Postcrossing 2
dinsdag 18 augustus 2009 om 00:24
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
vrijdag 2 oktober 2009 om 11:05
Hahaha zie het ook echt voor me, Yamuna voor de brievenbus liggend, heb je er een in de deur of een losse die buiten staat
Maakt nog een wereld van verschil.
Bij mij rennen mijn dochters naar de brievenbus, heb hem gewoon in de deur zitten... aaaaaaaaah mama er is geen kaartje hoor ik dan al. hahaha.
Post is hier nog niet geweest, maar heb een bedankje ontvangen uit Paramaribo, leuk bedankje! Ga denk ik straks nog even een paar kaarten schrijven, kan ik ze op de brievenbus doen als ik mijn meiden ophaal van school.
Bij mij rennen mijn dochters naar de brievenbus, heb hem gewoon in de deur zitten... aaaaaaaaah mama er is geen kaartje hoor ik dan al. hahaha.
Post is hier nog niet geweest, maar heb een bedankje ontvangen uit Paramaribo, leuk bedankje! Ga denk ik straks nog even een paar kaarten schrijven, kan ik ze op de brievenbus doen als ik mijn meiden ophaal van school.
vrijdag 2 oktober 2009 om 12:53
Snjokorn, jij woont toch in IJsland. Duurt het dan niet langer?
Of kijk even bij de persoon wat de gemiddelde kaart duurt uit je land om bij haar te komen.
Justme, dat doet mijn vriend ook weleens. Heel irritant als er dan een kaart is gaat hij die lezen..grrr.
Leuk zo'n bedankje zeg.
Hier is de post ook nog niet geweest.
Straks even naar het centrum om woonplaatskaarten te scoren.
Of kijk even bij de persoon wat de gemiddelde kaart duurt uit je land om bij haar te komen.
Justme, dat doet mijn vriend ook weleens. Heel irritant als er dan een kaart is gaat hij die lezen..grrr.
Leuk zo'n bedankje zeg.
Hier is de post ook nog niet geweest.
Straks even naar het centrum om woonplaatskaarten te scoren.
vrijdag 2 oktober 2009 om 13:01
Jaaaa de post is geweest... 3 kaarten, 2 uit Finland en 1 uit Italie, naja het kaartje komt uit Schotland maar verstuurd uit Italie. ( kaartschrijfster is op vakantie geweest in schotland en heeft deze kaart gekocht)
Mijn jongste kijkt nog alleen de plaatjes en de oudste probeert te kijken waar ze vandaan komen. Ook leuk om te zien, echt lezen kan ze nog niet ( niet in het engels dan!)
Succes met kaartjes scoren
Oja mocht nog een kaartje naar provincie Utrecht sturen, we hebben hier toch geen mannelijke postcrossers of wel?
Mijn jongste kijkt nog alleen de plaatjes en de oudste probeert te kijken waar ze vandaan komen. Ook leuk om te zien, echt lezen kan ze nog niet ( niet in het engels dan!)
Succes met kaartjes scoren
Oja mocht nog een kaartje naar provincie Utrecht sturen, we hebben hier toch geen mannelijke postcrossers of wel?
vrijdag 2 oktober 2009 om 14:23
hanneke wat heb je toch een vreselijke avatar ....
ik schrik me iederekeer weer een ongeluk als "the bulldog" me aankijkt
of nog geen post gehad.. of gewoon helemaal geen post vandaag (in dat geval ook geen rekeningen )
Wel een pakketbezorger gehad met een leuk leuk leuk pakje !
al verwachtte ik twee pakjes, dus morgen nog een leuk leuk leuk pakje
of nog geen post gehad.. of gewoon helemaal geen post vandaag (in dat geval ook geen rekeningen )
vrijdag 2 oktober 2009 om 14:26
quote:justme80 schreef op 02 oktober 2009 @ 11:05:
Hahaha zie het ook echt voor me, Yamuna voor de brievenbus liggend, heb je er een in de deur of een losse die buiten staat
Maakt nog een wereld van verschil.
ik ga lekker naast de hond op de deurmat liggen ... we hebben ook gewoon de brievenbus in de deur
**schuif eens op dikke lobbes ! **
ik ga lekker naast de hond op de deurmat liggen ... we hebben ook gewoon de brievenbus in de deur
**schuif eens op dikke lobbes ! **
vrijdag 2 oktober 2009 om 15:14
quote:Yamuna schreef op 02 oktober 2009 @ 14:23:
Mijn avatar is erg he? Je kent Marga wel? Wat gaaf, een pakketje! Dat is altijd leuk om te krijgen, ook al verwacht je het
De postbode is wel geweest, maar kwam niet bij mij Ook geen rekeningen, dus dat is inderdaad wel de positieve kant! Hopelijk dat ik volgende week wat ga ontvangen. Nu eerst maar even de stad in op zoek naar een Beatrix-kaart voor die mevouw in Amerika.
Mijn avatar is erg he? Je kent Marga wel? Wat gaaf, een pakketje! Dat is altijd leuk om te krijgen, ook al verwacht je het
De postbode is wel geweest, maar kwam niet bij mij Ook geen rekeningen, dus dat is inderdaad wel de positieve kant! Hopelijk dat ik volgende week wat ga ontvangen. Nu eerst maar even de stad in op zoek naar een Beatrix-kaart voor die mevouw in Amerika.
vrijdag 2 oktober 2009 om 15:30
vrijdag 2 oktober 2009 om 18:32
Heb je goed gedaan steph, 18 kaarten. Bij ons zijn de groeten uit woonplaats al weer op.... alleen van de regio liggen ze er nog wel, ( en is ook nog goedkoper) dus die heb ik van de week ook weer gehaald. Kom aan een halve schoenendoos vol met kaarten hahaha ( kinderschoenendoos, maar wel laarzen..) Ook van Idrukker bestel ik nog steeds kaarten indien mogelijk. Die vind ik altijd handig voor tussendoor...
@Yamuna, blijft je post wel heel bij jullie hond? Bij de onze niet, dus die mag niet in de buurt komen van de brievenbus
hahaha anders staan er tanden in..
@Yamuna, blijft je post wel heel bij jullie hond? Bij de onze niet, dus die mag niet in de buurt komen van de brievenbus
vrijdag 2 oktober 2009 om 18:33
vrijdag 2 oktober 2009 om 18:41
Ik heb 'de hele' stad gehad (maar die is niet zo groot ), maar nergens beatrix-kaarten.. Ook niet bij de Brassa-achtige winkel.. Balen, want nu ben ik in dubio wat te doen. Wel hele leuke andere kaarten gevonden. 1 met ganzenbord (voor de 'iets typisch Nederlands'), een leesplankje (voor als ze woorden willen leren) en een oude reclame-kaart van fokker (voor de vliegtuig fan). Dus voor mijn collectie wel een aanvulling
vrijdag 2 oktober 2009 om 18:52
vrijdag 2 oktober 2009 om 21:19
OH en dinsdag ben ik naar Texel geweest een dagje... daar heb ik iets van 20 kaartjes gekocht. Bij Ecomare (zeehonden-geval) waren ook kaartjes van maar 10 cent per stuk
Niet hele mooie... maar 'goed genoeg' voor mensen die een raar profiel hebben o.i.d. hahaha! En nog 10 van het eiland zelf gekocht + een aantal zeehonden kaartjes
vrijdag 2 oktober 2009 om 22:20
Vandaag twee kaarten uit China, en volgens mij hadden ze mijn adres na elkaar gehad want met registratienummer scheelde het maar 1 nummer...haha hoe toevallig.
@Hannake: jammer dat je geen kaarten van het koninklijk huis hebt gevonden. Ik zou ook echt niet weten waar je ze kunt krijgen hoor. Maar ganzenbord kaarten zijn ook super leuk zeg!
@Hannake: jammer dat je geen kaarten van het koninklijk huis hebt gevonden. Ik zou ook echt niet weten waar je ze kunt krijgen hoor. Maar ganzenbord kaarten zijn ook super leuk zeg!
vrijdag 2 oktober 2009 om 22:57
@nietjuuh, met die kaart ben ik zelf eigenlijk ook wel tevreden, heb er meteen maar 2 gekocht
@Snjokorn, misschien is Zwitserland langzaam? Die van mij is ook al een dag of 10 onderweg, terwijl normaal kaarten binnen Europa toch doorgaans binnen 7 dagen worden geregistreerd!
En kaarten van 10 cent per stuk die moet ik ook eens gaan vinden! Over een paar weken ga ik een weekend naar een waddeneiland, dus ik hoop onderweg daar naar toe ook wat leuks te scoren.
@Snjokorn, misschien is Zwitserland langzaam? Die van mij is ook al een dag of 10 onderweg, terwijl normaal kaarten binnen Europa toch doorgaans binnen 7 dagen worden geregistreerd!
En kaarten van 10 cent per stuk die moet ik ook eens gaan vinden! Over een paar weken ga ik een weekend naar een waddeneiland, dus ik hoop onderweg daar naar toe ook wat leuks te scoren.
zaterdag 3 oktober 2009 om 08:40
10 cent per stuk?! Had ik toch beter op moeten letten toen ik in Ecomare was... 
Ik had gisteren post uit Finland en uit Engeland.
Vooral dit uit Engeland was leuk, die was van The Suicide Bunny. Het zijn cartoons van iemand die een konijntje op allerlei manieren zichzelf wil laten doden. (op de meest inventieve manieren)
Klinkt misschien een beetje gruwelijk zo, maar het is bedoeld als cartoon en zo is het ook getekend.
(mijn excuses als iemand hier aanstoot aan neemt)
Ik had ook nog een Hurray, uit Duitsland en mijn nieuwe kaart gaat naar Finland. Nog 1 Hurray en ik mag er 8 onderweg hebben!
Ik had gisteren post uit Finland en uit Engeland.
Vooral dit uit Engeland was leuk, die was van The Suicide Bunny. Het zijn cartoons van iemand die een konijntje op allerlei manieren zichzelf wil laten doden. (op de meest inventieve manieren)
Klinkt misschien een beetje gruwelijk zo, maar het is bedoeld als cartoon en zo is het ook getekend.
(mijn excuses als iemand hier aanstoot aan neemt)
Ik had ook nog een Hurray, uit Duitsland en mijn nieuwe kaart gaat naar Finland. Nog 1 Hurray en ik mag er 8 onderweg hebben!
zaterdag 3 oktober 2009 om 08:50
http://www.jimmyr.com/blo ... e_Comic_Pics_226_2007.php
Hier kun je wat voorbeelden zien.
Het is nogal zwarte humor.
Ik vind vooral leuk:
Die met de luchtballon
Het vogelvoederbakje
De electromagneten winkel
De haaien
De ark
En die met de boom heb ik zelf gekregen.
Hier kun je wat voorbeelden zien.
Het is nogal zwarte humor.
Ik vind vooral leuk:
Die met de luchtballon
Het vogelvoederbakje
De electromagneten winkel
De haaien
De ark
En die met de boom heb ik zelf gekregen.
zaterdag 3 oktober 2009 om 09:56
quote:justme80 schreef op 02 oktober 2009 @ 18:32:
hahaha anders staan er tanden in.. van de post blijft hij af, maar als ik pakketjes verwacht moet ik hem altijd wel uit de gang halen, want hij blijft altijd gewoon liggen en anders valt er *klonk* een boek of een pakket cd's op zijn hoofd