Postcrossing 2
dinsdag 18 augustus 2009 om 00:24
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
woensdag 30 september 2009 om 22:33
Druk, druk, druk hier. Leuk al die ontvangen post!
Ik had vandaag weer een kaart uit China. Daar blijf ik maar kaarten uti ontvangen! 7 ten opzichte van USA en Duitsland beide 5.
Ik had ook nog een hurray uit Oostenrijk, met een lief bedankje. Vanavond heb ik een nieuw adres aangevraagd en die mag ook naar Oostenrijk.
@ Steph, mag ik vragen waar jij je map-kaarten koopt? Ik kom die namelijk niet tegen en ik zou er wel een paar willen hebben.
Ik had vandaag weer een kaart uit China. Daar blijf ik maar kaarten uti ontvangen! 7 ten opzichte van USA en Duitsland beide 5.
Ik had ook nog een hurray uit Oostenrijk, met een lief bedankje. Vanavond heb ik een nieuw adres aangevraagd en die mag ook naar Oostenrijk.
@ Steph, mag ik vragen waar jij je map-kaarten koopt? Ik kom die namelijk niet tegen en ik zou er wel een paar willen hebben.
woensdag 30 september 2009 om 22:38
@Steph: inderdaad, mapkaarten worden veel gevraagd maar ik ben ze ook nooit tegengekomen in de winkel...
Ik kreeg een Hurray uit Finland en een nieuw kaartje mocht ook weer die kant op. Verder had ik vandaag twee kaartjes, een uit Italie en een uit Duitsland. Beiden leuk en met een persoonlijk verhaaltje achterop.
Ik kreeg een Hurray uit Finland en een nieuw kaartje mocht ook weer die kant op. Verder had ik vandaag twee kaartjes, een uit Italie en een uit Duitsland. Beiden leuk en met een persoonlijk verhaaltje achterop.
donderdag 1 oktober 2009 om 11:56
Balen is dat he, als er niks in staat! Doe jij je best om wat leuks te sturen.., krijg je niks terug. Ik heb het een paar keer gehad, maar de laatste keer gebeurde wel wat leuks. Ik had een hurray zonder iets, dus ik balen'. Krijg ik een uur later een heel leuk berichtje, met een heel verhaal erin. Misschien was er wat misgegaan?
Ik heb net een hurray uit China: The
places you mention in the card are deserve to visit. hartstikke leuk, maar ik schreef over mijn gergem-stadje waar vrij weinig gebeurd
Ik heb net een hurray uit China: The
places you mention in the card are deserve to visit. hartstikke leuk, maar ik schreef over mijn gergem-stadje waar vrij weinig gebeurd
donderdag 1 oktober 2009 om 12:06
Oke, mijn postcrossing-drift heeft het van me gewonnen, en ik heb maar meteen een nieuw adres aangevraagd... Een hele leuke naar Amerika! Alleen, ze wil een kaart van het koninklijk huis... en die heb ik bij mij in het stadje nog nooit zien liggen. Heeft iemand suggesties bij welke winkel ik ze wel kan halen?
donderdag 1 oktober 2009 om 12:33
donderdag 1 oktober 2009 om 12:41
Omdat ik zojuist de adressen heb aangevraagd en er drie makkelijke en leuke profiels zijn was dat een makkie maar nummer vier:
I prefer the most friends from: Oceania, South and Middle America, South East Asia, Russia,
Island, Norhtern Ireland,Japan, Norway, Finland, Sweden, Greenland, Mongolia, India, South Italy, Poland,Nepal, Paraguay, Argentina, Chile, Wales, Scotland.
Wat nu voor een kaart ik moet sturen geen idee. HELP.
Ik heb tot 5 voor 5 dan kan ik snel naar de post rennen.
I prefer the most friends from: Oceania, South and Middle America, South East Asia, Russia,
Island, Norhtern Ireland,Japan, Norway, Finland, Sweden, Greenland, Mongolia, India, South Italy, Poland,Nepal, Paraguay, Argentina, Chile, Wales, Scotland.
Wat nu voor een kaart ik moet sturen geen idee. HELP.
Ik heb tot 5 voor 5 dan kan ik snel naar de post rennen.
donderdag 1 oktober 2009 om 19:37
Hallo allemaal,
Hmmm ik was laatst in Soest Zuid en ze verkochten daar geen enkele kaart van Paleis Soestdijk (je staat daar bijna in de achtertuin!)..... Ik snapte dat écht niet... Dus nee, Hanneke, ook ik zal niet weten waar je een koninklijk huis-kaart kunt kopen. Vandaag heb ik een leuke dag gehad! Ik was in Madurodam en Blijdorp! In Madurodam een kaart van Bea en één van Maxima&Willem gescoord! En nog een paar van Hansje Brinker, de kaasmarkt in Alkmaar en de kering. Leuk leuk. In Blijdorp helaas geen tijd gehad om ansichtkaarten in te slaan.
Zojuist een hurray gehad uit Finland, niet veel bijzonders.... "it was nice"..... MAAR: ik mag nu 6 kaarten onderweg hebben... Jippie!!!! Dus ik ga zometeen 5 adressen aanvragen en dan kunnen die morgen tijdens de meeting in Zwolle gepost worden!
Fijne avond allemaal!
Hmmm ik was laatst in Soest Zuid en ze verkochten daar geen enkele kaart van Paleis Soestdijk (je staat daar bijna in de achtertuin!)..... Ik snapte dat écht niet... Dus nee, Hanneke, ook ik zal niet weten waar je een koninklijk huis-kaart kunt kopen. Vandaag heb ik een leuke dag gehad! Ik was in Madurodam en Blijdorp! In Madurodam een kaart van Bea en één van Maxima&Willem gescoord! En nog een paar van Hansje Brinker, de kaasmarkt in Alkmaar en de kering. Leuk leuk. In Blijdorp helaas geen tijd gehad om ansichtkaarten in te slaan.
Zojuist een hurray gehad uit Finland, niet veel bijzonders.... "it was nice"..... MAAR: ik mag nu 6 kaarten onderweg hebben... Jippie!!!! Dus ik ga zometeen 5 adressen aanvragen en dan kunnen die morgen tijdens de meeting in Zwolle gepost worden!
Fijne avond allemaal!
donderdag 1 oktober 2009 om 20:28
quote:Jokejacket schreef op 01 oktober 2009 @ 19:37:
Hallo allemaal,
Fijne avond allemaal!
Dat is dan toch het Koninklijk huis? Of bedoelde je een Koninklijk paleis Hanneke?
Ik heb bij de Brassa in Arnhem een kaart gekocht van WA en Maxima, een foto van de balkonzoen op hun bruiloft.
Ik heb vandaag ook kaarten besteld van de Kinderpostzegels. Een set van 6 kaarten van prentenboeken en 6 met vanalles, bloemen, ballonnen etc.
Hallo allemaal,
Fijne avond allemaal!
Dat is dan toch het Koninklijk huis? Of bedoelde je een Koninklijk paleis Hanneke?
Ik heb bij de Brassa in Arnhem een kaart gekocht van WA en Maxima, een foto van de balkonzoen op hun bruiloft.
Ik heb vandaag ook kaarten besteld van de Kinderpostzegels. Een set van 6 kaarten van prentenboeken en 6 met vanalles, bloemen, ballonnen etc.
donderdag 1 oktober 2009 om 21:52
haha, ik bedoelde inderdaad met leden van het koninklijk huis erop! Maar als die paleizen zijn misschien ook wel leuk!! Ik ga maar gewoon eens zoeken. Madurodam is niet echt om de hoek, maar brassa in Arnhem ken ik wel. We hebben hier een vergelijkbaar winkeltje, dus daar ga ik morgen maar eens kijken! Ik heb wel een ander ultiem winkeltje gevonden, waar ze allemaal 'oude' spullen verkopen. Geen rotzooi, maar allemaal spullen van vroger, in goede staat. Echt te bijzonder om te zijn, en *halleluja* ze hebben van die hele mooie ouderwetsche kaarten, van die zwart-wit foto's, met een rafelig randje en meegeprinte 'Groeten uit...' die dan dienst doen als ansichtkaart (adresregels en alles op de achterkant). Ook nog van mijn stad, dus daar heb ik er een paar van gehaald. Er komen toch ook regelmatig mensen langs die oude kaarten willen hebben.
donderdag 1 oktober 2009 om 22:21
Zo vanavond heb ik ook weer eens adressen aangevraagd (10) en ze gaan naar: Nederland, Taiwan, Ierland, Polen, Canada,
Slovenia, Ukraine, Portugal, Lithuania & Slovakia.
Wederom geen Finland, Duitsland of USA....
Hoe krijg ik het toch telkens weer voor elkaar.
Vandaag 2 kaartjes voor mij in de bus: USA & China.
Slovenia, Ukraine, Portugal, Lithuania & Slovakia.
Wederom geen Finland, Duitsland of USA....
Hoe krijg ik het toch telkens weer voor elkaar.
Vandaag 2 kaartjes voor mij in de bus: USA & China.
donderdag 1 oktober 2009 om 22:49
Vandaag een kaartje uit Finland en een uit Duitsland. Ook een Hurray uit Polen, en nu mag ik 12 kaartjes onderweg hebben!! Leuk hoor.
Ik heb kaartjes van het koninklijk huis hier in de buurt gescoord, bij een kantoorboekhandeltje. Een oude tekening van paleis Soestdijk, met een ooievaar bij de poort die prinses Beatrix af komt leveren (ter ere van haar geboorte ooit uitgegeven). Maar ja, het is een obscuur kantoorboekhandeltje en niet onderdeel van een keten ofzo. Moet weer eens gaan kijken of ze er nog meer hebben, heb ze allemaal alweer verstuurd!
Ik heb kaartjes van het koninklijk huis hier in de buurt gescoord, bij een kantoorboekhandeltje. Een oude tekening van paleis Soestdijk, met een ooievaar bij de poort die prinses Beatrix af komt leveren (ter ere van haar geboorte ooit uitgegeven). Maar ja, het is een obscuur kantoorboekhandeltje en niet onderdeel van een keten ofzo. Moet weer eens gaan kijken of ze er nog meer hebben, heb ze allemaal alweer verstuurd!
donderdag 1 oktober 2009 om 23:59
Chrisy: welke provincie, niet de plaats noemen. Wauw 10 gelijk, zolang kan ik niet wachten. (nog 4 die aankomen en ik zit aan de elf versturen). Wel super dat je DE top drie niet hebt.
Teigera: de 200ste dus!
Morgen ga ik even kaarten van mijn woonplaats halen die vliegen de deur uit. Vooral met katjes erop.
Teigera: de 200ste dus!
Morgen ga ik even kaarten van mijn woonplaats halen die vliegen de deur uit. Vooral met katjes erop.