Gezondheid alle pijlers

Littekentje op zenuw?

03-10-2009 18:57 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden (en ook mannen die hier meelezen),

Eind juli dit jaar heb ik een ablatie-behandeling ondergaan aan mijn hart. De ingreep is geslaagd, ben van mijn WPW-syndroom af. In de eerste weken heb ik veel pijn gehad in mijn lies. Ze doen een ablatie namelijk door katheters via de aderen in de lies naar het hart op te schuiven.

Ik ben vanaf mijn vakantie zo'n 3 weken pijnvrij geweest, Sinds een week of 2 zijn echter de pijnklachten weer terug. Afgelopen donderdag ben ik dus weer bij de cardioloog geweest. Godzijdank heeft hij geen vaatproblemen geconstateerd, maar hij vermoedt dat er wellicht een zenuw is geraakt met het aanprikken van de lies en dat er nu een soort van littekentje op de zenuw zit.

Ben doorverwezen naar de neuroloog, afspraak staat gepland voor 12 oktober a.s., gelukkig kon ik snel terecht.

Zijn er mensen die dit ook gehad hebben? Zenuw beschadigd tijdens operatie en een littekentje op de zenuw? De cardioloog had het er over dat ze de zenuw door gaan meten...

Hoop van jullie te horen!

Groetjes,

Winnie
Niemand ervaring mee?
Nooit gehad, maar het heet een neurinoom. Het ontstaat als een doorgesneden of op een andere manier beschadigde znuw weer aangroeit, maar helaas verkeerd. De nieuwe zenuwen groeien in een soort kluwen ipv netjes als een zenuwdraad. Meestal is het prima weg te snijden en gebeurt het geen tweede keer. Je originele zenuw in je been lijkt het nog prima te doen, anders had je in de rest van je been ook last gehad, dus ik denk dat die zenuw zelf prima is (grote aanname hoor) en dat alleen de kluwen zelf weggehaald moet worden.

Het is niet altijd nodig om het door te meten, dat ligt er een beetje aan. Je neuroloog zal je een stuk meer kunnen vertellen over wat het is en hoe ze het willen onderzoeken en behandelen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Hoi Singalala,

Dank je voor je reactie!

Heb in ieder geval geen uitvalsverschijnselen, ben ik allang blij om. Word alleen zo moe van de pijn iedere keer. Zat vanmiddag even in de kroeg voor een muziekquiz, nou dan weet ik na een kwartier al niet meer hoe ik moet zitten.

Ik wacht het maar af 12 oktober... Hoop dat ze er iets mee kunnen, hoop dat ze uberhaupt iets kunnen vinden (klinkt misschien gek, maar liever dat ze iets vinden en het kunnen verhelpen als dat er geen aanwijsbare oorzaak is).

Fijne avond en nogmaals bedankt voor je informatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven