December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Hoi meiden,

Ik ben niet lekker en de kindertjes zijn ook ziek, spugen diarree..

Jammer hoor, ik zou vanavond een etentje verzorgen voor m'n vriendinnen, maar dat ging niet lukken.

Even gauw, dan ga ik weer naar m'n bed:

KM: bedankt voor de boekentips! Had ik nog niet aan gedacht.

Maar het is niet ze bang is, voordat ze gaat slapen oid, het is echt het dromen.

Maar we hebben een tijdelijke oplossing; ik heb haar bed op onze kamer gezet. Zo slaapt ze wel in haar eigen bed, en kan ik ook slapen, en heeft ze wel het veilige gevoel. Het dromen is na 3 nachten ook al een stuk minder.

Volgende stap zal zijn dat haar bed weer naar haar kamer gaat en 1 van ons er een paar nachtjes bij op een matras en dan kijken hoe het gaat. Maar voorlopig blijft ze even bij ons.

Ik ga m'n thee opdrinken en er weer in.

x
KM: is dat vestje op de 2e foto met een tijgerprint??
Alle reacties Link kopieren
Heb een pc avond met popstar op de achtergrond. Moet allerlei administratief geneuzel doen. Pepijn zijn formulieren invullen voor het kdv (noodnummers, tandarts enz), Timo opgeven voor de nieuwe school, rekening esprit betalen enz enz.....

Mette; he bah !!! Beterschap !!

KM; ik vind die maillot juist wel gaaf op foto 1. Printje foto 2 is niet mijn ding geloof ik. Foto 3 vind ik stoer.

O, Floortje............
Dromen. Ging gelijk weer verder slapen....

Wel heel k*t. Timo heeft een terugval. Elke dag weer verschillende keren in zijn broek gepoept. Dit weekend de zakjes weer opvoeren en kijken of er wat dwars zit....Balen !!
Hoiii!!!

Even snel want Fam. Nurse heeft t druk! We gaan de stallen helemaal uitmesten, zijn heel de zomer niet gebruikt maar de viezigheid is wel blijven liggen, moet nu echt gedaan worden.

M. is al naar buiten dus ik volg.

Straks krijgen we nog bezoek en vanavond komen ons pa en ma eten.

(maak spinaziestamp met uitgebakken spekjes, zelfgemaakte gehaktbal, een hardgekookt ei dr bij en een heerlijk toetje na )

Ik zwaai dus een keer en wens jullie allemaal een fijn wknd!

Ohja, haha! KM, ik vind dat vestje op foto 2 in de stijl van Nel Veerkamp!

anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 03-10-2009 14:26
Reden: verbetering
% gewijzigd
Flodder balen van de terug val. Hopelijk is het snel weer in orde.

Mette veel beterschap!

Wij zijn vanmiddag lekker naar de kermis geweest. Davina vond het helemaal geweldig. Ze mocht in de draaimolen en ballen gooien en we hebben nog een suikerspin gekocht die we lekker thuis gingen oppeuzelen. Vanavond lekker hutspot met draadjes vlees.
Ik ben blij dat jullie mijn kledingkeus zo kunnen waarderen

Ik vond dat vestje mooi van lelijkheid. Ben heel benieuwd hoe het in het echt is dus!

Ik was vandaag in de zeeman om even te kijken voor een winterjasje voor Y. maar het jasje dat ik nog wel vond gaan was aan bij Y. een soort slaapzak geworden... (en het was heel dun)

Mette: mijn idee was dat ze dan misschien met het thema van het boekje in haar achterhoofd zou gaan slapen... (iets met dromen over wat je die dag hebt meegemaakt ) of ies in die richting
Ik ga vanavond uit met mijn zuidwester aan...

komen vast allemaal leuke mannen aanwaaien

Ik ben nu aan het inpakken en morgen komt schone broer om mijn koelkast etc. naar beneden te sjouwen... als het goed is ben ik dan ruim op tijd klaar met dit huis... dan kan ik vloerbedekking gaan trekken en muurtje gaan afbreken...
tuurlijk, hebben jullie kermis maincoon. er komen gelijk allerlei herinneringen binnen. Maar je moet aan de hutspot en haring met witbrood!!

heerlijk zo, een middagje met 1 kind. Casper was heel rustig, heel gezellig. We zijn even bij opa en oma geweest (netwerk was omgezet en internet werkte niet meer). morgen weer een drukke dag. zwemmen, misschien nog even naar een dierenpark wat 1 x maand open is, dan een visite...
Wij ook een drukke dag. Mijn ouders krijgen een nieuwe keuken en JP moest even helpen met de meubels verhuizen. Het wordt een hele verbouwing namelijk. Toen kwamen de mannen naar ons huis voor het versjouwen van Manuels zware garderobekast. Die staat nu in de babykamer. Na Manu's slaapje zijn we naar Ikea gegaan om een nieuwe kast voor hem te kopen. Je had me moeten zien zitten in de auto! De kast was zo lang dat mijn stoel zo ver naar voren moest dat ik letterlijk met mijn voorhoofd tegen de ruit zat. Heb mijn zonnebril zodat ik niet herkend werd... We zijn de hele rest van de middag/avond bezig geweest met zijn kamertje: in elkaar zetten van de kast, inruimen, babyspullen uitzoeken en deels naar de babykamer verhuizen en we hadden vorige week ook een speelgoedkist gekocht die ook nog in elkaar moest. Pfff, ik ben echt bekaf, hoewel Jp het zware werk heeft gedaan... Ik word echt een oud wijf, last van mijn rug en veel harde buiken. Morgen ff een dagje relaxen hoor!! (al zijn we eigenlijk nog niet klaar.)
Wat een rust hier vanaaf!

Heb weinig tijd, ik duik op tijd mijn bejde in...wekker gaat 04.45 uur weer...

Sinds dinsdag geen last meer gehad van mijn galblaas, nu alleen nog even de echo afwachten.....

Vandaag was Joeri lekker druk...zou het aan het weer liggen~Pffft...hij kon maar niet stilstaan! Hij blijft maar hinkelen op 1 been, en stuiteren, kan bijna niet stilstaan of zitten! Om gek van te worden zo'n teigetje in je huis!

Meike heeft vandaga voor het eerst kunstvoeding gedronken, ik had het al een paar keer aangeboden deze week maar ze accepteerde het niet, was zowiezo niet zo hongerig deze week, maar vandaag heeft ze mooi 60 ml Nutrilon gedronken! Ben blij dat ze dat dus wel drinkt! (ik zag mezelf al blijven kolven! )

Sannie

klintk goed zwemmen en dierenpark! Had ik ook wel gewild...ik MOET helaas werken, heb sinds anderhalve week de functie van planner bij ons op het werk, en de nieuwe roosters moeten gemaakt en in het systeem ingevoerd! (voor 110 personen)

kletsmajoortje

als je hulp nodig hebt voor vervoer, ik blijf het zeggen, ik wil echt wel helpen hoor!!! en we hebben hier nog wel wat verf staan ook....ook roze!

kleding ziet er leuk uit! Vooral dat vestje! Hahaha!

mainecoon

kermis klinkt toppie!!! Leuke foto's en filmpjes!

nursie

drukdrukdruk!

floddertje

wat kun je soms druk zijn met admi he? Balen van Timo zijn terugval...knuf!!!

Mette

goede (tijdelijke) oplossing! Beterschap voor jullie allen!

Tinus

shoppen shoppen shoppen!

voor de rest:

zwaai zwaai en tot gauw!

Ja, en nu ga ik lekker mijn tandjes poetsen en slapen!!!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Pffff Knor, knap hoor zo die diensten !! Blij dat Maaike het nu drinkt !!

Heb vanmorgen bij mijn zus in de winkel gestaan en oh oh oh wat heb ik een gave jas gekocht (al zeg ik het zelf).....

En Pepijn heeft deze gekregen van mijn ouders

Altijd leuk. Voor Floortje een nieuwe muts en sjaal dus we kunnen er weer tegenaan :-).

Timo heeft heerlijk gepoept op wat zakjes dus het lijkt weer even opgeklaart te zijn.

Morgen ochtend lekker helemaal niks. 'S middags hockeyen. Ook leuk. Voor het eerst weer. Ben benieuwd !!
Zekers een gave jas Flodder! Die voor Pepijn is ook heel stoer!ad

Fijn dat het met Timo ook weer beter gaat.

Knor; blijf je dat doen, het plannen? Ik heb je galstenen verhaal gemist denk ik.. Wat pijnlijk zeg! Dikke knuf!

Tinus; hahaha, ik zie je al zitten in de auto, hoe ben je eruit gekomen??

Sannie; veel plezier met zwemmen en het dierenpark!

KLets: en? lekkere kerels gespot? Was het leuk?

Mainecoon; O ja, LeidsOnzet zeker? Is dat het hele weekend? Moet je dan ook 2x hutspot eten?

*ieuw*

Nurse; Nel Veerkamp, jaaaa scherp hoor!

Hoe is het met Sjoerdiepoerdie?

Joni: al een tijd niets gehoord van je, alles oke?

Hier gaat het weer oke! Gister een nieuwe lamp boven de eetkamer opgehangen, was al 50% korting wegens leegverkoop en ook nog eens kassakorting waardoor de lamp van ¤180 nu ¤35 was.

Ik blij, maar de grootste grap is nog, dat toen ik thuiskwam ik erachter kwam dat we een gloeilampdimmer hadden, en er een halogeendimmer op moest. Zo'n ding is hartstikke duur; ¤92

Was ik zo blij met m'n koopie, is het kreng bij elkaar nog over de ¤100.

Maar goed, het is wel een hele gave lamp.

Wat gaan jullie doen vandaag?

Wij weten het nog niet, ik zit nu nog even te relaxen op de bank, Noof kijkt k3, en Stef ligt op bed.

Liefs!
Sannie ja Davina en Den zijn haring en witte brood gaan halen en we hebben dus ook hutspot gegeten hihih erg lekker.

Mette het is op 2 en 3 oktober, maar we hebben alleen op 3 oktober hutspot gegeten. Davina had 2 oktober ook al op het kinderdagverblijf hutspot gegeten, die vind het ook heerlijk.

Komende zaterdag gaan we voor het eerst bij een school kijken. Ben erg benieuwd, het is een Rudolf Steiner vrije school hier in de buurt.
Hey meiden,

Weet niet goed hoe ik moet beginnen maar het komt er op neer

dat ik me half om half wil afmelden hier.

Loop er al eventjes mee...

Niet echt een speciale reden hoor Misschien omdat ons clubje al zo is uitgedund en dat ik dan meer tijd over heb (die ik goed kan gebruiken...)

Zo nu en dan zal ik nog wel van me laten horen, en zal ongetwijfeld mee blijven lezen (speur graag snel topics af ) maar ik haak af voor het actieve meeschrijven zeg maar...

Wil nog wel even zeggen dat het aanbod naar KM blijft staan maar ik krijg weinig reactie terug op mijn eerdere postings... Maar goed, mocht er daar nog eens een keer geklust worden door jullie dan hoor ik het graag!

Ik zwaai naar iedereen, een dikke kus en knuffel!

Jammer Nurse. Ik zie het nog niet helemaal voor me hoor dat je helemaal wegblijft hier

Je aanbod vind ik nog steeds hartstikke lief. Ik weet zelf nog niet helemaal waar ik moet beginnen met klussen dus vandaar dat ik ook nog geen datum heb.

Mette: Ik snap het hele dimmerverhaal denk ik. Heb zelf helemaal niet van die dingen in huis... maar bedoel je met gloeilamp ook spaarlamp? Er valt toch bijna niet meer aan gloeilampen te komen? Je zou je lamp altijd nog op MP kunnen verkopen maar volgens mij zijn jullie er heel blij mee
Nou ik denk dat alle leuke kerels weggewaaid waren... of dat alle leuke mannen mietjes zijn en het weer niet durfden te trotseren...

We hebben trouwens een stamkroeg worden nu eindelijk herkend door alle mensen die daar werken. Wij zijn zo ongeveer ook de enige afnemers van frambozenbier/kersenbier dus dat scheelt.

Heel interessant gesprek gehad met een man (50) die vroegah niet heel braaf was. Vind het interresant om te horen vwaarom etc hij dingen deed en hoe hij er nu mee omging.
Eigenlijk een beetje naar aanleiding van het topic opgelucht met maar 1 kind... Ik ben ook heel blij dat ik er nu maar 1 heb want twee was me echt boven het hoofd gegroeid.

Ik vraag me trouwens wel eens af of mijn band met Y. anders is dan de band die jullie met je kinderen hebben.

Ik ervaar Y. soms best als een 'last' (veel verantwoordelijkheid, weinig vrijheid, weinig ruimte voor mij om alles te doen wat ik nu nog zou kunnen zonder kind of eigenlijk zou willen) Ik vind het best zwaar om als ik bijvoorbeeld net lekker aan de studie ben op school, ik dan toch op een bepaalde tijd naar huis moet om haar weer op te halen (en dan ben ik vaak al later dan afgesproken).

En dat figuur wat ik bij haar 'cadeau' kreeg.

Nu ik zo druk ben met verhuizen zit ze vaak voor de oppas (de tv) zodat ik in alle rust dozen naar beneden kan sjouwen en kan inpakken. En ze is nu 5 dagen bij de gastouder en dan soms in het weekend een dag bij mijn moeder...

En dan vraag ik me af hoe Y. dat allemaal zal zien als zij wat ouder is... Als ik het mocht overdoen dan zou ik niet opnieuw op dat moment zwanger zijn geworden en al helemaal niet van hem maar dat neemt niet weg dat ik er nu gewoon mijn best doe om er het beste van te maken. Maar ik vind mijn leven wel zo ontiegelijk zwaar sinds ze er is. En dat vage schuldgevoel dat ik het altijd beter zou kunnen doen, beter zou moeten voelen naar haar toe.

En hebben jullie daar ook wel eens last van dat je bang bent om dood te gaan voordat de kinders minstens 18 zijn?
hey Nurse,

jammer als het echt zou gebeuren (haha, ik denk dat je het niet helemaal vol kan houden eigenlijk, maar wie weet). Is er niet een tussenweg mogelijk voor jou? Je post nu een paar keer per dag, maar als je dat nu 1x per dag of per twee dagen zou doen, kost het minder tijd. Misschien heb je dan minder het gevoel dat je weinig respons krijgt (als dat tenminste een reden is). Ik snap het gevoel van dat het zoveel tijd kost heel goed, bij mij betekent posten ook vaak die avond niet die vriendin bellen of mailen..

Knorretje, ebt de pijn langzaam weg? Is er iets te doen aan galstenen of pas als je er vaker last van hebt? Of lost het zichzelf op?

Flodder, leuke jas!!! Ik ga zo even de stad in voor winterjasje M. Sneu voor Timo die poepperikelen weer. Hopelijk gaat het snel weer gesmeerd.

KM, gloeilampen worden vervangen door spaarlampen, maar Mette heeft nu een halogeenlamp gekocht, dat zijn die kleine lampje met pinnetjes. Mette, ik ben benieuwd naar je lamp!

zo, ik ga.. stad in en daarna het huis bekijken dat we leuk vinden.
jammer Nursie. Maar je bent ook wel heel erg aanwezig hier altijd. Joh kom gewoon 1x per week langs is toch ook gezellig. Ik zal je wel missen hoor als je weg gaat.

oh ik lees net hetzelfde van Falcon haha.

Ik heb op het moment ook weinig tijd maar af en toe langskomen lukt nog best hoor.
KM, ik vind het ook zwaar hoor. Gisterochtend was ik doodmoe van dat stomme schoonmaken, wassen, stofzuigen dat allemaal nog eens extra veel is door zo'n draakje (die piswassen, en honderd keer hem op de plee zetten enzo), en hij treuzelt zo. Ik denk dat de ene mens veel meer aan kan dan de ander, mij lijkt meer dan 1 kind ook bijna niet te doen (maar wil het toch). Ik vind trouwens de toon in je stukjes al anders dan een half jaar geleden, het gaat steeds beter toch?! En Y herinnert zich van deze jaren toch niks, dat is meestal pas vanaf 3/4 jaar. Juist de leeftijd waarop het gesmeerder gaat lopen. Ik denk dat jij net iets meer moeite hebt met wennen aan een leven met kind dan ik omdat ik er bewust voor gekozen heb (dus ook voor het vrijheid inleveren).

Ik ben trouwens alleen bang dat H en ik allebei doodgaan voor hij 18 is. H kan het prima zonder mij (alleen de administratie wordt een probleempje wellicht :P
Maar het kan toch ook zonder dimmer? Die is toch niet noodzakelijk? Ik las net even op wikipedia over een dimmer en die tekst is ook....

"De doorsnee dimmer, veel gebruikt om bijvoorbeeld lichtintensiteit te bepalen, bevat als belangrijkste actieve component een triac (2 averechts gepolariseerde thyristors) die in serie geplaatst wordt met het hoofdcircuit (bijv. motorsturing, lamp, enz.). Bij wijzigen van de gate-spanning zal de faseaansnijding van de netspanning veranderen, zodat het gewenste vermogen naar de aangesloten verbruiker wordt doorgestuurd."

Voor halogeenlampen achter een conventionele transformator is meestal een ander (duurder) dimmertype nodig; voor lampen achter een elektronische transformator weer een andere ('tronic' dimmer). maar waarom dan???
quote:Falcon schreef op 04 oktober 2009 @ 12:00:

KM, ik vind het ook zwaar hoor. Gisterochtend was ik doodmoe van dat stomme schoonmaken, wassen, stofzuigen dat allemaal nog eens extra veel is door zo'n draakje (die piswassen, en honderd keer hem op de plee zetten enzo), en hij treuzelt zo. Ik denk dat de ene mens veel meer aan kan dan de ander, mij lijkt meer dan 1 kind ook bijna niet te doen (maar wil het toch). Ik vind trouwens de toon in je stukjes al anders dan een half jaar geleden, het gaat steeds beter toch?! En Y herinnert zich van deze jaren toch niks, dat is meestal pas vanaf 3/4 jaar. Juist de leeftijd waarop het gesmeerder gaat lopen. Ik denk dat jij net iets meer moeite hebt met wennen aan een leven met kind dan ik omdat ik er bewust voor gekozen heb (dus ook voor het vrijheid inleveren).

Ik ben trouwens alleen bang dat H en ik allebei doodgaan voor hij 18 is. H kan het prima zonder mij (alleen de administratie wordt een probleempje wellicht :P

Ik denk trouwens hierbij niet dat het alleen aankunnen is maar ook willen... Ik wil gewoon allemaal dingen en nu móet ik het ook wel afmaken zoals die studie en andere mensen zijn misschien tevreden met 'minder'.
Hallo hallo. Ik ga zo lekker hockeyen. Heerlijk uitwaaien. Dus eigenlijk weet ik niet wat ik hier doe :-)

Fijne zondag !!! Nog leuke dingen doen ?? P blijft thuis met de kindjes. Pepijn slaapt en we hebben vanmorgen even gewandeld (kids op de fiets) en in de speeltuin geweest. Verder zij dus lekker relax dag.
Nurse: Huh?!! Dat berichtje van je daar verbaas ik me een beetje over. Juist omdat je zo vaak hier te vinden bent, bedoel ik. Ik hoop je nog regelmatig te zien hier, want ik moet altijd zo om je lachen!

Ik post zelf ook veel hier, maar ja... ik heb dan ook geen 3 kinderen en geen halve kinderboerderij te verzorgen. Bovendien zit ik op mijn werk ook de hele dag achter de computer. Als ik uit mijn werk kom heb ik dan geen zin meer om dat ding aan te zetten, maar dan ben ik overdag al veel langs geweest.

Klets: Ik heb ook van die periodes dat Manuel zoo vervelend is dat ik de hele dag loop te vitten en dat ie 10x op de gang staat. Dan vind ik mezelf echt geen leuke moeder en mijn kind een snotvervelend ventje en maak ik me ook nog eens zorgen hoe het moet gaan als nr2 straks geboren is. Maar ja, bij ons was het wel een eigen keus om een kind te krijgen en ook om een tweede te willen. Ik kan het allemaal wel relativeren en gelukkig zijn er ook heel veel leuke momenten en (jaja cliché) krijg ik er ook zoveel voor terug.

Gisteren hadden we een erg drukke dag en Manuel liep gigantisch in de weg. Echt superirritant! En dan merk ik dat ik ga lopen vitten hoewel ik natuurlijk ook niet kan verwachten dat hij lief in een hoekje gaat zitten spelen als papa heel interessant een kast in elkaar gaat zetten. Meneertje wil helpen dus dan tellen we beiden maar tot 10 en moeten toch wel heel erg lachen om dat gefrunnik met die schroefjes en bijdehante opmerkingen 'ik doe 't wel, papa' of 'nee papa, dat moet zo'. Dat het dan allemaal een beetje langer duurt en je constant onderdelen kwijt ben is niet zo handig, maar ja... kind is weer blij toch!?

Floddertje: Fijn dat die zakjes hun werk hebben gedaan. Weet niet waarom maar ik heb vannacht toen ik even wakker was nog gedacht aan Timo, haha.

Mainecoon: Spannend, op scholenbezoek! Wij zijn nog steeeeds niet geweest. Moet wel voor zijn derde verjaardag vind ik.

Knor: Fijn dat het met je gezondheid beter gaat!

Mette: Hoe ik de auto ben uitgekomen? Nou met hulp van Jp, want met die dikke pens ben ik al niet meer zo makkelijk opvouwbaar, zeg maar... haha!

Oh ja zo'n dimmer is duur! Wij hadden in het vorige huis een goedkope (en die was nog 40 euro!) gekocht en die ging mooi na een half jaar al kapot. Toen hebben we een dure gekocht en die ging ook na een jaar kapot. Rotdingen zijn het.

Wij hadden als plan voor vandaag: Niks doen! Manuel heeft de hele ochtend heerlijk met zijn houten treinbaan gespeeld. Misschien straks ff naar de speeltuin om de hoek, verder relaxen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven