Vriend neemt het hazenpad

08-10-2009 09:11 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft het uitgemaakt. (Ex moet ik hem nu eigenlijk noemen, maar op dat moment was hij nog mijn vriend.)

Het is ontzettend frustrerend, wat niet zo gek is natuurlijk. Maar het kwam zo onverwachts, ondanks dat we een ruzietje hadden. Dat was blijkbaar voor hem het 'toppunt'. Maar... ik houd nog steeds ontzettend veel van hem (en hij van mij), ik zag (of zie?) hem als de liefde van mijn leven om het zo maar even te zeggen. En nu dit...

Ik kan het maar niet accepteren. Ik wil heel graag dat we weer samen zijn, ik geef zo veel om hem, wanneer het goed gaat maar ook wanneer het wat minder gaat. Maar ik moet en wil hem natuurlijk eerst even rust geven, het is immers zijn keuze. Maar voor hoe lang? Hoe lang houd ik dit vol? Het is écht killing.

Nou, bedankt dat ik dit even kwijt mocht .

Jullie weten natuurlijk het fijne niet van het verhaal, maar ik hoop dat iemand nog goede adviezen heeft (en niet in de trant van 'je vindt ooit heus nog wel een andere man'), of ervaringen, of iets dergelijks.
Hoelang je hem met rust moet laten? Totdat je doodgaat lijkt me. Zolang.

Je hebt het over ruzies in het verleden, terwijl jullie nog geen jaar samen waren. Dan praat je niet over 'geen vuiltje aan de lucht' lijkt me. Het kan best zijn dat hij na een jaar aanmodderen gewoon geen zin meer heeft in een relatie met je. Daar klinkt het wel naar.

Dus stop met hopen en ga zelf dingen doen waar je blij van wordt.
.
Vlinders waren er bij mij nog. En ik weet dat hij van me houd en dat is belangrijker dan de vlinders. Maar ik zie ook wel dat het een verstandige keuze is. Het is alleen niet de enige optie.

Tijd nodig. Tijd tijd tijd. Ook voor het verwerken.
Als hij niet meer wil is het wel de enige optie natuurlijk. Om een relatie te houden moet je beiden willen.
Wat bedoel je met dat het niet de enige optie is?
Dat klopt Madhe. Dat is het allerbelangrijkst. Hij handelt alleen eerder uit praktische wijze dan wat hij wíl. In dit geval denk ik dat hij denkt: ik kán het niet. (Dan kun je weer denken, maar als je wil kan het wel... Dat is niet altijd zo.)

Niet de enige optie als er zijn dus opties als praten, verder gaan. Maar dat is een open deur natuurlijk. En net wat Madhe zegt.
Maar je denkt dus dat hij wel zou willen?

Ik dram een beetje door omdat het lijkt alsof je ervan overtuigt bent dat hij het niet meende toen hij het uit maakte.
Geeft niet dat je doordramt, zoals je het zelf noemt.

Ik ben er niet van overtuigd dat hij het niet meende. Hij meende het wel degelijk, maar op dat moment. En ik weet niet hoe hij er nu over denkt of over een aantal dagen. Hem kennende zou dat heel anders kunnen zijn. Vandaar.
quote:Kokindje schreef op 08 oktober 2009 @ 14:50:

Misschien heb ik gewoon nog niet genoeg mensenkennis om een relatie aan te gaan?

Meisje toch, je doet jezelf tekort door zo te denken! Je mensenkennis zal juist verbeteren doordat je relaties aangaat en je het lef hebt om je kwetsbaar op te stellen. Natuurlijk is het ontzettend frustrerend als het niet blijkt te werken, maar dan heb je weer iets meer over jezelf en over relaties geleerd. Als je geen relaties aangaat zul je misschien niet gekwetst worden maar deze dingen ook niet leren en loop je ook een kans mis om ooit ontzettend gelukkig met iemand te worden. Wees juist trots op jezelf dat je deze stap wel hebt durven nemen. Je voelt je nu ontzettend rot, maar dat gaat echt over! En dan ben je weer een beetje wijzer.

En ik begrijp dat het heel hoopvol en verleidelijk is om te denken dat hij eigenlijk ook niet wil dat het uit is, maar tenzij hij dat tegen je zegt kwel je jezelf alleen maar als je er over een tijdje achterkomt dat zijn liefde echt over is. Misschien heb je hier nu nog niks aan, maar wel over een tijdje. Heel veel sterkte in ieder geval
Dankje Solange

Ik zie mezelf alleen nog laaaaaaaaaaang niet met een ander. Ik wil niet meer in iemand moeite steken dan in hem. Zo dacht ik vanaf het begin al. ("Dit is 'm!"). Maar je weet nooit hoe het loopt, zoals ook nu maar weer blijkt...
Volgens mij hoort de eerste fase ook ontkenning te zijn, dus je doet het goed! Niet stom bedoeld. Ik snap je wel, dat je denkt hoe kan dit nou het einde zijn?

En je kunt dat maar beter uiten zoals je hier doet dan naar hemzelf toe.
Dankje kikker. Ik heb inderdaad ook een uitlaatklep nodig en dan niet alleen mijn vriendinnen.
Daar is een forum ook heel fijn voor. Je vriendinnen kennen hem en jou, maar wij niet en als je de dingen van een afstand bekijkt krijg je heel andere adviezen.

Het is nu ook nog niet het moment om aan andere mannen te denken. Verwerk dit eerst maar eens dan komt dat vanzelf wel.
Ja daar is dit forum heel fijn voor blijkt maar weer. Bedankt daarvoor allen.

Ik zit alleen bijna continue te huilen (van binnen en van buiten). Het is echt killing ook al is het nog zo vers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven