Lang geleden... deel 3
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:56
Voor alle vrouwen
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 3 oktober 2009 om 11:12
Hai Flowerintime, neem de tijd die jij nodig hebt voor dingen.
Lieve vrouwen, dankjullie wel voor de onveroordelende woorden.
Ik voel me namelijk ontzettend dom en schuldig dat ik niets 'doe', en het maar zo laat gaan.
Vooral tov anderen dan. Het gevoel dat ik mezelf zo moet verdedigen.
Hanke, dank voor je trots. Dat raakte me.
Toen ik het las dacht ik 'ja verdorie, dat is zo.'.
Wat fijn dat je dat 'zomaar' ziet, benoemt. Dat dat er mag zijn, dat het voor mij best een prestatie is.
Lynne, ik heb niet meer het gevoel dat zij NU de baas zijn
Lieve vrouwen, dankjullie wel voor de onveroordelende woorden.
Ik voel me namelijk ontzettend dom en schuldig dat ik niets 'doe', en het maar zo laat gaan.
Vooral tov anderen dan. Het gevoel dat ik mezelf zo moet verdedigen.
Hanke, dank voor je trots. Dat raakte me.
Toen ik het las dacht ik 'ja verdorie, dat is zo.'.
Wat fijn dat je dat 'zomaar' ziet, benoemt. Dat dat er mag zijn, dat het voor mij best een prestatie is.
Lynne, ik heb niet meer het gevoel dat zij NU de baas zijn
anoniem_62873 wijzigde dit bericht op 08-10-2009 18:22
Reden: Ietsje minder open mag ook wel, op het www.
Reden: Ietsje minder open mag ook wel, op het www.
% gewijzigd
zaterdag 3 oktober 2009 om 13:33
Hoi Flowerintime wen maar even aan dit topic;heb geen haast ook niet met EMDR,alles op zijn tijd.Maar je bent welkom
Wurm je hoeft je zeker niet teverdedigen hoor! Ieder loopt zijn eigen weg,er is geen goed of fout...Ik weet niet precies hoe of wat er gebeurt is maar wat ik zo van je gelezen heb klinkt het erg ingewikkeld(zacht uitgedrukt) hetgeen gebeurt is.En heb je met een hoop invloeden van buitenaf temaken,ben het dan ook met hanke eens en ben ook trots op je En vind het knap dat je zo open hierover schrijft(=compliment)
Hanke dit was mijn laatste EMDRsessie over het onderwerp mijn dochter maar daarmee niet de laatste EMDR jammer genoeg...Hierna komen er nog \andere onderwerpen zoals die verkrachtingen,geweldmisdrijf en gedwongen prostitutie(overlijden vader misschien)dus ben voorlopig niet klaar met EMDR.Maar het is de reden waarom ik bij Psyq loop dus wat dat betreft ben ik blij dat we ermee begonnen zijn.
Ik had na de eerste x inderdaad het gevoel of er iets heel ergs gebeurt was met me,de tweede keer was een stuk mindre heftig en hoefde ik ook niet te huilen.Maar er gebeurde wel wat met me hoor alleen nu was het meer intern waarschijnlijk.Volgende keer gaan we het dus evalueren en dan kijken we of we verder gaan en met wel onderwerp.
Ook het slaapprobleem zouden we aan kunnen pakken maar ik heb het gevoel dat dat een gevolg is van iets en niet een oorzaak opzich is.Dus dan kan ik het beter eerst over de oorzaak hiervan hebben dat lijkt me een betere volgorde.
Claire hoe gaat het met jouw?
Ster voel je je al weer wat beter?
De bib is pas maandag weer open en ik denk dat de computer er voorlopig nog niet is dus ik zie jullie maandag pas weer....
Ga thuis maar een beetje rond huppelen en vervelen
Wurm je hoeft je zeker niet teverdedigen hoor! Ieder loopt zijn eigen weg,er is geen goed of fout...Ik weet niet precies hoe of wat er gebeurt is maar wat ik zo van je gelezen heb klinkt het erg ingewikkeld(zacht uitgedrukt) hetgeen gebeurt is.En heb je met een hoop invloeden van buitenaf temaken,ben het dan ook met hanke eens en ben ook trots op je En vind het knap dat je zo open hierover schrijft(=compliment)
Hanke dit was mijn laatste EMDRsessie over het onderwerp mijn dochter maar daarmee niet de laatste EMDR jammer genoeg...Hierna komen er nog \andere onderwerpen zoals die verkrachtingen,geweldmisdrijf en gedwongen prostitutie(overlijden vader misschien)dus ben voorlopig niet klaar met EMDR.Maar het is de reden waarom ik bij Psyq loop dus wat dat betreft ben ik blij dat we ermee begonnen zijn.
Ik had na de eerste x inderdaad het gevoel of er iets heel ergs gebeurt was met me,de tweede keer was een stuk mindre heftig en hoefde ik ook niet te huilen.Maar er gebeurde wel wat met me hoor alleen nu was het meer intern waarschijnlijk.Volgende keer gaan we het dus evalueren en dan kijken we of we verder gaan en met wel onderwerp.
Ook het slaapprobleem zouden we aan kunnen pakken maar ik heb het gevoel dat dat een gevolg is van iets en niet een oorzaak opzich is.Dus dan kan ik het beter eerst over de oorzaak hiervan hebben dat lijkt me een betere volgorde.
Claire hoe gaat het met jouw?
Ster voel je je al weer wat beter?
De bib is pas maandag weer open en ik denk dat de computer er voorlopig nog niet is dus ik zie jullie maandag pas weer....
Ga thuis maar een beetje rond huppelen en vervelen
zaterdag 3 oktober 2009 om 14:08
Lieve dappere Sponge, je eerste EMDR onderwerp dus afgesloten. En zo te horen ook redelijk succesvol.
He, wat fijn. Dat het ook loont, zoiets moeilijks en heftigs.
Wat is er mis met je computer eigenlijk? Doet ie helemaal niets meer?
Appeltje! Je bent er weer! En met zulk goed nieuws!
Fijn! He. Dat gun ik je zo!
Krijgen we nog te horen wat je allemaal gekocht hebt?
Hier een fijne dag.
Aan het huisvrouwen. Het kost me wat moeite, maar ik geniet er wel van moet ik zeggen. Dus dat is mooi.
Bloem uit de hersttuin voor Iry, Saar, Hanke, Philo, Lyn, Sponge, Appel, Claire, EV, Ster en Jonna!
Jeetje, vergeet ik nu niet iemand?
He, wat fijn. Dat het ook loont, zoiets moeilijks en heftigs.
Wat is er mis met je computer eigenlijk? Doet ie helemaal niets meer?
Hier een fijne dag.
Aan het huisvrouwen. Het kost me wat moeite, maar ik geniet er wel van moet ik zeggen. Dus dat is mooi.
Bloem uit de hersttuin voor Iry, Saar, Hanke, Philo, Lyn, Sponge, Appel, Claire, EV, Ster en Jonna!
Jeetje, vergeet ik nu niet iemand?
zaterdag 3 oktober 2009 om 14:37
quote:Wurmpje schreef op 03 oktober 2009 @ 14:08:
[/url]]
Je vraagt naar een bekende weg ben ik bang Wurm. Maar ik wil het je wel vertellen hoor..
Chocolade, heul veul chocolade.
En nieuwe kleren. Voor mij en voor vriend.
Ook fantastische schoenen gezien. Maar niet meer in mijn maat... Ga ze zo online opzoeken en alsnog bestellen!
En een kadootje voor appelhond. Tis tenslotte dierendag morgen.
En jij hebt een huisvrouwen dag? Goed bezig jij!
Thnx voor de mooie bloem!
Heb je die in je tuin staan?
[/url]]
Je vraagt naar een bekende weg ben ik bang Wurm. Maar ik wil het je wel vertellen hoor..
Chocolade, heul veul chocolade.
En nieuwe kleren. Voor mij en voor vriend.
Ook fantastische schoenen gezien. Maar niet meer in mijn maat... Ga ze zo online opzoeken en alsnog bestellen!
En een kadootje voor appelhond. Tis tenslotte dierendag morgen.
En jij hebt een huisvrouwen dag? Goed bezig jij!
Thnx voor de mooie bloem!
Heb je die in je tuin staan?
zaterdag 3 oktober 2009 om 15:03
quote:Wurmpje schreef op 03 oktober 2009 @ 11:12:
Voor nu even genoeg.
Pfff. vind het zo heftig om hierover te schrijven.
Eerlijk te zijn. Dingen te benoemen en niet te ontkennen...
Niet terug te schieten in schaamte en schuld, en te zwijgen.
Binnenkort reageer ik ook weer inhoudelijk op jullie. Nu, zo heftig met dit, lukt het me even niet.
geen Sorrie!
Lieve wurm,
Goed van je.. Goed dat je zo eerlijk bent geweest, en ons hebt mee laten kijken in de dingen waarmee je worstelt.
Verder geen wijze woorden meer van mij, die zijn al gezegd.
Voor nu even genoeg.
Pfff. vind het zo heftig om hierover te schrijven.
Eerlijk te zijn. Dingen te benoemen en niet te ontkennen...
Niet terug te schieten in schaamte en schuld, en te zwijgen.
Binnenkort reageer ik ook weer inhoudelijk op jullie. Nu, zo heftig met dit, lukt het me even niet.
geen Sorrie!
Lieve wurm,
Goed van je.. Goed dat je zo eerlijk bent geweest, en ons hebt mee laten kijken in de dingen waarmee je worstelt.
Verder geen wijze woorden meer van mij, die zijn al gezegd.
zondag 4 oktober 2009 om 13:02
Over een uurtje ga ik naar de sauna, een heerlijke luie zondagmiddag vieren. Ik heb er zin in, mijn saunatas stond al een paar dagen gepakt maar nu pas heb ik tijd en fut. Binnenkort wil ik een nieuwe sauna in Den Bosch uitproberen, maar ik had vandaag geen zin om om zo'n eind te reizen.
Ik kwam gisteren een oude bekende tegen in de supermarkt, die ik ruim een jaar niet had gezien. Hij zei: "Elke keer dat ik je zie, zie je er een jaar jonger uit!' Nou, dat vond ik wel een mooi compliment.
Nog gekeken naar een nieuwe computer gisteren maar nog geen aanbieding gevonden die mij aanstond, misschien is het aanbod komende week beter.
Aangezien het dierendag is, de warme lieve groetjes aan de huisdieren van de baasjes op dit topic!
Wurm, ik weet dat waar ik op doelde een hele prestatie is. Slachtoffers van loverboys worden gesloten geplaatst om maar een voorbeeld te nemen: zo moeilijk blijkt het om uit een destructief milieu te stappen. Dus chapeau...
Tsja Sponge, daar zeg je wat. Er is nog een heel hoop werk voor je te verzetten. Dat je je er zo doorheen werkt, op wat op mij overkomt een rustige en geduldige manier (en dat voor iemand met adhd) dat vind ik heel bijzonder. En verdrietig dat het zo heeft moeten zijn voor je
Saar, hoe is het met jou? Aan het werk of een vrij weekend?
Iry, hoe voel jij je, hoe gaat het strijden?
Ik kwam gisteren een oude bekende tegen in de supermarkt, die ik ruim een jaar niet had gezien. Hij zei: "Elke keer dat ik je zie, zie je er een jaar jonger uit!' Nou, dat vond ik wel een mooi compliment.
Nog gekeken naar een nieuwe computer gisteren maar nog geen aanbieding gevonden die mij aanstond, misschien is het aanbod komende week beter.
Aangezien het dierendag is, de warme lieve groetjes aan de huisdieren van de baasjes op dit topic!
Wurm, ik weet dat waar ik op doelde een hele prestatie is. Slachtoffers van loverboys worden gesloten geplaatst om maar een voorbeeld te nemen: zo moeilijk blijkt het om uit een destructief milieu te stappen. Dus chapeau...
Tsja Sponge, daar zeg je wat. Er is nog een heel hoop werk voor je te verzetten. Dat je je er zo doorheen werkt, op wat op mij overkomt een rustige en geduldige manier (en dat voor iemand met adhd) dat vind ik heel bijzonder. En verdrietig dat het zo heeft moeten zijn voor je
Saar, hoe is het met jou? Aan het werk of een vrij weekend?
Iry, hoe voel jij je, hoe gaat het strijden?
zondag 4 oktober 2009 om 13:58
He Hanke.
Klinkt als een leuke dag en je klinkt (even? ) lekker in je vel te zitten.
Ik ben idd volop aan het strijden.
Mijn focus ligt nu geheel op het terugdringen van de eetbuien.
Kan er veel over schrijven maar doe dat vooral in mijn eigen topic.
Vandaar dat ik ook minder aanwezig ben hier.
Voel mij even minder op mijn plek hier omdat mijn strijd nu op een heel ander vlak ligt.
Lief dat je er naar vraagt.
Wurm,bedankt voor je bloemetje uit de herftstuin!!
Appel,wat fijn om te lezen dat je hebt genoten van je weekend.
Liefs allemaal!!
Klinkt als een leuke dag en je klinkt (even? ) lekker in je vel te zitten.
Ik ben idd volop aan het strijden.
Mijn focus ligt nu geheel op het terugdringen van de eetbuien.
Kan er veel over schrijven maar doe dat vooral in mijn eigen topic.
Vandaar dat ik ook minder aanwezig ben hier.
Voel mij even minder op mijn plek hier omdat mijn strijd nu op een heel ander vlak ligt.
Lief dat je er naar vraagt.
Wurm,bedankt voor je bloemetje uit de herftstuin!!
Appel,wat fijn om te lezen dat je hebt genoten van je weekend.
Liefs allemaal!!
zondag 4 oktober 2009 om 15:15
maandag 5 oktober 2009 om 14:03
Hee, spannend Saar, actie in de taxi t Riagg.
Dit was toch het gesprek waar ze je gingen vertellen hoe of wat ze je aanraadden nav de vergadering/intake?
Of zit ik je nu in de war te halen met wie-het-ook-was-van-de-poster-met-mindfullnes? Ik zou zweeeeren dat jij het was..
Hanke, lekker zo'n dagje sauna! Zeker met dit weer.
Getverjekkes wat is het troosteloos herfstig hier zeg.
Blegh.
Gister nog wel een zonnig dagje, en dus met dikke trui in de tuin geprut. Mini-Wurm met Mega-Snoeischaar.
Geeft leuke beelden kan ik je vertellen.
Vanochtend vroeg werd ik al gebeld dat nichtjelief in bad ging, en krijste om haar tante Wurm.
JeeeeJ. Dus lekker met die ienieminie frummel gekeuteld.
En meteen maar even boodschapjes gedaan en de ramen gezeemd.
en nu ben ik een beetje klaar met het slechte weer en alle actie enzo, en hang ik even achter de lap.
Zelfs Poes is een sacherijnig, die zit achter het raam te blazen naar iedereen die maar binnen een meter van onze voortuin durft te komen. Ook koud denk ik.
Iry, zet m op meid. Ik vind het fantastisch dapper dat je de strijd aan bent gegaan, en geloof ook in je kracht om dit door te zetten.
Waarbij ik niet wil onderschatten of wegmaken hoe enorm moeilijk dit voor je moet zijn!!!
Dit was toch het gesprek waar ze je gingen vertellen hoe of wat ze je aanraadden nav de vergadering/intake?
Of zit ik je nu in de war te halen met wie-het-ook-was-van-de-poster-met-mindfullnes? Ik zou zweeeeren dat jij het was..
Hanke, lekker zo'n dagje sauna! Zeker met dit weer.
Getverjekkes wat is het troosteloos herfstig hier zeg.
Blegh.
Gister nog wel een zonnig dagje, en dus met dikke trui in de tuin geprut. Mini-Wurm met Mega-Snoeischaar.
Geeft leuke beelden kan ik je vertellen.
Vanochtend vroeg werd ik al gebeld dat nichtjelief in bad ging, en krijste om haar tante Wurm.
JeeeeJ. Dus lekker met die ienieminie frummel gekeuteld.
En meteen maar even boodschapjes gedaan en de ramen gezeemd.
en nu ben ik een beetje klaar met het slechte weer en alle actie enzo, en hang ik even achter de lap.
Zelfs Poes is een sacherijnig, die zit achter het raam te blazen naar iedereen die maar binnen een meter van onze voortuin durft te komen. Ook koud denk ik.
Iry, zet m op meid. Ik vind het fantastisch dapper dat je de strijd aan bent gegaan, en geloof ook in je kracht om dit door te zetten.
Waarbij ik niet wil onderschatten of wegmaken hoe enorm moeilijk dit voor je moet zijn!!!
maandag 5 oktober 2009 om 17:24
Ha Moon.
Ik dacht al even: hé, een nieuwe schrijfster hier.
Genoeg te melden, maar doe het maar even niet. Het was een zware dag. Straks naar de kapper en dat is hoog nodig ook. Zie er compleet niet uit.
Dus gewoon even een zwaai naar jullie. Met liefs!
Ik dacht al even: hé, een nieuwe schrijfster hier.
Genoeg te melden, maar doe het maar even niet. Het was een zware dag. Straks naar de kapper en dat is hoog nodig ook. Zie er compleet niet uit.
Dus gewoon even een zwaai naar jullie. Met liefs!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos