Hoe laten wennen aan nutramigen?
woensdag 30 september 2009 om 18:41
Hallo, ik geef mijn zoontje nu bijna 5 maanden borstvoeding, en ik wil eigenlijk graag gaan afbouwen. Hij heeft koemelkallergie, en daarom heeft de kinderarts nutramigen voorgeschreven. Maar die smaak is zo anders dat hij dus weigert het te drinken. Hoe kan ik hem aan die smaak laten wennen?
Mixen met borstvoeding werkt niet met dat spul. Ik ben nu al een week aan het proberen, elke dag één keer een beetje nutramigen geven, maar hij neemt niet eens één slokje.
Iemand tips?
Mixen met borstvoeding werkt niet met dat spul. Ik ben nu al een week aan het proberen, elke dag één keer een beetje nutramigen geven, maar hij neemt niet eens één slokje.
Iemand tips?

woensdag 30 september 2009 om 18:57
woensdag 30 september 2009 om 19:14
Ja, moedermelk drinkt hij wel. Het gaat dus echt om de smaak die hij niet wil.
Katharina, het is ook niet zo dat ik de bv volledig wil afbouwen, maar wel de voedingen van overdag. Het kolven lukt niet zo op het werk, en ik heb steeds maar net genoeg. Het lijkt me dus wel prettig om dan die voedingen te vervangen.
Senna, druivesuiker lijkt me eerlijk gezegd niet zo gezond of zou dat geen kwaad kunnen om voor eventjes te doen? Ik kreeg ook al van iemand de tip om een zoetje erdoorheen te doen, maar dat zie ik ook niet zo zitten.
Katharina, het is ook niet zo dat ik de bv volledig wil afbouwen, maar wel de voedingen van overdag. Het kolven lukt niet zo op het werk, en ik heb steeds maar net genoeg. Het lijkt me dus wel prettig om dan die voedingen te vervangen.
Senna, druivesuiker lijkt me eerlijk gezegd niet zo gezond of zou dat geen kwaad kunnen om voor eventjes te doen? Ik kreeg ook al van iemand de tip om een zoetje erdoorheen te doen, maar dat zie ik ook niet zo zitten.
woensdag 30 september 2009 om 20:34
Maar waarom kijk je niet gewoon naar de lijn van Nutrilon? Pepti is volgens mij het merk voor (of tegen?) koemelkallergie. Maar ik weet dat op het KDV waar ik werk, veel moeders overstappen op Hypo-allergeen. Nu weet ik niet precies of die ook fijn is voor een kindje met koemelk allergie, maar het verkleint wel de kans. Dus wellicht even inlezen?
Maar mijn ervaring leert dat veel kindjes dat wel nemen (wel met vreemde gezichten bij de eerste keer, maar alles moet wennen... ).
Maar mijn ervaring leert dat veel kindjes dat wel nemen (wel met vreemde gezichten bij de eerste keer, maar alles moet wennen... ).
donderdag 1 oktober 2009 om 08:12
De kinderarts heeft idd niet zomaar nutramigen voorgeschreven. De weg van nutrilon, nutrilon ha en de pepti hebben we natuurlijk al achter de rug. Hij heeft koemelkallergie, dus hoezo moet ik me gaan inlezen? Het probleem is gewoon dat hij het niet lust.
Qwertu, bedankt voor je tips, ik zal eens kijken of het werkt om toch een beetje met de moedermelk te mengen.
Qwertu, bedankt voor je tips, ik zal eens kijken of het werkt om toch een beetje met de moedermelk te mengen.
vrijdag 2 oktober 2009 om 08:26
Mijn zoontje spuugt sowieso al, dus als hij gaat spugen van de nutramigen dan maakt me dt niet zoveel uit.
Ik word gewoon zo moe van dat kolven. Ook thuis krijg ik er na 3 kwartier met moeite 50 cc uit. En ik gebruik al syntocinon en domperidon. Daarom zo het zo fijn zijn om af en toe eens makkelijk een flesje te maken.
Ik word gewoon zo moe van dat kolven. Ook thuis krijg ik er na 3 kwartier met moeite 50 cc uit. En ik gebruik al syntocinon en domperidon. Daarom zo het zo fijn zijn om af en toe eens makkelijk een flesje te maken.
vrijdag 2 oktober 2009 om 15:57
Ja, ik heb al contact gehad met een lactatiekundige omdat ik niet genoeg kolfde. Zij heeft me toen de domperidon aangeraden. Misschien dat ik daarvan de hoeveelheid wat kan ophogen, ik zit nu nl aan het minimum.
Een volle vriezer zou idd wat ademruimte geven, maar dan moet ik echt na elke voeding gaan kolven. Ik denk dat als ik dat doe ik ongeveer aan één voeding per dag kom. En zovaak kolven is lastig met een baby en een peuter in huis.
Een volle vriezer zou idd wat ademruimte geven, maar dan moet ik echt na elke voeding gaan kolven. Ik denk dat als ik dat doe ik ongeveer aan één voeding per dag kom. En zovaak kolven is lastig met een baby en een peuter in huis.