Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Hey Annayake,

Waarom durf je precies niet? Wat houdt je tegen??

@ Frutje, nu maar hopen dat vriendlief over een half jaar echt wil, misschien heb ik een heel verkeerde tijd in mijn hoofd. Het is nl een beetje raden wat hij precies wil ;)
wil mijn kinderen graag zekerheid bieden.... maar goed weert eigenlijk zelf ook wel dat je dan kan wachten tot je een ons weegt... Er zijn zoveel dingen waar je je zorgen over kunt maken.

kan ik het wel. doe ik niemand te kort en meer van dat soort dilemmas
Kun je je kinderen financiele zekerheid bieden?

Heb je plaats voor ze in jullie huis?

Ga je wel eens vaker met kinderen om? Hoe gaat dit dan? Voel je je op je gemak bij kinderen?

Hoe is je relatie?
Ik meld me ook maar even aan. Wij beginnen januari 2010, na de wintersport. Ik ben dan 24, vriend bijna 25, we zijn 7 jaar samen. We wonen sinds 3 maand samen in een eengezinswoning.

We willen eerst een beetje alle financiën op orde en weer een buffer opbouwen. We willen allebei heel erg graag, mijn vriend kan ook bijna niet wachten, maar het is verstandiger om even te wachten. Ik ga er niet van uit dat het ineen keer lukt maar je zult zien dat als ik nu stop ik de hele wintersport misselijk/moe ben, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten (want dan weet iedereen die mee is het ook gelijk).
de finaciele zekerheid tja nu nog wel.

kinderen zijn geweldig!

Ruimte zat in huis en mijn relatie is TOP!
Hoi Pure_vanity, wat leuk dat je vriend er ook zo naar uitkijkt! Dat lijkt me echt super, om er samen zo aan te beginnen!

Heb je over 3 maanden wel alle financien op orde? Het lijkt me zo'n korte periode, of is het allemaal niet zo ernstig?
quote:annayake schreef op 07 oktober 2009 @ 15:44:

de finaciele zekerheid tja nu nog wel.

kinderen zijn geweldig!

Ruimte zat in huis en mijn relatie is TOP!

Waarom zou je je dan zo'n zorgen maken? De belangrijkste voorwaarden lijken me in orde! Ten eerste natuurlijk je relatie, daarnaast de wens en financien.

Welke zekerheid mis je?

Wat is er met je gezondheid, ben je onstabiel, heb je een ziekte? En is er een vooruitzicht dat je ontslagen wordt? Of je vriend?
@verkademeisje

Lastig hoor, dat er geen duidelijkheid is. Ik vind het erg fijn dat mijn vriend wel heel positief is. Laatst stuurde hij bijvoorbeeld een smsje dat hij een zwangere vrouw had gezien. Ze was met haar man/vriend en die knuffelde haar buik. Hij smste dat hij straks iedere dag mijn zwangere buik wil knuffelen. Lief hè!

@pure-vanity

Dat is al snel! En wat betreft de buffer: drie maanden wachten (of langer natuurlijk), negen maanden zwanger, drie maanden verlof. Al die tijd blijven je inkomsten waarschijnlijk nog hetzelfde en kun je verder sparen. Al koop je natuurlijk ook extra spulletjes voor de baby.
volgend jaar april loopt mijn ziektewet af en sta ik misschien op straat dat mist eraan.... tegenwoordig liggen de banen niet voor het oprapen en zeker niet als je een beperking hebt....
Ja we doen het echt samen, we hebben vrienden met een kindje daar zijn we erg gek op en mijn nicht heeft een dochtertje en hij was niet weg te slaan...

De financiën zijn niet zo erg hoor, we wonen alleen sinds 3 maand samen, dus het spaargeld is op en er kwamen nog wat rekeningen binnen van de verhuizing. Even alles op een rijtje en een kleine buffer, maar we gaan het wel redden. Ik ga er niet vanuit dat het gelijk lukt, maar mocht dat wel het geval zijn dan is het handig vast wat achter de hand te hebben.
@ Frutje: zeker lief zeg! Misschien ziet hij nu ook wel allemaal zwangere vrouwen om zich heen

En 28 oktober de sleutel, spannend! Moet je veel klussen? En al een babykamer uitgekozen?

Gelukkig heeft vriendlief wel al een periode in gedachten, en ik geloof niet dat dat nog heel ver (langer dan een jaar ofzo) weg is. Hij moet alleen nog een beetje aan het idee wennen dat het eerder zal beginnen dan dat hij vroeger dacht, maar hij wil wel graag. En zijn zus heeft net een kleintje, dat helpt ook. Hij is er helemaal gek op!

@ Annayake: Lastig... Hoe is de financiele zekerheid van je vriend? En is er wel uitzicht op werk, ik bedoel is er keuze in wat je straks kunt gaan doen?

@ pure_vanity: Leuk, dat het zo dichtbij komt! En idd, een beetje een buffer is wel prettig. Wij willen binnenkort ook een huis kopen, dus daar zal ook wel een beetje rekening mee gehouden moeten worden, waarschijnlijk. Al heb je gelijk, de kans is vrij klein dat het meteen lukt.
mijn man heeft een vaste aanstelling, gelukkig. vroegen ons al af of dit niet genoeg zekerheid is...

heb nog geen idee wat ik wil en kan gaan doen....
Ja, maar als je denkt dat je wel vast kunt beginnen omdat het toch nog wel even duurt zul je zien dat het wel gelijk lukt ;)

ik wil het liefst ook nog een nieuwe auto, omdat we er nu één hebben waar maar 2 deuren in zitten, is ook nogal onhandig (ik kan zelf nauwelijks eruit klimmen als ik achterin zit). Dus daar houden we ook rekening mee (als het niet kan ook goed hoor).

Familie met kleine kinderen helpen erg om die mannen te overtuigen geloof ik ;) Vriend wilde vorig jaar ook wel een beetje, maar sinds er meer kleintjes bij zijn wordt het steeds erger :D

@ Annayeke; wel fijn dat je vriend een vaste aanstelling heeft, hopen dat je zelf ook snel wat vindt!
@verkademeisje

Je vriend moet dus vooral wennen aan het idee. Maar zo'n zus met kleintje móet helpen.

De keuken wordt flink verbouwd, maar daar huren we 'twee mannetje' voor in (raam verplaatsen, leidingen verleggen, tja, dat kunnen we niet zelf). Verder alles schilderen enzo. Het moet in een maand gedaan zijn. De babykamer wordt eerst studeerkamer, aangezien we niet weten hoe snel het lukt. Anders zit je twee jaar tegen zo'n schattige kamertje aan te kijken ofzo. Ben ook bang dat het dan juist niet lukt ofzo...
quote:Frutje schreef op 07 oktober 2009 @ 16:17:

@verkademeisje

Anders zit je twee jaar tegen zo'n schattige kamertje aan te kijken ofzo. Ben ook bang dat het dan juist niet lukt ofzo...

Ja, dat zou ik denk ik ook wel hebben. Maar dat betekent niet dat ik het niet al in mijn hoofd allemaal bedacht zou hebben Waarschijnlijk weet ik tegen die tijd al precies wat ik wil

Hoe lang denken jullie te verbouwen?
En ja, de kleine uk helpt al. Vriendlief wil niets liever dan de baby op schoot, of oppassen Echt leuk om te zien, he?

Kun jij je al een beetje voorstellen hoe jullie zijn als ouders? Ik ben juf, dus heb wel een idee, maar het blijft lastig. Ben heel benieuwd!
@verkademeisje

We zijn, als het goed is, een maand bezig met klussen en verhuizen. Maar dat is wel haalbaar hoor, we hebben ook nog best wat vrije dagen staan. Doel is om met kerst gezellig onder de boom te zitten in een redelijk af huis.

Superleuk om te zien! Ik ben ook heel benieuwd hoe vriend (en ikzelf trouwens ook) ga reageren als mijn zus is bevallen. Volgens mij kun je mij dan echt opvegen. En ik denk ook dat ik het wel een beetje eng vind, je wilt niets verkeerd doen. Als juf heb je denk ik een beter idee van hoe kinderen 'werken' dan ik (ben redacteur). Ik verwacht dat vriend heel goed is met kinderen, vooral in het dingen met ze doen, spelen, met ze kroelen enzo. Hoe goed hij straks is met poepluiers valt te betwijfelen haha. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het wel goed komt, we hebben een kindje iig veel liefde te bieden.

En hoe zit dat bij jullie?
quote:Verkademeisje schreef op 07 oktober 2009 @ 16:54:

[...]

Ja, dat zou ik denk ik ook wel hebben. Maar dat betekent niet dat ik het niet al in mijn hoofd allemaal bedacht zou hebben Waarschijnlijk weet ik tegen die tijd al precies wat ik wil

Hoe lang denken jullie te verbouwen?

Had een vriendin van me ook, complete babykamer in haar hoofd. Is ze zwanger, wil ze iets compleet anders... zal wel aan de hormonen liggen ;)

Ik kijk stiekem ook wel eens naar leuke kamertjes. Wel handig met die vriendinnen om me heen die graag naar babyzaken gaan, dan kan ik weer even rondspieken!
Hmm ik kijk vooral naar babykleertjes. Die babykamer is in mijn hoofd nog niet ontworpen.
aiaiai hier ook rammelende eierstokken!!!

Gelukkig hier een man die misschien nog wel liever wil dan ik Ook wij zijn sinds een jaar verhuisd en het babykamertje is nu nog een muziekkamer voor mijn man...

in onze omgeving raakt iedereen zwanger en dat is NIET goed voor de hormonen :P
Maar Ask, als je man wil, jullie een kamer over hebben en jij rammelende eierestokken hebt, wat houdt jullie dan nog tegen?
Vanmorgen heel verhelderend gesprek gehad....

Nu alle voors en tegens eens goed op een rijtje zetten!

Maar ik heb er een heel goed gevoel over. Let's get it started!
annayake; Wanneer willen jullie beginnen of weet je dat nog niet?

Ik zat erg te twijfelen of ik nog voor 3 maanden de pil zou bestellen, of vast beginnen met ontpillen. Ik denk dat ik niks meer bestel dan heb ik over 3 maand misschien al een goede cyclus. Zie wel op tegen het condoomgebruik. Gister stond ik even voor de medicijnen en zat te twijfelen over foliumzuur, maar daar wacht ik nog even mee. Door dit topic komt het wel steeds dichterbij zeg, moet er nu alleen maar meer aan denken. Hebben jullie daar ook last van?
Ik ben al sinds vorig jaar gestopt met de pil. Dus ontpillen heb ik al gedaan. Heb helaas nog steeds niet een hele regelmatige cyclus...

Ik ga binnen kort contact opnemen met mijn arts om mogelijke gevolgen te bespreken.

Wanneer we precies gaan beginnen hangt daar een beetje van af.

Klinkt misschien heel stom maar ik zie er juist tegenop een geen condoom meer te gebruiken maar ja je moet wat als je een kindje wilt....

Ben idd ook wel meer met mijn gedachten bij het hele veraal door dit topic.

Maar ik vind dat ook wel weer prettig. Schept wel een band zeg maar.
@annayake

Waarom zie je er tegenop om te stoppen met condoom? En wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad.

@pure-Vanity

Ik heb daar ook last van ja! Maar hier komt er toch echt nog een voorraadje pil van zes maanden. Ik zat gisteren nog te denken, echt heel stom, dat als ik over zes maanden stop en snel zwanger raak, ik het WK voetbal toch iets anders ga beleven. Maarja, zo kun je blijven wachten vanwege allerlei gelegenheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven