nog bijna maagd

28-09-2009 20:13 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit met een probleem:

Ik ben 35 en heb nog nauwelijks sex of relaties gehad. Het is niet zo dat ik lelijk ben of dat ik niet geïnteresseerd ben. Of dat er niemand in mij geïnteresseerd is. Ik ben heel vaak verliefd geweest, maar meestal was het niet wederzijds. En een paar x een beginnende relatie, maar die duurde nooit zo lang. Ik heb 't gevoel dat ik negatieve op negatieve ervaring heb gestapeld. Heb ook veel psychische klachten gehad. Ik kan me moeilijk overgeven aan de ander, terwijl ik het wel graag wil. M'n laatste ervaring is een paar weken geleden: ik had iemand ontmoet via een datingsite. Het klikte wel, en we gingen al heel snel zoenen, knuffelen en belandden de volgende dag al in bed. Maar daar kon ik me niet laten gaan, ik kan gewoon niet ontspannen en niet genieten. Hij merkte dat natuurlijk en vroeg waarom niet. En ik vertelde wat dingen over m'n verleden en m'n gebrek aan ervaring. Maar blijkbaar schrok hij daar allemaal erg van, want ging heel snel weg, en zei twee dagen later dat 't allemaal "niet goed voelde" voor hem en hij er niet mee door wilde gaan. Nu voel ik me behoorlijk rot en afgewezen want heb me heel kwetsbaar opgesteld naar hem toe. Ik weet niet wat ik hier aan moet doen. Naar een sexuoloog? Heb al zoveel therapieën gehad, dat ik hiet niet zoveel zin in heb. Ik wou dat ik een keer iemand tegenkwam die de tijd met me nam en die ik zou kunnen gaan vertrouwen. Ik denk dat 't dan wel goed zou komen. Maar voel me behoorlijk klote want dit is de zoveelste domper.
Ik zou het andersom niet erg vinden als ik een man tegen kwam die nog maagd was.

Ik ben zelf 27, ontmaagd op mijn 20e. Als ik iemand leer kennen die ik als persoon waardeer, lijkt het me geen probleem dat diegene nog geen sexuele ervaring heeft. Ik zal dan ook echt niet zo snel mogelijk het bed in gaan met diegene.

Jouw date wist vooraf niet dat je onervaren was.

Het lastige met daten via internet is, dat je soms niet weet waar die ander op uit is. Een echte relatie? Een leuke avond? Een scharrel?

Kennelijk hebben jullie het vooraf ook niet heel erg daarover gehad. Meteen een dag na de ontmoeting met iemand in bed duiken is best snel. En als je nog geen ervaring hebt is dat waarschijnlijk veel te snel.

Je schrijft hier en op een ander topic dat je veel therapie gehad hebt. Zelf heb ik dat ook, en ik snap dat het moeilijk is in hoeverre je een nieuw persoon in je leven laat delen in je psychische problemen.

Maar als je 'speelt' dat er niks aan de hand is, is dat misschien ook niet goed. En dan merk je dat je je toch niet op je gemak voelt uiteindelijk.

Kun je niet beter op zoek gaan naar een persoon met wie je echt kunt praten, in plaats van te gaan voor de snelle sex?
Trouwens als doodvogeltje of opblaaspop in bed gaan liggen met de houding van: doe maar, neem me maar is niet erotisch. Sorry dat ik het wat hard neerzet maar dat is echt een doodsteek voor de sfeer. Wil niet zeggen dat je als maagd niet twijfelend of wat verlegen ofzo mag zijn. Maar echt helemaal niets doen werkt niet.
Wat is een ONS/MONS?

Klinkt erg lief van je Dushi74, hopelijk tref ik ook zo'n iemand.

Het lijkt me echt heel naar om 30+ te zijn met die situatie. Ik ben 'slechts' 23, 100% groen en vind het al jaren vreselijk.

Maar wat de anderen al zeggen ja. En er zijn cursussen voor allerlei dingen. Ga misschien zoiets doen, en ga over drempels. Of psycholoog enz.

Bij mij is dit jaar de knop omgegaan en doe nu dus allerlei van die dingen, anders zou ik echt eeuwig alleen blijven.
ONS= One Night Stand

MONS= More than One Night Stand (in dit geval meer dan een keertje sex mee gehad maar geen relatie)
Ik hoop ook voor jou dat je zo iemand treft Malachite. De een wil zijn eerste keer dat het iets bijzonders is, voor de ander kan het niet gauw genoeg voorbij gaan. Gewoon omdat ze "het" maar gehad willen hebben. Wat het beste bij jouw gevoel en persoontje past moet je volgen. En dan komt het ook uit. Want voor minder ga je gewoon niet
MONS, wow, het heeft een naam!

Dus eerst komt ONS, dan MONS en daarna evt het stadium scharrel of SV?

Ik leer steeds meer hier
quote:paloma schreef op 28 september 2009 @ 22:16:

Een datingsite of bureau lijkt mij niets, niet omdat ik het niets vind maar ik denk dat ik gewoon nog niet zo heel erg graag wil. Mijn voorkeur gaat uit om iemand spontaan te ontmoeten. Net zoals ik de man heb ontmoet met wie voor de 1e keer het bed heb gedeeld.

hoe heb je die man dan eigenlijk leren kennen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, ik leer misschien bij waar ik moet zoeken .

zelf vind ik datingsites trouwens heel geforceerd.... maar ik zie momenteel geen anderen optie om mannen tegen te komen. Nog op mijn werk, nog in mijn vriendenkring zijn er vrijgezelle mannen waar het iets mee zou kunnen worden.
quote:Dushi74 schreef op 28 september 2009 @ 22:36:

Trouwens als doodvogeltje of opblaaspop in bed gaan liggen met de houding van: doe maar, neem me maar is niet erotisch. Sorry dat ik het wat hard neerzet maar dat is echt een doodsteek voor de sfeer. Wil niet zeggen dat je als maagd niet twijfelend of wat verlegen ofzo mag zijn. Maar echt helemaal niets doen werkt niet.

Zoiets dacht ik ook al ja. Voeg daaraan toe dat het tegenstrijdig is om als maagd al na 1 dag met iemand naar bed te gaan. En het ook niet echt prettig is om diverse issues aan te moeten horen als verklaring terwijl je net lekker bezig bent.

Waarom vinden we dan dat die man een botterik is? Waarom de schuld maar weer makkelijk bij een ander leggen? Waarom niet inzien dat die man zich beslist geen raad zal hebben geweten met hoe hier mee om te gaan?
quote:Naomi_Mara schreef op 01 oktober 2009 @ 04:16:

[...]

Waarom vinden we dan dat die man een botterik is? Waarom de schuld maar weer makkelijk bij een ander leggen? Waarom niet inzien dat die man zich beslist geen raad zal hebben geweten met hoe hier mee om te gaan?Dat iemand zich geen raad met een situatie weet, hoeft nog niet te betekenen dat botheid terecht is.
*excuses voor het gebruik van een gelegenheidsnick ivm privacy*

Huppelepup, na twijfel toch maar een reactie omdat ik hoop dat je er iets in herkent. Ik heb zelf (ook) lang gewacht met seks, kon me nooit voorstellen dat seks fijn was en had het idee dat mannen alleen voor hun eigen lol gaan. Ik vertrouwde mannen sowieso eigenlijk niet en had een nogal pessimistische inslag. Pas toen ik bewust omging met mijn levensinstelling en een man vertrouwde durfde ik het risico te nemen me (letterlijk) bloot te geven.

Het ging niet zomaar, eerst was er een tijd spanning tussen ons, zonder dat ik me daar eigenlijk van bewust was (ik zag het als mijn gewone nervositeit rond mannen), en toen die eenmaal uitgesproken was heeft het nog maanden geduurd. Hij heeft meermalen zijn verbazing uitgesproken dat ik zo wantrouwig deed, zei dat hij wel begreep dat er iets was waardoor ik zo deed en dat, hoewel dat niet nodig was bij hem, hij mij daarin de ruimte liet. Uiteindelijk was er een moment dat het eigenlijk vanzelf ging.

Een relatie is het niet geworden, maar hij is wel nog steeds iemand die ik vertrouw en op wie ik kan terugvallen. Mijn levenshouding is tegenwoordig ook wel anders (daar was ik destijds ook erg mee bezig), ben me positiever gaan opstellen en een stuk ontspannener geworden. Minder defensief en meer uitgaan van dat mensen goede bedoelingen hebben.

Vind het wel even eng dit zo op te schrijven.
quote:paloma schreef op 03 oktober 2009 @ 14:29:

[...]

Dat iemand zich geen raad met een situatie weet, hoeft nog niet te betekenen dat botheid terecht is.Wat ik bedoel is, dat zijn botheid misschien niet bewust was? Iemand kan gewoon zo worden overvallen door/in een dergelijke situatie dat hij uit schrik primair reageert, ipv de gebruikelijke omgangsvormen te hanteren.
Wat een mooi verhaal Margotje, was het wel leuk? Die eerste keer? Of viel het tegen.. Waar kwam trouwens die pessimistische houding tegenover mannen vandaan?
pluk de dag
quote:margotjeanoniem schreef op 03 oktober 2009 @ 15:23:

Mijn levenshouding is tegenwoordig ook wel anders (daar was ik destijds ook erg mee bezig), ben me positiever gaan opstellen en een stuk ontspannener geworden. Minder defensief en meer uitgaan van dat mensen goede bedoelingen hebben.Dat herken ik wel. Met name dan bij mannen. Na mijn eerste keer ben ik veel meer ontspannen in aanwezigheid van mannen en ik merk dat ik niet meteen mijn schild omhang met in iedere hand een vlijmscherpe speer .
quote:Naomi_Mara schreef op 03 oktober 2009 @ 15:33:

[...]

Wat ik bedoel is, dat zijn botheid misschien niet bewust was? Iemand kan gewoon zo worden overvallen door/in een dergelijke situatie dat hij uit schrik primair reageert, ipv de gebruikelijke omgangsvormen te hanteren.Ik begrijp wel dat zijn botheid een reactie in dat moment was maar voor TO had het een wereld van verschil gemaakt wanneer hij daar naderhand op terug was gekomen en zijn botheid had erkend. Het is niet de verantwoordelijkheid van die man om TO te ontmaagden maar hij had er iets meer charmant mee om kunnen gaan.
quote:witteorchidee schreef op 30 september 2009 @ 20:38:

[...]

hoe heb je die man dan eigenlijk leren kennen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, ik leer misschien bij waar ik moet zoeken .

Ik heb niet gezocht en heb hem ook niet gevonden. Ik zat ergens, ik zag hem niet eens aankomen, toen stond hij voor mij en vroeg of hij bij me mocht komen zitten. We hebben een paar uur zitten praten en gezoend (was natuurlijk niet gepland maar waarom moeilijk doen als het goed voelt ) en een paar weken daarna hebben we elkaar weer ontmoet waar het is gebeurd. Als iemand mij had verteld dat het zo op deze manier tot stand zou komen, zou ik diegene voor gek hebben verklaard.
Voor de psychologen onder ons: je schijnt mannen aan te trekken/op te zoeken die op je vader lijken... Ben m'n hele jeugd bang geweest voor m'n vader, misschien verklaart dat wat? Vind mannen fascinerend maar juist bij mannen die ik leuk vind voel ik me meestal niet super op m'n gemak. En de mannen bij wie ik me wel op m'n gemak voel vind ik doorgaans niet aantrekkelijk. En soms weet je niet als er spanning hangt of dit positieve/seksuele spanning of ander soort spanning is, dit vind ik soms wel lastig.
quote:huppelepup schreef op 09 oktober 2009 @ 12:23:

Voor de psychologen onder ons: je schijnt mannen aan te trekken/op te zoeken die op je vader lijken... Ben m'n hele jeugd bang geweest voor m'n vader, misschien verklaart dat wat? Vind mannen fascinerend maar juist bij mannen die ik leuk vind voel ik me meestal niet super op m'n gemak. En de mannen bij wie ik me wel op m'n gemak voel vind ik doorgaans niet aantrekkelijk. En soms weet je niet als er spanning hangt of dit positieve/seksuele spanning of ander soort spanning is, dit vind ik soms wel lastig.Ik denk niet dat ik bij voorbaat mannen aantrek of opzoek die op mijn vader lijken. Maar ik kan achteraf wel zeggen dat de meeste mannen die ik heb aangetrokken of heb opgezocht, op mijn vader lijken (minzaam, onbetrouwbaar en narcistisch). Interessante gedachte voor mezelf maar alleen nu even niet wetend wat ik met die wetenschap moet doen bij het aantrekken of opzoeken van nieuwe mannen, wanneer ik die eigenschap niet bij mezelf herken.
quote:paloma schreef op 03 oktober 2009 @ 15:44:

[...]

Ik heb niet gezocht en heb hem ook niet gevonden. Ik zat ergens, ik zag hem niet eens aankomen, toen stond hij voor mij en vroeg of hij bij me mocht komen zitten. We hebben een paar uur zitten praten en gezoend (was natuurlijk niet gepland maar waarom moeilijk doen als het goed voelt ) en een paar weken daarna hebben we elkaar weer ontmoet waar het is gebeurd. Als iemand mij had verteld dat het zo op deze manier tot stand zou komen, zou ik diegene voor gek hebben verklaard.

ik vind het maar een vreemd verhaal. Na zoveel jaren "celibaat" ga je zowat meteen zoenen met iemand die zomaar op je is afgestapt ?

blijkbaar heb je dus echt geen moeite met intimiteit. Heeft er in de voorbije 25 jaar zich dan nooit een soortgelijke situatie voorgedaan?

let op, het is niet dat ik je verhaal in twijfel wil trekken, maar ik sta er toch even van te kijken.
quote:witteorchidee schreef op 09 oktober 2009 @ 20:12:

[...]

ik vind het maar een vreemd verhaal. Na zoveel jaren "celibaat" ga je zowat meteen zoenen met iemand die zomaar op je is afgestapt ?

blijkbaar heb je dus echt geen moeite met intimiteit. Heeft er in de voorbije 25 jaar zich dan nooit een soortgelijke situatie voorgedaan?

let op, het is niet dat ik je verhaal in twijfel wil trekken, maar ik sta er toch even van te kijken.Om eerlijk te zijn, zal het mij een biet zijn wat je wel of niet gelooft en of wat je wel of niet begrijpt. Dit is mijn ervaring, het was mooi en fijn en ik ben dankbaar dat het op deze manier is gegaan. Wat maakt het uit dat het gebeurd is, zoals het is gebeurt? Dat iemand celibaat is geweest, wil niet zeggen dat die persoon van steen is of situaties afdwingt om het maar te laten gebeuren.
witteorchidee, ik wil best proberen om het je uit te leggen maar niet hier op het forum. Als je wilt, dan kun je mij een vriend verzoek sturen en zal ik accepteren. Dan kun je mij alles vragen wat je wilt en zal ik het je vertellen, als het jou zou kunnen helpen met jouw levensloop.
quote:Peronne schreef op 03 oktober 2009 @ 15:33:

Wat een mooi verhaal Margotje, was het wel leuk? Die eerste keer? Of viel het tegen..Viel niet tegen, zeker niet
Hmmm Huppelepup, kan het juist best goed met mijn vader vinden, dus of die theorie altijd opgaat?
Kunnen we MONS alsjeblieft weglaten. Het klinkt niet mooi en ik vind dat scharrel en SV deze term ook al wel dekt.
Wieweet72, het probleem is juist - als ik het goed begrijp - dat huppelepup (wat een leuke namen hebben we trouwens allemaal!) valt op stoere/ foute mannen die haar een beetje aan haar vader doen denken en waarbij ze zich juist niet op haar gemak voelt...

Maar Huppelepup, kun je wat meer vertellen over die psychische klachten waar je het over had? En wat zei de sexuoloog dan? Moet je anders niet gewoon een keer proberen met een man waarbij je je wel op je gemak voelt. Ook al is het niet meteen de grote ware liefde, gewoon om te kijken of het in bed voor jou beter uitpakt? Liefde is ook iets wat soms tijd nodig heeft om te groeien...
Het zou natuurlijk kunnen, dat TO erg hoge verwachtingen van seks heeft, van haar rol daarin of juist van de man, die het genoegen heeft.

Dat kan tegen je werken. Als je dan een hufter in je bed hebt, die je in vertrouwen neemt over je problemen en zo'n figuur heeft geen begrip voor de situatie maar kiest het hazenpad, dan wordt het er niet beter op.

Het lijkt me toch het beste er niet teveel geobsedeerd door te raken en te proberen een wat socialere gast te "strikken" om je verder te helpen. Want ik ben bang dat het anders onoplosbaar wordt....
No guts no glory

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven