lillieputer

02-10-2009 17:18 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
bah wat een lelijk woord, ik vind dwerg toch leuker klinken!!

en ja ik ben zo dwerg, maar 1:43 lang, heb een man met normale lengte en heb kids rondlopen, bijna allemaal dwergen...(ik zeg altijd maar we doen hier regelmatig de kabouterdans)..

helaas ben ik een dwerg met een botaandoening, en das minder, ik roep altijd maar: als ik iemand tegen mij zou zeggen: wat zou je willen...zeg ik altijd maar: een gezond lijf, ik hoef niet groter te zijn!!

of er verschillen zijn met lange mensen: zeker..ik ben toch altijd dat kleine vrouwtje...en dan val ik nog op, omdat ik een 45 km autootje heb...maar ik kan er altijd maar om lachen...ik zie steeds langere mensen, en dan denk ik: das toch ook niet alles als je bijna 2 meter ben...

helaas vermijden mensen je ook, de wereld is hard...want sommige mensen zijn toch te bekrompen en kijken niet verder dan de lengte...
quote:rocky2008 schreef op 02 oktober 2009 @ 19:44:

Leuk dat je hier een topic over geschreven hebt. Ik persoonlijk kijk altijd hiernaar: je kan nog zo'n prettig gezicht hebben of leuk figuur, man of vrouw, als er een rotkarakter achterzit word je gelijk zo lelijk als de nacht. En vice versa. Mij gaat het écht om het karakter. De rest is bijzaak.Ben ik volledig met je eens!
Hoe herkenbaar Rocky: bij mij is het mijn buik die afzichtelijk dik is. Ook daar moet altijd naar gekeken worden. Dat mijn ledematen in verhouding tot mijn buik akelig dun zijn valt dan allang niet meer op.

Maar hee, dat soort mensen behoort niet tot mijn vriendenkring. Dat soort mensen is mijn aandacht niet waard. Ik vind mijzelf een leuk mens en dat is het enige wat telt.

Ja toch?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Tja, de termen "liliputter", "dwerg" of incidenteel "klein persoon" worden toch regelmatig gebruikt, al was het alleen maar om te vragen waarom je zo klein bent (of in mijn geval, waarom mijn kind zo klein is).

En als je klein bent, trek je inderdaad veel bekijks. Ik merk het al met Mopsey (achondroplasie, 5 jaar), hoeveel mensen haar aanstaren als we over straat lopen, en dan is zij nog jong (en valt het dus minder op dat ze dwerggroei heeft) en zie ik het de helft van de keren niet meer.

Fijn om te lezen dat jullie, Manuela en Zwarte Raaf, wel gewoon een fijne partner hebben gevonden. Over dat stukje van de toekomst van mijn dochter maak ik me heel soms stiekem toch een beetje zorgen. Nu zal Mops wel een flink stuk kleiner blijven dan dat jullie zijn, de verwachting is 1,25, maar toch... Goed om te lezen!

Tja, en zoals mijn lieve, wijze meisje zelf zegt, zij is gewoon "heel groot van binnen" . En zo is het!

Wat wilde ik nou toch typen?
Dat is een mooie en goede gedachte Mims: zij is gewoon enorm groot van binnen. En dat is echt veel en veel belangrijker!
Ze is zelf met die uitspraak gekomen toen ze ongeveer 2 jaar was, Dush.

Ik was verbijsterd, trots en ontroerd tegelijk, maar ben het nog nooit zo met een stelling eens geweest.
quote:Reverie schreef op 02 oktober 2009 @ 19:19:En op het internet doen mensen aardig en leven met je mee als je dit soort berichten plaatst, maar in het echt wordt er altijd lacherig gedaan...

Ben zelf 1,55 en wordt regelmatig gekleineerd, belachelijk gemaakt en niet serieus genomen. Sommige beweren ook nog dat mijn lengte niet 'gezond' zou zijn.Wat erg. Ik ben ook 1.55m en baal daarvan, maar dat is me gelukkig nog nooit overkomen. Ik heb wel het idee dat je zo gauw schattig wordt gevonden, idd minder serieus wordt genomen dan iemand die langer is.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Gelijk heb je mimsy. Ik heb zelf dit ook maar heb 3 kinderen waarvan er 2 "kleiner"zijn en een normaal potuur heeft . Heb lang in het buiteland geleefd waar dit geen probleem was maar in Nederland merk je het wel heel erg
Mims, prachtige uitspraak, wat een geweldig kind. Die uitspraak zal ik me ook ter harte nemen. Ik ben gewoon groot van binnen. Zo!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Bowie, dat ligt ook een beetje aan waar je in het buitenland bent.

Naar ik heb begrepen wordt het "erger" (zowel Mops als ik ervaren het nog niet als "erg", soms hooguit als een beetje irritant) omdat uiterlijk steeds belangrijker wordt. Het schijnt dat in Zuid-Europa vrijwel alle achondroplasten zich laten opereren, terwijl in Nederland dit nauwelijks gebeurd en ook eigenlijk wordt afgeraden.

Ik ken trouwens meerdere vrouwen kleiner dan 1,60 (ben zelf ook maar 1,64) maar ik geloof dat geen een zich echt belachelijk gemaakt of uitgelachen voelt. Ook zij ervaren het soms als een ongemak, maar niet meer dan dat.

Is het ook niet een beetje jouw eigen onzekerheid, Reverie?
quote:mimsey schreef op 02 oktober 2009 @ 20:05:

Ze is zelf met die uitspraak gekomen toen ze ongeveer 2 jaar was, Dush.

Ik was verbijsterd, trots en ontroerd tegelijk, maar ben het nog nooit zo met een stelling eens geweest.Dan is ze ontzettend wijs! En slimmer dan mening volwassene. (maar dat heb ik al kunnen volgen in je eigen topic )
quote:Moonlight82 schreef op 02 oktober 2009 @ 19:20:

[...]

En ik mag hopen dat die niet aan mij gericht is want dan sla je de plank echt heel erg mis.

Nee nee,

Was in het algemeen als die mensen waar to het over heeft
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dan is t goed

(Voelde me klein beetje aangevallen in dit topic).
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Reverie schreef op 02 oktober 2009 @ 19:19:

[...]

En op het internet doen mensen aardig en leven met je mee als je dit soort berichten plaatst, maar in het echt wordt er altijd lacherig gedaan...

Ben zelf 1,55 en wordt regelmatig gekleineerd, belachelijk gemaakt en niet serieus genomen. Sommige beweren ook nog dat mijn lengte niet 'gezond' zou zijn.Nou sorry hoor, maar als je er al vanuit gaat dat mensen je zo behandelen, heeft het dus ook met je houding te maken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
[quote]rocky2008 schreef op 02 oktober 2009 @ 19:44:

Ik ben zelf met mijn 1.66 ook niet de allergrootste, en ik heb h

éle dikke kuiten. Mensen kunnen in de zomer daar ook zwaar ontzet naar kijken, als ik gewoon in een rok flaneer. Naar trekje van de mens: alles wat afwijkt is raar en moet nagekeken worden.

Nou, ik ben 1m52 en ik heb ook zeer superdikke kuiten. Ik stoor mezelf er best wel aan moet ik zeggen, dus ik denk al gauw dat anderen er ook naar kijken en het lelijk vinden of zo. Goed van jou dat jij je er niks van aantrekt, zou ik ook eens moeten doen, ik durf nauwelijks te flaneren in een rokje en dat lijkt me toch wel lekker in de zomer.
Op de een of andere manier vonden mensen het soms ook leuk om me vanuit het niets op te tillen, niet op straat natuurlijk, maar tijdens het stappen of bij een festival. Ik denk dat dat ook wel kwam doordat ik er met mijn lengte jonger, schattiger uitzag maar het is wel irritant, blijf toch gewoon van me af. Gelukkig straal ik dat nu ook wel uit, maar echt gekleineerd en belachelijk gemaakt heb ik me nooit gevoeld.
hallo, ik noem me zelf dwerg, omdat mensen vaak denken dat ik een archondroplast ben...en als kinderen aan hun moeder vragen of zeggen:mam das een lilliputer..en mams kijk mij aan...dan zeg ik altijd maar: nee joh ik ben een dwerg, dat vind ik persoonlijker leuker klinken...en zelfspot moet je wel in deze wereld hebben, juist omdat de wereld zo hard is...vroeger werd ik nooit als kind gepest, maar als ik nu naar mijn kids kijk...of als ik zelf op staat loop..ik ben wel zo dat ik er iets vriendelijks er opzeg, en dan maar denk: mensen weten gewoon niet beter....maar neem nou eens die kleding van tegenwoordig...lang is in...nou, nou nou, ben ik blij mee, zie ik een leuke trui..komt die bijna tot me enkels hahahaha...

en wat voor botaandoening ik heb?? ik heb MED, is vrij onbekend bij artsen, weten ook niet zo goed wat ze met me aan moeten.

maar het wil zeggen meerdere vergroeiingen in me groeischrijven, me botten groeien nog steeds, alleen verkeerd...en dan komt er atrose bij kijken....

is soms erg pijnlijk...maar wat ik eigelijk wil zeggen:mensen kijk niet naar het uiterlijk, maar kijk eens naar de mens binnen in..want elk mens is zo uniek!! sluit me niet buiten omdat ik zo klein ben!!
ik heb geen probleem met kleinere mensen en ook niet met grotere hoor.

Ik neem mensen zoals ze zijn
quote:calvijn1 schreef op 02 oktober 2009 @ 21:30:

[...]

Nou sorry hoor, maar als je er al vanuit gaat dat mensen je zo behandelen, heeft het dus ook met je houding te maken.Het is gewoon zo dat online mensen meer begrip tonen voor zaken waar ze anders lacherig overdoen omdat ze niet voor hun echt mening durven uit te komen. Of dat je online meer begrip krijgt dan in het echte leven. Het hoeft niet per se zo te zijn dat mensen online begripvoller zijn dan in het echte leven. Ik zeg niet dat iedereen hypoctiet is. Je vindt gewoon online meer begrip. Het is niet alleen mijn lengte. Hoe vaak wordt er wel niet lacherig gedaan over bijvoorbeeld overgewicht? En hoe vaak wordt er wel niet raar en lacherig gedaan over homoseksualiteit? En daar de meest zielige, sneue grappen over gemaakt. Want homo's zijn toch vies en stel je voor dat je niet meelacht met die vieze homograp? Mensen laten zich vaak meesleuren in lacherig gedrag omdat dat veiliger is dan zeggen dat je iets niet grapig vindt. Ik doe er niet aan mee.

Nogmaals zijn niet alle online mensen zo maar ik vermoed wel dat er een groepje mensen eerlijker online is dan in het echte leven want dit soort dingen betreft.
En dingen zoals internetdaten daar spreek je bijv. met je collega's ook niet zo snel mee. Ik in ieder geval niet met de mijne want ze zouden me belachelijk maken. Dus als ik hier over zou willen praten dan is een forum ideaal want daar vind je dan de anonimiteit en kan er wel serieus over dit onderwerp gesproken worden die anders een beetje in de lacherige taboe sfeer ligt. Dan ben ik de nerd die geen vriend op een normale manier zou kunnen vinden. En tsja ik denk ook dat een paar van mijn collega's forummen en wellicht weer wel begrip kunnen tonen aan een online persoon wat ze weer niet gewoon zouden doen. En ik zie ook vaak dat er een paar op de werkvloer maar een beetje lacherig meedoen om erbij te horen dus vandaar mijn reacties. Misschien dat ik feller overkwam. Het zou gewoon fijn zijn als mensen zich niet zouden meesleuren.

Ik irriteer me op het werk aan: lengtegrappen (omdat ik klein ben), homograppen (omdat ik homovrienden heb) en overgewichtsgrappen (omdat ik mensen ken die hier tegen vechten) en aan alle collega's die hier lacherig aan meedoen.

Misschien had ik mijn verhaal beter moeten formuleren. Mijn excuses.

Ik zou wel wat meer mensen zo als jullie in mijn echte leven om me heen willen hebben denk ik.
quote:Reverie schreef op 02 oktober 2009 @ 22:51:

En dingen zoals internetdaten daar spreek je bijv. met je collega's ook niet zo snel mee. Ik in ieder geval niet met de mijne want ze zouden me belachelijk maken. Dus als ik hier over zou willen praten dan is een forum ideaal want daar vind je dan de anonimiteit en kan er wel serieus over dit onderwerp gesproken worden die anders een beetje in de lacherige taboe sfeer ligt. Dan ben ik de nerd die geen vriend op een normale manier zou kunnen vinden. En tsja ik denk ook dat een paar van mijn collega's forummen en wellicht weer wel begrip kunnen tonen aan een online persoon wat ze weer niet gewoon zouden doen. En ik zie ook vaak dat er een paar op de werkvloer maar een beetje lacherig meedoen om erbij te horen dus vandaar mijn reacties. Misschien dat ik feller overkwam. Het zou gewoon fijn zijn als mensen zich niet zouden meesleuren.

Ik irriteer me op het werk aan: lengtegrappen (omdat ik klein ben), homograppen (omdat ik homovrienden heb) en overgewichtsgrappen (omdat ik mensen ken die hier tegen vechten) en aan alle collega's die hier lacherig aan meedoen.

Misschien had ik mijn verhaal beter moeten formuleren. Mijn excuses.

Ik zou wel wat meer mensen zo als jullie in mijn echte leven om me heen willen hebben denk ik.

Ik snap wel wat je bedoeld. ik zelf heb niet zo gauw problemen met grappen, zelfs niet als ze over mij gaan.

Toch mis ik ook wel eens begripvolle mensen om mijn heen
Alles dat afwijkt van de norm, daar wordt je oog even naar toe getrokken. (dwerggroei, dikke kuiten, of dikke buik gelijk)

Daar kun je weinig aan doen, het trekt de aandacht.

Dat is uiteraard iets heel anders dan staren, ik kan me daar vreselijk over opwinden.

Zelf heb ik niets dat opvalt. Normale lengte, normaal gewicht, normaal gezicht. Doodgewoon.

Mijn vader daarintegen zit in een rolstoel. Omdat hij niet kan lopen...

Een aantal maanden geleden zaten we samen op een terrasje. Ik bestel een biertje bij de serveerster, waarop zij aan mij vraagt: "En wat wil uw vader drinken?"

Ik kon het mens wel aanvliegen, als er toch iemand een scherp verstand heeft, is het mijn vader wel.

Het gebeurt vaak. Een tijdje terug in een museum vroeg zo'n doos aan mijn vader op hele luide kleutertoon "Zo meneer, bent u lekker een dagje uit"?

Ach, eigenlijk kan ik me nog het meest storen aan mijn vader, die zo'n muts niet direct lik op stuk geeft. Hij laat het zo van zich af glijden.

Misschien is dat wel de beste manier om ermee om te gaan.

Vroeger deed hij in zo'n situatie nog wel eens net alsof hij idd geestelijk gehandicapt was.

Ik ben blij dat hij dat niet meer mag van mijn moeder.
hallo jandoe1, das inderdaad vervelend..ik heb het ook mee gemaakt, rij ik in me rolstoel en me man loopt er achter...lopen op een zwarte markt, vraagt de verkoper: werkt alles echt wel bij haar?????zegt me man, dat mag ik hopen wat ik heb van haar hier 4 kinderen lopen...maar aan de andere kant weet ik het dus niet, want zij is invaliden en ik ben gek...hahahahaha

ja mensen zijn soms erg brutaal of grof...daarom humor moet je gewoon in dit leven hebben, want wij konden er in de eerste instantie ook niet om lachen, maar nu weer wel...

vroeger als een jongen me na riep met lilliputer, dan riep ik altijd terug: kijk maar in je broek, das pas een lilliputer! en dat vertel ik me kinderen nu ook, wij mensjes mogen erook zijn!

net als gezette mensen, grote, bruine, zwarte mensen!!

groetjes manuela
quote:Elmervrouw schreef op 02 oktober 2009 @ 20:40:

[...]

Wat erg. Ik ben ook 1.55m en baal daarvan, maar dat is me gelukkig nog nooit overkomen. Ik heb wel het idee dat je zo gauw schattig wordt gevonden, idd minder serieus wordt genomen dan iemand die langer is.

Ik ben ook 1.55 en net als Elmervrouw nog nooit vanwege mijn lengte gekleineerd, belachelijk gemaakt of niet serieus genomen. Jonge pubers kunnen soms wat raar uit de hoek komen met hun opmerkingen, maar hee op die leeftijd zien ze het verschil vaak niet tussen jong uitziende twintigers of hunzelf

Dat schattige is wel heel herkenbaar. Iedereen en alles vind mij maar schattig en ach ik kan er zo mijn voordeel uit halen. En ook wat Pezuls tiepte, ik werd continu opgetilt door iedereen, maar na mijn 18e straalde ik blijkbaar uit dat het welletjes was en sindsdien gebeurd ook dat niet meer. Ik zie er wel heel jong uit maar na een paar zinnen hebben mensen wel door dat je een stuk ouder bent dan je eruit ziet. Als ik in het buitenland ben met niet zulke lange mensen heb ik wel veel meer aandacht van mannen, in Nederland scannen veel mannen in eerste instantie op lengte om je leeftijd te bepalen, als je er dan ook nog eens jong uit ziet denken ze vaak dat het geen 'relatie/neuk-materiaal is' maar zelfs dat is het afgelopen jaar lichtelijk aan het veranderen moet ik zeggen.

Als je het mij vraagt heeft het vooral met je uitstraling te maken, zeker carriere technisch gezien.

wat ik nog wilde zeggen over de kuiten, ik wilde dat ik volle kuiten had, prachtig toch? Ik heb bijna niets, dan zie je er helemaal als een klein kind uit volgens de massa, maar ik probeer me er niets van aan te trekken en draag gewoon korte rokken, jurken en broeken. Ik ben jaloers op mensen met volle kuiten.
quote:flint schreef op 02 oktober 2009 @ 17:21:

Ik ken geen kleine mensen, maar ik zou ze zeker niet mijden. Waarom, het maakt toch niet uit of je lang of kort bent?

Veel vrouwen in Thailand schijnen iets van 145 a 155 cm lang te zijn. Klein naar Westerse maatstaven, maar zeker geen dwergen.

Die zijn kleiner, en zien er ook anders uit.

Natuurlijk maakt 't uit hoe iemand er uit ziet: ik zag vanavond in de ah een man die (gok ik) iets van 150 kilo was, bij 185 cm. Ook nog een Duitser! Cliché-bevestigend ;)

Hij liep daar met vrouw en kind. T-shirt aan, buik er onder uitpuilend, jack er over. Zou ik dus niet naast willen lopen.

Naast iemand van 2 meter 28 ook niet, en naast een dwerg dus ook niet. Ik zou me dood schamen.

Vriendschap is een soort relatie, en mensen kiezen over 't algemeen vrienden/kennissen waar ze zich prettig bij voelen, en die vaak een beetje zijn zoals zijzelf. Dat het past zeg maar.

Dat politiek correcte gewauwel vind ik nogal schijnheilig. Maar het zal wel goed bedoeld zijn, al doet 't meer kwaad dan goed.

Valt me ook op dat veel mensen erg krampachtig omgaan met 't woord "dwerg", behalve TO zelf.

Dat mensen omkijken naar iemand die sterk afwijkt van het gemiddelde, dat gaat overal ter wereld zo. Wie als blanke naar een gebied in Afrika gaat waar de lokale negers nog nooit iemand met een witte huid van dichtbij hebben gezien, die wordt ook bekeken, nagekeken, en beoordeeld.
Met mijn 1.63 meter ben ik echt niet groot, maar toen ik in een Frans warenhuis (Tati) in de bakken stond te graaien, viel het me ineens op dat al die Franse dames amper tot mijn borsten kwamen.

Maffer vond ik het dat ik door mijn "lengte" en mijn superkorte haar, plus ongeverfd smoelwerk, voor een puberale "jeune homme" werd aangezien. Aan Moppeman werd gevraagd of ik zijn zoon was !!! Ik was 24, hij 30.

1.44 meter lijkt me niet "klein-klein", iemand die bij mij op school zat zie ik nog regelmatig rondcrossen door de stad op haar peuterfietsje-zonder-zijwieltjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven