Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Cara. kun je niet even een voorafje nemen? Half uur is best lang...
quote:SFO schreef op 04 oktober 2009 @ 21:40:

Heb mijn stiefdochter net aan de lijn gehad en we proberen nu samen wat te bekokstoven. Zou leuk zijn als wij beide onze mond dicht kunnen houden en zo hier op de stoep zou staan.

Wie weet ze belt mij terug wat in haar agenda staat.Dat zou een leuke verrassing zijn, SFO!
@Saby wat dat betreft hou ik wel van verrassingen, het komt iets ongelegen maar laten we eerlijk zijn. Wanneer komen mijn kids nu langs, niet elke dag toch.
gaaf SFO!! zou super zijn als het lukt!

@ cara en hoe smaakte de moussaka?? zeker loeiheet...

@ raccoon owh lekker weer thuis. lekker met de kids en manlief knuffelen. heerlijk hoor!! wanneer moet je nu weer langs de doktoren en hoor je hoe en wat?
@Disco ik denk dat Cara nog steeds zit na te genieten van die heerlijke maaltijd met een lekker glaasje wijn aan haar zijde.
Zo, ik ben ook weer thuis. Jullie zouden toch duimen voor sneeuwstorm zodat ik niet naar huis kon... nou, het zonnetje scheen vandaag en het was windstil.

Het kippenhok hebben we helaas niet afgekregen. De vloer is wel helemaal af (geisoleerd en al) en ook 1 van de wanden waar een deur had gezeten moest helemaal geisoleerd worden en dat is ook af. Toen zijn we begonnen met de legkast, die is ook bijna af (plek voor 4 hennen).

Het weekend is gewoon veel te kort of de tijd gaat veel sneller.

Chicha; Ine heeft gelijk hoor, pijnstillers/ontstekingsremmers en fysiotherapie (wil je een consult op FB??)

Ainne; die ham ziet er erg lekker uit.

SFO; gelukkig zijn de branden geblust zeg.

Raccoon; fijn dat je weer thuis bent, wanneer moet je op controle?

Specu; eng hoor, maar volgens mij raak je er ook enigzinds aan gewend of niet?

Ine; knap hoor dat je het kan volhouden, ik heb duidelijk niet genoeg wilskracht (en ik pas nog in al m'n kleren).

Disco; ook van jou vind ik het erg knap, zeker omdat je het toch niet écht leuk vind.

Toen ik net thuis kwam heb ik eerst een was in de machine gegooid. Ik was zo stoffig/vies van het schuren en zagen dat ik me nog even verkleed had voordat ik met het vliegtuig moest. Ben ook gelijk onder de douche gesprongen om m'n haar te wassen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Nou, Huisvrouw Ainne mag weer even zitten hoor. Preischotel is klaar voor morgen. Nooit eerder gemaakt, maar ziet er oke uit en ruikt lekker. Er hoort een laagje paneermeel en kaas overheen, maar paneermeel bestaat hier niet en Vent lust geen kaas. Heb maar een pakje melbatoastjes tot gruzelementen gemept, hopelijk dat dat werkt. Vast wel.

Ham is trouwens eeecht niet moeilijk hoor. Deze was 1800 gram, heb 'm twee uur in water gekookt - drie keer water ververst anders blijft ie te zout. Dan zwoerd eraf en het merendeel van het vet eraf snijden, even crosscross inkerven en met honing/mosterdmenseltje bestrijken, kwartiertje in de oven om dat mengeltje mooi te laten "glazen" (carameliseren? Cara?) en klaar. We eten 'm koud, in dikke plakken, maar kan ook warm.

En tadaaaa, hij is lekkerder dan de ham van zijn moeder, aldus Vent

Goed, dit was de samenvatting van Ainne-wannebe-keukenprinses

Oh nee, Cara, een linzenmousaka, las ik dat nou goed (kan niet terugbladeren) wat moet ik me daar nou bij voorstellen?

Wat een leuke speentjes Nymeria, die ken ik niet! Oudste ging vanavond trouwens toch maar met speen slapen. Nou ja, ik kan er niet zo mee zitten. Ze zijn er beide niet verslaafd aan, gebruiken hem alleen om in te slapen. Zodra ze wakker worden gaat ie in de gootsteen, doen ze zelf. Op de creche mogen ze hem ook niet overdag, dus dat scheelt al.

Zooo Snjokorn, productief weekend joh! Lekker voelt dat dan he!

Oe klinkt als een heerlijk dagje Anais, jouw leven lijkt soms wel een grote vakantie! het weer scheelt al de helft natuurlijk. Hier is het echt winter aan het worden

SFO hoop dat jullie plannetje gaat lukken, zou fijn zijn!

Raccoon welcome home! Was gezellig gisteren, even chatten!

Bye bye wereldwijven en -vent!

@Snjo als ik het goed begrijp zitten de hennen er straks lekker warmpjes bij.

Moet je inderdaad gelijk geven dat het weekend gewoon te kort is, maar goed even weg uit de werk omgeving kan verkwikkend zijn ook al zijn het maar twee korte dagen.
Ja, de hennen (en haan) gaan een winteroptrekje krijgen in de schapenstal maar omdat er minken zijn op het platteland moet de ren van onder tot boven en gewoon overal met kippengaas afgerasterd zijn en bovendien mogen kippen niet op de tocht zitten/slapen (don't ask me why).
Vanmiddag hebben we samen brownies gebakken.. en opgegeten. En daarna heb ik nog een flink bord pasta opgegeten, dus vandaag telt niet . Alles heb ik dan ook nog weggespoeld met 2 glazen rose. Morgen weer een nieuwe lijn-dag.

Verder heb ik niet zo veel te melden eigenlijk.. sorry. Geen mannennieuws.

Over mannennieuws gesproken. Cara, jij bent toch niet stiekem die linzenmousaka aan het maken geweest voor CC??????

SFO, ik ben weer eens getriggerd door een nieuwe gadget.. Wat kosten bij jou die Sony ereaders? Ben gewoon nieuwsgierig en weer eens hebberig.

Leuk dat je dochter zo enthousiast is trouwens!! Natuurlijk heeft ze er zin in, heerlijk dat je ze straks jouw leven kan laten zien. Hartstikke leuk voor je!!

Rommelmarkten enzo hebben ze hier eigenlijk nauwelijks. Heel af en toe heeft een vereniging een rommelmarkt, maar dan ook met eten en drinken en vaak live muziek. Dus dan is het al meer een zuipfeest. Typisch .

Gewone markt hebben ze hier trouwens ook niet, waar je kaas en groente enzo zou kunnen kopen. Dat vind ik dan wel weer jammer.

Raccoon, wat zul je blij zijn dat je weer thuis bent!! En je kinderen ook natuurlijk. Fijn, echt heel fijn! Hoop dat je nu snel weer helemaal de oude bent .

Snjo, kom je volgend weekend hier klussen? Er moet vooral eea geverfd/gelakt worden en wat kleine dingetjes. Je vriendin is vast heel blij met zo'n goede hulp. Kende je haar trouwens al vanuit NL? Of heb je haar daar pas ontmoet?

Ainne, ik heb vanavond BZV gezien, maar ik ben het een beetje kwijt. Het was een saaie uitzending, er gebeurde niet zoveel. Bij Wietse was het draaaaama. Stilzwijgend zaten ze hun bord leeg te eten en op een gegeven moment hadden de meiden een soort van verplichte conversatie. Bij Hans en Peter was het wel oke, die meiden zijn ook wel vlotter.

Bij Jos vind ik alleen Marieke eigenlijk best wel leuk, die anderen vind ik niet bijzonder. Dyvke heeft al stiekem trouwplannen ofzo en Mirjam is veel te zacht en lief.

En bij Wim ziet het eruit alsof alles in 1820 is ingericht en er nooit iets aan veranderd is.. meeeeen, daar was jouw japansetekensbehang nog heeeel hip bij! Maar ach, die man is al zo lang alleen, die weet niet beter en het zal hem echt niet boeien.

En nu ga ik naar bed, denk ik. Lezen.
misschien omdat ze anders kou vatten....??

@ ainne wow, super druk geweest dus!! is het plafond nog gelukt? wel een overwinning dat de boer die nix kent toch je honing mosterd glazing heeft opgegeten.. met smaak.. en morgen lekker een restje op het brood? eten de meisjes ook met jullie mee???

@ snjo wow druk geweest dus! die vriendin was wel blij met jouw werkbezoek dan. en iedereen zit er strax weer lekker warmpjes bij
Ine, helaas ben ik volgend weekend al bezet. Ik ben getuige op een bruiloft kan dus niet gemist worden... maar ik kom je graag helpen hoor een ander keertje, lang geleden dat ik in Tirol geweest ben.

Ik ken deze vriendin van m'n eerste baan hier op ijsland. Zij zou naar Zwitserland gaan voor een jaar of 2 en ik kwam in haar plaats. Het is gewoon hardstikke leuk om je zo te kunnen uitleven (ik bedoel, hoevaak gebruik je een cirkelzaag of een gewone handzaag. Lekker stoer doen (maar wel voorzichtig)).

Ik ga zo ook maar eens m'n bed opzoeken met een boek. De katten zijn een beetje hyper op dit moment. Ben benieuwd of ik rustig kan liggen lezen.

PS. hier heb je ook geen markt. Staat dus altijd op mijn programma als ik in NL ben.
Ik heb fotoos gemaakt van ons project (en de sneeuw, en ons vorige project (de kas)) alleen heb ik nog steeds geen digitale camera (heb 'm voor m'n verjaardag gevraagd....) en moeten jullie dus nog even wachten tot het rolletje vol is (volgende week denk ik, na de bruiloft).
Nymeria, dat zijn pas gave spenen! Jee, wat leuk!! Jammer dat die hier niet zijn.

Eigenlijk had ik ook verwacht dat het een groter probleem zou worden, want speen was echt Heilig. Maar ineens is het oke. Soms zit het nog wel in mijn systeem en betrap ik mezelf op de gedachte dat ik zijn speen moet gaan zoeken, omdat hij zo gaat slapen. Maar dan ineens schiet me te binnen dat het niet meer hoeft. Hij zuigt ook niet op zijn duim, ipv. Het is echt ineens oke.

Het is trouwens ook weer prima met de luier. Hij vertelt soms zelf dat hij heeft geplast, als de luier uitgaat, gaat hij soms zelf plassen en het is gewoon oke. Geen strijd, geen drama en hij is zich er toch wel van bewust hoe het eigenlijk moet. Het komt wel.

Anais, heeeeerlijk.. zo'n dag samen op stap! Als ik zo alle foto's op FB zit te bekijken, woon jij ook op een geweldig stuk van de aarde. Prachtig!

En hahaha.. oude snoeperd dat je bent! Jij blijft idd lekker jong met die lekkere TB van je ;). Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. De buurman zou mij ook niet interessant vinden als ik een simpel schaap zou zijn (niet dat ik zo slim ben, maar ik ben wel zelfstandiger geworden door hier te wonen zeg maar - jullie snappen het wel). Niet iedereen wordt gelukkig van een relatie met zo'n groot leeftijdsverschil.

Maar Cara, het heeft echt wel wat hoor! Probeer die collega gewoon een keertje ;).
Ik zit momenteel ikvertrek.nl te kijken, een familie lapzwansen die naar Turkije vertrekken. Plaatsvervangende-schaamte-tv!
Ben vandaag helemaal pffffffffffff kapot, lijk wel of ik ziek wordt. Totaal geen energie en niet vooruit te branden behalve achter mijn pc.

@Ine ik heb even gekeken wat de krengen hier kosten met de tax erbij zal je bij de pocket version op zo'n 220 dollar (151.72 euro) uitkomen en bij de normale versie 330 dollar (227.58).

De dollar ten opzichte van de euro is op dit moment 1.45

Weet niet wat hij bij jouw kost in het land waar ze je niet helpen als je een probleem hebt met iets wat niet daar is gekocht?
@Ainne ik ben toch maar eens gaan kijken, zit nu 9 minuten in de uitzending en ik denk "wat een sukkels". Tekst en uitleg hoef ik volgens mij niet te geven.
@ ainne ja erg he?! 'echte' turkije. weten niet eens wat er zoal gegeten en gedronken wordt.. gewoon 1 grote toeristische klapvee tour..

maar ja...denk dat ons anais in haar paar verhalen hier een meer realistischer beeld heeft neergezet van het echte turkije.
Ik had het misschien iets anders moeten formuleren wat de mensen betreft maar goed mijn boodschap is duidelijk.

Kan mijn voorstellen dat je net zoals ONS in het buitenland wilt wonen, geef niets daar is niets optegen. Maar mensen ga dan alsjeblieft goed voorbereid. Als je nog GVD niet weet wat de mensen eten en drinken, de taal niet spreekt, niet weet wat het klimaat in een land is, een wandel programma aan wilt bieden terwijl je zelfs in NL het bos naast je deur niet kend en dan ook nog bij je tocht het Turkse Volendam laat zien. Sorrie dan kom je bij mij uit onder de catogory S.

Heb begrepen dat wij zo met de familie naar onze favoriete Thaise Restaurant gaan en laat dat nu een afstraffing zijn, NOT.
Nou ik ook nog eventjes..ik blij om weer thuis te zijn, maar vandaag kwam de klap..ben zo moe als een konijn. Maar het is fijn om er gewoon weer te zijn. Kids hebben me gemist, de vier dagen voelden als vier weken..belachelijk eigenlijk he.

Vrijdag krijg ik een speciale scan weer anderhalf uur dromen dat ik aan het strand lig en dan krijg ik meteen te horen of het zijn werk goed heeft gedaan.

SFO, jij kunt inmiddels de dagen gaan aftellen, spannend he.

Disco, ik heb vandaag op FB je kapsel even bekeken en ik moet zeggen ze staan je allemaal even goed..leuk hoor.

Ainne, ik kreeg vandaag pas door met wat je ochtendienst inhield..hahaha..Vent mag in bed blijven en jij moet er uit..

Ine, goed gedaan met de luier, zo op een dag zegt hij van..en nu uit dat ding.

Ik laat het hier eerst bij, ga nog even bij mijn man zitten en dan door naar bed. We moeten de komende week nog apart slapen en daar hou ik me netjes aan...
SFO, dank je wel voor het kijken. Dan scheelt het niet zoveel. In NL hebben ze nu een aanbieding bij Bol.com. De pocket voor 199 euro en de normale voor 299.

Hier in AT lijken ze weer eens enorm achter te lopen.. hier kan ik eigenlijk alleen die grote 'oude' modellen vinden, vooral gericht op bedrijven en scholen. In DLD zijn ze allemaal boven 250 euro, ook de pockets. In NL zijn ze veel meer aan het promoten volgens mij. Jammer dat ze er niet waren in mijn studietijd, het scheelt een hoop gezeul met die boeken en je hebt gewoon altijd alles bij je. Zou wel heel handig zijn geweest.

40 euro verschil is nog wel een groot verschil, maar alleen handig als ik zelf ri de US zou gaan. Dan ben je er toch. Anders heb je verzendkosten en idd wat jij zegt, met garantie miss weer een hoop gedoe. Maar goed, dat was de Mediamarkt die zo moeilijk ging doen, niet Apple zelf.

En ik moet toch sparen..

Snjo, oke oke.. Getuige zijn gaat voor . De zon schijnt, ik pak zo mijn schilderskwasten weer bij de hand en ga de laatste stukken van de deuren verven. Moet nog een beetje bijstippen hier en daar en dan zijn ze weer netjes. Als het goed is komen mijn ouders aan het einde van de week.. ik denk dat ik daar op wacht voor de rest van het verfwerk en ga mijn huis maar weer eens poetsen.

Haha.. ik vertrek is verschrikkelijk. Ze selecteren mensen ook op hun 'knulligheid', volgens mij, want het zijn standaard zulke verhalen. Mensen die compleet onnozel in een avontuur stappen en dan denken dat het wel goed komt ofzo. Hier hadden wij ook een NL stel dat zo begon, na twee jaar zijn ze weer terug naar NL gegaan. Ze snappen nog niet waar het fout ging en geven alles behalve zichzelf de schuld.

Alsof het buitenland de hemel op aarde zou zijn.

Raccoon, rust maar lekker uit en neem je tijd. Is toch ook logisch dat nu al die moeheid eruit komt?
quote:SFO schreef op 05 oktober 2009 @ 01:48:

een wandel programma aan wilt bieden terwijl je zelfs in NL het bos naast je deur niet kend

Dat vond ik nog het ergste. Hoe komen ze er in vredesnaam op, wandeltochten organiseren, terwijl ze dat in NL nog nóóit gedaan hadden, nog nooit in het bos geweest waren en een cursus nordic walking moesten volgen.

Da's toch hartstikke onverantwoord. De laatste paar minuten waren trouwens best positief al kan ik me echt niet voorstellen dat ze dit op de lange termijn gaan redden.
Lekker Ine, dat het zo goed gaat met het schilderen (durf het woord klussen niet meer te noemen) en helemaal fijn als je ook wat hulp krijgt van je ouders volgende week.

Vent heeft gisteren alle plafonds gedaan, volgend weekend doen we de muren en dan is het gebeurd bij ons, heerlijk!

Er komt nog wel een electricien langs. Vorige week hadden we de boiler laten vervangen door een loodgieter, en zijn electricien moest hiervoor ook wat doen en die kwam erachter dat onze douche geen tripswitch heeft - dus als er iets fout zou gaan zou de stop niet doorslaan maar zouden we gewoon fijn geëlectricuteerd worden, jawel. Dus die komt dat vandeweek ook even omleggen

Dan volgende maand de waterketel op zolder laten vervangen en dan is gewoon alles hopelijk voor jaaaaren gebeurd.
De linzenmoussaka was echt heerlijk! Ik heb hem een kwartier te vroeg uit de oven getrokken, kon prima. Mijn voorafjes bestaan namelijk altijd uit koekjes, of chips, of nootjes...

Het was een stoofpotje van aubergine, ui, rode paprika met linzen, rode wijn, tomaten en peterselie. Dat in de bodem van een ovenschaal, en daarop een laag witte saus met ricotta en parmezaanse kaas. Erg lekkere topping. Zeker voor herhaling vatbaar!

Nee hoor, Ainne (geloof ik), het was helemaal voor mij alleen, vanavond mag ik de rest opeten. En opdrinken. Hoera!
Hallo allemaal,

Fijn weekend gehad? Wij wel, al is de herfst hier nu toch echt begonnen. Hartstikke koud - en iedere keer als ik het koud heb, bedenk ik me dat ik het straks nooooooooit meer koud heb, alleen maar erg warm en broeierig (maar dat helpt niet). Ben dus nu wel allemaal herfstige dingen aan het koken: stamppot met rookworst, gisteren pie met rundvlees en Guinness (lekkerrrrrrrr!). En warme chocolademelk natuurlijk.

Qua werk was het even een beetje rustig, maar deze week is het weer een gekkenhuis. Morgen even op en neer naar Cannes voor een interview (ja, sorry, ik heb echt heel naar werk), woensdagmorgen snel een aantal stukjes tikken voor een website en 's middags een fotoshoot met allemaal kindjes van een jaar of vijf, die mij mogen gaan vertellen wat ze allemaal denken, vinden en weten van Sinterklaas. Altijd lastig, kinderen interviewen, maar wel heel leuk.

En donderdag gaan we naar de accountant om alle financiële consequenties van onze verhuizing door te spreken. En dan nog maar een ruim weekje en dan gaan we er neuzen!!!! Ik kan niet wachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven