Top 100 babynamen

02-04-2009 22:56 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mhh en daar heb jij je speciaal voor aangemeld?!
quote:tonkje schreef op 06 april 2009 @ 22:03:

[...]

Ik zou toch voor een andere naam gaan. Iedereen vindt toch wel meer dan 1 naam mooi? Of nog even verder zoeken in namenboekjes oid.Neuh, ik vind: als je al jarenlang een bepaalde naam prachtig vindt, dan zou je wel gek zijn om die niet te kiezen omdat ie toevallig in een of ander lijstje staat.
Voor beide valt iets te zeggen. Ik zou het echter wel zuur vinden wanneer ik jarenlang een naam prachtig vind en m'n drie buurvrouwen geven eerder dan ik hun kids de naam die ik aan mijn kind had willen geven. Of het me zou weerhouden om alsnog dezelfde naam te geven.. Humm, lastig..
Tsja, als je in je eigen woonwijk die naam vaak hoort zou ik ook twijfelen. Maar hoe populair een naam is kan per regio enorm verschillen. Dus stel dat in Brabant Nina heel populair is, maar in mijn eigen provincie niet, zou ik gewoon wel voor Nina gaan.
De naam van mijn dochter kom ik dus nauwelijks tegen, hoewel die wel in de toptien staat. Naam van andere dochter staat níet in die toptien en die hoor ik weer wel vaker.
Precies en daarom moet je je ook niet teveel aantrekken van de meeste top 10-20 namenlijstjes. Want die gaan meestal over gemiddelden voor heel Nederland. Ilse staat in Groningen-Stad op nummer 5 terwijl Ilse in Amsterdam niet eens in de top 50 staat.
Dan zou een top 100 lijstje met namen per provincie/regio wel handig zijn. :-)
De website www.voornamelijk.nl had zulk soort lijstjes altijd, maar is momenteel in renovatie. Maar sommige regionale kranten (van wat grotere plaatsen) publiceren in komkommertijd nog wel eens een top 10. Ook de websites van wat grotere gemeenten doen dan nog wel eens.
De lijst doorgenomen maar niets gevonden, ik ben opzoek naar een uniek meisjes naam die kort is. omdat ik het wil combineren met een wat langere tweede voornaam.

Zelf heb ik nu Mara Sophia maar zijn er nog andere ideeen?
Beide man en ik zijn niet zo van de populaire namen. Top 50 namen gaan als regel niet door, hoe leuk, aardig of gezellig de naam ook is.

De reden is dat onze kinderen uniek zijn(natuurlijk ) en daar hoort dan ook een unieke naam bij. Als wij ze dan een top 10 naam zouden geven doet dat gevoelsmatige afbreuk aan dat speciale van onze kinderen. Maar is een gevoel hoor, gaat verder nergens over. Wel krijg ik altijd complimenten over de namen van onze mannetjes, en vaak gevolgd door een 'hadden wij ook op ons lijstje staan' ........(right )
Jenny, wat vind je van Uma? Vind ik echt een leuke korte naam.
Van Uma Thurman! Die staat vast volgend jaar in de top 100.
Mijn dochter staat er niet in, maar in de Belgische versie staat ze op 34.
Zag in de advertenties in de Volkskrant dat er een meisje is geboren dat al vier broertjes en zusjes heeft, waarvan eentje Pup (!!!) heet. Dit nieuwe meisje heet..... Zusje.
Uma vind ik een mooie naam. Niks niet van Uma Thurman (hoewel ik dat een van de mooiste vrouwen vind), die naam is in Suriname heel normaal.
Pup? Hahaha dat meen je toch niet he? Dan ben ik voor mijn volgende zoontje vast klaar.. Broertje... Hoe verzinnen ze het zeg?..
Libertas, nu ben ik wel erg benieuwd naar de namen van je jongens... Vertel vertel
Ja, ben benieuwd of ik ze ook had!
Ik ben er bijna uit, heb nog de volgende opties open staan.

-Finn

-Levi

en

Luc!

Leuk he?
En Evelien, heb je al een keus gemaakt?
ik had eens een collega (vorige werkgever) die had 3 dochters en die heten Puck Pien en....de jongste heet Pluis!

OMG je zal je toch maar moeten voorstellen als "ik heet Pluis"bij je nieuwe baan, schoonouders iod

Ik heb nu een zoon maar als hij een meisje was geweest had zij Zoë geheten. Nu heeft mijn baas een dochter die zo heet en een andere collega vind dat ook nogal een leuke naam ("als ik een dochter krijg heet ze zeker Zoë) dus nu zou ik die naam niet meer kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven