Zandkasteel: hoe zit dat nou?

03-10-2009 19:34 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 4 heeft me de ogen geopend; hoe zit dat nou met Koning Koos in het Zandkasteel? Is hij de pappa of de opa van Sassa en Toto?

Toto en Sassa zijn (volgens mij) broer en zus. Toto slaapt in zijn eigen bed, Sassa in een tweepersoonsbed (met Koning Koos?)

Maar wat is die Koning Koos eigenlijk? Een vaderfiguur? Een kindervriend? Eigenlijk krijg ik er - als ik er langer over nadenk - een beetje een vreemd gevoel bij. 't Zal vast niet fout of kwaad bedoeld zijn, als correcte Nederland-3-kinderserie, maar toch...

Weet iemand de achterliggende gedachte?
Takes a second for your life to change
Op Wikipedia staat dat hij een kindervriend is.

Volgens mij slapen trouwens Sassa en Toto samen in het tweepersoonsbed en Koning Koos in het eenpersoonsbed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hmmm, volgens mij slapen Sassa en Toto samen in het grote bed en Koning Koos in het 1-persoonsbed.

.
Nee, ik heb het vanochtend nog met eigen ogen gezien: Toto lag in het eenpersoonsbed.

Vinden jullie het eigenlijk niet raar, twee kleine kinderen samen met één kindervriend? Uiteraard, geen verdachtmakerij, maar ik zou mijn kinderen toch echt nooit samen bij één man laten spelen.

Hmmm, terwijl ik die typ moet ik toegeven dat ik het zelf ook wel raar vind dat ik zo denk. Ik zou ze zonder problemen achterlaten bij een (goeie) vriendin, maar met één man... krijg ik toch meteen bedenkingen.

Als ik te ver doordraaf moet je het maar zeggen hoor!
Takes a second for your life to change
Ik denk dat je te ver doordenkt. Het programma is bedoeld voor peuters. Mijn zoon kijkt er ook naar, en ik dus ook, enhij vindt het geweldig. Ik heb er zelf nog nooit bij stil gestaan wat de relatie tussen koning koos en sassa en toto is. Alleen dat koning koos dingen uitlegt aan sassa en toto. En dat kan als vader zijn, als meester, als grote broer, als oom etc.

En dat sassa samen met koning koos in 1 bed zou slapen, is me echt nog nooit opgevallen.

Peuters letten daar echt niet op, en daar is het programma ook voor gemaakt.
Toto en Sassa zijn wel degelijk de biologische kinderen van koning Koos. Dat kun je ook wel goed zien aan hun opvallende haarkleur.

Koning Koos had al jaren geen relatie (nog steeds niet), maar wél een erg sterke kinderwens. Moet je die dan maar aan de kant schuiven? Hij heeft toen middels eiceldonatie, zijn eigen zaad, en een draagmoeder, eerst Sassa gekregen. Omdat het na een tijdje weer begon te kriebelen en zijn gezinnetje nog niet compleet was, is Toto (op dezelfde manier verwekt) toen ook nog gekomen.

Behalve dat koning Koos dol op kinderen is, lijdt hij ook aan grootheidswaanzin en is hij dol op verkleedspelletjes. Vandaar dat hij zich door zijn kinderen laat aanspreken met 'koning Koos' en graag een kroon draagt.

Sassa slaapt in een tweepersoonsbed. Vroeger sliep Toto altijd gezellig naast haar, maar nu ze wat ouder aan het worden is wil ze dat niet meer en heeft koning Koos een eigen bed voor Toto getimmerd.

Koning Koos zelf slaapt in een andere slaapkamer die we nooit te zien krijgen, hij is erg gesteld op zijn privacy.

't Is eigenlijk heel simpel.
Whatever, I do what I want
quote:Eem schreef op 03 oktober 2009 @ 19:41:

Nee, ik heb het vanochtend nog met eigen ogen gezien: Toto lag in het eenpersoonsbed.

Vinden jullie het eigenlijk niet raar, twee kleine kinderen samen met één kindervriend? Uiteraard, geen verdachtmakerij, maar ik zou mijn kinderen toch echt nooit samen bij één man laten spelen.

Hmmm, terwijl ik die typ moet ik toegeven dat ik het zelf ook wel raar vind dat ik zo denk. Ik zou ze zonder problemen achterlaten bij een (goeie) vriendin, maar met één man... krijg ik toch meteen bedenkingen.

Als ik te ver doordraaf moet je het maar zeggen hoor!waarom niet? Als het een goede vriend is die je door en door kent ook niet?
Vind het veel erger dat ze het suikerfeest vieren....

Ja, dat vind ik echt.
quote:crini schreef op 03 oktober 2009 @ 19:43:

Toto en Sassa zijn wel degelijk de biologische kinderen van koning Koos. Dat kun je ook wel goed zien aan hun opvallende haarkleur.

Koning Koos had al jaren geen relatie (nog steeds niet), maar wél een erg sterke kinderwens. Moet je die dan maar aan de kant schuiven? Hij heeft toen middels eiceldonatie, zijn eigen zaad, en een draagmoeder, eerst Sassa gekregen. Omdat het na een tijdje weer begon te kriebelen en zijn gezinnetje nog niet compleet was, is Toto (op dezelfde manier verwekt) toen ook nog gekomen.

Behalve dat koning Koos dol op kinderen is, lijdt hij ook aan grootheidswaanzin en is hij dol op verkleedspelletjes. Vandaar dat hij zich door zijn kinderen laat aanspreken met 'koning Koos'.

Sassa slaapt in een tweepersoonsbed. Vroeger sliep Toto altijd gezellig naast haar, maar nu ze wat ouder aan het worden is wil ze dat niet meer en heeft joning Koos een eigen bed voor Toto getimmerd.

Koning Koos zelf slaapt in een andere slaapkamer die we nooit te zien krijgen, hij is erg gesteld op zijn privacy.
Ja, dat vind ik echt.
Mijn vent irriteert zich helemaal kapot aan het splaakgeblek van Toto
quote:crini schreef op 03 oktober 2009 @ 19:44:

[...]

waarom niet? Als het een goede vriend is die je door en door kent ook niet?Dan zou ik het trouwens ook niet willen. Je kent nooit iemand door en door.
Ja, dat vind ik echt.
Koning Koos is hun oppas of zo.

Nooit over nagedacht, mijn dochter vond het leuk, nu is ze er te groot voor.

Is het werkelijk iets wat je je afvraagt?

Niet rot bedoeld hoor, deze vraag maar bij Dora zijn de ouders ook nooit in velden of wegen te bekennen terwijl zij met alligators worstelt en over de bibberbrug gaat.

Vaak zijn de persoonlijke omstandigheden van de peuterhelden een beetje raar.

Waar zijn de ouders van alle jonge inwoners van Sesamstraat bijvoorbeeld?

.
quote:Suze2 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:46:

Mijn vent irriteert zich helemaal kapot aan het splaakgeblek van Toto Ik erger me aan Toto, punt.
quote:Mamasaar schreef op 03 oktober 2009 @ 19:46:

[...]

Dan zou ik het trouwens ook niet willen. Je kent nooit iemand door en door.

Dus een eventuele oppas van je kind(eren) kan ook nooit een man zijn?

En hoe zit dat met zwagers/broers? Laat je je kinderen daar ook nooit alleen bij achter?
Ik erger me aan Toto en dan voornamelijk aan zijn spraakgebrek.
quote:crini schreef op 03 oktober 2009 @ 19:49:

Ik erger me aan Toto en dan voornamelijk aan zijn spraakgebrek.Hier is iemand het dus met je eens. Slecht voorbeeld die Toto.
Ik voornamelijk aan dat verongelijke zielige toontje als Sassa iets heeft wat hij ook wil. "Toto oooohoooooook...!"
quote:crini schreef op 03 oktober 2009 @ 19:47:

[...]

Dus een eventuele oppas van je kind(eren) kan ook nooit een man zijn?

En hoe zit dat met zwagers/broers? Laat je je kinderen daar ook nooit alleen bij achter?

Mijn zwager vertrouw ik niet, punt.

Ik zit gewoon met een instinctieve angst dat iemand mijn kinderen wat aan zou kunnen doen. Laat seksueel misbruik nou (bijna) altijd door een man gepleegd worden. En vaak ook nog eens goede bekenden, (huis)vrienden, of familie.

Dus nee, helaas pindakaas voor de meeste mannen. Een randje wantrouwen zal er altijd zijn.
Ja, dat vind ik echt.
ik verbaas me trouwens elke keer weer over het kapsel van koning koos. een soort hanekam, en dan aan de zijkanten ook nog 2 stroken haar..
quote:Mamasaar schreef op 03 oktober 2009 @ 19:53:

[...]

Mijn zwager vertrouw ik niet, punt.

Ik zit gewoon met een instinctieve angst dat iemand mijn kinderen wat aan zou kunnen doen. Laat seksueel misbruik nou (bijna) altijd door een man gepleegd worden. En vaak ook nog eens goede bekenden, (huis)vrienden, of familie.

Dus nee, helaas pindakaas voor de meeste mannen. Een randje wantrouwen zal er altijd zijn.Helaas zijn er ook vrouwen die kinderen misbruiken, mishandelen op welke manier dan ook. Je kan je kinderen toch nooit overal voor beschermen. Hoe goed je je best ook doet.

Behalve dat koning Koos dol op kinderen is, lijdt hij ook aan grootheidswaanzin en is hij dol op verkleedspelletjes. Vandaar dat hij zich door zijn kinderen laat aanspreken met 'koning Koos' en graag een kroon draagt.

Sassa slaapt in een tweepersoonsbed. Vroeger sliep Toto altijd gezellig naast haar, maar nu ze wat ouder aan het worden is wil ze dat niet meer en heeft koning Koos een eigen bed voor Toto getimmerd.

't Is eigenlijk heel simpel.

Ik weet niet welk roddelblad jij hebt gelezen maar het verhaal is anders:

Koning Koos was getrouwd met Koningin Toos.

Toen Toto een half jaar oud was is koningin Toos tragisch verongelukt toen de zee met een vloedgolf het vorige zandkasteel wegvaagde.

Koning Koos heeft heldhaftig de kinderen uit de woeste zee gered met gevaar voor eigen leven maar voor Toos kwam alle hulp te laat, zij werd meegesleurd door de onderstroom en zo komt het dat koning Koos nu samen met zijn 2 kinderen in een nieuw zandkasteel woont dat overigens is gebouwd en geheel gratis ter beschikking gesteld door zandsculptuuvereninging "het Schepje" uit Zandvoort.

Tragisch verhaal eigenlijk he?
Dus op een creche waar ook mannen werken zou jij je kind dus niet inschrijven mamasaar?
Als we toch bezig zijn over kinderseries. Hoe zit het met de smurfen? Er is maar een smurfin, wel een babysmurf maar wie is dan de vader?
En de Tweenies. Wat is Max eigenlijk en Judie? De oppas, de vader enmoeder, een oom en tante? Waar zijn hun ouders eigenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven