Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
SFO, dat klopt! Poes wordt ook graag ziek vlak voor wij op vakantie gaan zodat man (ex-kattenhater) zelfs enkele malen heeft voorgesteld de vakantie af te zeggen!

Had als tip dat je je huisdier moet vertellen(!) wat er gaat gebeuren maar poes kijkt me alleen maar chagrijnig aan als ik dat doe. Had wel op iets meer begrip gerekend van haar kant.

Heerlijk dit topic! Ik doe telkens een klusje en dan loop ik weer even naar de laptop en als ik in een reactie van jullie mijn naam zie staan word ik even blij!
Fladder

Fladder; 1 van mijn katten is zo gek om de hele weg in de auto om de beurtklagelijk en boos te zitten miauwen om vervolgens de dierenarts kopjes te gaan geven. Nummer 2 zit heel rustig in de auto maar bij de dierenarts is ze zo bang als wat.
Snjókorn falla, á allt og alla
Die van mij pist/schijt gelijk de hele reismand onder, nog voordat ik tijd heb hem in de auto te zetten. Dan zitten ze vervolgens de hele weg (wel 5 hele minuten) klaaglijk te miauwen naar elkaar. De oudste is bij de DA nog wel handelbaar (te paaien met snoepjes). Terwijl de rooie heel boos gaat zitten blazen en de mand niet uit wil.

Maar verder zijn ze best normaal *grijns*.

Chicha, hoe gaat het met jouw 2 katjes?
hih griekse yoghurt

@ snjo brbrbr is het al zo koud bij jou?!?! ik vind het wel lekker hiero. zonnetje, mooie kleuren, s' avonds als ik lekker warm en veilig binnen zit regen maar om nu meteen naar 1 graad te gaan met natte sneeuw.. brbrbr

@ anais, wat ik nog wilde vragen. wat voor klimaat is het in Turkmenistan? neem aan aan de kust gunstig, maar voor de rest echt landklimaat denk ik zo... zal je het lekkere weer uit turkije niet missen als jullie ooit die kant op gaan? of is het vergelijkbaar?

ik ben helemaal blij. heb helemaal eigenhandig een turkse taal wedstrijd bedacht voor mn forum. opgezet, sponsor gezocht en heb nu groen licht om het allemaal uit te gaan voeren! jippiee... soms heb ik best goede ideeen

@ ainne, grappig dat je dat zegt van die exen enzo, maar die komen in mn hele verhaal amper meer voor... ik heb ook best goed op een rijtje wat er allemaal aan de hand is en wat er allemaal dwars zit, heb dus 'alleen' maar hulp nodig met het oplossen/accepteren ervan.... hopelijk gaat die psych me daarmee helpen.. we gaan het zien...

@ ine nog gesms-t???

@ choc, hoe gaat het nu met werken? voel je je al wat meer op je plaats?

@ chica, heb je nu al een doktor gezocht?

@ specu, alles nog rustig daaro...? of heb je je opgesloten in de convent?

@ lapin, laat je nog wat tassen achter in de USA?

@ raccoon hoe voel je je nu? nog steeds zo moe?

@ nymeria, hoe gaat het nu bij jullie thuis? afzien?

@ blijftblozen, en heb je het saaie moeilijke financiele gesprek overleefd?

@ marloussie, hoe is het met de kleine meid?

@ cara ga je vanavond borrelen met CC?

uhm.. wie biedt meer.. ik weet het ff niet...

heb erg leuk werknieuws, maar is nog allemaal niet zeker, maar ben er best wel opgewonden/enthousiast over.. we gaan het zien...
Ooh, ik vind de herfstkeuren ook geweldig! En soms is een geweldige onweersbui een heerlijke excuus om te coccoonen!

Het enige jammere vind ik het licht... De donkere dagen, waarin je opstaat in 't donker en weer thuiskomt in 't donker, komen er weer aan... Dan voel je echt dat je je hele dag kwijt bent!

Fladder, yeah! Goed nieuws! Haha, onze oudste is zowel Evil thuis als iets niet naar haar zin is, als bij de dierenarts! Maar je prinsesje heeft wel een chique tas, zeg!

BB, wat erg om je katten achter te moeten laten... maar wel de juiste beslissing, volgens mij. Hebben jullie al iemand op 't oog die ze in 't gezin kunnen opnemen?

Mik, wat leuk dat je NLse vriendin langskomt! Alles uit de kast halen, haha!

Tja, ik had eigenlijk ook een gezellig avondje met vriendin P. gepland. Ze wil weten of de Wii wat is als kerstkado voor haar 2 meiden, dus ik had 'r uitgenodigd voor een avondje Wii-en. Vanmiddag, echter, hoorde ze dat haar moeder, die een darmtumor heeft, na de hele nacht overgeven en diarree toch maar een nachtje wordt opgenomen in 't ziekenhuis... En behalve haar eigen gemoedstoestand moet ze ook aan haar vader denken, aangezien hij een tijdje geleden een beroerte gehad heeft en dus rustig moet blijven... maar hij blijft maar huilen, zegt ze... Soms voel je je gewoon machteloos ook al zou je graag willen helpen...
Disco, soms is een psych inderdaad wel lekker. Ben in ieder geval erg blij met die van mij (eindelijk concrete stappen naar een officiele diagnose die mij zal moeten helpen bij de acceptatie).
Ooh, Ine, dat is leuk wakker worden!

Ainne en Snjo... BRRRR!

Hier is 't lekker als de zon tevoorschijn komt, een graadje of 22-25. Alleen als 't grijs is of 's ochtends vroeg, is 't behoorlijk fris (dus een graad of 15, haha!)

Btw, Ainne, kun je die site met smileys nog een keer geven? Vergeten een linkje te maken...

Disco, goed dat je bij de psych alles eruit kunt gooien; ook al weet ik niet precies wat je hebt meegemaakt, het lucht na verloop van tijd vast heel erg op!

Raccoon, hoe voel je je? Leuke lunchdate gehad?
Lekker boerenkool met worst eten vanavond. Daar is het weer echt naar (even jullie de ogen uitsteken hoor, er zitten ook voordelen aan kou vast).
Saby, het was zo leuk we gaan vanmiddag weer. Komt ook een beetje door het weer. De zon schijnt uitbundig en we gaan dan ergens lekker een salade eten in het veld.

Fladder, fladder..

Disco..flink dat je eraan durft toe te geven..dan heb je al de helft gewonnen..

Morgen weer een belangrijke scan, daaruit moet blijken of het zijn werk heeft gedaan..

Ik ga eerst, ik wil nog even een boodschapje doen..voordat het weer 12 uur is. Ben nog wel een beetje moe, maar bij goed nieuws morgen zou ik toch wel een klein baantje hebben. Ik ben geen thuiszitter, ik moet onder de mensen.

Ok..doeiiii
Oh My God, telefoon doet het niet meer!

Vaste lijn hield er vorige week ineens mee op en nu doet mijn mobiel het niet meer!

En poes heeft nog niets gegeten sinds ze bij de dierenarts is geweest.

Even pauze dan maar, even ademen...

Grappig trouwens jullie evil katten verhalen.

Saby wat zielig voor die ouders van je vriendin, vooral dat haar vader maar blijft huilen, dat klinkt afschuwelijk.

Discovery, spannend. Weet eigenlijk niet wat voor je werk je doet?
quote:snjokorn schreef op 08 oktober 2009 @ 19:33:

Lekker boerenkool met worst eten vanavond. Daar is het weer echt naar (even jullie de ogen uitsteken hoor, er zitten ook voordelen aan kou vast).Yammie!
quote:raccoon schreef op 08 oktober 2009 @ 19:35:

Saby, het was zo leuk we gaan vanmiddag weer. Komt ook een beetje door het weer. De zon schijnt uitbundig en we gaan dan ergens lekker een salade eten in het veld. Leuk!! Lekker, hè zo'n nazomer! Wij hebben ook geluncht in 't park vanmiddag!
Raccoon, krijg je meteen de uitslag? Ben je nerveus voor morgen? Zal aan je denken!
Snjo, heb je al een brood gebakken met je nieuwe machine? Mijn vader maakte altijd sinaasappelbrood!
Raccoon, ik ga voor je duimen m.b.t. een goeie scan-uitslag. Echt spannend allemaal, gun het je zo dat het goed is! Hoe was je lunch gisteren? Lekker genoten? Heb je veel pagina´s van de menukaart besteld?

Disco, grote klasse, zelf een taalwedstrijd bedacht ondanks het feit dat je best veel aan je hoofd hebt nu.

Over het klimaat in Turkmenistan, in Tk is het ietsjes beter, warmer het gehele jaar door maar verder lijkt het er verdacht veel op. De plannen voor een huis daar liggen er nog steeds. Ook in verband met Tb´s werk, het bedrijf dat we daar samen hebben en de toekomstplannen is dat belangrijk.

Ik sta er ook helemaal open voor om daar een tijdje te wonen, mits we hier ook een prettig huis hebben en heen en weer kunnen reizen. We bouwen momenteel vrij veel op qua werk en willen nog steeds een huis aan de rand van de bergen in Kemer (ingericht door die ene, speciale architect die we op het oog hebben:-), een appartementje in Istanbul (voor werkdoeleinden van Tb om zodoende niet altijd verplicht in onpersoonlijke hotels te verblijven) en een huis in Turkmenistan (is erg goedkoop daar) aan de Kaspische zee.

Klinkt misschien erg verwend maar die 3 woningen kunnen we realiseren voor een bedrag waar je in NL 1 vrijstaand huis voor koopt. Bovendien wordt dit bekostigd met geld dat uit de bedrijven komt, om vervolgens het werken makkelijker te maken en niet teveel uit te geven aan hotels. Ik denk dat dit op de langere termijn zijn geld weer opbrengt.
quote:Saby schreef op 08 oktober 2009 @ 20:02:

Snjo, heb je al een brood gebakken met je nieuwe machine? Mijn vader maakte altijd sinaasappelbrood!Nee, het is een verjaardagscadeautje.... Nog 3 weken wachten dus. Ik ga wel proberen om het deeg van de krentenbollen daarin te maken, kijken of het dan wel lekker luchtig wordt.
Anais, klinkt erg spannend al die plannen van jou en TB.
Dat is toevallig, ik zei vandaag tegen Tb dat ik een broodbakmachine wil en zelf mijn brood wil bakken (soms:-)

Welke datum ben je precies jarig, Snjo?

Dan hebben we weer een feestje op dit topic met gekopieerde hapjes en drankjes!

Ha meiden en man, ik ben ook weer boven water. Auto in convent geparkeerd, morgen kom je nl de stad niet in. Dus: bussen en een stevige wandeling. Maar de zware boekenzooi zit in de auto, dat hoef ik tenminste niet te zeulen.

Gisteren de oude stad touren was ook al loeidruk, bah. Wel gezellig, maar ik was de drukte zat. Ben de stilte van mijn huis, woonwijk en de convent gewend. Man is ook niet zo'n prater, dus dat is wel oke. Ik houd van stilte en rust, creeert ruimte in mijn hoofd om te studeren en na te denken enzo.

Vanavond heb ik die creep gezien die me achtervolgde. Ik kon mijn auto daar niet laten staan, want anders was ik hem waarschijnlijk achtervolgd en had hem knock-out geslagen en aan de pliesie overgedragen. Mijn bloed ging koken toen ik die gluiperd zag. Mijn vriendin zei dat ik dat niet moest doen. Maar ik weet nu zeker dat hij in de oude stad woont, ik herkende hem meteen. Grrrr ik krijg die klootzak nog wel.

Oh, ik heb Man een vertaalcomputertje gegeven, en nu hoor ik ineens allemaal Nederlands!

@Disco, zorg je wel goed voor jezelf??

@Anais, dus bij jou kan ik tassen en kleding gaan bestellen?

@Sjno, mmm, broodbakmachine.

@Rest: ik zwaai ff van verre.

Verder baal ik, want het blijkt dat mijn bloedsuiker over de laatste 3 maanden veel te hoog was. Volgende week afspraak bij dietiste, ik hoop dat ik niet aan de pillen of spuiten hoef. Dus nu helemaal op rantsoen, en dagelijks veel beweging. Blegh, en ik ben al zo moe....
quote:Anais01 schreef op 08 oktober 2009 @ 21:02:

Dat is toevallig, ik zei vandaag tegen Tb dat ik een broodbakmachine wil en zelf mijn brood wil bakken (soms:-)

Welke datum ben je precies jarig, Snjo?

Dan hebben we weer een feestje op dit topic met gekopieerde hapjes en drankjes!

3 november word ik 36 25+.
Disco: brei-update, ik ben klaar met de eerste rand, moet nu een centimeter of 10 breien voordat ik aan de 2 grote sterren kan beginnen.
Moet ik nog even wachten op de taart, de bitterballen en lekkere cocktails hier. Lekker jong nog Snjo, 36 25!

Specu, wat vervelend dat je die griezel weer hebt gezien. Zag hij jou ook?

Controleer je zelf je bloedsuiker niet dagelijks met een apparaatje?
@ snjo.. owh word ik helemaal blij van!!! mn sterren zijn in de maak

@ anais en het mooie is, ik spreek 3 woorden turks! hahahah enneuhmm je hoeft je niet te verontschuldigen dat je keihard aan het werken bent en graag op verschillende plekken een thuis wilt realiseren.. dat mag toch!?! volgens mij werken jullie er hard genoeg voor en dan is het fijn genieten

@ raccoon duimduimduimduimduimduimduimduimduimmmmmm

@ specu he gets, die griezel weer... en dan zeg je tegen mij pas je wel goed op jezelf? doe jij dat dan ook?

@ saby sterkte voor je vriendin en haar vader

@ fladder he gets, het zit echt niet mee he? hoe kan dat zomaar ineens...?

grappig, ik heb net catwoman zitten kijken. grappig na alle katten verhalen.. owh ik val bijna in slaap hiero.. ga eens lekker de binnenkant van mn ogen bekijken

@ SFO fijne avond. Lekker gewerkt?

@ keranet youehooeee waar ben je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven