Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
quote:Gavia schreef op 03 oktober 2009 @ 08:40:

10 cent per stuk?! Had ik toch beter op moeten letten toen ik in Ecomare was... :-)

Ik had gisteren post uit Finland en uit Engeland.

Vooral dit uit Engeland was leuk, die was van The Suicide Bunny. Het zijn cartoons van iemand die een konijntje op allerlei manieren zichzelf wil laten doden. (op de meest inventieve manieren)

Klinkt misschien een beetje gruwelijk zo, maar het is bedoeld als cartoon en zo is het ook getekend.

(mijn excuses als iemand hier aanstoot aan neemt)

Ik had ook nog een Hurray, uit Duitsland en mijn nieuwe kaart gaat naar Finland. Nog 1 Hurray en ik mag er 8 onderweg hebben!Ik vind de suicide bunny grappig, echte zwarte humor. Heb er een keer een boekje van "gelezen".
Snjókorn falla, á allt og alla
Sweetcandy en Nietjuuh, allebei kaar(-en) uit China.

Hanneke, als je er bent als ze waddenzee kaarten hebben kopen (tip) dat zijn Unescokaarten. Niet voor mij hoor, ik heb er nog genoeg.

Yam, jij hebt ook een niet al te slimme hond ;).

Leuke Bunny, niet mijn smaak humor maar als ik er eentje van kreeg zou ik het wel waarderen.

Hier één hurray, nog twee kaarten en dan 11 onderweg. Ik hou het bij 10 niet meer.
De Postcrossing Meeting in Zwolle was erg gezellig. We waren met 5 meiden, waaronder Kozoo! Leuk om haar te hebben ontmoet! Gezellig kaarten zitten schrijven aan een lange tafel in een stadscafé (onder genot van kopje thee en loempiaatjes, geweldige combi). HEEEL veel gekletst! Er viel eigenlijk niet één keer een stilte Daarna met vier een pizza gegeten in een restaurantje.

Zeker voor herhaling vatbaar!
Leuk JJ zeg. Meeten is altijd leuk.

Hier vier kaarten, ik ben de lottowinnares geworden!!!!!!!!!
Klinkt als een leuke dag JJ!
Meeting was gezellig. Ik vond het zeker erg leuk een aantal mede-postcrossers te ontmoeten. En stiekum Jokejacket een beetje extra, omdat ik jou een beetje ken van hier (viva)

Geen kaarten mogen ontvangen gister. Maar wel een briefje van mn lieve oudere tante die had begrepen dat ik 'iets' met kaartjes versturen naar het buitenland deed. Dus had ze er 2 velletjes postzegels bijgedaan, voor europa en buiten europa. Ik helemaal blij !!
Hee, wat leuk dat de meeting een succes was!!

Ik heb net een kaart ontvangen. Heel leuk, van iemand die ik een paar weken terug een kaart heb gestuurd, en die er mij ook wou sturen. Het is een hele leuke kaart uit Novia Scotia, en qua tekst heeft ze echt naar mijn profiel gekeken. Erg leuk, zeker omdat ze het niet had hoeven doen!
Leuk zeg dat de meeting geslaagd was !! Hopelijk kan ik een volgende keer ook mee, ik zal het forum in de gaten houden voor een nieuwe datum.

Vandaag gaat er weer heel wat op de post. Een aantal brieven en kaartjes... Nu nog even wat adressen aanvragen, dan kunenn die kaartjes ook mee!

Hier in Nijmegen zijn eigenlijk helemaal geen leuke kaartjes te krijgen, dus meestal koop ik ze als ik ergens naartoe ga. Giethoorn, Texel, Den Haag, Eindhoven..... Ik verstuur ze gewoon van allerlei steden en bezienswaardigheden ;)
Ik heb 3 adressen aangevraagd, ik heb me kunnen beheersen om niet alles gelijk aan te vragen hehehe ;)

Finland, Griekenland en Taiwan
Leuke landen Griekenland en Taiwan, Duitsland is zo normaal ;).

Hanneke, altijd leuk zoiets.
Hee Sweetcandy, kom je uit Nijmegen? Wat leuk, daar heb ik ook heel lang gewoond en ik kom er nu nog regelmatig!
Hèhè, mijn kaart naar China is eindelijk ontvangen, na 52 dagen!!!

Ik dacht al dat ie zou expire-en. Ik heb nu nog Taiwan, 56 dagen en USA op 53 dagen die dus binnenkort expired raken. Ontvangers zijn beiden al meer dan een week niet op de site geweest.

Ik heb verder nog Finland op 13 dagen en Duitsland en Japan op 3 dagen.

Mag nu dus weer een kaart sturen maar ik wacht nog ff met aanvragen. Eerst een feestje vieren, zoonlief is jarig en we zijn in afwachting van de visite.
Jaaa Nijmegen hier Maar ik woon hier nog maar twee maandjes hoor, ik ben import vanuit het hoge noorden haha!
C_estelle: wat fijn dat je kaartje na 52 dagen toch nog geregistreerd werd!

Gisteren kreeg ik een mooie oude kaart uit Warschau, Polen. Vandaag nog geen post gezien...

Kozoo en jokejacket: fijn dat jullie meeting gezellig was!!
quote:sweetcandy schreef op 02 oktober 2009 @ 21:19:

OH en dinsdag ben ik naar Texel geweest een dagje... daar heb ik iets van 20 kaartjes gekocht. Bij Ecomare (zeehonden-geval) waren ook kaartjes van maar 10 cent per stuk :O Niet hele mooie... maar 'goed genoeg' voor mensen die een raar profiel hebben o.i.d. hahaha! En nog 10 van het eiland zelf gekocht + een aantal zeehonden kaartjesDan ben je vlak langs mijn huis geweest Sweetcandy, ik woon nl in Den Helder, in de wijk vlak achter de weg naar de boot.
En daar ploft de post op de mat, een kaart voor dochterlief uit Ukraine, erg leuk!!!
quote:sweetcandy schreef op 03 oktober 2009 @ 14:50:

Jaaa Nijmegen hier Maar ik woon hier nog maar twee maandjes hoor, ik ben import vanuit het hoge noorden haha!Leuk! Ik vind Nijmegen nog steeds een leuke stad, maar ik ben toch al een jaar of 8 weg. In welke wijk woon je? (als je het liever niet zegt ivm privacy is het ook goed hoor!) Ben je in Nijmegen gaan studeren?
C-estelle, wat leuk dat de kaart alsnog is aangekomen.
Dat is zeker dichtbij geweest NannieB ! Bij deze dus de tip om eens bij Ecomare kaartjes te scoren ;) Daar zijn hele leuke voor 50 cent en een aantal minder leuke voor 10 cent haha! En je hebt ook van die pakjes bij de souvenirswinkels: 10 kaarten voor 1,80.... ook niet duur dus

@ Hanneke: Ik woon in Neerbosch-Oost. Een klein stukje buiten het centrum, dat wel...

Vanmiddag bij het postkantoor was ik 15 euro kwijt... Allerlei dingen moest ik laten frankeren en ook nog 2 velletjes postzegels gekocht. Nu moet ik even weer de rem erop zetten ;)
Mooi dat de meeting leuk is geweest JJ en Kozoo.

Hier een kaartje dat al 14 dagen onderweg is naar Duitsland, afstand is maar 149 km, maar de PC'er is al een maand niet meer online geweest. Hmmm ik zag ook wel toen ik het kaartje verstuurde dat ze al 3 jaar lid is, maar heel sporadisch adressen aanvraagd. Nu had ze ook ineens 5 adressen aangevraagd, maar nu vraag ik mij af of ze die kaarten ook daadwerkelijk heeft verstuurd en dus alleen de adressen heeft aangevraagd om weer in het bestand te komen en kaarten te krijgen :S

Vandaag weer een adres aangevraagd: en hij gaat naar Australie...mijn eerste man ook. Heb tot nu toe alleen maar vrouwen gehad eigenlijk..haha.
@nietjuhh - je zou 'm haast zelf gaan brengen, toch?! Als je er geen vertrouwen in hebt kun je altijd een berichtje sturen. Die krijgt ze per mail dus wellicht dat ze dat eerder ziet. Is ze nog online geweest?

Hier van de week wel wat actie. Heb er niet over geforumd omdat het een beetje druk was op mijn werk. Uit mijn hoofd heb ik 2 kaartjes gekregen en 4 verstuurd. Is al wel een paar dagen geleden, dus het fijne weet ik er zo niet meer van
Ondanks jullie uitleg... ik krijg het echt niet voor elkaar om een foto te plaatsen...

Ik heb namelijk zó een fantastisch mooie kaart gehad! Uit Rusland. Echt wel de mooiste tot nu toe denk ik. Gister lag ik met migraine in bed, hele dag niet buiten geweest, vanochtend toch even spieken in de brievenbus en yess. Een plaatje van een strand met golven en de zon die door de wolken heenbreekt. Het lijkt de hemel wel

Ik had gister nog een adres opgevraagd en die ging ik vanochtend even posten, maar het waait hier echt zo hard. Ik was amper de voordeur uit en woeeshhhhhhh daar ging mn kaart! Ik zag m alle kanten opgaan en steeds verder weg! Gelukkig is mijn reddingspoging geslaagd en zit hij nu veilig in de grote rode brievenbus. Nu hopen dat de postbode niet hetzelfde overkomt. Dan kan hij zijn reis beginnen naar Japan.
@linndaatje: nee ze is niet meer online geweest, dus ik heb net maar voor de zekerheid een berichtje gestuurd. Maar volgens mij heeft ze de kaarten wel verstuurd omdat er ook foto's bijstonden en bij eentje stond een reactie dat de kaart helaas verkreukt was door de post. Nu maar afwachten, zou jammer zijn als deze op expiered raakt...want van de zomer zijn ik en mijn vriend daar namelijk erg dichtbij geweest.
Jullie hebben me zo enthousiast gemaakt tijdens het lezen van (de laatste pagina's van) dit topic, dat ik me ter plekke maar aangemeld heb! Mijn eerste kaartje gaat naar Finland, dus morgen even postzegels en kaartjes kopen en dan kan ik aan de slag.
Welkom vises!!

Ik heb voor mijn verjaardag van mijn moeder een hele doos met oude kaartjes gekregen die ze in de loop der jaren verzameld had. (Ik had ook al wat anders gehad hoor!) Ben er helemaal blij mee!

Ook ben ik gisteren in Utrecht op zoek geweest naar kaartjes. Dat viel tegen! Ik heb maar 2 winkels gevonden met plaats kaartjes. Ze verkochten dezelfde kaarten. Ze waren alleen 1 euro per stuk. Ik vind dat duur!! Ik had gedacht dat ik in de "grote" stad wel goedkopere kon vinden. Wat geven jullie uit aan die plaats of groeten uit kaartjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven