lillieputer

02-10-2009 17:18 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
bah wat een lelijk woord, ik vind dwerg toch leuker klinken!!

en ja ik ben zo dwerg, maar 1:43 lang, heb een man met normale lengte en heb kids rondlopen, bijna allemaal dwergen...(ik zeg altijd maar we doen hier regelmatig de kabouterdans)..

helaas ben ik een dwerg met een botaandoening, en das minder, ik roep altijd maar: als ik iemand tegen mij zou zeggen: wat zou je willen...zeg ik altijd maar: een gezond lijf, ik hoef niet groter te zijn!!

of er verschillen zijn met lange mensen: zeker..ik ben toch altijd dat kleine vrouwtje...en dan val ik nog op, omdat ik een 45 km autootje heb...maar ik kan er altijd maar om lachen...ik zie steeds langere mensen, en dan denk ik: das toch ook niet alles als je bijna 2 meter ben...

helaas vermijden mensen je ook, de wereld is hard...want sommige mensen zijn toch te bekrompen en kijken niet verder dan de lengte...
Waarom vermijden mensen je? Ik snap dat niet. Tenminste niet van die mensen! Je bent niet besmettelijk, alleen je lengte is wat anders!
Snap ik ook niet. Vermijden mensen je werkelijk omdat je klein bent?
Ik vind dwerg of lilliputter beiden niet fijn klinken. (vind het minderwaardig klinken alsof jij minder mens bent dan mensen met normale lengte en dat is zooo iets om pissed om te worden) Hoe zou ik je dan wel noemen: hmmm gewoon bij je voornaam.
Ik ken geen kleine mensen, maar ik zou ze zeker niet mijden. Waarom, het maakt toch niet uit of je lang of kort bent?
-
moonlight82 wijzigde dit bericht op 02-10-2009 21:09
Reden: geen zin in de reacties die ik hierop kreeg...
% gewijzigd
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik ken wel een klein persoon (dwerg en lilliputter vind ik ook beide nare benamingen), maar ik heb nog niemand in mijn omgeving meegemaakt die vervelend of ongepast op deze persoon reageerde, ook niet in diens afwezigheid.
Ha, eindelijk iemand die ik recht in de ogen kan kijken. Ik ben 1.44 dus dat scheelt niks. Ik ga met je mee: mensen kijken inderdaad niet verder dan de lengte. Het lijkt wel net of ze denken dat je kind(erlijker) bent. Bij sollicitaties; situaties waarbij je natuurlijk gezag moet uitstralen ervaar ik het als een nadeel. Mensen lijken soms wel heel gauw uitgepraat.

Maar: ik heb een fantastische man (1.92); twee fijne kinderen, een huis; een job. Ik prijs me gelukkig.

Groetjes,

Zwarte Raaf
quote:Moonlight82 schreef op 02 oktober 2009 @ 17:22:

Ik heb soms zoveel bewondering voor kleine mensen die gewoon hun gang gaan in deze grote wereld.

Als een klein persoon heel mooi gekleed de dansvloer betreedt, respect!

(ik ben een mietje soms ondanks mijn 1,78 )

Wat een betuttelend bericht.

Respect voor een klein persoon die mooi gekleed de dansvloer opgaat? Waarom zou dat niet zo zijn?
Niet om je meteen te verbeteren hoor, maar doordat het woord 'lilliputter' staat gespeld als 'lillieputer', dacht ik eerst dat er 'lilliPEUTER' stond
Overigens ben ik het volledig eens met Dushi74, ik zou niet weten waarom je een klein persoon aan zou spreken als lilliputter of dwerg. Ik ben 1,75, een ander is 1,44 en weer iemand anders is 2,05. Nou en? Lekker belangrijk.

Je bent gewoon een persoon met een naam, hoef je geen overdreven respect voor te hebben omdat ze op straat 'durven' te lopen, en ook geen medelijden mee te hebben.
Je hebt in ieder geval een mooie dosis humor Manuela. En vervelend dat mensen je negeren, is toch een beetje angst denk ik. Niet dat het besmettelijk is, maar meer om iets verkeerds of doms te zeggen. En soms zijn mensen gewoon dom. Doe je helaas niets aan.
quote:Jorina schreef op 02 oktober 2009 @ 17:53:

Overigens ben ik het volledig eens met Dushi74, ik zou niet weten waarom je een klein persoon aan zou spreken als lilliputter of dwerg. Ik ben 1,75, een ander is 1,44 en weer iemand anders is 2,05. Nou en? Lekker belangrijk.

Je bent gewoon een persoon met een naam, hoef je geen overdreven respect voor te hebben omdat ze op straat 'durven' te lopen, en ook geen medelijden mee te hebben.Inderdaad. Eenlang persoon noem je toch ook geen 'reus'? Of iemand met een gemiddelde lengte: "Dag mevrouw met de gemiddelde lengte?"
quote:Jorina schreef op 02 oktober 2009 @ 17:53:

Precies, alsof je karakter, waar je voor staat of wie je bent er niet meer toe doet! Natuurlijk kortzichtige mensen heb je altijd. Die hebben wat te zeggen over dikke mensen, te dunne mensen, te kleine mensen of te grote mensen. Of wat dan ook. Maar die hebben altijd wat te zeuren en te zeiken. Met dat soort mensen ga ik dan ook niet om en neem ik ver afstand van!
quote:Dushi74 schreef op 02 oktober 2009 @ 17:21:

Ik vind dwerg of lilliputter beiden niet fijn klinken. (vind het minderwaardig klinken alsof jij minder mens bent dan mensen met normale lengte en dat is zooo iets om pissed om te worden) Hoe zou ik je dan wel noemen: hmmm gewoon bij je voornaam. Idd !
mijn moeder is 1.47. Klein, maar haar hele familie is vrij klein en ze komt uit een ander land waar mensen niet allemaal zo lang zijn als de Nederlanders.

Volgens haar is het nooit een probleem geweest, ze werkt ook veel met kinderen en die reageren wel leuk, ze is niet zo intimiderend voor hen. En hoe ouder je wordt, hoe minder je aangezien wordt voor een kind, hoewel ze tot ze een jaar of 30 was, een buskaartje onder de 12 kon kopen En behalve met kleding kopen wordt ze nergens in belemmerd, ze balanceert heel eng op de winkelwagenranden in de supermarkt en kan zo overal bij (ik krijg er wel een knoop van in mijn maag...), heeft een gewone auto enz enz. Ik geloof niet dat iemand ook maar denkt dat zij minder kan dan anderen door haar lengte. Ze is goed opgeleid, heeft een hoge leidinggevende functie.

Ik denk dat niemand haar ooit liliputter of dwerg heeft genoemd. Dat is ze ook niet, ze is gewoon een beetje kort...

En kleine mensen vallen best op, maar lange ook... je trekt gewoon eerder de aandacht naar je toe
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:emmenn schreef op 02 oktober 2009 @ 17:44:

[...]

Wat een betuttelend bericht.

Respect voor een klein persoon die mooi gekleed de dansvloer opgaat? Waarom zou dat niet zo zijn?

Omdat je bang bent omver gelopen te worden?

Omdat je je schaamt voor je uiterlijk?

Omdat je liever thuis zit?

Ik snap niet wat er mis is met respect hebben.

Voor de goede orde: mijn meeste vrienden dansen niet, of ze hossen een beetje. t Zijn meer barhangers.

Als ik dan iemand zie van 1,20 die de show steelt, vind ik dat mooi.

Een vriend van mij is overigens ongeveer 1,50 (ofzoiets, ik heb geen flauw idee eigenlijk ) maar die zou ik nooit dwerg noemen, das gewoon J******. Oh en die danst wel veel, altijd.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:manuela982 schreef op 02 oktober 2009 @ 17:18:

helaas ben ik een dwerg met een botaandoening, en das minder, ik roep altijd maar: als ik iemand tegen mij zou zeggen: wat zou je willen...zeg ik altijd maar: een gezond lijf, ik hoef niet groter te zijn!!Mag ik vragen welke aandoening je hebt? Uit interesse; ben 5 jaar geleden in verwachting geweest van een kindje met een ernstige botafwijking. Toen ze op de echo in verhouding te korte armpjes en beentjes zagen dacht ik eerst ook aan dwerggroei, maar bleek toch erger te zijn. Omdat ik ook vruchtwater verloor hebben we uiteindelijk, op dringend advies van gynaecoloog en erfelijkheidsdeskundige gekozen voor het beeindigen van de zwangerschap. Deze beslissing was erg moeilijk, werd hooguit vergemakkelijkt door het verlies van vruchtwater; een teken dat er iets niet goed was met het kindje. Onderzoek heeft niet duidelijk gemaakt of het OI was. Af en toe stel ik me voor hoe het zou zijn geweest als ze gewoon geboren zou zijn.
quote:Moonlight82 schreef op 02 oktober 2009 @ 17:22:

Ik heb soms zoveel bewondering voor kleine mensen die gewoon hun gang gaan in deze grote wereld.

Als een klein persoon heel mooi gekleed de dansvloer betreedt, respect!

(ik ben een mietje soms ondanks mijn 1,78 )

Waarom zou je daar respect voor moeten hebben?

Is toch meer dan logisch?

Net zoals je respect moet hebben voor iemand die 2 meter is, of 45 kilo weegt of een bochel heeft.

Ik begrijp met alle beste wil van de wereld niet dat er mensen bestaan die anderen afrekenen op hun 'gebreken'.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik bedoelde daar echt niks verkeerd mee, vind het naar dat mensen hierover vallen.

Ja, ik heb ook respect voor mensen van 2 meter, en mensen van 200 kilo en mensen die helemaal niks bijzonders hebben. Ik heb respect voor mensen in het algemeen.

Maar dat ik bewondering heb voor iemand die zich niet laat beperken omdat hij of zij klein is, daar zeg ik toch niks verkeerds mee?

Ik krijg het idee dat het woord respect voor jullie een andere betekenis heeft dan voor mij... ofzo.
quote:zwarteraaf schreef op 02 oktober 2009 @ 17:34:

Ha, eindelijk iemand die ik recht in de ogen kan kijken. Ik ben 1.44 dus dat scheelt niks. Ik ga met je mee: mensen kijken inderdaad niet verder dan de lengte. Het lijkt wel net of ze denken dat je kind(erlijker) bent. Bij sollicitaties; situaties waarbij je natuurlijk gezag moet uitstralen ervaar ik het als een nadeel. Mensen lijken soms wel heel gauw uitgepraat.

Maar: ik heb een fantastische man (1.92); twee fijne kinderen, een huis; een job. Ik prijs me gelukkig.

Groetjes,

Zwarte Raaf

En op het internet doen mensen aardig en leven met je mee als je dit soort berichten plaatst, maar in het echt wordt er altijd lacherig gedaan...

Ben zelf 1,55 en wordt regelmatig gekleineerd, belachelijk gemaakt en niet serieus genomen. Sommige beweren ook nog dat mijn lengte niet 'gezond' zou zijn.
quote:calvijn1 schreef op 02 oktober 2009 @ 19:06:

Ik begrijp met alle beste wil van de wereld niet dat er mensen bestaan die anderen afrekenen op hun 'gebreken'.En ik mag hopen dat die niet aan mij gericht is want dan sla je de plank echt heel erg mis.
Reverie ik ben op internet gelijk ik irl ben. Dus spreek voor jezelf als je het hebt over "mensen doen..." Ik hoor daar niet bij en wens niet op een hoop gegooid te worden!
Ik ben zelf met mijn 1.66 ook niet de allergrootste, en ik heb h

éle dikke kuiten. Mensen kunnen in de zomer daar ook zwaar ontzet naar kijken, als ik gewoon in een rok flaneer. Naar trekje van de mens: alles wat afwijkt is raar en moet nagekeken worden.

Leuk dat je hier een topic over geschreven hebt. Ik persoonlijk kijk altijd hiernaar: je kan nog zo'n prettig gezicht hebben of leuk figuur, man of vrouw, als er een rotkarakter achterzit word je gelijk zo lelijk als de nacht. En vice versa. Mij gaat het écht om het karakter. De rest is bijzaak.
quote:calvijn1 schreef op 02 oktober 2009 @ 19:06:

Ik begrijp met alle beste wil van de wereld niet dat er mensen bestaan die anderen afrekenen op hun 'gebreken'.Dat komt waarschijnlijk omdat jij wèrkende hersencellen hebt.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven