Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn kaart naar Zwitserland is al 19! dagen onderweg. Duurt wel lang zeg.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hahaha zie het ook echt voor me, Yamuna voor de brievenbus liggend, heb je er een in de deur of een losse die buiten staat ;) Maakt nog een wereld van verschil.

Bij mij rennen mijn dochters naar de brievenbus, heb hem gewoon in de deur zitten... aaaaaaaaah mama er is geen kaartje hoor ik dan al. hahaha.

Post is hier nog niet geweest, maar heb een bedankje ontvangen uit Paramaribo, leuk bedankje! Ga denk ik straks nog even een paar kaarten schrijven, kan ik ze op de brievenbus doen als ik mijn meiden ophaal van school.
Snjokorn, jij woont toch in IJsland. Duurt het dan niet langer?

Of kijk even bij de persoon wat de gemiddelde kaart duurt uit je land om bij haar te komen.

Justme, dat doet mijn vriend ook weleens. Heel irritant als er dan een kaart is gaat hij die lezen..grrr.

Leuk zo'n bedankje zeg.

Hier is de post ook nog niet geweest.

Straks even naar het centrum om woonplaatskaarten te scoren.
Jaaaa de post is geweest... 3 kaarten, 2 uit Finland en 1 uit Italie, naja het kaartje komt uit Schotland maar verstuurd uit Italie. ( kaartschrijfster is op vakantie geweest in schotland en heeft deze kaart gekocht)

Mijn jongste kijkt nog alleen de plaatjes en de oudste probeert te kijken waar ze vandaan komen. Ook leuk om te zien, echt lezen kan ze nog niet ( niet in het engels dan!)

Succes met kaartjes scoren

Oja mocht nog een kaartje naar provincie Utrecht sturen, we hebben hier toch geen mannelijke postcrossers of wel?
Hier ook!

2 kaarten, geen officiele maar wel mooi en met een leuk verhaal erop. Finland en Amerika.

Volgens mij hier geen mannen rondlopen.
Hier weer geen kaartje... Volgens mij eet de postbode ze op

Wel een hurray, een vriendelijke uit Finland
hanneke wat heb je toch een vreselijke avatar ....

ik schrik me iederekeer weer een ongeluk als "the bulldog" me aankijkt

of nog geen post gehad.. of gewoon helemaal geen post vandaag (in dat geval ook geen rekeningen )

Wel een pakketbezorger gehad met een leuk leuk leuk pakje !

al verwachtte ik twee pakjes, dus morgen nog een leuk leuk leuk pakje
quote:justme80 schreef op 02 oktober 2009 @ 11:05:

Hahaha zie het ook echt voor me, Yamuna voor de brievenbus liggend, heb je er een in de deur of een losse die buiten staat ;) Maakt nog een wereld van verschil.

ik ga lekker naast de hond op de deurmat liggen ... we hebben ook gewoon de brievenbus in de deur

**schuif eens op dikke lobbes ! **
quote:Yamuna schreef op 02 oktober 2009 @ 14:23:

hanneke wat heb je toch een vreselijke avatar ....

ik schrik me iederekeer weer een ongeluk als "the bulldog" me aankijkt

of nog geen post gehad.. of gewoon helemaal geen post vandaag (in dat geval ook geen rekeningen )

Wel een pakketbezorger gehad met een leuk leuk leuk pakje !

al verwachtte ik twee pakjes, dus morgen nog een leuk leuk leuk pakje

Mijn avatar is erg he? Je kent Marga wel? Wat gaaf, een pakketje! Dat is altijd leuk om te krijgen, ook al verwacht je het :-)

De postbode is wel geweest, maar kwam niet bij mij Ook geen rekeningen, dus dat is inderdaad wel de positieve kant! Hopelijk dat ik volgende week wat ga ontvangen. Nu eerst maar even de stad in op zoek naar een Beatrix-kaart voor die mevouw in Amerika.
Hier weer een aantal hurrays. De meeste wel met een leuk bedankje. Gelijk weer 4 nieuwe adressen aangevraagd en natuurlijk weer naar: USA, Duitsland, Finland en dan ook nog naar Brazilië.

Vandaag een kaartje gekregen uit Nederland, omgeving utrecht. Wel een mooi kaartje.
Kristin, ik dacht dat ik een kaartje naar je hebt gestuurd maar dat is dus niet.

Hier geen hurray's, die zijn vandaag dun gezaaid zeg. Maar wel 18 kaarten gekocht, hoef ik voorlopig niet meer te gaan.
Op postcrossing lijkt mijn naam niet op deze nick.

En ik woon in provincie Friesland.
Kaart is ook nog niet aangekomen, gaat naar Flevopolder.
Heb je goed gedaan steph, 18 kaarten. Bij ons zijn de groeten uit woonplaats al weer op.... alleen van de regio liggen ze er nog wel, ( en is ook nog goedkoper) dus die heb ik van de week ook weer gehaald. Kom aan een halve schoenendoos vol met kaarten hahaha ( kinderschoenendoos, maar wel laarzen..) Ook van Idrukker bestel ik nog steeds kaarten indien mogelijk. Die vind ik altijd handig voor tussendoor...

@Yamuna, blijft je post wel heel bij jullie hond? Bij de onze niet, dus die mag niet in de buurt komen van de brievenbus ;) hahaha anders staan er tanden in..
quote:Yamuna schreef op 02 oktober 2009 @ 09:57:

misschien ben ik t wel !

ga voor de zekerheid bij de brievenbus liggen

Hihi, wie weet ben ik het wel!

enne, dan weten we het nog niet als ze de woonplaats wel prijsgeeft!

Yamuna en ik zijn bijna-buren, we wonen nl. in dezelfde plaats.
Ik heb 'de hele' stad gehad (maar die is niet zo groot ), maar nergens beatrix-kaarten.. Ook niet bij de Brassa-achtige winkel.. Balen, want nu ben ik in dubio wat te doen. Wel hele leuke andere kaarten gevonden. 1 met ganzenbord (voor de 'iets typisch Nederlands'), een leesplankje (voor als ze woorden willen leren) en een oude reclame-kaart van fokker (voor de vliegtuig fan). Dus voor mijn collectie wel een aanvulling :-)
Hanneke, dan een andere kaart opsturen. Je kunt ze niet allemaal super tevreden stellen ook al willen we dat allemaal.

C-estelle, dan weet ik in welke plaats jij woont.

Yamuna's hond is zoooo lief, die doet geen vlieg kwaad, inbrekers wel uiteraard.
Hallo!!!

JJ, jij ging toch naar de meeting vandaag? Hoe was het?

Ik zat in Den Haag, dus had geen mogelijkheid om te komen...

Nu ga ik toch maar weer adressen aanvragen dit weekend! Gisteren kreeg ik een kaartje uit China
OH en dinsdag ben ik naar Texel geweest een dagje... daar heb ik iets van 20 kaartjes gekocht. Bij Ecomare (zeehonden-geval) waren ook kaartjes van maar 10 cent per stuk :O Niet hele mooie... maar 'goed genoeg' voor mensen die een raar profiel hebben o.i.d. hahaha! En nog 10 van het eiland zelf gekocht + een aantal zeehonden kaartjes
Vandaag twee kaarten uit China, en volgens mij hadden ze mijn adres na elkaar gehad want met registratienummer scheelde het maar 1 nummer...haha hoe toevallig.

@Hannake: jammer dat je geen kaarten van het koninklijk huis hebt gevonden. Ik zou ook echt niet weten waar je ze kunt krijgen hoor. Maar ganzenbord kaarten zijn ook super leuk zeg!
Weer geen kaartjes gekregen maar wel een hurray uit Finland (heeft er 3 dagen over gedaan dus waarom Zwitserland zo langzaam is snap ik niet).
Snjókorn falla, á allt og alla
@nietjuuh, met die kaart ben ik zelf eigenlijk ook wel tevreden, heb er meteen maar 2 gekocht

@Snjokorn, misschien is Zwitserland langzaam? Die van mij is ook al een dag of 10 onderweg, terwijl normaal kaarten binnen Europa toch doorgaans binnen 7 dagen worden geregistreerd!

En kaarten van 10 cent per stuk die moet ik ook eens gaan vinden! Over een paar weken ga ik een weekend naar een waddeneiland, dus ik hoop onderweg daar naar toe ook wat leuks te scoren.
10 cent per stuk?! Had ik toch beter op moeten letten toen ik in Ecomare was... :-)

Ik had gisteren post uit Finland en uit Engeland.

Vooral dit uit Engeland was leuk, die was van The Suicide Bunny. Het zijn cartoons van iemand die een konijntje op allerlei manieren zichzelf wil laten doden. (op de meest inventieve manieren)

Klinkt misschien een beetje gruwelijk zo, maar het is bedoeld als cartoon en zo is het ook getekend.

(mijn excuses als iemand hier aanstoot aan neemt)

Ik had ook nog een Hurray, uit Duitsland en mijn nieuwe kaart gaat naar Finland. Nog 1 Hurray en ik mag er 8 onderweg hebben!
http://www.jimmyr.com/blo ... e_Comic_Pics_226_2007.php

Hier kun je wat voorbeelden zien.

Het is nogal zwarte humor.

Ik vind vooral leuk:

Die met de luchtballon

Het vogelvoederbakje

De electromagneten winkel

De haaien

De ark

En die met de boom heb ik zelf gekregen.
quote:justme80 schreef op 02 oktober 2009 @ 18:32:

@Yamuna, blijft je post wel heel bij jullie hond? Bij de onze niet, dus die mag niet in de buurt komen van de brievenbus ;) hahaha anders staan er tanden in.. van de post blijft hij af, maar als ik pakketjes verwacht moet ik hem altijd wel uit de gang halen, want hij blijft altijd gewoon liggen en anders valt er *klonk* een boek of een pakket cd's op zijn hoofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven