het allemaal te laten bezinken. Zowel voor jezelf als voor haar.

Meteen vrienden zijn gaat volgens mij niet eens. Er zijn nog teveel emoties.
quote:jojoost schreef op 27 september 2009 @ 22:38:

Dag dames en ook heren van het vivaforum,

Ik heb even jullie hulp nodig

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Mijn vrienden en vriendinnen zeggen overigens vooral dat geen contact nu gewoon het beste is. Ik merk alleen dat geen contact er nu voor zorgt dat ik minder sympathie voor mijn ex-vriendin begin te krijgen..

Bedankt allemaal!

Hier is je antwoord!

Het is over en uit, ze wil je niet terug.... jij begon er nét overheen te komen. Geen contact meer zoeken, ex uit je systeem, doorgaan met leven.

Je vrienden hebben gelijk!
Hoi jojoost,

Als ik het zo lees voel je een hoop emoties door elkaar. Aan de ene kant merk je dat het goed is dat het uit is, en zie je in dat je je vbeter voelt als je even afkickt. Aan de andere kant wil je wel graag contact, en nog steeds de bevestiging van haar.

Dit snap ik heel goed.

Ik sluit me bij Lotje aan: hoe moeilijk het ook is, als een relatie net uit is is het echt het beste om even geen contact te hebben zodat je allebei even tot rust kunt komen en alles op een rijtje kunt zetten.

Als vrienden met elkaar omgaan kan dan misschien over een tijdje.

Misschien is het handig hier wel iets over af te spreken met haar? Dat je bijvoorbeeld afspreekt de komende maand geen contact met elkaar te zoeken. Dan is het duidelijk voor allebei en zit je niet te wachten of een telefoontje of smsje zoals je afgelopen week hebt gedaan.

Succes en sterkte ermee!
Wat ik denk, is dat dit voor haar een manier was om met jou te kappen. En het niet op een al te botte manier te zeggen, dat is voor veel mensen moeilijk.

Laat het voor wat het is, ga verder met je leven en mocht je haar weer tegenkomen, dan zie je wel wat er verder gebeurt. Maar als ik jou was, zou ik het uit mijn hoofd zetten dat het weer goed komt.

Geen positieve gedachte, ik weet het.
dat ze zegt deze week contact met je op te nemen en het vervolgens niet doet.....niet te vertrouwen m.i.

Denk dat je het beste alleen verder kan gaan om jezelf een hoop te besparen. Ik heb niet het idee dat zij nog graag wil, en je geeft zelf aan ook wat twijfels te hebben.

Ik zou gewoon idd. boek dichtslaan, verder met je leven.

Sterkte.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Wat jullie zeggen komt veel met elkaar overeen. En ik denk dat het zo wel goed gaat komen.

Toevallig sprak ik vanochtend mijn ex nog even op msn. Toen vertelde ik dat ik de afgelopen dagen toch wel had verwacht iets van haar te vernemen.

We hebben er even over gepraat en zij gaf ook aan dat ze eigenlijk niet meer zo'n behoefte had om te smsen/bellen. En ik heb dat ook niet altijd meer, maar had het denk ik meer omdat ik het verwachte.

Ze zei wel dat ze het gezellig vond af en toe met me te praten via msn of hyves en dat het over een tijdje misschien wel leuk kan zijn om nog eens samen bij te praten. Maar op dit moment leidde ze al weer lekker haar eigen leventje en was ze niet meer echt met mij bezig.

Ik moet daar nog in groeien denk ik, maar het komt wel goed. De dingen die ze zei toen het uitging hadden op mij heel veel indruk gemaakt. In haar emotie heeft ze toen een hoop dingen gezegd als dat ze me echt niet kwijt wil en alles van me wil blijven weten (op vriendschappelijke manier dan). Maar ik denk dat als je 3,5 week zonder elkaar bent dat allemaal gewoon minder gaat worden.. jammer maar misschien ook wel juist.

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor jullie advies!
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 20:57
Reden: privacy
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven