Lang geleden... deel 3

15-08-2009 22:56 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vrouwen

met een verleden

van onveiligheid,

weet je welkom.

Samen vertrouwen ontdekken,

dat is de titel van het plaatje

wat ik vond.

Samen ontdekken we hier

dat een verhaal verteld mag worden

dat ruimte ingenomen mag worden

dat je je mag uitspreken

dat je mag zijn wie je werkelijk bent

met alles wat in je leeft.

Vervolg op Lang geleden... deel 2:

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Gewoon even stom.

Alles.
Goeiemorgen!

Hoe is het nu met je Ster?

Straks naar psych. Eindelijk.

Fijne dag vandaag!!

Liefs!
Hehe, mijn haar ziet er tenminste weer toonbaar uit. Balen als je zo oud en grijs wordt!!

Maar wat een kippenhok daar zeg. De afgelopen tijd ging ik naar een kapper (man dus) en dat was lekker rustig, gewoon no-nonsense gepraat, koffie en de nieuwste roddelblaadjes. Om financiële redenen nu overgestapt naar een kapster, en ik weet het weer helemaal. Allemaal gepraat over mensen die ik niet ken, hun kinderen, beugels en communie, aarrrgh, ik wilde bijna gaan schreeuwen.

Maar goed, voor het goede doel zat ik het maar uit. En de volgende keer ga ik ook weer terug, dat wel. Scheelt een stuk qua geld!

Voelt een stuk beter, als je haar weer goed zit, met een lekker kleurtje.

Liefs voor jullie allemaal, ik hoop dat het een beetje gaat. Knuf voor wie 'm nodig heeft. Zorg goed voor jezelf vandaag!
Wat zit je haar leuk EV! Staat je goed joh, lekker fris zo!

Ik smeed plannen voor de dag, maar voorlopig kom ik niet veel verder dan cola drinken haha..

Appel, zet m op dalijk bij je Peut. Hoop dat het lukt om alles eruit te gooien wat je op je hart hebt!

Ster, is het vandaag wat minder stom?

Hier wel, want ik heb de kachel aangezet. Scheelt toch al driekwart van mn slechte hum van gister merk ik.
Hallo daar!

Appel, wat fijn dat je eindelijk mag.

Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Verwarming staat aan, dus het is al wat minder stom.

Nee, voel me gewoon niet zo jofel.

Last van mijn eetstoornis. Van mijn gewicht. Van mijn uiterlijk. Last van mij.

Voel me rot en weet niet hoe ik het om kan draaien.
Ik ben zoooooooo kwaaaaaad.

Heb erover geschreven in mijn eigen topic, en op onze hyves.

Nu ben ik er echt wel KLAAR mee, met mijn familie. Helemaal klaar. Bahbahbah en nog eens bah.
EV, lieve vrouw.

Kom op. Je kan dit. Sta er boven. Ze wilde je verhaal horen. Dat heeft ze nu. Klaar.

Laat dit niet je herstel beinvloeden. Please..

Ik heb zo met je te doen!
Ik kan er niet boven staan, ik ben geen heilige.

Het is genoeg met al mijn begrip en voorzichtigheid, ik zal ook 's voortaan zeggen wat ik te zeggen heb, zonder reserves, zoals zij dat deed. Wat zij tegen me gezegd heeft, dat zou ik nu nog niet eens tegen een andere volwassene durven zeggen.

De snotneus.
Hoi allemaal

EV ben het met Ster eens..

-even bijlezen;zit in de bib-
EV, ga je haar hier nog op aanspreken?
O en ik weet dat je geen heilige bent.

Sorry, zo bedoelde ik het niet.
-snap iig dat je ontzettend boos bent..-Maar het kan inderdaad opluchten om tezeggen wat er tezeggen is zonder omwegen al vind ik het best moeilijk om soms duidelijk over tekomen(zeg ook niet altijd alles wat ik had willen zeggen)

Hanke klinkt goed zo''n dagje!Bedankt voor je steun .

Mijn computer is nog steeds stuk en het is nog niet duidelijk of hij wel terug komt of dat ik een andere moet aanschaffen...Zit nu dus weer in de bibiotheek en die gaat zo sluiten dus moet het kort houden...

Mijn linkerbeen is helemaal dik en opgezet,ben naar de huisarts geweest;moest accuut naar het ziekenhuis voor een echo van mijn been of het trombose zou zijn....Dat is het gelukkig niet maar ik moet morgen weer terug naar de huisarts om verder tekijken.Erg spannend allemaal maar het voelt ook niet prettig natuurlijk.Nou moet stoppen !Weltrusten alvast meiden
Ooo gatsie.

Succes Sponge!!

Laat je het even weten?
Ja, ik heb een hele boze mail gestuurd. Zal 'm op hyves zetten. Ik had 'm eerst aan EM laten lezen, maar die vond hem niet té erg.

En ik ben nog steeds ontzettend boos, ik ken mezelf zo echt niet. Pfff!!!
Weet iemand trouwens wanneer Jonna weer terug is?
Klinkt heftig EV, ga zo lezen op hyves!

Ster,

Eigenlijk voor jullie allemaal een welgemeende

Vanmorgen bij psych geweest.

Heb mijn frustraties rondom vorige week bij hem eruit gegooid. En hij begreep me. Vond het ook niet helemaal logisch wat die therapeut gedaan heeft. Fijn om die bevestiging van hem te krijgen. Hecht ik veel waarde aan.

Zijn advies was om het hier zeker met haar over te hebben.

Tja, zal niet anders gaan. Want ik kan met dit rotgevoel ten opzichte van de therapeut niet een emdr sessie in.

Heb hem ook verteld wat ik hem al weken wil vertellen. Over de stemmen.

Dat luchtte echt op! En zijn reactie was goed. Hij had er zelfs begrip voor dat ik er nu pas mee kwam. Weer een soort van herkenning. Fijn..

Heb hem er veel over verteld. En dat voelde goed.

Nu ben ik kapot. Heeft toch wel weer wat bij me losgemaakt.
Nee weet ik niet EV.

Mis jonna ook! Hoop dat ze snel weer terug komt.

Ze zou twee weken weg gaan..

Fijn appel. Zo'n gesprek. Ben echt blij voor je.
Bravo Appel! Wat fijn dat het eindelijk lukte om echt te praten met hem!!! He. Ben er zelf beetje opgelucht van.

Sponge wat naar dat je computer nog steeds stuk is. Voel me altijd zo machteloos met die stomme apparaten. Zo afhankelijk van hun grillen.

Hoop dat het niets ernstigs is van je been! Gelukkig geen trombose iig!!

EV, ik vind het heel naar voor je, dat je eindelijk jou kant durft te vertellen en dat er dan een reactie komt waaruit geen enkel begrip blijkt.

Ik zit een beetje in een herfstdipje ofzo.

Echt al een paar weekjes niet lekker in mn velletje, somberder, echt weer moeite met opstaan enzo.

En daar baal ik dan weer van, want ik wèèt dat ik gelukkig was. Blij was. Het me lukte om het leven te grijpen en alle kleine kadootjes te zien.

Nu merk ik dat dat me moeite kost, dat ik me ècht even op de fijne dingen in het hier en nu moet focussen. Even zoeken naar de lichtpuntjes die zo mooi kunnen zijn.

Dus bij deze ga ik maar weer de lichtpuntjes van de dag opschrijven denk ik. Om me er bewuster van te zijn.

Vandaag:

- katten-knutselproject afgemaakt, erg mooi geworden

- samen met lief gezelschapspelletjes gedaan

En zometeen wil ik gewoon genieten van niets doen op de bank!
Snelle zwaai naar iedereen, net bijgelezen ook op hyves.

EV ik leef met je mee. K*t familie die je weer zo weet te raken.

Hier ook herfstdip. Bah.
Even een groet aan jullie, met liefs.

Ik ben nog heel erg boos. Heb net op onze hyves geschreven.

Appel, goed gedaan!

Wurm en Lynne, ik hoop dat jullie ook weer lichtpuntjes kunnen gaan zien; misschien wel de zon die even op die mooi gekleurde bladeren schijnt..

Saar, hoe gaat het?

Vanmiddag heb ik afgesproken met een vriendin. Als het niet regent, willen we samen gaan winkelen. Ik hoop dat het niet regent, ik heb die afleiding nu heel hard nodig.
Goedemorgen meiden!

We zijn terug! En het was heerlijk! We zijn zo verschrikkelijk vies bruin geworden, echt niet normaal

Twee weken lang niets gedaan, alleen maar veel gepraat, veel geknuffeld, veel gelezen, veel gegeten, veel van de zon genoten en van elkaar.

Ook tot een paar conclusies gekomen, daarover later wat meer.

Had ik al gezegd dat ik bruin ben?
Jonna!! Wat fijn dat je er weer bent!
Fijn dat je weer terug bent Jonna!

Ben je een beetje bruin geworden?

Goed om te lezen dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad.

Zal wel even wennen zijn nu aan dit herfstweer.

EV, ik hoop dat je een fijne middag gaat hebben met je vriendin.

Met mij gaat het wel oke. Heb inmiddels de meeste dingen voor de vakantie wel gekocht, dus dat geeft wat rust.

Vanochtend gesprek gehad bij het riagg.

Ging werkelijk nergens over, want er is nog niets duidelijk.

Kreeg ook het idee dat we volledig langs elkaar heen kletsten.

Zal na mijn vakantie een uitnodiging krijgen voor een gesprek met iemand die vrijwel alle groepen leidt, dus dan hopelijk wel eens wat meer duidelijkheid.

Maar tot nu toe dus nog niets.

Wel even duidelijk gemaakt dat ze, helaas, tot nu toe volledig aan mijn beeld van de ggz voldoen. Chaotisch, langzaam en onduidelijk.

Wel jammer, want eigenlijk heb ik er bij voorbaat al geen vertrouwen meer in.
He klote Saar, jij treft het ook echt wel elke keer zeg. Wat een sukkels daar bij t riagg bij jullie.

Jammer, want zo gaat inderdaad je vertrouwen naar de grootjes.

Enne, hoeveel weekjes/nachtjes nog?

Jonnaaa!!! Je bent er weer.

De energie en blijheid straalt van je af joh. Heerlijk, twee weken zo genieten.

Heb je een lekker kleurtje gekregen?

EV, boos zijn is prima lijkt me. Je hebt nogal een hoop in te halen om boos over te zijn, en dit is weer iets erbij op de grote hoop. Familie... Je kan niet met, en niet zonder ze eigenlijk...

Nou, ik moet zo weer peuterennaar therapie. Pfff.

Help ik wil niet enzo. Maar dat is dan weer geen optie.

Vermoeiend joh, ikke.

Lichtpuntjes tot nu toe:

- 30 juichende kinderen toen ze me zagen (okee, t regende en ze wilden naar binnen. maar toch.)

- lekker gewerkt. collega stond even te kijken, kwam naar me toe en zei 'zo, dat heb je vaker gedaan' over iets waar ik heul onzeker over was.

- droog over op de terugweg naar huis

- de bekkies en vrolijkheid van de kids vandaag.
Sponge, beterschap met je been, ik hoop dat het snel weer minder dik wordt. Is je evaluatie van deze serie emdr morgen? Ik ben benieuwd.

Pas op deze computer op het oppasadres zie ik jullie nieuwe avatars, ik vind ze mooi! Ik ben hard toe aan een nieuwe computer en ben me al uitgebreid aan het orienteren. Dit wordt wel een dure maand met een ander matras en een computer en beeldscherm. Maar ik heb er voor gespaard, dus dat komt wel goed.

Jonna je bent weer terug, wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin gehad hebt. En wat ben je bruin geworden!

Gisteren was ik erg moe en kortaf. Mede omdat ik naar de tandarts moest. Er was een stuk kies afgebroken en nu blijk ik daarachter een probleem te hebben, iets met tandvlees en bot dat er niet zit: een doorverwijzing gekregen. Bah. Was ik nou degene die lichamelijk herstel als doel had gesteld? Nou ik ben ermee bezig maar heel blijmoedig gaat dat nog niet...

EV, vannacht in bed aan je liggen denken. Je steekt een hoop energie en tijd om de boel zo zorgvuldig mogelijk weer te geven en dan is het zuur wat er dan gebeurt.

Saar vervelend dat het riagg zijn naam waarmaakt. Vooral omdat het jou zoveel energie kost; aan ergernis, aan wachten en aan het elke keer maar weer duidelijk moeten zijn, op je strepen staan. Nog mooie posters in de gangen zien hangen?

Appel wat goed dat je zo eerlijk bent geweest bij je psych. En helemaal fijn dat zijn reactie prettig was. Nou nog hopen dat die emdr mevrouw de vorige keer haar dag niet had en dat ze vanaf nu gewoon zorgvuldig haar werk doet.

Lichtpuntjes voor Wurm, ik vind het een goed idee. Maar melatonine en een lichtlamp zouden misschien ook wel heel veel voor je kunnen betekenen. Het kan met de seizoenswisseling te maken hebben dat je je nu wat minder voelt. Maar ik roep ook maar wat.

Lynn, wat rot een herfstdip. In weinig woorden vertel je een hoop. Zou wat voor je willen doen, behalve lezen en meeleven. Maar dat is misschien wel hoogmoed, het idee dat ik dingen op zou kunnen lossen voor je...Dus stuur ik je een zonnestraaltje toe,

Fijne dag allemaal....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven