Twijfels relatie

29-09-2009 09:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mijn vriend nog niet zo heel erg lang maar heb twijfels, soms zelfs zo erg dat ik mij afvraag of ik niet gebruikt word. Hij geeft mij soms het gevoel alleen maar goed te zijn wanneer het hem uitkomt, toont weinig initiatief maar zegt dan bijvoorbeeld wél direct naar mij te verlangen. Wat mij dan weer aan het denken zet, kan al zo'n onzekere muts zijn. Oke hij heeft een drukbezette baan maar verder smst hij ook heel weinig de laatste tijd, daarin toont hij dan ook weinig gevoel/emotie naar mij toe. Gewoon een keer " wil je gauw weer zien", zal hij niet snel zeggen. Kan hij moeite mee hebben natuurlijk, wil sowieso een gesprek met hem aangaan want dit voelt voor mij op dit moment écht niet goed. Ook voorstellen om wat leuks te doen, tot nu toe hebben wij steeds 's avonds af kunnen spreken, bij hem thuis. Wat dus voor mij ook de reden is dat ik ga denken van ben ik niet alleen goed voor de lusten nu. Maar goed, als ik hem wat voorstel zegt hij dat hij het leuk vind maar komt hij met een of ander excuus om het uit te stellen. Kan waar zijn maar gebeurd te vaak vind ik. Wat mij dus stoort is dat hij té weinig initiatief toont, maakt mij vreselijk onzeker. Ook voor vandaag had ik een leuk voorstel gedaan, hij was onverwachts vrij....maar meneer had al plannen. Begrijp mij niet verkeerd, vrijheid in een relatie vind ik goed maar dit komt te vaak voor, voor mijn gevoel althans. Hoop dat ik vanavond het lef heb om mijn mond open te trekken en te vertellen wat mij dwars zit! Als er geen verbetering in komt moet ik er helaas een punt achter zetten. Want dit werkt niet zo, niet bij mij in ieder geval.

Voor nu moest ik het even van mij afschrijven.

Lieve groetjes
Print je tekstje uit als houvast en vertel het hem vanavond. Je kan beter praten en weten waar je aan toe bent, dan jezelf gek maken.

Succes
en wat vlinder zegt.

Je wil toch ook niet tijden met zo'n gevoel zitten omdat het slecht uitkomt? Hoe langer je er niets over zegt hoe "gewoner" het gedrag word en hoe moeilijker het wordt om het aan te kaarten!
Je moet vanavond gewoon het lef hebben!! En niet alleen vanavond, maar altijd als je iets dwars zit moet je dat gelijk zeggen. Als je eenmaal in een patroon vervalt dat je dingen niet durft te zeggen dan zal er de rest van je leven GEEN rekening met je gehouden worden.

Gewoon doen dus ! En succes.
Dumpen, he is not into you
Wegwezen, als het na vier maanden al niet goed zit, zit het niet goed.

Waarom je energie verspillen aan iemand die zo 'lauw' op jou reageert.

Ik vraag me zelfs af of hij wel beseft dat jij meent dat jullie een relatie hebben.
als dat nu al zo gaat...
Iemand die écht om je geeft en in jou relatiemateriaal ziet, steekt meer tijd in je. Hij vindt het wel goed zo, lijkt het. Een maatje om af en toe mee in bed te kruipen, verder ziet hij niks in je...
Je kunt wel je mond houden, maar dan verandert er zeker niets.

Je zegt zelf dat als er geen verbetering komt je er een punt achter gaat zetten. Nou, als je deze relatie dus nog een kans wilt geven moet je hem de kans geven te "verbeteren". En als je hem die kans niet wil geven kan dat natuurlijk ook, maar dan kan je er beter gelijk een punt achter zetten.

Succes!
Jeetje, is jouw vriend niet toevallig mijn ex, ha ha!

Ik moet ook een beetje denken aan die film van He's just not that into you. Kijk, ik ken hem natuurlijk niet, maar op basis van wat ik hier lees ben ik bang dat je die mogelijkheid onder ogen moet zien. Ik lees alleen maar wat er niet bevalt aan de relatie. Hoeveel voel je zelf voor hem? Hebben jullie het ook leuk samen?

Ik heb zelf dus ook een korte relatie gehad met een man die vergelijkbaar gedrag vertoonde. Ik kreeg geen hoogte van hem. Hij was het ene moment verliefd, maar het volgende moment was hij heel lauw. Dergelijk gedrag is heel frustrerend, ik weet het, maar je verdient niet minder dan een man die vol voor je gaat. Je moet het echt bespreekbaar met hem maken, en als daar niet uitkomt zou ik de eer aan mezelf houden door het zelf uit te maken. Ik heb dat met mijn ex ook gedaan. Ik begrijp helaas nog steeds niet waarom hij zo idioot deed, hij kon me nooit uitleggen wat er in hem omging. Ik ben daarom maar van de meest realistische optie uitgegaan: dat hij me eigenlijk niet leuk genoeg vond maar te laf was om het uit te maken. Ik ben ook heel blij dat ik er toen zelf een punt achter heb gezet, want dat geeft me het gevoel dat ik mijn zelfrespect boven mijn verliefdheid heb kunnen verkiezen.

Misschien valt het met jouw vriend allemaal wel mee, maar ga geen excuses zoeken als druk met werk, bindingsangst, heeft zijn vrijheid nodig, etc. Als hij je echt wil dan zet hij zich daar wel overheen. Dan zal hij op zijn minst de intentie laten zien om met die belemmeringen om te gaan.

Ik weet dat het niet leuk is, maar door je roze bril af te zetten en realistisch te blijven bespaar je jezelf een heleboel verdriet. Dus heel veel sterkte en wijsheid gewenst, en kies boven alles voor jezelf. Je verdient beter!
Sweety486: heel veel succes met het gesprek! En laat je niet gek maken door alle verhalen. Geen situatie is gelijk. Natuurlijk zijn er mannen die vrouwen gebruiken en het lekker doen zoals zij willen en er een punt achter zetten zodra de vrouw aangeeft dingen anders te willen doen. Ikzelf ben gelukkig een man tegengekomen waarmee is nu al 5 jaar heel erg gelukkig ben ondanks de twijfels die ik in de eerste 6 maanden over hem gehad heb (en terecht, hij was in het begin niet bepaald Prince Charming) Zeg wat je denkt, luister naar wat hij zegt en doet, en bedenk daarna pas of je ermee door wil gaan of niet!
quote:manie_kus schreef op 29 september 2009 @ 12:51:

Sweety486: Ikzelf ben gelukkig een man tegengekomen waarmee is nu al 5 jaar heel erg gelukkig ben ondanks de twijfels die ik in de eerste 6 maanden over hem gehad heb (en terecht, hij was in het begin niet bepaald Prince Charming) Dan heb je misschien geluk gehad. Mannen kunnen natuurlijk veranderen, als ze dat zelf willen, maar van de andere kant hebben veel vrouwen volgens mij van die scenario's in gedachten die je in romantische comedy's ziet. Kan natuurlijk, maar die scenario's zijn niet altijd even realistisch. Mag ik vragen hoe je vriend/man in het begin van jullie relatie was, en hoe dat veranderde?
Bedankt voor de lieve en vooral realistische reacties!

De kogel is door de kerk, het is uit. Hoe het ging? Vooral héél ongemakkelijk en niet leuk. Helaas had ik hem gister al eerder op msn gesproken, hij zal wel gemerkt hebben dat er wat was, hij vroeg waar mijn enthousiasme was. Dus ja ik hield het niet meer en gaf aan dat ik vanavond even wilde praten. Het één en ander aan gegeven maar verder wilde ik het 's avonds bij hem bespreken, zo over via msn is knudde natuurlijk en wel erg makkelijk.

Echter klapte ik finaal dicht en kreeg het mijn strot niet uit, zat mij echt niet lekker en wilde dat hij eigenlijk dat hij er over begon. Hij had nog niet echt een reactie gegeven dus hoopte dat hij de 2e zet zou zetten.

Gister beetje mooi weer gespeeld maar werd mij al vrij snel duidelijk dat ik mij steeds ongemakkelijker begon te voelen dus 23.15 zat ik alweer in de trein. Toen kreeg ik een sms van hem dat hij ook nagedacht had en het beter was om er mee te stoppen. Prima maar via een sms vond ik nogal zwak, meneer wilde eerder op de avond ook nog het bed delen met mij. Nou ben ontzettend blij dat ik dat niet gedaan heb, wilde ik echt niet. Nog wat heen en weer zitten te smsen, het viel hem dan weer op dat ik nooit intiem wilde zijn. Onzin vind ik, maar wij zagen elkaar weinig en moet je dan meteen seksen? Ik vind dat niet.

Ach om een lang verhaal kort te maken ben ik erg opgelucht maar voel ik mij kut tegelijk. Wil graag een relatie maar steeds is er wat..

Liefs
Raar van hem om dit via een sms te doen. Heeft hij je toch niet helemaal serieus genomen en was de afstand tussen jullie te groot.

Je hebt nu in ieder geval wel duidelijkheid.

Sterkte!
Doubt kills more dreams than failure ever will
He, wat rot! Maar een relatie die zo begint klinkt niet erg hoopvol... Al zijn er natuurlijk genoeg mannen die echt zo zijn (niet makkelijk af willen spreken en moeilijk over gevoelens kunnen praten) maar wel de beste intenties hebben...

sterkte
Sweety,

Probeer je vast te houden aan dat gevoel dat je opgelucht bent, je wilt een man die het leuk vindt om bij je te zijn en energie in je wilt steken en iemand die respect voor je heeft, iemand die het per sms uitmaakt is in mijn ogen een man met erg weinig ballen.

Sterkte.
Jeetje, vervelend zeg! Ik denk inderdaad dat dit het beste is, maar leuk is het natuurlijk niet. Veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven