Entertainment alle pijlers

Over de Kook

01-09-2009 20:07 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw programma op rtl5, iedere avond na Wie is de Chef?

Heb het nu 2 x gezien en ik vind het best leuk. Het is wel hard werken en volgens mij is die chefkok niet de makkelijkste.

Wat vinden jullie ervan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja en nog wel bij de beveiliging op Schiphol. Ik kan me niet voorstellen dat ze altijd zo is, anders zouden ze echt gillend gek worden daar!

Blijf het grappig vinden die reacties op echt verse producten, moet ook eerlijk zeggen dat ik daar thuis ook nooit voor zou kiezen. En ook heel veel restaurants doen het niet... maar die restaurants krijgen dan ook geen sterren en dat krijg Kranenborg wel.
Iedere week zit er wel een vreemde Miep in het programma.

Of ze gedraagt zich -of doet alsof- onnozel, dommig of kinderlijk (Titi van vorige week), of stoorzender.

Dat gezicht van Maria I call her spookie lady, over de levende kreeften. Enkele weken geleden ook een donkere jongen met een verontwaardige blik : ' ik had om kipfilet gevraagd en krijg nu hele kippen te fileren'.

Kranenborg heeft vaak zijn handen vol om de ongeleide projectielen in het gareel te houden.

Het is amusement vol uiteenlopende emoties en gedragingen en ik amuseer me daarom kostelijk met dit programma en de deelnemers.
Weet je wat ik zo gek vind? Dat de gasten de gerechten steevast heel anders beoordelen dan de chef. Geeft hij een hoog cijfer dan moeten ze het niet en als hij het niks vindt smullen ze er soms van. Als je die commentaren ook hoort van de gasten. Zouden ze zich hebben verheugd op een avondje 'restaurantcriticus spelen' met al die dikdoenerij, alsof ze van Michelin komen...? Lijkt me dat je sowieso weet waar je aan begint als je voor 17.95 euro vier gangen gaat eten in een zaak die door amateurs wordt gerund. Om dat dan te vergelijken met topcuisine uit sterrenrestaurants... Pff.
Mij valt vooral op dat die ellendige Bastiaan van Schaik er nu al een paar keer zit te nassen.

Hoezo op zoek naar exposé?

Om Bob moet ik vooral lachen, met zijn 'smaakpalet'. Als je íets leert van dit programma is het wel dat smaken nogal verschillen. Wat hij van Kranenborg een 8 geeft is voor een gast een 1.

En dan zijn steak tartare, van gesnéden ossenhaas! Een kind weet dat je dat moet malen om een goede structuur te krijgen.

Heerlijk om te zien dat al die mensen het zo fijn vinden om cijfers uit te delen, om hun meninkje te mogen geven. De volgende dag eten ze gewoon weer pasta met ketchup of scoren ze een Big Mac en daar zijn ze dik tevreden mee. Maar een amateurkok wiens 'presentatie' niet perfect is, of van wie ze het gerecht niet 'restaurantwaardig' ( :puke: ) vinden, die krijgt een vette onvoldoende en dan zijn ze óók nog op TV geweest!

Ik vind het dus een fantastisch programma, dat dat duidelijk is
Schorpioentje, ik zie dat ik dat wat betreft die smaak het zelfde zeg als jij, vind ik ook zo grappig om te zien en bijzonder ook. Want ook de gasten onderling verschillen nogal van mening.
Ja, raar hoe die smaken uit elkaar lopen.

Ik heb trouwens ooit bij Robert Kranenborg gegeten en dat was echt super! Ik wist alleen niet dat hij zo grappig was, ik mag hem wel
Oh, wat fijn, die vervelende Bob heeft vorige week niet gewonnen zie ik net!
quote:eleonora schreef op 02 oktober 2009 @ 09:06:

Mij valt vooral op dat die ellendige Bastiaan van Schaik er nu al een paar keer zit te nassen.

Hoezo op zoek naar exposé?

Om Bob moet ik vooral lachen, met zijn 'smaakpalet'. Als je íets leert van dit programma is het wel dat smaken nogal verschillen. Wat hij van Kranenborg een 8 geeft is voor een gast een 1.

En dan zijn steak tartare, van gesnéden ossenhaas! Een kind weet dat je dat moet malen om een goede structuur te krijgen.

Heerlijk om te zien dat al die mensen het zo fijn vinden om cijfers uit te delen, om hun meninkje te mogen geven. De volgende dag eten ze gewoon weer pasta met ketchup of scoren ze een Big Mac en daar zijn ze dik tevreden mee. Maar een amateurkok wiens 'presentatie' niet perfect is, of van wie ze het gerecht niet 'restaurantwaardig' ( :puke: ) vinden, die krijgt een vette onvoldoende en dan zijn ze óók nog op TV geweest!

Ik vind het dus een fantastisch programma, dat dat duidelijk is Hear hear, Leo! Ben het roerend met je eens. Wat een verbeelding er af en toe in het restaurant zit, geweldig.
Leuke groep vanavond, weinig steken laten vallen. Vond de cijfers van de restaurant-critici erg laag.

En ik wil heeeel graag het recept van die soep hebben. Wat klonk dat ontzettend lekker!

En Patries helemaal lyrisch van Vincent. Grappig!
Klopt, de cijfers van de critici en gasten zijn vaak erg laag, ze geven zonder met hun ogen te knipperen 1en 2en en 3en.

Ik hecht toch de meeste waarde aan het oordeel van Kranenborg. Leuke man, ad rem maar rechtvaardig en vol humor.

Heeft zij niet ooit eens meegedaan aan 'Wie is de chef?'. Ze komt me zo bekend voor. Vond haar gisteren tamelijk irritant, moet ik zeggen.

Ja dus.
Ik zag in het voorstukje dat Carmela vanavond aan het huilen is. Vervelende vrouw, wat een gedoe.
Ik vraag me wel eens af wat voor een programma's we nog meer krijgen:

- Wie is de kapper?

- Wie is de politieagent(e)?

- Wie is de juf?
Ja, inderdaad Lotte, zij heeft daar ook aan meegedaan. Wij zaten ook al: wat een bekende kop heeft zij.

Wat was Kranenborg opgewekt in het begin. Grappig dat te zien.

Gerecht van Peter was echt nix. Dat ga je toch niet serveren.
Dacht bovenstaande dame al te herkennen!

Bedankt scheelt me de rest van de week piekeren.
ik vind het ook een heerlijk programma, goede vervanging nu Wie is de chef duf is geworden. In de eerste 5 min is de chef voor mij al bekend, dus dat kijk ik eigenlijk niet meer (ik mis het echte commentaar van de echte chef). Maar over de kook... geweldig! Het enige wat mij opvalt en inmiddels irriteert..Robbert loopt 9 van de 10 keer na het proeven de deur door naar het restaurant. Waarom vraag ik me af...
Ja, dat is een beetje raar. Net of ie bang is om een peut voor z'n kop te krijgen.

Tis een beetje geregisseerde aftocht. En dan sluipt hij na 1 minuut weer de keuken in.
En ik maar denken dat Priscilla de vrouw van Kranenborg was zo vol adoratie als ze naar hem kijkt.
haha Star, dat viel mij ook op.. het was dat ze in de eerste aflevering al zeiden: dochter van.

Ze heeft bij hem in de zaak gewerkt en geloof dat ze nu samen freelancen ofzo.
quote:Ananya schreef op 07 oktober 2009 @ 11:32:

Het enige wat mij opvalt en inmiddels irriteert..Robbert loopt 9 van de 10 keer na het proeven de deur door naar het restaurant. Waarom vraag ik me af...Misschien rent ie, eenmaal uit beeld, wel rechtstreeks naar het toilet om daarin te deponeren wat ie stiekem in z'n wangzak heeft weggemoffeld.
Grappig, ik fietste laatst door de Sint Nicolaasstraat en zag apetjes met 'hoofd', 'tussen' en 'voor' erop en ook een stel cameramannen. Daar wordt het dus opgenomen, zo blijkt. En nu lijkt mij man het leuk om er heen te gaan. Nou, no way. Vind het een slecht programma.
quote:Star schreef op 07 oktober 2009 @ 12:50:

En ik maar denken dat Priscilla de vrouw van Kranenborg was zo vol adoratie als ze naar hem kijkt.Ik zit net de herhaling te kijken, wat heeft zij een vlekken in haar nek.
Cum non tum age
Kan iemand mij vertellen wie gewonnen heeft? Ik heb het net gemist.
Cum non tum age
Dagwinnaar was Olaf en de weekwinnaar was Sjoerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven