Mode & Beauty alle pijlers

Tenue de ville

05-10-2009 22:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Wij hebben binnenkort een bruiloft en de dresscode is tenue de ville. Kunnen jullie mij vertellen of je een jurkje of rokje tot op de knie moet dragen of dat het rokje ook korter mag zijn?

Fijne avond!
Voor de zoekterm "tenue de ville" in op google en zie de eerste hit.
Het lijkt me dat je toch zelf wel kunt bepalen of je rokje gepast is voor een bruiloft ja of nee?

Bij twijfel? Zou je het aan durven naar de kerk (nee ik ga ook nooit naar de kerk) dan ja, anders nee.
In principe tot op de knie, maar dat heeft denk ik ook met je leeftijd te maken. Bij jongere vrouwen zijn kortere rokken ook goed, als je maar een donkere panty erbij draagt.
pluk de dag
Tenue de Ville is wel behoorlijk sjiek, en met alles boven de knie ben je eigenlijk niet sjiek genoeg. Het is echte bruilofts-feestkledij. Lekker uitpakken dus.
Nou ja, uitpakken op z'n sjiek dan.
Zo'n beetje de kledingstijl van de prinsessen als er weer een kindje gedoopt wordt, dat is tenue de ville.
Tenue de Ville

Tenue de Ville betekent letterlijk stadskleding en is nette kleding voor overdag en dus niet voor ’s avonds. Deze kleding wordt veelal gedragen tijdens grote ontvangsten en recepties. Dames gaan vlot maar wel chic gekleed in een nette jurk tot over de knieën, een broekpak of een mantelpakje. Panty’s of kousen zijn verplicht want blote benen zijn niet gewenst . De heren gaan gekleed in kostuum, eventueel driedelig, dus met gilet. Het kostuum dient grijs, zwart of donkerblauw te zijn, al zie je momenteel de trend ontstaan om juist een donkerbruin pak te dragen met modieus overhemd. Bijpassende stropdas en zwarte schoenen zijn hierbij een vereiste. Bij het dragen van een kostuum dienen de sokken aangepast te worden aan de kostuumkleur.
quote:delphicat schreef op 05 oktober 2009 @ 23:48:

Zo'n beetje de kledingstijl van de prinsessen als er weer een kindje gedoopt wordt, dat is tenue de ville.Geef mij hun budget, en ik ga los met shoppen!
Ik probeer het maar even in dit topic.

Ik moet vrijdag naar een concert met als dresscode tenue de ville. Nou heb ik een omslag jurkje met korte mouwen in een vrij wild dessin met grijs, bruin, crème, paars en petrol. Daaronder draag ik zelf eigenlijk altijd een grijze longsleeve, een petrol kleurige panty en bruine laarzen. Maar kán dit wel? Moet ik mijn jeanspantalon met witte longsleeve en daaroverheen een rood (kort) jasje aan? Met daaronder mooie pumps? Mijn garderobe is niet op dit soort kledingvoorschriften ingericht geloof ik... Graag tips!
quote:ingmagh schreef op 16 december 2009 @ 10:13:

Ik probeer het maar even in dit topic.

Ik moet vrijdag naar een concert met als dresscode tenue de ville. Nou heb ik een omslag jurkje met korte mouwen in een vrij wild dessin met grijs, bruin, crème, paars en petrol. Daaronder draag ik zelf eigenlijk altijd een grijze longsleeve, een petrol kleurige panty en bruine laarzen. Maar kán dit wel? Moet ik mijn jeanspantalon met witte longsleeve en daaroverheen een rood (kort) jasje aan? Met daaronder mooie pumps? Mijn garderobe is niet op dit soort kledingvoorschriften ingericht geloof ik... Graag tips!

Een longsleeve onder een jurkje is niet chique genoeg voor tenue de ville. Ik zou er een mooi jasje overheen dragen, dat kan wel.

Jeanspantalon, petrolkleurige panty,... ook niet chique genoeg. Tenue de ville is echt behoorlijk fancy.

Kun je iets van een vriendin lenen? Heb ik laatst ook gedaan voor een eenmalig supersjiek dineetje. Ik zag er geweldig uit, en het kostte me niks
Of heb je een nettere broek voor onder je rode jasje? Dat kan natuurlijk ook.

Is het een openbaar concert? Dan zou ik de dresscode met een korreltje zout nemen. Of is het een besloten gelegenheid?
Tja, het is iets van de rotary waar mijn schoonouders kaartjes voor hebben gekregen...
Misschien heb ik wel een bruine wollen pantalon met een grijze streep. Die is een aantal jaar te groot geweest, maar kan me zo voorstellen dat ik er nu weer in pas (helaas)
Nou ja, dan is het dus niet iets heul officieels als een bruiloft.

Kun je misschien je mogelijke outfits aan je schoonmoeder showen en vragen wat zij vindt?

Het zijn "hun" mensen, dus zij zal wel goed weten wat wel en niet kan, toch?
Overigens had ik dat van die longsleeve wel verwacht, maar ik heb nogal last van eczeem en mijn armen zien er echt niet uit! Ik lees ook overal dat het haar en de make-up goed verzorgd moeten zijn, maar ik draag om die reden ook nooit make-up... Hmmzz, waarom heb ik ook weer ja gezegd?
quote:ingmagh schreef op 16 december 2009 @ 10:30:

Overigens had ik dat van die longsleeve wel verwacht, maar ik heb nogal last van eczeem en mijn armen zien er echt niet uit! Ik lees ook overal dat het haar en de make-up goed verzorgd moeten zijn, maar ik draag om die reden ook nooit make-up... Hmmzz, waarom heb ik ook weer ja gezegd?

Make-up hoef je echt niet te dragen als je dat nooit doet, ben je gek. En als jij je haar netjes gekamd en geborsteld hebt is dat prima.

Maar kun je schoonmoe om raad vragen, of denk je dat ze dat raar vindt?
Nee hoor, vindt ze niet raar, maar het zijn ook niet "hun" mensen. Zij hebben de kaartjes ook weer gekregen van broer / zwager. Lastig lastig lastig.
Als jullie allemaal die mensen niet kennen, en ook nooit meer gaan zien, zou ik me er niet zo'n zorgen over maken en gewoon het sjiekste pakkie dat je hebt uit de kast trekken. Dus de jeans + rood jasje, of de jurk + longsleeve.

Gooi er een mooie ketting of broche op (als je die hebt, anders niet) en klaar.
Thanks Delphicat!

(ik voel me net mijn moeder, die is ooit jaaaaren geleden naar "Cabaret" geweest op kaartjes van mijn poepiechice tante. Ze had zich helemaal opgedoft en was nog steed underdressed, vond ze )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven