Hydrofiele luiers
zaterdag 3 oktober 2009 om 15:53
Ik heb een aantal oude topics betreffende hydrofiele luiers bekeken, en op Google gezocht, maar wil even weten of ik het nu goed begrijp.
Waar gebruik je nou hydrofiele luiers voor?
Ik lees dus, in 1e instantie als je geen wegwerpluiers gaat gebruiken. Evt. als afdrooghanddoek, en over het matrasovetrek tegen spugen, kwijlen enz.
Maar ik lees ook veel verhalen van 'die kan je niet genoeg hebben'. Met als tegenovergestelde 'ik gebruik ze niet als luier en ben vrij snel begonnen met het afdrogen met een normale handdoek'.
Is dit nou iets waarvan je veel in huis moet hebben?
In de meeste baby uitzetlijstjes lees je dat je er een stuks of 6 van moet hebben, maar las in de column van ElvanB dat ze er uiteindelijk véél meer gebruikte. Waarvóór dan, vraag ik me dan af.
Nou ja, graag jullie tips.
Waar gebruik je nou hydrofiele luiers voor?
Ik lees dus, in 1e instantie als je geen wegwerpluiers gaat gebruiken. Evt. als afdrooghanddoek, en over het matrasovetrek tegen spugen, kwijlen enz.
Maar ik lees ook veel verhalen van 'die kan je niet genoeg hebben'. Met als tegenovergestelde 'ik gebruik ze niet als luier en ben vrij snel begonnen met het afdrogen met een normale handdoek'.
Is dit nou iets waarvan je veel in huis moet hebben?
In de meeste baby uitzetlijstjes lees je dat je er een stuks of 6 van moet hebben, maar las in de column van ElvanB dat ze er uiteindelijk véél meer gebruikte. Waarvóór dan, vraag ik me dan af.
Nou ja, graag jullie tips.
zaterdag 3 oktober 2009 om 15:57
Mond afvegen, onder het hoofdje in bed, onder het hoofdje in de wandelwagen, afdrogen sowieso (gewone handdoek is te dik), op het aankleedkussen (kan je dan makkelijke vervangen dan de echte hoes).. ehh... even denken.. Dat was het denk ik ongeveer bij mij. Maar die in het bedje en wandelwagen vervang je soms wel meerdere keren per dag, wordt snel vies.
zaterdag 3 oktober 2009 om 16:01
Bij mijn eerste kindje heb ik ze vrij lang gebruikt: als toetenboener, als hoofdkussen in bed en kinderwagen, als handdoek etc. Bij mijn tweede heb ik ze toch minder lang gebruikt. Bij het afdrogen gebruik ik nu lekker die mutshanddoeken... (ben ff de naam kwijt). Als dochterlief uit bad komt, dan wikkel ik haar er lekker in en droog haar dan ook weer af.
Dochter is nu 9 maand en de hydrofielluiers liggen nu een maand of 3 ongebruikt in de kast.
Dochter is nu 9 maand en de hydrofielluiers liggen nu een maand of 3 ongebruikt in de kast.
zaterdag 3 oktober 2009 om 16:04
Ik heb er een stuk of 12. Ik gebruik ze als onderlegger op het aankleedkussen, om mee af te drogen, onder het hoofdje in het ledikantje, als grote spuugdoek, in de kinderwagen noem maar op. Alleen gebruik ik ze niet als luier.
Ik vind het wel irritant dat als je ze een paar keer hebt gewassen, de vorm er helemaal uit is en je ze niet meer passend kunt dubbelvouwen.
Ik vind het wel irritant dat als je ze een paar keer hebt gewassen, de vorm er helemaal uit is en je ze niet meer passend kunt dubbelvouwen.
zaterdag 3 oktober 2009 om 16:04
Om af te drogen (al die kleine plooitjes kom je niet bij met een gewone handdoek) , onder het hoofd in de wieg/in de kinderwagen, als spuugdoek, op het aankleedkussen... je gebruikt ze voor best veel dingen.
Ik heb er denk ik wel 20 (omdat ik ook hoorde dat je er nooit genoeg kunt hebben) , en gebruik er nu zo'n 3 per dag gok ik. 6 is dan dus wel weinig (tenzij je elke dag wast), maar 20 hoeft eigenlijk ook weer niet. Zou beginnen met 10, je kunt altijd nog bijkopen.
Ik heb er denk ik wel 20 (omdat ik ook hoorde dat je er nooit genoeg kunt hebben) , en gebruik er nu zo'n 3 per dag gok ik. 6 is dan dus wel weinig (tenzij je elke dag wast), maar 20 hoeft eigenlijk ook weer niet. Zou beginnen met 10, je kunt altijd nog bijkopen.
zaterdag 3 oktober 2009 om 16:05
quote:Suze2 schreef op 03 oktober 2009 @ 16:02:
Mijn persoonlijke mening: afdrogen gaat echt met een gewone handdoek of badcape ook. Ik had er dus teveel en heb ze uiteindelijk ook als theedoek/poetslap etc gebruikt.Mocht ik ze uiteindelijk niet meer gebruiken, kan ik denk ik mijn man ook heel blij maken met een paar mooie poetsdoeken voor de auto/motor haha!
Mijn persoonlijke mening: afdrogen gaat echt met een gewone handdoek of badcape ook. Ik had er dus teveel en heb ze uiteindelijk ook als theedoek/poetslap etc gebruikt.Mocht ik ze uiteindelijk niet meer gebruiken, kan ik denk ik mijn man ook heel blij maken met een paar mooie poetsdoeken voor de auto/motor haha!
zaterdag 3 oktober 2009 om 16:06
Mijn dochter is nu bijna 3 en gebruik ze nog regelmatig. Niet meer voor onder de hoofdje in wiegje/bedje/wandelwagen maar wel als ik ff ergens dr luier moet verschonen en met afdrogen. Die oortjes zijn nog zo klein daar kom je niet goed in die plooien met een gewone handdoek. Ik heb er veel en gebruik ze eigenlijk voor van alles. Ideaal vind ik ze. Ik weet nog op Bangkok airport dat we gewoon de wandelwagen hebben afgedekt met 1 omdat al die thai wilden kijken en ze lag net lekker te slapen. Was blij dat ik er een bij de hand had.
zaterdag 3 oktober 2009 om 16:10
Ik heb een hele grote stapel en ik gebruik ze nog steeds nu mijn jongste 1,5 is. ik gebruik ze nu eigenlijk alleen nog maar als handdoek en voor op het aankleedkussen maar toen ze kleiner waren ook voor de al genoemde doeleinden. Ik heb ze ook veel gebruikt als spuugdoek omdat mijn dochters veel spuugden als baby.
Ik gebruikte ze in het begin om af te drogen na het bad. Een lekkere zachte handdoek of omslagdoek op het aankleedkussen om hem in te wikkelen en dan een hydrofieldoek om mee droog te wrijven. Ze nemen zoveel vocht op, afdrogen gaat gewoon heel makkelijk.
Daarnaast gebruikte ik ze eigenlijk voor van alles, als doek om zijn mond af te vegen, als doek voor als er een beker omver ging, soms als slabje.
Daarnaast gebruikte ik ze eigenlijk voor van alles, als doek om zijn mond af te vegen, als doek voor als er een beker omver ging, soms als slabje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 3 oktober 2009 om 16:27
zaterdag 3 oktober 2009 om 17:42
Ik vond ze zelf ideaal. Zoals gezegd voor afdrogen o.a. de oortjes, maar ook voor onder de billen bij erge poepbroeken (dan hoef ik niet elke keer de hoes van aankleedkussen te verschonen) tijdens de borstvoeding, en later bij fruit en groente hapjes, in de wieg, in de kinderwagen. Ik heb ze nu nog (zoon is 2). Ik gebruik ze nu vaak als poetsdoek na het eten. Ik heb er denk een stuk of acht gehad.
zaterdag 3 oktober 2009 om 18:27
zondag 4 oktober 2009 om 09:23
Ik had bij mijn oudste twee doeken pér voeding nodig in het begin!
(Eén tijdens het voeden vanwege de véle voeding die er naast ging en één erna als spuugdoek.)
Dus die 6 waren voor mij niet voldoende, haha!
Bij jongste heb ik ze minder gebruikt, maar ik heb er in totaal denk ik een stuk of 20...
Jongste is nu 2, en gebruik ze nog af en toe bij het afdrogen, gezicht poetsen,...
(Eén tijdens het voeden vanwege de véle voeding die er naast ging en één erna als spuugdoek.)
Dus die 6 waren voor mij niet voldoende, haha!
Bij jongste heb ik ze minder gebruikt, maar ik heb er in totaal denk ik een stuk of 20...
Jongste is nu 2, en gebruik ze nog af en toe bij het afdrogen, gezicht poetsen,...