Leuke kinder CD gezocht

06-10-2009 20:57 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Dochterlief (bijna 2) zingt erg graag liedjes, thuis en in de auto.

Hardstikke gezellig natuurlijk, en ik stimuleer het dan ook graag. (en ik zing zelf ook graag mee hoor)

Alleen de kinder CD's die we thuis hebben (Sesamstraat, K3, Liedjes met een hoepeltje erom, gratis Nutricia-cd) kan ik intussen wel dromen. Ben dus op zoek naar leuke kinder CD's.

Ik vind veel kinder CD's zo 'zoet' en daar hou ik niet zo van. Wil dus leuke CD's waar je vrolijk van wordt als je er naar luistert en zin krijgt om mee te zingen en dansen!

Wie heeft er leuke tips?

Bedankt alvast!
Ik heb een CD met boekje met dierenliedjes, zie www.dierenliedjes.nl Ik denk van dezelfde serie als die Pada noemt met lievelingsliedjes. Ik vind het boekje (nou ja voor bij een CD meer een boek) ook heel mooi.
Dirk Scheele is echt super!!!
De CD 'verboden voor kinderen' met teksten van Willem Wilmink, gezongen door Quasimodo
Metallica.
quote:maria52 schreef op 06 oktober 2009 @ 22:03:

Ik heb een CD met boekje met dierenliedjes, zie www.dierenliedjes.nl Ik denk van dezelfde serie als die Pada noemt met lievelingsliedjes. Ik vind het boekje (nou ja voor bij een CD meer een boek) ook heel mooi.

Die hebben wij ook. Er zijn er nog meer van met allerlei ouderwetse liedjes. Dochter van 2 kent ze allemaal en "leest" zo voor uit de boekjes. Ze vindt het prachtig.

Al is Dirk Scheele favoriet.
quote:kjong schreef op 06 oktober 2009 @ 22:23:

Metallica.

daar zeg je eens zoiets...Kinderen hoeven inderdaad iket alleen maar typische kindermuziek te luisteren. Mijn oudste (7) is bijvoorbeeld gek op De Dijk.
Dirk Scheele vind ik echt verschrikkelijk! kan die man echt niet horen!!

Ik vind de mini disco erg leuk voor kids

(vooral de liedjes tjoe tjoe wa en superman)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Cowboy Billie Boem is hier erg populair en deze muziek is zelfs leuk voor de ouders..
Precies Staarshine.

Kjongen vroeg na een rondje kinderliedjes: Mag nu weer de échte muziek op?
Nou! Ik hoop ook dat ik nooit die vreselijke herrie van Djumbo, KUS en consorten hoef aan te horen. (godzijdank vond ze K3 al niks aan)
Ik zie een van mijn favorieten er nog niet tussen staan:

Zingen zonder zijwieltjes, van Samba Salad

Verder ook absoluut Alfred J. Kwak, die werd al genoemd.
Hier is 'In de maneschijn' favoriet, vooral ook de DVD versie die opgenomen is op een kinderdagverblijf. Naar andere kindjes kijken (die de bewegingen meedoen) blijkt toch erg leuk te zijn, ze (15 maanden oud) zit geen moment meer stil als die DVD aan gaat.

Is trouwens te vinden op www.minidisco.nl, waar nog meer CD's staan.
Er ging een vis uit fietsen, gezongen door Harry Jekkers, teksten van Koos Meinderts. Was hier favoriet toen de kinderen nog klein waren.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Jojon, ik heb ooit een cd van "De band krijgt kinderen" aan iemand kado gedaan. En haar dochtertje was er toen razend enthousiast over. Ik had toen de cd "Bokkensprongen" gegeven.
Ik lees even mee want heb ook nieuwe nummers nodig. Goeie tips allemaal hoor vooral die kinderradio.

En Dirk ga ik eens bestellen
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
VOF de kunst, hebben meerdere cd's. Cowboy Billy Boem, Dikkertje Dap, Sinterklaas CD, allemaal erg leuk en zeker niet zoet! Wel grappig.
Met stip op 1: Cowboy Billie Boem!! Zonder deze cd in de autoradio gaat zoonlief niet mee (2 jaar).

Verder hebben we via het kinderdagverblijf een CD die De Dikke Olifant heet, ook populair.

Dirk Scheele had ik meer van verwacht na alle enthousiaste verhalen oa op dit forum, maar wordt weinig gedraaid hier.
Cowboy Billie Boem, erg leuk!
Ja, Billie is leuk

Heb niet alles doorgelezen dus misschien staat ie er al, maar Trapperdetrap is echt erg leuk, voor kinderen en ouders (ook als ze enige muzikale eisen stellen ). Met name eerste 2 cds zijn geweldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven