Gezondheid alle pijlers

Meniscus/ Lopen met krukken

08-08-2009 20:25 498 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

SInds 3 weken heb ik fikse problemen met mijn meniscus.

Mijn knie is 'op slot' geweest. Gelukkig is hij daarna wel weer 'uit het slot' geschoten, maar sindsdien heb ik er forse problemen mee. Ondertussen bij de orthopeed en fysio geweest. Er is een MRI gemaakt, waarvan ik de uitslag na het weekend hoor.

Sinds 3 weken geleden is het steeds slechter geworden, en lopen zonder krukken gaat helemaal niet meer. 's Avonds leg ik vaak een ijspak op mn knie omdat hij gloeit en zeer doet.

Na 3 weken op krukken hoop ik alleen nog maar dat de orthopeed er iets aan kan doen en dat hij me niet wegstuurt met: 'Het gaat wel weer over'..

Ook zou ik wel wat tips voor het lopen met krukken kunnen gebruiken, want je voelt je behoorlijk 'gehandicapt' als je in de keuken staat met je colaatje en 2 krukken en je eigenlijk geen idee hebt hoe je weer op de bank moet komen...
Hallo dames,

Ik lees al een tijdje af en toe mee maar wilde eigenlijk eerst niet reageren omdat ik niet met mn knie loop te modderen maar met m`n enkel (sinds aug 2008 met krukken, dit jaar 2x geopereerd en nog niet klaar) maar ik las net de laatste bijdrage van Escribo en ineens zat ik met de tranen in mn ogen (de frustatie van niet kunnen doen wat je wilt (bv werk) en al het 'gedoe' eromheen) en toen dacht ik: of het nu een knie of enkel is maakt qua ervaringen en gevoel niet zoveel uit. Het is fijn om te weten dat je niet geheel en al de enige bent met zo`n langdurige, frustrerende en pijnlijke toestand hoewel ik natuurlijk hoop voor iedereen dat het snel de goede kant op gaat! Ik ben 3enhalve week geleden weer onder het mes geweest en het herstel valt me tegen, in vergelijking met de operatie in april duurt het nu allemaal veel langer. Ik ben ook zo ontzettend moe de hele tijd, ik word er kriegel van! Maar goed, ik heb het weer ff van me af kunnen schrijven > dank
Hey allemaal,

Ik heb nu even niet de puf om uitgebreid te reageren dat doe ik morgen, maar ik wil Guusss even laten weten dat je van harte welkom bent om met ons mee te schrijven.

Enkel-ellende of knie-ellende, helaas is het beiden pijnlijk, vervelend, langslepend, frustrerend en beperkt je behoorlijk in je doen en laten.

Als je zin hebt, schrijf dan met ons mee. Samen slepen we elkaar en ook jou er doorheen!

Ik schrijf morgen verder!
Ha dames,

Zo ik had heel wat bij te lezen vandaag

Guusss, natuurlijk ben je ook welkom! Knie of enkel, allebei erg lastig als het daar niet helemaal goed zit! En jouw verhaal klinkt ook niet al te vrolijk, al 2x geopereerd... En al vanaf aug 2008 met krukken... pfff! Wat is/was er allemaal aan de hand in je enkel?

Escribo, wat een verhaal zeg! En dan elke keer al die lange wachttijden, daar wordt je idd niet blij van! Ik zou idd toch ook overwegen iets van een klacht indienen, dat het zo verkeerd beoordeeld is! De HA heeft opzich natuurlijk wel gelijk dat je je maar het beste erbij neer kan leggen dat je nu niet kan werken, maar ja ;) dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Kan mij voorstellen dat je graag thuis wil werken, heb ik ook tijd gedaan na operatie (kon mooi verslagen maken) en dan voel je je wat nuttiger, merkte ik. Of je werk zou vervoer moeten regelen, zodat je toch nog op je werk kan komen, maar ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, of dat wel mogelijk is.

Maar als je straks weer geopereerd bent (is dat nu half okt?) dan heb je je energie ook hard nodig voor het herstel natuurlijk!

Panienka, nice pictures!! Er zitten echt foto's bij die ik zo aan mijn muur zou willen hangen

Wel balen van die arbo--arts, zul je altijd zien dat ze dan net voor de deur staat als je er even niet bent....

Hopelijk krijg je goede steun van de arbo-arts straks, zo'n knie is vrij concreet, maar klachten die meer van psychische aard zijn kunnen soms zo ongrijpbaar zijn....

Sterkte!!!!

LM, wat balen allemaal zeg...!!! Tjonge jonge, je ging zo lekker en dan ineens dit! Zit je nog braaf met je been omhoog? Morgen orto bellen dus, ik zou het allemaal beetje aandikken, des te eerder kun je terecht, want het lijkt mij ook niet dat je nog erg lang moet wachten, is wel belangrijk om te weten wat er nu weer aan de hand is! Anders evt naar 1e hulp? Het is niet echt spoed spoed, maar toch...

Muis, wanneer krijg je nou de uitslag van de MRI?

Wel balen dat je nog steeds last hebt van die bijwerkingen zeg... hopelijk kan de ha nog iets voor je doen morgen!

Je zit iig niet stil ;) maar ik zou idd wel oppassen dat je, doordat je geen pijn voelt, te ver gaat en nog meer forceert.

Leuk dat jullie een nieuwe keuken hebben gekocht! Geeft weer even een postieve vibe lijkt mij!

Hier gaat t allemaal redelijk. Weekend je weg geweest met vriendinnen in Limburg. Was heerlijk! Aangezien mijn zomervakantie natuurlijk ook in het water gevallen was, was het erg fijn er even uit te zijn!

Gisteren flink gefietst met wind tegen en al die heuveltjes (die we hier niet gewend zijn haha). Bij erg steile heuveltjes stapte ik toch maar af, want dat vond mijn knie niet zo leuk.

In het vriendinnengroepje zat nog een vriendin die ook toevallig pas geopereerd was aan meniscus, maar zij lijkt echt zo goed te gaan! Liep al na 1 week zonder krukken, had met fietsen nu geen last.. Wat een verschil, ook met de verhalen hier! Voor haar wel heel fijn!

Ik ben benieuwd of ik komende dagen verschil merk dat ik geen fysio meer heb, waarschijnlijk niet haha.

Volgende week moet ik naar de ortho, ben toch ook wel benieuwd, mn omdat ik denk dat ik de plek waar ik het meest last heb, misschien wel samenhangt met dat losse stuk bot. Mogelijk mis ik op die plek dus een stuk bot, maar hopelijk krijg ik daar dan eindelijk duidelijkheid over na alle misverstanden

Ladies, allemaal sterkte en voor nu fijne avond!
Ha dames,

Eigenlijk heb ik over mijn knieen niet zoveel te melden, ik moet nu de uitslag van de MRI afwachten. Tot die tijd heb ik verder geen knie-afspraken staan.

Het lijkt misschien alsof ik al weer heel veel doe en kan, maar dat is helaas nog niet zo.

Op een uitstapje naar Ikea, boodschapje doen en even de stad in na, zit ik verder nog steeds thuis voornamelijk te zitten.

Maar dat ik thuis ook weer mobieler ben en weer wat huishoudklusjes kan doen, voelt ook alweer fijn.

En ik moet ook zeggen dat ik ook niet zoveel meer durf totdat ik de uitslag van de MRI heb en weet wat er precies aan de hand is.

19 oktober krijg ik de uitslag. Nu dus nog 2 weken wachten, maar dat is te overzien.

Gisteren en vandaag was ik gelukkig niet meer misselijk, dus hopenlijk krijg ik daar geen last meer van.

@ Suz, welcome back!

Leuk dat je er even tussen uit bent geweest en het zo lekker hebt gehad!

Het inderdaad soms moeilijk te begrijpen waarom de één maanden aan het herstellen is van een (meniscus)operatie en de ander met dezelfde operatie binnen een paar weken alweer alles kan. In de sportschool kwam ik regelmatig mensen tegen die 5 dagen (!!) na een meniscusoperatie alweer een uur op de crosstrainer stonden!

Wat me wel opvalt uit al onze verhalen is dat als er een complicatie bijkomt dat dat vaak het begin van een heleboel ellende is en een een heeeeeeele lange revalidatietijd.

Je gaat er toch een beetje vanuit dat de routing is: opereren, revalideren en klaar. Je rekent er gewoon niet dat dat je nog een 2e of 3e keer onder het mes moet. Of zoals bij LM door onverwachte pech ineens een hele stap terug moet doen.

We hebben wel even getwijfeld of we nu met de keuken aan de slag zouden gaan. Ook omdat nog niet duidelijk is hoe lang mijn knie-ellende nog gaat duren. Maar we zijn nu al 4 maanden vanalles maar aan het doorschuiven tot het met mijn knieen beter gaat. Steeds was de verwachting en de hoop dat het snel beter zou gaan, maar naast 2 zere knieen die mij tot stilstand hebben gebracht, loopt verder alles natuurlijk gewoon door.

Dus toch maar besloten om weer wat dingen op te gaan pakken en niet alsmaar op de lange baan te blijven schuiven.

En nadenken over een nieuwe keuken geeft ook weer wat afleiding. Ik ben nu nu druk bezig met tekeningen te maken waar de kleinere dingen zoals potjes, plankjes, bakjes etc moeten gaan komen.

Het klussen laat ik straks aan Muisman over, maar zittend aanwijzingen geven kan ik wel heel goed

@ Escribo en Guusss, jullie ervaringen van het niks meer kunnen, frustraties, alles kost ineens heel veel tijd, veel gedoe erom heen etc etc, zijn helaas erg herkenbaar.

Zelf merk ik dat het hebben van veel pijn ook heel veel energie kost en erg vermoeiend is. Alleen al om de normale dagelijkse dingen thuis zoals opstaan, aankleden, koken etc etc te moeten doen met alle ongemakken en beperkingen die we hebben, kosten al heel veel energie.

Werken heeft dan even niet de hoogste prioriteit, het is belangrijker dat je voldoende rust neemt en eerst weer wat beter op de been bent.

Mijn fysio zei onlangs tegen me: "meer doen/willen is niet altijd beter, minder doen levert vaak veel meer resultaat op".

In het herstelproces is rust ook erg belangrijk.

@ Guusss, begrijp ik het goed dat je nog een 3e keer geopereerd moet worden?! Net als Suz ben ik ook benieuwd wat er met je enkel aan de hand is.

@ Escribo, na zo'n 3,5 maand knie-ellende was dit inderdaad mijn eerste MRI. Ik heb net even in mijn agenda terug gekeken en ben in totaal 5x bij de HA geweest. De HA heeft mijn klachten heel lang niet serieus genomen en gaf steeds aan dat het met rust vanzelf over moest gaan. Bij 2 verschillende fysio's geweest zonder resultaat. Nou ja, het eindresultaat was dat ik nog meer pijn en klachten had dan toen mijn knie-ellende begon. Na 3 maanden thuis zitten met veel pijn en nauwelijks iets kunnen en steeds meer frustraties van mijn kant, werd voor iedereen wel duidelijk dat het zo niet langer kan en ben ik eindelijk doorverwezen naar een orthopeed en is er een MRI gemaakt.

Net als jij ben ik ook heel boos geweest en heb me ontzettend ellendig gevoeld. Maar ik probeer nu alles wat geweest is achter me te laten en me te richten op eindelijk duidelijkheid over 2 weken en daarna herstel/revalidatie. Die weg zal nog lang genoeg zijn.

@ Panienka, gaat het een beetje?

@ LM, hopenlijk kun je morgen bij de orthopeed terecht!

Dames, het is weer een heel verhaal geworden.

Welterusten allemaal, ik ga lekker slapen!
Hallo dames,

Op verzoek: het enkelverhaal! Ik zal proberen het kort en bondig te vertellen.

Eind augustus 2008 stond ik op van een stoel en zakte met twee harde kraken door mn enkel, echt hup naar beneden. Gelijk pijn en dik. Na twee dagen naar de huisarts, die hield het op een gescheurd spiertje. Dat vond k een twijfelachtige diagnose gezien de pijn en hoe het eruit zag. Ik kreeg er een verbandje omheen en moest maar een beetje rustig aan doen. Er is toen wel een foto gemaakt om een botscheur uit te sluiten. Na een paar dagen nog een keer de HA gebeld om te vragen of het niet mn enkelbanden o.i.d. konden zijn. Nee absoluut niet en ik moest maar naar de fysio.

Ik ben naar een bevriende fysio gegaan die, zonder ook maar de enkel aangeraakt te hebben!, gelijk zei: dat is bandenletsel een 'iets' in het gewricht zelf. Ik kon niet meer dan een beetje met mn tenen wiebelen en hij zag ook niet hoe hij daar verbetering in kon brengen op dat moment. Hij heeft contact opgenomen met mn HA en voor een doorverwijzing gezorgd. Toen ik in het ziekenhuis kwam (het was ondertussen november) is begonnen met het behandelen van het bandenletsel. Dus 4 weken ingetapet, 4 weken een gipsspalk. Ik had al een aantal keer gevraagd of het niet verstandig was een MRI te maken maar dat kon door de zwelling niet. Uiteindelijk is er in februari een MRI gemaakt. De enkelbanden waren al redelijk hersteld maar ik bleef erg last houden. Ik had vaak het gevoel dat het in mn enkel heen en weer 'schoof', en dat deed zeer.

In april is er een kijkoperatie gedaan waarbij er weefsel en kraakbeen is weggehaald. Er zijn nog verschillende tests, foto`s n scans gemaakt om te kijken wat er mis was. Er is (waarschijnlijk) een syndesmoseletsel, dat houdt in dat er twee gewrichtsbandjes zijn uitgerekt waardoor er teveel ruimte in het gewricht zit.

In juni/juli stelde mn arts voor om schroeven in de enkel te zetten voor 6-8weken incl gips zodat de enkel tot rust kon komen, daarna de schroeven er weer uit. Na deze operatie zou er dan een volgende operatie komen waarbij hij van een pees uit mn been nieuwe gewrichtbandjes zou maken, weer met 6-8 weken gips. Hij wilde graag dat een collega van hem er ook naar zou kijken, prima. Alleen dat duurde weer 4 weken voor ik bij die ander terecht kon. Deze wilde eerst weer een MRI laten maken (weer 3 weken later).

Uit deze MRI bleek dat er ineens een gaatje in mn scheenbeenbot (in de enkel) zat. Dus eerst moest ik daaraan geopereerd worden want als dat gaatje groter zou worden zou er weer bot af kunnen breken. Die operatie heb ik dus een paar weken geleden gehad. Ik heb best veel pijn (gehad) maar na een week of 7 moet het toch een stuk beter worden, het hele herstel van de operatie duurt iets van een half jaar.

Over drie weken moet ik weer naar het zkh en dan gaan we kijken hoe nu verder.

Waar ik het lastig mee heb is dat het allemaal zo lang duurt, je weet niet wanneer het ns een keer klaar is. En het heeft een grote beperking op je leven. Als ik ergens heen wil moet ik altijd iemand vragen om me te brengen etc.etc. Ik kan niet fietsen, dansen enz., daar baal ik enorm van.

Verder heb ik, door dat kruklopen, ook last van mn rug gekregen. Daarvoor loop ik bij de fysio, er zitten 6 wervels muurvast. Kortom: ik ben er klaar mee!

Maar goed, ik weet dat ik niet de enige ben dus dat is wel een steuntje

Mmmmm....het is niet echt kort en bondig geworden maar het is wel hoe het is helaas.

Ik blijf zeker meeschrijven hier, met z`n allen komen we er doorheen!
Hi dames,

@ Guusss, jeetje zeg wat een verhaal!

Had je eerder al wel eens last van je enkel, kleine pijntjes enzo of helemaal nooit iets gevoeld?

En denkt de arts dat het ooit weer helemaal goed komt en je alles weer kan doen straks of kan daar nu nog niks over gezegd worden?

Jouw geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld, ik heb echt met je te doen.

Het "eerst maar even aankijken en rustig aan doen" en vervolgens het lange wachten op afspraken bij artsen, MRI's en andere onderzoeken zorgen ervoor dat je zo maanden verder bent voordat je weet wat er nu precies aan de hand is. En al die tijd zit je thuis en kun je nauwelijks lopen.

Zit je al vanaf augustus 2008 thuis of heb je tussendoor ook nog wel kunnen werken?

En krijg je nu ook iets tegen de pijn?

@ LM, is het gelukt dat je vandaag bij de orthopeed terecht kon?

Ik heb niet zoveel te vertellen, was pas laat uit bed en verder weinig gedaan vandaag, ik kon me er even niet toe zetten. Morgen weer een dag!

Groetjes,

Muis
Hoi,

@Muis: vroeger ben ik een keer van de trap gevallen waarbij mn enkel dubbel is geklapt maar daar heb ik toen niet echt last van gehad. Wel was het zo dat als ik naar een feest was geweest of de hele dag had gelopen de enkel soms dik werd maar het deed geen pijn. Dus ja, of dat van invloed is geweest op deze situatie??

Ik heb de laatste tijd niet echt durven te vragen of het ooit weer helemaal ok wordt...tsja, struisvogelen he

Qua pijnstilling leefde ik vooral op Ibuprofen maar kreeg laatst weer last van mn maag dus op advies van de HA mag ik nu 8 paracetamol per dag (maar zit nu gemiddeld op 5).

Gelukkig ben ik tussen alle toestanden door wel aan het werk. Heb ook thuisgewerkt. Morgen ga ik voor het eerst weer 4 uur werken na mn laatste operatie (heen rijd ik mee met vriend, terug met taxi). Ben benieuwd hoe het gaat. Tot eind oktober sta ik op 50% (3 x 4 uur p.wk) bij de Arbo, dan weer een afspraak.

Mn valkuil is dat ik vaak te veel te snel wil. Dan voel ik me weer schuldig dat ik ziek thuis heb gezeten en dan wil ik dat compenseren o.i.d. Maar daar schiet ik dus niets mee op. Hoe doen jullie dat??

Muis, ben benieuwd wat er uit je MRI komt, hopelijk heb je dan meer duidelijkheid...
Even kort: Morgenmiddag kan ik bij de orthopeed terecht. Volgens de fysio zit er ook weer een ontsteking in mijn knie..

Morgen meer.

LM
Goedemorgen allemaal,

@ LM, mooi dat je zo snel bij de orthopeed terecht kan. Ik duim voor je dat het "meevalt", veel succes vanmiddag.

Dikke knuffel voor jou!

@ Guusss, hoe is het vandaag op je eerste werkdag gegaan?

Ik word straks opgehaald door een vriendin. Ik heb bij verschillende winkels e.e.a. nodig en zij rijdt me er met de auto even naar toe en daarna gaan we nog even ergens lunchen.

Eigenlijk is dit iets heel gewoons, waar ik eerder helemaal niet verder over nadacht. Maar nu, na het vele en lange thuiszitten, kan ik me enorm verheugen op zo'n uitje. Ik heb dan weer even het gevoel dat ik ook meedoe met het "gewone" leven.
.
Hallo ladies!

Allereerst wil ik ff laten weten dat ik het erg fijn vind om hier mee te schrijven en lezen >

En Panienka: wat een mooie foto`s! Krijg gelijk weer zin om op vakantie te gaan. En ik zie dat je ook van het 'zwarte kattengilde' bent, leuk. Wij hebben er ook twee waarvan 1 onlangs z`n poot heeft gebroken en dus 5 weken met een knalroze spalk heeft gelopen. Je kan je voorstellen dat het 1 en al hilariteit was in huize Guusss met twee van die manken in huis.....

Mijn fysio is ook een manueel. Hij heeft 2 van de 6 in mn rug kunnen kraken, de rest zat gewoon te vast. Ook heeft hij 3 ribben gekraakt, wist niet dat het kon maar schijnbaar wel dus. Owwwww wat heb ik daar een pijn van gehad...brrr.... En mn nek heeft ie wel een stuk losser gekregen. Sinds ik geopereerd ben ben ik niet meer geweest, ben wel van plan om binnenkort weer te gaan.

Ik heb gewone krukken (wel mooie zwarte hoor ), ik heb eigenlijk bijna geen last van mn handen (gehad) dus heb niet naar andere krukken gekeken. Scheelt het echt veel? Krijg je er minder 'moeie' armen van?

Muis, heb je lekker geshopt en gelunchd?? Wat heerlijk zo`n uitje! Ik kan me helemaal voorstellen dat je je er op verheugd. Ik ben vorige week met mn vader naar de Hema geweest, nou ik was zo blij als een kind in EuroDisney! Ach ja, je gaat andere dingen waarderen he

Mn eerste werkdag was best een 'uitdaging', ook al was het maar voor 4 uurtjes. Ik was sowieso zeer blij dat ik mn bureau bereikt had...wat een takke-end krukken op 1 been. Maar iedereen was weer blij dat ik er weer was dus daar was ik weer blij om.

Wat alleen nog wel lastig is is het vervoer. Ik kan heen of terug meerijden met mn vriend dus dan blijft er nog 1 ritje over. Volgens de Arbo moet mn werkgever dat regelen (wat mij ook wel redelijk lijkt) maar volgens P&O (toch al zo mn vrienden) moet ik het zelf regelen. En dan vergoed zien te krijgen via mn eigen ziektekostenverzekering. Bij mn leidinggevende neergelegd die er gister mee bezig is geweest. Hij was er zelf niet vandaag maar hoorde van collega`s dat ie ongeveer foeterend aan de telefoon zat (en dat doet ie niet snel). Kortom, er is nog niets geregeld en ik ben vandaag door een collega naar huis gebracht die toch hier in de buurt moest zijn voor een afspraak. Maar hoe het nu verder gaat weet ik niet.

Ik ben wel bezig met een thuiswerkplek maar ik wil toch ook af en toe wel ff naar t werk zelf. Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik vind het erg raar, ik wil graag werken maar het wordt vanuit de werkgever nou niet echt enthousiast ontvangen.

Fijne avond allen :-)
Hey dames,

Ben net thuis van mijn uitje. Heb ervan genoten!

Met winkelen niet met alles kunnen slagen, in de folder ziet het er toch anders (mooier) uit dan in het echt. Daarna om mijn knietjes rust te geven heel lang gelunched en net zo lang blijven zitten tot het theetijd werd. Toen moest er natuurlijk ook nog even thee gedronken worden met een lekker gebakje erbij.

Het heeft me goed gedaan om er even uit te zijn geweest.

@ Guusss, ik heb zelf geen ervaring met vergoeding van taxikosten ivm vervoersprobleem (ik werk niet buitenshuis, ruim een jaar geleden gestopt met werken en een sabbatical genomen, de sabbatical duurt alleen wat langer dan ik van te voren gepland had, want ik ben veel te druk met alles en nog wat en heb geen tijd meer om te werken :-).

Wel heb ik vaker collega's gehad die hetzelfde vervoersprobleem als jij hadden. Bij al mijn ex- werkgevers nam de werkgever de taxikosten voor zijn rekening.

Ik vind het een beetje vreemde redenering van P&O dat jouw ziektekostenverzekeraar voor deze kosten op moet draaien. Ik kan me wel voorstellen dat je taxikosten ivm ziekenhuisbezoek en naar fysio vergoed krijgt van je verzekering, maar kan me niet voorstellen dat ze jouw vervoerskosten voor hun rekening nemen.

Ik zou het in elk geval niet zelf gaan betalen. Je baas mag juist blij zijn dat je moeite doet om weer aan het werk te gaan.

Panienka en Guusss, leuk dat jullie ook poezen hebben. Ik heb ook 3 poezen, 2 grijs cyperse en een zwart-witje. De poesjes vinden het trouwens wel gezellig dat ik de hele dag thuis ben.

Ik zie het al helemaal voor me een zwarte poes met een knalroze spalk om zijn poot.

@ Panienka, vervelend zo'n "paniekaanval" in de sportschool.

Doe je wel rustig aan met alles!

Ik hou je site in de gaten hoor!

@ Escribo, heb je al bericht gehad wanneer je in Nijmegen geopereerd wordt?

@ LM, hoe is het bij de orthopeed gegaan vandaag?

Groetjes, Muis
Ha meiden,

Even kort:

LM... hoe was het bij de ortho?

Guuuss wat een verhaal bij jou zeg... die onzekerheid van hoe lang gaat het nog duren is denk ik bij ons allemaal herkenbaar, al zit iedereen weer op een ander punt daarin.

Lijkt mij ook dat je de taxikosten vergoed krijgt van je werk toch... Neem aan dat zij er ook baat bij hebben dat je op je werk bent!

Panienka, lijkt mij heel vervelend, zo'n paniekaanval in de sportschool... doe maar rustig aan!

Muis, lekker geshopt? Wat kun je daar ineens van genieten he, van die kleine dingen! Ik weet nog dat ik voor het eerst weer 2 minuten buiten kon fietsen en een ijsje ging halen. Mijn dag was helemaal super! Had nog nooit zo genoten van dat korte fietstochtje en het ijsje haha.

Tot later maar weer!
.
Goedemorgen!

Een rustig dagje vandaag, een beetje opruimen en wat rommelen in huis.

Verder heb ik nu even weinig te vertellen.

@ Panienka, dat heb je leuk gedaan zeg!

@ LM, hopenlijk is het gisteren "meegevallen" bij de orthopeed.

Fijne dag allemaal!
Hai allemaal,

Hier weer een update van een van de slachoffers van het knieënfront.

Gister bij de ortho geweest. Hij kon er niet zoveel zinnigs van zeggen, want mijn knie is nog véél te dik. Hij vermoedt dat er idd ook weer een steriele ontsteking zit, maar doordat mijn knie in de acute fase zit (zijn woorden hoor, niet de mijne) kan hij het niet goed bekijken. De kans bestaat idd dat mijn kniebanden en/of kapsel gescheurd zijn. Kon hij ook niet testen en bekijken. Ik heb een soort drukverbandkous aangemeten gekregen, en moet voorlopig ongeveer 10 dagen op de bank met mijn been omhoog zodat de zwelling kan minderen. Dan moet ik terug komen. Als mijn banden gescheurd blijken, dan krijg ik ws een brace waar ik een aantal maanden mee moet lopen. Hij wilde me liever niet nogmaals opereren.

Ik heb wel gevraagd of hij dat niet kon doen, gewoon deze week nog, openmaken en weer aan elkaar naaien. Maar hij zei dat dat niet zou gaan zolang mijn knie nog zoveel vocht/bloed bevat.

Snik, ik had nog wel op de snelle oplossing gehoopt..

Dus, nu met been ingezwachteld op de bank, lezen en tv kijken.

Ik zal hier af en toe ook nog langs waaien, maar merk dat ik niet veel energie heb momenteel.

Iedereen sterkte met alle fases waarin de diverse knieën en enkels verkeren. Als ik wat meer fut heb zal ik er wat adequater op reageren.

LM
.

Jeetje LM, nu dit! Sterkte de komende dagen! Kan me voorstellen dat als het allemaal zo dik is dat er gerust moet worden, zodat het minder wordt. Maar het lijk mij toch met mn boerenverstand dat iets wat kapot is gemaakt moet worden? Of groeit zoiets met rust weer aan elkaar.....

In ieder geval heel veel sterkte!

@ Guusss: Wat vind ik het onzettend knap zo jij hier over komt, na al meer dan een jaar de ellende met je enkel. En dan laat jij je zo van de positieve kant zien en dan een werkgeven die zo reageert.... dat is echt niet leuk. Zoiets kan je er toch niet bij hebben! Dit zal gewoon goed geregeld moeten worden door hun. Jij hebt je energie wel nodig met je herstel!

@ Muis: wat heerlijk hé, even een uitje. Ik kan er zo van genieten in ieder geval! Normaal sta je er natuurlijk niet zo bij stil, maar als je de hele dagen thuis zit is zoiets zo welkom!

@ Suz: wat heerlijk even een weekendje weg! En bij jou dus ook de zomervakantie in het water gevallen.... Volgende week moet jij dus weer naar de ortho? Misschien heb je het al eens verteld maar ben jij nu al geopereerd? En je had het over misverstanden... Ik heb in het begin het hele topic gelezen maar moet nog steeds alles terug kijken om te reageren.... lijkt wel of mijn bovenkamer in een zeef veranderd is de laatste tijd

@ Panienka: een paniekaanval! Jeetje, dat is niet leuk! Persoonlijk ken ik het gelukkig niet maar wel van een goede kennis die er ook zo uit het niets last van kreeg. Ook veel sterkte gewenst!

Wat een bijzondere mooie foto's maak je trouwens! En dat photoshoppen ik ben er ook al eens mee bezig geweest. Ik wil het heel graag leren maar het geduld en de tijd ontbreken me dan weer. Heb eigelijk altijd wel wat te doen en als ik zou werken helemaal. Maar ik blijf het ontzettend mooi vinden en wie weet pak ik het nog eens weer op.

Wat mij zelf betreft..... gisteren bericht gekregen dat ik de 19e onder voorbehoud van deze maand geopereerd zal worden. Ik heb zelf gebeld of ze al een datum wisten, omdat ik van de bedrijfsarts dus al had gehoord dat het half okober zou worden. Bleek ik nog steeds - volgens hun - voor half november ingepland staan! Nou dacht het niet dus.... dus ik verteld van de bedrijfsarts bla bla bla. Hun in overleg en kon het als ik toestemming gaf de 19e maar wel nog weer door iemand anders! Nou ja als het maar goed komt daar doe je het per slot van rekening voor, toch? Ook deze was wel een knieënspecialist dus we gaan er gewoon voor!

Het valt dus wel net in de herfstvakantie en dan hadden mijn man en ik ook vakantie opgenomen, om eigenlijk wat te gaan ondernemen, omdat we alle vakanties van dit jaar al thuis hebben gezeten ivm mn knie .

Allemaal veel sterkte, en groetjes van deze kant
Hey LM,

Wat een ontzettende tegenvaller!!

En wat vervelend dat de orthopeed je op dit moment geen duidelijkheid kan geven, weer opnieuw die onzekerheid wat er nu precies aan de hand is. En ook nog weer eens 10 dagen op de bank.....

Ik kan me voorstellen dat de energie nu ook gewoon even op is.

Ik ga niet zeggen "rustig aan", want ik kan dat zelf na 4 maanden niet meer horen, hoe goed bedoeld het ook is.

Als je zin en puf hebt dan zien we je hier wel weer verschijnen

Een dikke knuffel van mij voor jou!

Groetjes, Muis
LM.... jeetje wat balen!! 10 dagen op de bank afwachten, lijkt mij erg frustrerend! Je zou toch denken dat ze met een operatie mooi al het bloed/vocht weg kunnen halen, maar blijkbaar niet en moet het toch eerst met rust verdwijnen...

Sterkte!!!
Hoi allemaal!

@LM: wat balen zeg, weer tien dagen omhoog met je been....pfff...wat misschien tegen de zwelling kan helpen is Arnica. Heeft bij mij wel geholpen toen mn enkel onwijs dik was. En als het je kniebanden zijn dan denkt ie dat het met rust overgaat? Gaan ze wel een MRI maken? Vanaf deze bank

@Panienka: bedankt voor die blumen! Dat heb je mooi gedaan zeg, mooie kleuren ook. Ik weet zelf net hoe ik mn foto`s van mn camera op mn laptop moet krijgen dus voor mensen die dit soort kunststukjes maken heb ik grote bewondering

@Escribo: bedankt voor je reactie! Ik probeer altijd maar de zonnige kant te zien maar ik zit ook wel eens in de schaduw hoor. Vandaag weer een hele toestand gehad wat betreft dat taxivervoer. P&O bleef dus de poot stijf houden dat ik het zelf moest regelen/betalen dus mn afdelingshoofd heeft het nu zo geregeld dat het van het afdelingsbudget gaat wat als je er nuchter naar kijkt te belachelijk voor woorden is. En als ik nou bij 1 of ander klein kneuterig bedrijfje zou werken (dan zou het waarschijnlijk beter geregeld zijn) Ik heb wel een mail aan mn arbo-arts gestuurd over de gang van zaken, zij heeft het doorgezet naar een arbeidsdeskundige. Beiden zeggen dat mn WG het gewoon moet vergoeden. Maar goed, het is allemaal van die loze energie die in dit soort zaken gaat zitten.

@Muis: zullen we bij deze afspreken dat we 'doe maar rustig aan' hier bannen? En 'oh lekker boeken lezen en films kijken' nomineer ik ook. Na 36 films en 13 boeken heb je dat ook wel gehad Meer suggesties zijn welkom!

@allen: fijne avond en eet smakelijk!
En een troost om te lezen dat er helaas meer vakanties in het water zijn gevallen....normaal gaan we altijd in september nog ff lekker 2 weken naar de zon maar dat zat er nu niet in. Wel gaan we volgende week vrijdag een weekje weg in NL, de rolstoel is gehuurd dus karren met die hap!

Nog ff over botte artsen icm vakantie: in mei zijn we naar Griekenland geweest, met krukken en al. Heerlijk genoten alleen een stuk minder actief dan normaal maar who cares. Kwam ik daarna in het ziekenhuis, dok vertelde hele verhaal wat ie wilde gaan doen (2x opereren, ieder met 6-8wkn gips) Ik zei: nou daar gaat mn zomer. Waarop ie zei: nou je bent toch al met vakantie geweest....Dus.

He wat heerlijk toch dat ik dat hier nu nog ff van me af kan schrijven

En nu ga ik echt eten!
Hey allemaal,

Nog even een avond-berichtje!

@ Escribo, fijn dat je nu weet dat je operatie op 19 oktober gepland staat. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je daar naartoe leven.

Mag je dezelfde dag meteen naar huis of moet je een aantal nachten blijven?

@ Guusss, ik heb er nog wel een paar die ik niet meer kan én wil horen:

- het komt wel weer goed

- het heeft gewoon even tijd nodig

- volgend jaar wordt het weer zomer, dan geniet je er dubbel van.

De laatste opmerking kreeg ik vaak te horen als ik aangaf ervan baalde dat ik de hele zomer thuis heb gezeten en alle leuke dingen aan me voorbij zijn gegaan.

Wij hebben "slechts" ons weekendje weg ivm ons 5 jarig huwelijksjubileum moeten annuleren.

Wij zijn net als jullie in mei al op vakantie geweest. Pfffff.....lekker zeg dat als je al op vakantie geweest bent dat je er niet van mag balen dat je de hele zomer verder thuis zit.

We gingen net als jullie altijd in september nog 2 weken naar de zon (altijd een Grieks eiland) maar dat hebben doen we nu dus niet. In plaats daarvan gaan we nu met de keuken aan de slag.

Ik vind het knap van je dat je met krukken en/of rolstoel op vakantie gaat. Ik kan dat dus niet. Ik wil gewoon zelf kunnen lopen zonder pijn en alles kunnen doen wat ik wil als ik op vakantie ben. De pijn is ook wat mij het meeste opbreekt, als ik veel pijn heb dan kan ik ook niet van een vakantie genieten.

Maar jij zit natuurlijk ook al veel langer thuis dan ik, tegen de tijd dat ik net zolang al jij thuis zit dan zal de drempel om met een rolstoel of krukken op vakantie te gaan een stuk lager zijn.

Nou, dit was het wel weer voor vandaag!

Ik ga zo lekker slapen, welterusten!
Nou muis dan hadden we elkaar wel tegen kunnen komen daar onder de griekse zon, wij zijn nl ook van de griekse eilanden....mmm, zou dat ook een symptoon kunnen zijn ;-?

Balen hoor van jullie '5-jarig weekendje'..maar ik had volgens mij wel iets gelezen over 5 dozen bonbons die je had gekregen van je lief? Het is natuurlijk een schrale troost maar zo`n lieve muisman scheelt wel een hoop hoor.

Ik had zelf nu niet een vakantie geboekt maar we zijn uitgenodigd door mn ouders dus dan ga ik gewoon gezellig mee.

Mn vader heeft die rolstoel geregeld (want tsja, dat vind ik toch nog wel lastig) en die zegt dat ie me overal heen gaat crossen.

En de pijn is er wel altijd maar die probeer ik niet de hoofdrol te laten spelen. En als ik mag kiezen tussen thuiszitten of een weekje weg...nou dat is makkelijk.

Owwwww ja en die opmerking van volgend jaar wordt het weer zomer...ja daar heb ik nu toch niets aan! En nu missen we alle feestjes en de rest. Ik weet het, ze bedoelen het niet slecht maar soms..

En ook in de categorie erg: goh zeker op wintersport geweest (in de winter) en goh van je surfplank gevallen (in de zomer) en alle varianten daar op. Verzin wat beters of hou anders gewoon je mond.

Nou dat was het wel weer voor vandaag...truste!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven