Supermarkt irritaties

06-10-2009 19:00 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me echt dood-ergeren aan kassameisjes die niet letten op aanbiedingen. Je koopt iets omdat het in de aanbieding is en dan word de korting er bij de kassa niet afgehaald. Soms gaat het over een lullige 60 cent, soms gaat het om meer. Als je er niets van zegt, loop je de aanbieding mis (dus voel je je genaaid). Als je er wel wat van zegt, staan er 5 mensen achter je zich op hun beurt weer dood te irriteren (omdat de manager altijd uren op zich laat wachten), waardoor ik het weer warm krijg. Dus hoe dan ook, het is gewoon enorm irritant. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het hier om principe gaat. Wie deelt mijn mening en wie totaal niet?
quote:LotsofLovely schreef op 06 oktober 2009 @ 19:43:

Oh en........... DE FLESSENAUTOMAAT

Oh, ik heb al vaker geld verdiend bij de flessenautomaat

Dirk van de Broek: Kratje erin, nog een kratje erin, foutmelding. Bellen, automaat in z'n achteruit, 3 kratjes eruit. Spijker heeft winst en steekt dat inderdaad héél oneerlijk in haar eigen zak.

AH: kratje erin, foutmelding, kratje eruit, wel een bon. Nog een keertje: kratje erin, foutmelding, kratje eruit, wel een bon. Dá's snel verdient; nog een keertje! (deze storing is helaas nu wel verholpen, gebeurde zo vaak dat het begon op te vallen denk ik)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
.
Ik ben blij dat ik niet meer achter de kassa werk.

Waar ik me toen vreselijk aan irriteerde was als mensen hun 1 of 2 cent terug wilden en maar niet begrepen dat alles afgerond word.

En dan mij de schuld ervan gaven.. Als ik die regel gemaakt had dan zat ik daar heus niet achter de kassa hoor.

Als klant zijnde heb ik niet veel irritaties, alleen dan als er hele lange rijen staan en er geen extra kassa opengaat.
Oh ja, en als het kassameisje mij niet aankijkt en geen hallo zegt, hou ik gewoon mn iPod in en zeg 3 x 'watteh?!' als ze opeens wil weten of ik van puzzels hou.
In Frankrijk staat er aan het eind van de band een extra hulp om in te pakken voor jou.

Hier in NL moet je dat zelf doen, logisch dat het dan niet zo snel gaat.
quote:LotsofLovely schreef op 06 oktober 2009 @ 19:54:

wat wel heel erg leuk is: Vervelende kleuters in hun oor fluisteren dat ze die snoepjes best in de kar kunnen gooien omdat mama het toch niet ziet. En dan mama een paar kassa's verder tekeer zien gaan tegen het kleutertje.

OF van alles in de kar (liefst al flink vol) van anderen gooien als ze even niet kijken.Doe je dat nou echt? Wat flauw.
pluk de dag
@Spijker Het kratje bier dat onderop staat word ook wel eens vergeten.... Meestal onbewust trouwens. Dan kom ik er bij de lift achter..... Sja en dan teruglopen..... Meestal niet
.
quote:LotsofLovely schreef op 06 oktober 2009 @ 19:54:

wat wel heel erg leuk is: Vervelende kleuters in hun oor fluisteren dat ze die snoepjes best in de kar kunnen gooien omdat mama het toch niet ziet. En dan mama een paar kassa's verder tekeer zien gaan tegen het kleutertje.

OF van alles in de kar (liefst al flink vol) van anderen gooien als ze even niet kijken.

Mannenhumor zeker?

Ik zou er echt niet van gediend zijn dat iemand spullen in mijn kar mieterd omdat diegene dat zo leuk vind
Dan eentje van de andere kant gezien:

'Spaart u mee voor de spellen?'

- Nee

'Wilt u er koopzegels bij?'

- Nee

'Dan wordt het 14,50 alstublieft'

* Klant geeft geld, ik geef geld terug*

- Waar zijn mijn zegels voor de spellen?

'GRRRR Ik begreep dat u die niet wilde, ik zal ze er alsnog voor u bij doen'

Hmm, oke niet grappig, maar wel irritant en gebeurt vrij vaak ;)

Wat ik trouwens wel vind, is dat je vrolijk wordt van achter de kassa zitten. Hoe vriendelijker je doet, hoe vriendelijker de mensen
Of bij het afrekenen alvast zeggen 'nee, nee, nee, ja graag'. En dan uitleggen: géén zegeltjes, niet in het bezit van een bonuskaart, géén puzzelstukjes, wel graag het bonnetje.

(maar die zullen de caissières ook al wel te vaak hebben gehoord)
Oh, het topic gaat sneller dan ik kan bijlezen en bijschrijven zie ik.

Die regel van eerst alles op de band, dan pas scannen snap ik niet zo. Gaat dat dan ook zo met volle karren?

Ik las net ook iets van dat het scheidingsding niet gebruikt werd. Vaak als ik dat wel doe, dan vinden de klanten dat irritant, want ja, dan moet je 2 meter verder lopen.
Ik heb ook een poosje als cassière gewerkt, niet in een supermarkt, maar klanten zij toch overal hetzefde . Héél irritant als je vraagt 'wilt u het bonnetje?' dat je dan minstens honderd keer op een dag te horen krijgt: 'Nee plak maar in je plakboek'. Grrrrr. Ik heb ook weleens gehad dat ik echt ronduit onbeschoft behandeld werd door klanten omdat ik achter de kassa zit. Of de man die als een rázende tekeer ging omdat ik tegen zijn vrouw zei dat het niet de bedoeling is dat men snoep uit de bakken haalt om te "proeven".
quote:Linda1985 schreef op 06 oktober 2009 @ 20:07:

Oh, het topic gaat sneller dan ik kan bijlezen en bijschrijven zie ik.

Die regel van eerst alles op de band, dan pas scannen snap ik niet zo. Gaat dat dan ook zo met volle karren?

Ik las net ook iets van dat het scheidingsding niet gebruikt werd. Vaak als ik dat wel doe, dan vinden de klanten dat irritant, want ja, dan moet je 2 meter verder lopen.

De regel gaat als volgt;

Stel, je zit achter de kassa, en je hebt geen klanten. Dan komt er een klant aan met een kar boodschappen. Dan moet de klant eerst alles op de band leggen voordat je mag beginnen mag scannen, mits de klant zegt dat je wel alvast mag beginnen.

Ook mag je natuurlijk beginnen met scannen als de band vol is, dat is niet anders.

Dat is meer zodat je goed kan kijken of de kar leeg is.

(Als de klant wat spullen in de kar laat liggen, en dan snel gescand spul in de kar legt, heb je minder controle op wat je wel en niet gescand hebt volgens de baas. )
Hier bij het Kruidvat kunnen ze er ook wat van. Het is werkelijk waar onmogelijk om daar te lopen met een kinderwagen. De stellingen zijn al redelijk dicht op elkaar gezet en als ze aan het vakkenvullen zijn is het helemaal onmogelijk om daar langs te manouvreren.
quote:CoffeePot schreef op 06 oktober 2009 @ 20:08:

Ik heb ook een poosje als cassière gewerkt, niet in een supermarkt, maar klanten zij toch overal hetzefde . Héél irritant als je vraagt 'wilt u het bonnetje?' dat je dan minstens honderd keer op een dag te horen krijgt: 'Nee plak maar in je plakboek'. Grrrrr. Ik heb ook weleens gehad dat ik echt ronduit onbeschoft behandeld werd door klanten omdat ik achter de kassa zit. Of de man die als een rázende tekeer ging omdat ik tegen zijn vrouw zei dat het niet de bedoeling is dat men snoep uit de bakken haalt om te "proeven".

Plakboek, voor op je muur, mooi behangetje.. Ze komen allemaal dagelijks voorbij.

Ik kreeg vorige week te horen dat ik ''maar'' onnozelijke achterlijke kassiere was. Ok dan... Daarna werd ze boos omdat ik volgens haar niet vriendelijk was. (Ik zei geen Tot ziens, omdat ik lichtelijk over de zeik was.)
Verkeerde topic...
quote:Rozigst schreef op 06 oktober 2009 @ 20:12:

[...]

De regel gaat als volgt;

Stel, je zit achter de kassa, en je hebt geen klanten. Dan komt er een klant aan met een kar boodschappen. Dan moet de klant eerst alles op de band leggen voordat je mag beginnen mag scannen, mits de klant zegt dat je wel alvast mag beginnen.

Ook mag je natuurlijk beginnen met scannen als de band vol is, dat is niet anders.

Dat is meer zodat je goed kan kijken of de kar leeg is.

(Als de klant wat spullen in de kar laat liggen, en dan snel gescand spul in de kar legt, heb je minder controle op wat je wel en niet gescand hebt volgens de baas. )Hmm, op die fiets. Volgens mij doe ik dat min of meer automatisch. Ik vraag bij de volle karren meestal wel of ik al mag beginnen, of dat er nog flessen/pakken/andere zware dingen zijn die ze graag eerst op de band willen hebben.
Alixz, daar irriteer ik me nou ook altijd gigantisch aan, al die urnen in de supermarkt.
Oh, dat is nog een ergernis.

Klanten die hun boodschappen zo op de band kwakken, en de zware dingen achter aan zetten, en dan als je begint met scannen zeggen ''Zou je me eerst die zware spullen even kunnen doorgeven, dan kan ik mijn tassen inpakken''

Aargh, denk jij dat ik GoGoGadget Armen heb? En dat ik daar dus zo bij kan?
Oh, en het Kruidvat. Erger me wezenloos aan alle dichtgeplakte artikelen. Zit vaak een meter plakband omheen, want anders wordt het gestolen, misschien omdat het personeel meestal ergens anders is?

Staat op 1 in de top 2 van mijn meest vervelende winkels, vind de Etos veel fijner.
..Dat ze altijd chips hebben en dat ik dat dan moet kopen.
quote:Spijker schreef op 06 oktober 2009 @ 20:19:

Alixz, daar irriteer ik me nou ook altijd gigantisch aan, al die urnen in de supermarkt.Aaaah! Snelle lezer!
Eigenlijk een vreemde regel, van alle boodschappen op de band. Juist als ik wat zou willen meenemen zou ik zeggen; joh begin maar alvast met scannen hoor!

Dan bepaalt de klant dat dus!!

Ooo die opmerking van bonnetjes aan je behang, hoe vaak ik dié niet gehoord heb.
quote:Linda1985 schreef op 06 oktober 2009 @ 19:42:

Ik snap de post van TO wel. Alleen is het zo goed als onmogelijk om alle aanbiedingen uit je hoofd te kennen.

Dit vind ik dus complete onzin. Vroeger toen ik nog achter de kassa zat (20 jaar geleden, oej ik word oud :() hoorde ik dat hele foldertje uit mijn hoofd te kennen. Daar begon je de dag mee.

Andere ergernissen:

- AH hier heeft veel te vaak lege schappen.

-Het kruitvat met de smalle dichtgebouwde gangen vol met dozen.

- ijskoude winkel

- lange rijen voor de kassa's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven