Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
@justme80: grappig, ik verstuur een Ikea kaart, jij krijgt er 1. Was het ook eentje met een badeend?

Leuk dat je zoveel kaarten mag versturen!

@steph: leuk weer een Unesco voor je verzameling!

Hier 2 kaarten in de bus van een swap.
quote:Hondjewoef schreef op 07 oktober 2009 @ 16:52:

@justme80: grappig, ik verstuur een Ikea kaart, jij krijgt er 1. Was het ook eentje met een badeend?

Leuk dat je zoveel kaarten mag versturen!

@steph: leuk weer een Unesco voor je verzameling!

Hier 2 kaarten in de bus van een swap.Jaaa heeel toevallig ;) Nee geen badeend, een zwart witte met bloemen.
Mijn kaart naar Zwitserland is eindelijk aangekomen na 24 dagen. Toch vanavond maar weer een paar nieuwe adressen aanvragen.
Snjókorn falla, á allt og alla
@ justme: ik kom uit het hoge noorden. Heb je nog meer aanwijzingen?

Vandaag een mooi kaartje uit Rusland gekregen en gisteren een kaartje uit Portugal. Erg leuk!
3 Adressen aangevraagd; Finland (hoe kan het ook anders), NL (iemand hier die in het westen van het land woont??) en Oostenrijk (en nee, het is niet Ine).
@snjokorn: dat is fijn, toch nog een hurray dus!

Ik woon in het midden van het land, maar wel nog net in Noord Holland
Nog een tipje van de sluier... Ze woont in L..... En haar naam op PC is iets van een vroege vogel met een getal.
Nog een hurray, kaartje is aangekomen in rusland, nieuwe kaart mag ook weer die kant op ...
Een hurray uit Finland met een leuke reactie op de pc-meeting in Zwolle!

Nieuwe kaart mag naar: UK! Mijn eerste official die kant uit.
Leuk al die hurray's.

JJ, bij mij snappen ze dat nooit van een meeting.
quote:Hondjewoef schreef op 07 oktober 2009 @ 17:52:

@snjokorn: dat is fijn, toch nog een hurray dus!

Ik woon in het midden van het land, maar wel nog net in Noord HollandEn toen ik thuis kwam ook nog een kaartje uit Nieuw Zeeland in de bus.
Achternaam meer dan 4 letters en woonachtig in de provincie Zeeland dus weinig kans dat ik op dit moment een kaartje van 1 van jullie ga ontvangen.

Daar in tegen heb ik vandaag een kaartje uit België en eentje uit Spanje mogen ontvangen.

Geen Hurray's vandaag.

Snjokorn, dat is gaaf uit Nieuw-Zeeland een kaartje.

Chrisy, leuke landen zeg.
Gisteren een mooie kaart uit Portugal ontvangen.

Ik heb 1 kaart op 52 staan. Zij is al 23 dagen niet online geweest. Heb haar eergister dus even gemaild.

Een naar de USA is ook al 31 dagen onderweg en zij was heel lang niet online geweest, maar nu zie ik dat ze gister online is geweest, maar helaas gene hurray van haar.
Gisteren een heel leuke kaart gekregen uit Kansas, met leuk verhaaltje erop. Vannacht heeft iemand anders van postcrossing die kaart zelfs tot een favoriet gemaakt!
Gavia, dat is verdikkeme jammer. Ik weet niet wat er met de USA is maar hier hetzelfde euvel. Wel leuk dat je een mooie kaart hebt ontvangen.

Teigera, dat is gaaaaaaaaaaaf zeg.

Ik ga zo drie adressen aanvragen en die straks, nog steeds stompelend naar de brievenbus brengen.
En ze gaan naar .....Finland, Italië en Papua nieuw Guinea. Dat laatste is wel heel bijzonder.
De verstuurder krijgt een berichtje als de kaart tot favoriet wordt gemaakt, toch? Ik heb sinds een tijdje ook een favorietenlijst. Geen idee of veel mensen er naar kijken, maar ik vind die afbeeldingen ook zelf mooi om af en toe te bekijken.

De kaart naar Nederland is al aangekomen en het was een gezellige hurray. Heb ook een berichtje teruggestuurd.

Nu stuur ik een kaartje naar Japan, naar 2 kindjes van 4 en 5 (en hun moeder, maar die heeft zelf ook een account).

Ze hebben weer een perfecte wenslijst voor mij. Ik word altijd blij als ik weet dat ik een kaart uit iemands wenslijst kan sturen! Ik twijfel nog: een plaatje uit een NL kinderboek, een trein of Disney.

Balen Gavia, ik hoop dat diegene snel online komt en reageert!

Dat is zeker heel bijzonder Steph!! Leuk profiel ook?
Ja, bij alle drie super profiels. Die uit Papua had er staan stuur mij een kaart die jij leuk vind om te krijgen, dus dat werd de Ocean van Burgers Zoo.

Hondjewoef, Disney is altijd goed maar een kaart uit een NL kinderboek is wel wat aparter, in de goede zin van het woord.
*ben ik weer*

Drie kaarten hier, één official uit Italië. Één lottokaart en een RR.
2 hurray's vandaag

Eentje daarvan kwam uit Griekenland... en ze ging dingen opzoeken over Texel (waar ik haar een kaart van had gestuurd).. maar ze begreep helemaaaaal niet wat het was. Terwijl ik duidelijk op het kaartje had gezet dat het een Eiland was behorend tot Nederland. Naja, Misschien is mijn engels wel gewoon heel slecht ;)
leuk zeg, Griekenland! Misschien is haar Engels wel heel slecht ;)

@Steph: ik heb een stapeltje kinderkaarten en daar ga ik er denk ik eentje uitzoeken. Alhoewel ik nog twijfel tussen zo'n kinderkaart en een schattige kaart van Bambi..

Kaart van de Ocean van Burgers Zoo klinkt goed!

Ik hoorde dat er thuis 1 official op me ligt te wachten, ben heel benieuwd!
Dat is leuk, 'stuur een kaart die jij graag zou willen krijgen'! EnPapua Nieuw Guinea, ook cool!! Lijkt me waanzinnig om daar een kaartje van te krijgen of naar te mogen sturen! Bij mij laten de hurray's en meer kaarten nog op zich wachten. (20 verstuurd, 5 onderweg, 14 ontvangen, dus stiekem verwacht ik er nog wel een paar!!)

Die kaart van de meeting in Finland (?) klinkt ook stoer!!
Wow, Papua is wel tof, Steph!

Hier weer zo'n kaart van iemand die teveel kaarten al verstuurd heeft en dus helemaal niks op een kaart schrijft, behalve: greeting from Belgium.

En dan ook nog es keigroot een sticker met je adres en website erop plakken.

Ik kan er eigenlijk alleen maar heel boos en verdrietig om worden!

VRESELIJK

ik heb dus maar gevraagd offie iets meer kan vertellen over het standbeeld op de ansichtkaart... bah wat flauw...
Jeetje Steph, PNG is echt wel heel bijzonder!!

@Just me, ik vind het ook zo bizar dat mensen een profiel voor hun baby aan maken. Voor een kind vanaf een jaar of 4 vind ik het net kunnen. Net als dat ik het vreemd vond om een verhaaaltje voor de baby in de buik van de Chinese vrouw te schrijven waar mijn laatste kaart heen gaat.

Ik had trouwens gisteren een mooie kaart uit Thailand. Zelfs Larf had zoiets van: Wauw!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven