Zandkasteel: hoe zit dat nou?

03-10-2009 19:34 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 4 heeft me de ogen geopend; hoe zit dat nou met Koning Koos in het Zandkasteel? Is hij de pappa of de opa van Sassa en Toto?

Toto en Sassa zijn (volgens mij) broer en zus. Toto slaapt in zijn eigen bed, Sassa in een tweepersoonsbed (met Koning Koos?)

Maar wat is die Koning Koos eigenlijk? Een vaderfiguur? Een kindervriend? Eigenlijk krijg ik er - als ik er langer over nadenk - een beetje een vreemd gevoel bij. 't Zal vast niet fout of kwaad bedoeld zijn, als correcte Nederland-3-kinderserie, maar toch...

Weet iemand de achterliggende gedachte?
Takes a second for your life to change
Max en Judie zijn volgens mij een soort gastouders. Ze zijn niet de ouders, want het komt wel eens voor dat een van de Tweenies ziek is en thuis in bed ligt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Fantastisch topic.
quote:eleonora schreef op 03 oktober 2009 @ 19:46:

Koning Koos is hun oppas of zo.

Nooit over nagedacht, mijn dochter vond het leuk, nu is ze er te groot voor.

Is het werkelijk iets wat je je afvraagt?

Niet rot bedoeld hoor, deze vraag maar bij Dora zijn de ouders ook nooit in velden of wegen te bekennen terwijl zij met alligators worstelt en over de bibberbrug gaat.

Vaak zijn de persoonlijke omstandigheden van de peuterhelden een beetje raar.

Waar zijn de ouders van alle jonge inwoners van Sesamstraat bijvoorbeeld?Duh, zij bewaken hun bezittingen voor Zwieber en zorgen voor de tweeling.
Heb hier laatst al eens een 'gesprek' met fleurtje over gehad en conclusie was, zwaar pedo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:eleonora schreef op 03 oktober 2009 @ 19:46:

Niet rot bedoeld hoor, deze vraag maar bij Dora zijn de ouders ook nooit in velden of wegen te bekennen terwijl zij met alligators worstelt en over de bibberbrug gaat.

Om het maar niet te hebben over het vleermuisbos of de springbokkenberg!

Maar ik heb Dora's ouders wel eens gezien hoor, maar dat is natuurlijk geen zak interessant voor die kinderen. Veel leuker om alleen te spelen! (en Boots houdt natuurlijk ook een oogje in het zeil)

Dora heeft wel een tweeling-zusjes/broertjes-koppel! Tenminste, mijn nichtje heeft een Dora-pop die twee baby-broertje/zusjes heeft
Ik vraag me nog steeds af wanneer de vader van barbabob in beeld komt want het lijkt me, met al dat haar, vrij logisch dat hij van barbabuurman was. Kaalheid is erfelijk namelijk!
quote:HotCherryPoptart schreef op 03 oktober 2009 @ 20:04:

Als we toch bezig zijn over kinderseries. Hoe zit het met de smurfen? Er is maar een smurfin, wel een babysmurf maar wie is dan de vader?

Daar is afgelopen week net een topic over geweest!!!

Ik wil het ook wel hebben over Theo & Thea. Wat zijn zij eigenlijk van elkaar?

(vannacht een marathon op tv!!! )
quote:AgentL schreef op 03 oktober 2009 @ 20:31:

[...]

Maar ik heb Dora's ouders wel eens gezien hoor, maar dat is natuurlijk geen zak interessant voor die kinderen. Veel leuker om alleen te spelen! (en Boots houdt natuurlijk ook een oogje in het zeil)

Dora heeft wel een tweeling-zusjes/broertjes-koppel! Tenminste, mijn nichtje heeft een Dora-pop die twee baby-broertje/zusjes heeft Nou heb je wel een heel rooskleurig beeld van die nudistenaap met laarzen. Oogje in het zeil, sorry hoor maar Dora moet duidelijk hém in de gaten houden.
quote:Eem schreef op 03 oktober 2009 @ 19:41:

Nee, ik heb het vanochtend nog met eigen ogen gezien: Toto lag in het eenpersoonsbed.

Vinden jullie het eigenlijk niet raar, twee kleine kinderen samen met één kindervriend? Uiteraard, geen verdachtmakerij, maar ik zou mijn kinderen toch echt nooit samen bij één man laten spelen.

Hmmm, terwijl ik die typ moet ik toegeven dat ik het zelf ook wel raar vind dat ik zo denk. Ik zou ze zonder problemen achterlaten bij een (goeie) vriendin, maar met één man... krijg ik toch meteen bedenkingen.

Als ik te ver doordraaf moet je het maar zeggen hoor!Je draaft te ver door.
quote:HotCherryPoptart schreef op 03 oktober 2009 @ 20:06:

En de Tweenies. Wat is Max eigenlijk en Judie? De oppas, de vader enmoeder, een oom en tante? Waar zijn hun ouders eigenlijk?Duh, dat is een peuterspeelzaal.
Hahaha dat vroeg ik me ook al af, maar dacht dat ik de einige was die het niet snapte
quote:mamalief schreef op 03 oktober 2009 @ 20:01:

[...]

Ik weet niet welk roddelblad jij hebt gelezen maar het verhaal is anders:

Koning Koos was getrouwd met Koningin Toos.

Toen Toto een half jaar oud was is koningin Toos tragisch verongelukt toen de zee met een vloedgolf het vorige zandkasteel wegvaagde.

Koning Koos heeft heldhaftig de kinderen uit de woeste zee gered met gevaar voor eigen leven maar voor Toos kwam alle hulp te laat, zij werd meegesleurd door de onderstroom en zo komt het dat koning Koos nu samen met zijn 2 kinderen in een nieuw zandkasteel woont dat overigens is gebouwd en geheel gratis ter beschikking gesteld door zandsculptuuvereninging "het Schepje" uit Zandvoort.

Tragisch verhaal eigenlijk he?

Goh, nou ik denk toch dat jíj degene bent die verkeerd geïnformeerd is hoor. Wat lees jij, laat me raden "Zand erover" ? Dat is echt pulp hoor. Maar ik snap het wel, het echte verhaal is natuurlijk lang niet zo romantisch als de versie die jij hierboven schetst.

Overigens heb ik het verhaal uit de eerste hand, mijn zoon is namelijk een roodharige en ik was laatst met hem op de roodharigendag. ( http://www.roodharigen.nl/ ) En daar sprak ik koning Koos himself. Hij wilde wel alleen zijn verhaal doen als ik hem ook met koning aansprak, maar dat had ik er natuurlijk wel voor over. Ik bedoel, koning Koos, die spreek je toch niet iedere dag wel?
Whatever, I do what I want
quote:AgentL schreef op 03 oktober 2009 @ 20:33:

[...]

Daar is afgelopen week net een topic over geweest!!! Echt? Ik bedoelde het niet eens serieus eigenlijk.
quote:jaimie schreef op 03 oktober 2009 @ 20:45:

[...]

Duh, dat is een peuterspeelzaal.Dat heb ik dus echt nooit geweten. Wel een kleine groep dan.
quote:AgentL schreef op 03 oktober 2009 @ 20:31:

[...]

Dora heeft wel een tweeling-zusjes/broertjes-koppel! Tenminste, mijn nichtje heeft een Dora-pop die twee baby-broertje/zusjes heeft

Ja, nee, ik heb de ouders van Dora ook weleens gezien en haar oma ook trouwens maar daar komen ze dan wel na een tocht vol avonturen bij terecht pas. Daar moeten ze dan wel wat voor doen op z'n zachtst gezegd.

En dan hebben die ouders niet de politie gebeld en het leger is nooit op zoek naar Dora en Boots als ze dagen door het woud zwerven, druk in de weer om een toverfluit te bemachtigen om zodoende Koning Kluts de VI-de van een betovering te bevrijden.

Het gaat wel verder dan 'grootmoeder koekjes brengen in het bos, in het bos' zoals Roodkapje deed, die avonturen van Dora en dát was al gevaarlijk want we weten allemaal hoe dát afgelopen is, als die jager er toch niet was geweest!

Maar de ouders van Dora die zeggen gewoon;'hello Dora, glad that you are home!', 'Fijn dat je thuis bent Dora!' En dat is het dan.

Soms nemen ze die tweeling zelfs mee op avontuur. Jahaaaa, die baby's ja! Die gaan dan mee naar de Zingende Pijnbomen, of de Zeurende Reus. Baby's mind you!
quote:crini schreef op 03 oktober 2009 @ 19:43:

Omdat het na een tijdje weer begon te kriebelen en zijn gezinnetje nog niet compleet was, is Toto (op dezelfde manier verwekt) toen ook nog gekomen.

Ja ja, als het gaat kriebelen dan moet alles wiebelen he?
quote:Zwieber schreef op 03 oktober 2009 @ 20:32:

Ik vraag me nog steeds af wanneer de vader van barbabob in beeld komt want het lijkt me, met al dat haar, vrij logisch dat hij van barbabuurman was. Kaalheid is erfelijk namelijk!

Het is een goed bewaard geheim dat Barbamama het met Julien Clerc heeft aangelegd toen Barbapapa een van zijn verre reizen maakte......

Na de geboorte van barbabob kwam dat uit maar ze zijn in therapie gegaan en nu gaat Barbamama gewoon mee op reis.
Leo!

Moest nog aan je denken vannacht! Er was weer een acteur waarvan ik de naam niet meer wist, maar hij duikt wel bijna overal op in kleine bijrollen. Ik had bedacht dat jij zijn naam vast wel weet Maar ik kan helaas geen enkele serie of film bedenken waarin hij speelt, volgens vriendin waar ik gisteren mee was speelde hij in die reclame van dat korte lontje. Hij heeft bruine korte krullen en is een beetje een 'bad guy' type.

(sorry voor het offtopic)
quote:Gravinnetje schreef op 03 oktober 2009 @ 21:03:

[...]

Ja ja, als het gaat kriebelen dan moet alles wiebelen he?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
.
quote:crini schreef op 03 oktober 2009 @ 20:53:

[...]

Goh, nou ik denk toch dat jíj degene bent die verkeerd geïnformeerd is hoor. Wat lees jij, laat me raden "Zand erover" ? Dat is echt pulp hoor. Maar ik snap het wel, het echte verhaal is natuurlijk lang niet zo romantisch als de versie die jij hierboven schetst.

Overigens heb ik het verhaal uit de eerste hand, mijn zoon is namelijk een roodharige en ik was laatst met hem op de roodharigendag. ( http://www.roodharigen.nl/ ) En daar sprak ik koning Koos himself. Hij wilde wel alleen zijn verhaal doen als ik hem ook met koning aansprak, maar dat had ik er natuurlijk wel voor over. Ik bedoel, koning Koos, die spreek je toch niet iedere dag wel?

Precies ja, ik lees "zand erover" het maandblad van de gelijknamige weduwen- en weduwnarenclub. Op het bijbehorende forum had ik laatst een gesprek met Koos over zijn verhaal en toen biechtte hij op dat hij aan onbekenden vaak een ander verhaal verteld omdat hij niet zielig wil lijken.

Dus!

(Pas maar op trouwens, het is een enorme flirt die Koos)
Dora wordt gewoon regelmatig door haar ouders het huis uitgeschopt omdat ze anders de hele dag achter de ds of Wii zit. Dus die ouders zijn al lang blij dat ze buiten is en maakt het dan echt niet meer uit of het wat gevaarlijk is of niet. Ik heb het amk al gebeld maar ja, alleen die tico wilde langskomen en die was het stuur van zijn auto weer kwijt dus dat schoot niet op.
quote:mamalief schreef op 03 oktober 2009 @ 21:31:

[...]

Precies ja, ik lees "zand erover" het maandblad van de gelijknamige weduwen- en weduwnarenclub. Op het bijbehorende forum had ik laatst een gesprek met Koos over zijn verhaal en toen biechtte hij op dat hij aan onbekenden vaak een ander verhaal verteld omdat hij niet zielig wil lijken.

Dus!

(Pas maar op trouwens, het is een enorme flirt die Koos)

Whahaha, en hetzelfde zei hij dus tegen mij, nl. dat hij graag een ander verhaal verteld omdat dat net wat romantischer/smeuïger is.

En dat ie een flirt is dat weet ik, maar ondanks dat ik hem echt woest aantrekkelijk vind, zal het tussen ons toch echt niets worden. Ik zie die Toto echt niet zitten hoor!
Whatever, I do what I want
Wat ik pas raar vindt aan het zandkasteel, is dat ze nooit andere kinderen op bezoek krijgen, maar altijd maar met z'n 2-en spelen.

Is dat sasa nogal een dominant troelaatje is

dat ik koning koos een beetje suffe opvoeder vindt die (bijna) alles goed vindt

dat je je pa (want daar ging ik altijd vanuit) uberhaupt koning koos noemt en niet papa
quote:Mamasaar schreef op 03 oktober 2009 @ 19:44:

Vind het veel erger dat ze het suikerfeest vieren....X-DIk ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven