Welk kookboek is leuk?

01-12-2008 20:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil me de komende tijd weer eens gaan storten op het koken. Ben druk opzoek naar een leuk kookboek.

Ben wel een fan van Herman den B. maar ken zijn kookboek niet. Iemand van jullie toevallig wel? Lastig?

Hoor ook wel leuke verhalen over het AH kookboek.

Jullie reactie zijn welkom. Moet in iedergeval een boek zijn met foto's, niet super moeilijk en geen heeele speciale gerechten.
Ik heb van Nigella Hoe te eten en Hoe word ik een goddelijek huisvrouw....en vind ze allebei erg leuk ( ok, die 2e net iets leuker dan de 1e). Ik kon ook erg genieten van haar programma wat ze vorig jaar op RTL 4 uitzenden. Jammer dat dat niet meer wordt uitgezonden.
Allebei nieuw te koop bij www.bol.com , hardcover, tussen de 15 en de 25 euro.
@quatrro35: Zijn deze boeken alleen in het engels te krijgen of ook in het nederlands? Overigens koop ik liever geen kookboeken via internet. Ik wil eerst het boek doorbladeren om te kijken of het recepten zijn die ik zou willen maken en mijn vrouw en kind zouden willen eten.
quote:ColeTurner schreef op 03 oktober 2009 @ 10:34:

@quatrro35: Zijn deze boeken alleen in het engels te krijgen of ook in het nederlands? Overigens koop ik liever geen kookboeken via internet. Ik wil eerst het boek doorbladeren om te kijken of het recepten zijn die ik zou willen maken en mijn vrouw en kind zouden willen eten.

Ze zijn zowel in 't Engels als in 't Nederlands te koop. Ze inkijken: doe ik ook liever, alleen is Carluccio niet meer trendy, er liggen nu vooral boeken van die glibberige en vaak arrogante media koks in de winkel. Ik had een boek van Carluccio als cadeau gekocht, maar na zes boekhandels bezocht te hebben heb ik het bij bol.com gekocht: ligt blijkbaar niks meer in winkels (ook niet in goed gesorteerde, wat kookboeken betreft).

Maar gezien de scherpe prijzen, en de reputatie van Carluccio, en hard kaft, kun je het risico van online kopen wel nemen denk ik:

Bol.com: Antonio Carluccio kookboeken
Kennen jullie de serie: "koken met plezier, lekker:..."?

Ik heb gisteren het boek over stomen besteld, en ben erg benieuwd! Ik kan op internet geen recensies terugvinden, en ben nieuwsgierig naar ervaringen!
quote:Appelsientje schreef op 01 december 2008 @ 21:12:

Ik ben erg gek op het Boer zoekt Vrouw kookboek, als je geen heeeeeeele gekke gerechten wilt maar juist lekker Hollands.

En mijn andere favoriet is Mijn keuken van de zon, van Virginie huppeldepup (kan die achternaam niet zo onthouden). Mooie foto's, goede recepten (worteltaart waar je een moord voor doet) en mooi boek - ook niet onbelangrijk. Veel goede vegetarische recepten, net als in Superchic Vegetarisch, ook zo'n stukgelezen (en -gekookt) kookboek hier.

Ja, en natuurlijk Jamie: lukt altijd, niet heel moeilijk, wel heel lekker. De laatste tijd vind ik Nigella Lawson leuker, ik probeer veel van haar recepten, maar het moet je smaak zijn geloof ik, een vriendin van mij kan in haar kookboeken nooit iets lekkers vinden.

De kookboeken van Sylvia Witteman lees je als een roman, echt hardop lachen en de recepten zijn goed. Geldt ook voor de kookboeken van De Volkskeuken. Maar jij wilt liever een kookboek met plaatjes, dat staat in deze kookboeken niet.

Ik ben benieuwd naar de aanraders van andere kookgekken, ik heb een hele rij kookboeken en ik merk terwijl ik het schrijf dat ik ze eigenlijk allemaal graag gebruik. Moet me ook altijd inhouden om niet nóg meer kookboeken te kopen! Dit jaar staat het boek van Janneke van NRC op mijn verlanglijstje, heb er al een paar keer begerig in gebladerd in de boekwinkel.

Wat lijkt me dat een leuke vrouw! Ik moest zo lachen tijdens haar boek (vegetarier... nog iets).

Bij haar zou ik weleens aan tafel willen zitten. Geweldige vrouw/ leuke en traditionele recepten.
Poelepoelepoelepoes!
Ik heb een tijdje terug het kookboek Slow Cooking van Joanne Glynn gekocht en heb al een aantal dingen gemaakt. Echt een aanrader!

Had wel vaker recepten geprobeerd die leken op de recepten die hierin staan, maar die ik eigenlijk maar 1 keer heb gemaakt omdat ze wel lekker waren, maar niet super en wel bewerkelijk. Borjstj bijvoorbeeld.

Deze recepten zijn ook vrij bewerkelijk maar dit zijn nou weer net wel de recepten die super zijn, waar je zeg maar die bewerkelijkheid dus wel voor over hebt.

Al denk ik er toch wel over om een snelkookpan aan te schaffen.......;-)
Masterchef goes large en Noedels nieuwe stijl zijn twee van mijn favorieten.

Kook eigenlijk niet vaak met recept, lees mijn kookboeken vooral .
quote:bergamot schreef op 15 oktober 2009 @ 00:20:

Masterchef goes large en Noedels nieuwe stijl zijn twee van mijn favorieten.

Kook eigenlijk niet vaak met recept, lees mijn kookboeken vooral .

Ja ik ook! Geweldige manier om te relaxen vind ik altijd, inspiratie opdoen uit kookboeken. Heb ook een stel van die kookboeken met van die drie sterren restaurant recepten waarvan ik geen idee heb waar ik in vredesnaam die ingredienten zou moeten halen, maar de presentatie op de foto's, dat kan ik natuurlijk wel .

Kookboeken zonder mooie foto's vind ik dan ook een stuk minder leuk om te 'lezen'.

Heb laatst een vrij aardig kookboek gekregen qua recepten maar de borden op de foto's zijn zo stom dat het niet eens ter inspiratie kan dienen.
De soepbijbel

Handboek voor de thuiskok (soort naslagwerk waar je werkelijk álles qua technieken in terug vindt).

Gezond van Gordon Ramsey

En natuurlijk mijn eigen knip-en-plak-knipsel-kookboeken
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven