Bezemtopic deel 4

05-10-2009 12:43 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

Eerste bezemtopic

Het oude topic
Ah, fijn Mamz, dat we zo dan toch op de hoogte blijven!

Goed ook om te lezen dat het redelijk gaat. Het is en blijft natuurlijk wel een hele zware buikoperatie!

Wens haar maar beterschap van mij
Hoi Zoeb
Fijn Mamzelle dat we zo toch nog op de hoogte gehouden kunnen worden. Wens 'r maar veel beterschap.
Oh ja, wat ik me dus al weken afvraag:

Als mijn haar zo nodig grijs moet worden, waarom dan niet eerst die 3 haren op mijn kin? Maar nee hoor, die blijven fijn zwart doorkomen!
Hoi Coetje, Gaat het een beetje?
Zeg Mamz als we allemaal via jou naar Coe gaan SMSen en jij moet het doorgeven, wordt dat dan niet te duur voor jou?
Oh Fus ik ben als ik me niet verf echt helemaal grijs, maar opeens zit iedereen aan mijn kin te plukken omdat er donkere haartjes doorkomen auw
Fussie, mijn hond is een vuilnisbakkie. De omschrijving van het asiel toentertijd: ras volledig onherleidbaar. Maar ze is wel heul erg lief!

Leuk trouwens dat je huis steeds meer thuis wordt.

Ik laat mijn brood altijd op zondagochtend bezorgen. Geniet er iedere keer weer van.

Mdk en Rainz, veel succes met solliciteren.

oh ene Jonna, fijn om je weer te lezen en Druifje een voor jou.
zo......huis min of meer aan kant, 4 wasjes gedraaid en opgehangen. een hele mand met was opgevouwen en opgeruimd, eten stond op tijd op tafel, meisjes liggen moe en voldaan op bed en ik heb volgens mij m'n hele lijstje afgestreept.

Word nog wel eens een goed georganiseerde huisvrouw;-)

nu moe en ga in bad...ff lekker lezen en daarna rozig m'n bed in (o at heb ik dus niet gedaan m'n overtrek was nog niet droog)

en beterschap voor Coe... Nare ingreep lijkt me dat.
Doe Coebergh maar de groeten en beterschap namens mij (of namens ons allemala natuurlijk, spaart sms-jes).

Fussie, dat zou een oplossing zijn, heb ik eigenlijk helemaal nog niet bij stil gestaan! Wat stom eigenlijk van mij. Komt ook omdat ik geregeld een pannetje van mijn moeder of oma krijg, dus eet het af en toe wel. Misschien dan dit weekend toch maar een pannetje erwtensoep maken.
Die ex van mij, een boek kan ik er over schrijven.

Ik had een poosje geleden komend weekend willen plannen voor een weekendje weg voor Lief. Nou, het is maar weer goed dat ik dat niet gedaan heb. * diepe, diepe zucht *

Al gaat hij wel vooruit, want verrek, er wordt zowaar overlegd
Ik gebruik mijn telefoon veel minder dan dat ik abbo heb, dus de kosten zullen wel meevallen. Typewerk is wat anders, dat gaat toch vlugger op een forum dan op zo'n mobieltje.

Nu nog eens even teruglezen. Koters hebben hun verhaal weer achter de kiezen, de twee oudsten zijn nog een eigen boek aan het lezen.
:hu: voor Coebergh!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Haha, dat forummen is toch wel een raar fenomeen hoor. Ik hoor mezelf net tegen mijn vriend zeggen: 'ik ga even langs bij mijn forumvriendinnetjes en dan kom ik weer naar beneden'

Grappigst is nog wel dat hij dat al heel normaal vindt..

Goldie, wat balen dat je arm nu weer pijn doet! Toch teveel gedaan denk ik?

Mamz, wat fijn dat je bericht had van Coebergh. Redelijk klinkt goed maar ook alsof het wel heftig is, en ja.. dat is zo'n buikoperatie natuurlijk ook. Hoop dat ze niet al teveel pijn heeft. Doe haar maar een hele dikke knuffel en heel veel beterschap natuurlijk!

MevrouwDeKees, dat stoofvlees klinkt lekker!! Heb ook zin in zoiets.. misschien dit weekend maar eens boeuf bourginon (zo schrijf je t geloof ik niet?) maken als ik tijd heb.

Fus had het geloof ik ook al over snert.. ook al lekker!!

Fussie, fijn dat je huis zo mooi wordt en dat je je er lekker voelt. Een fijn huis is best heel belangrijk. Heb een tijd een huis gehad waar ik me helemaal niet lekker voelde en dat is toch echt niet goed voor een mens.

Heb het werkding een beetje naast me neer kunnen leggen, er is toch niets meer aan te doen en wat Zoebie ook al zei, als mn baas er al redelijk relaxt op reageert moet ik me ook maar niet te druk maken. Ben alleen een beetje bang voor de reactie van collega, denk niet dat hij er zo relaxt op gaat reageren.. maar goed, dat zie ik wel als hij er weer is.

Sporten ging niet door vanavond dus ga straks maar even lekker met vriend een filmpje kijken, komt niet zo vaak voor door de weeks dus dat is best even gezellig eigenlijk!

Fijne avond allemaal!
Mr N is officieel een ouwe lul. Hij zit goddeeje 2 keer bij haske leuke hippe jonge mensen zich af te vragen of ze 'nog wel naar de kapper gaan tegenwoordig' Tssssssk
En daar heb ik dan verkering mee........
Stelt zich een blij ei op de bank voor , MdK.

Pips, ik vind dat zo leuk staan he, die koppies van de jonge jongens tegenwoordig. Helaas hebben dievanmij krullen en vrees ik dat ze nog steeds weinig keuze hebben dan mchammer of dreads.

Coebergh heeft al een rondje gelopen, nou ja, gewaggeld. Ze probeert of ze morgen beneden achter een pc kan.
Och Pip toch! Volgende week hem maar een 65+ kaart aanvragen om je punt te maken?

Voor behoeftigen aan stoofvlees, ik heb net het recept in een ander topic zitten tikken, komt ie:

quote:Mevrouwdekees schreef op 07 oktober 2009 @ 15:33:

Inderdaad, zulke donkerbruine drap!

Donkerbruine drap is wel een tikkeltje bewerkelijk trouwens, voordeel is dat het niet zo nauw neemt met een ingredient meer of minder e.d.

Ik doe het als volgt:

RUnderlappen in grove blokjes snijden, ruim peper en zout erop. Daarna bestuiven met bloem, zoveel dat het vlees niet meer plakt.

Voor de stoofsaus: In een maatbeker bij elkaar voegen:

2 bouillonblokjes, 1 biertje, flinke kneep ketchup, beetje azijn, scheut ketjap, paar teentjes knoflook, theelepel sambal, twee theelepels gember (ik gebruik uit een potje), ongeveer 50 gram santen (dat zijn van die harde blokken kokos, ik neem daar ongeveer een kwart van), toepasselijke kruiden. De rest van de maatbeker aanvullen met heet water.

Toepasselijke kruiden is naar eigen inzicht, er zit bij mij nu nog een flinke theelepel boemboe sate, wat djinten, kerrie en citroengras bij.

Voor de 'vulling' van de saus nog 2 uien grof snijden en een zetmeelgroente. Ik heb nu een restje pompoen gebruikt, wortels werken goed en ik kan me voorstellen dat een aardappel ook werkt.

Als het vlees niet meer koud is (belangrijk! anders wordt het taai!) het aanbakken in een riante hoeveelheid margarine (of boter+ olie oid) op een redelijk hoog vuur.

Als het vlees bruin is het maatbekermengsel toevoegen (dat is dus nog warm vanwege het hete water, ook weer belangrijk vanwege taai worden) en de grofgesneden groente. Alles aan de kook brengen. Als het kookt pan verhuizen naar het kleinstste pitje en het vuur op de laagste stand. Sudderen met die handel.

Af en toe roeren, 4 a 5 uur laten sudderen. Als het goed is kun je na een uurtje al wel aan de saus (dan nog waterdun) proeven of de smaak goed is. Die wordt uiteraard nog wel intenser.
Fuss, de heren zijn zelf naar de harmonie gegaan en netjes teruggekomen. Mogen ze zo volhouden hoor met dit piesweer. Ik hou er wel alvast rekening mee dat ze dat in de winter, met donker, echt niet leuk vinden.
Hihi, Pip je moet maar zo denken: als het maar leuke, lieve ouwe lul is... dan geeft het niks!!

Oja, ik ging film kijken...

Daaaaag!!
Pips dat is jaren zestig gelul. Mijn vader vroeg dat al aan mijn broer in de tijd van de hippies.

Loopt jou vriendje even achter dan. (Zo'n jaar of vijftig).
Ow.. mevrouwdekees, fijn een recept!!

Dat had ik je nog willen vragen maar.. ik word op mijn wenken bedient

En oh ja.. ik ging film kijken...

Daaaaaag
Zo effe de stroom van mijn laptop af. Het onweert hier weer eens vreselijk.
Oe lekker MdK!

Mr N snapt niet wat er grappig of ouwe lullerig aan is, aan zijn opmerking. Nog ff en hij heeft het over langharig werkschuw tuig!

We mogen niet om hem lachen dames

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven