Gezondheid alle pijlers

baarmoederverwijdering

27-07-2009 20:00 569 berichten
Omdat ik al jaren erg veel last heb tijdens menstruatie en dit ook gemiddeld zo'n 2,5 week in de 4 weken ben,wil de gynaecoloog nu mijn baarmoeder verwijderen.

Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.

Iemand hier die me wat meer kan vertellen??

Liefs Coebergh
Alle reacties Link kopieren
Hey Mutske, ik heb net jouw foto bekeken. Moet eerlijk zeggen dat ik het er wel netjes uit vindt zien. Je hebt tenslotte een behoorlijke buikwond en je bent "nog" maar 2 weken verder. Ben benieuwd wat jouw gyn er van zegt.
woopie hoe heb je nu gekeken? Via profiel of via de site?

Coebergh en hoe is het vandaag?

En zitten je eierstokken er nog in?

Nou meid rustig aan, tja doe ik ook nog hahah en geniet van het niks doen.

Dikke kus Mutske
Ik heb dit via jouw profiel kunnen kijken omdat wij vriendjes zijn geworden quote:mutske1969 schreef op 10 oktober 2009 @ 11:49:

woopie hoe heb je nu gekeken? Via profiel of via de site?

Coebergh en hoe is het vandaag?

En zitten je eierstokken er nog in?

Nou meid rustig aan, tja doe ik ook nog hahah en geniet van het niks doen.

Dikke kus Mutske
Mutske, heb ook even gekeken (dmv knippen, plakken) maar vind ook dat het er na twee weken al best rustig uitziet. Wel goed dat je het nog even laat na kijken.

Coebergh, fijn dat je weer thuis bent ... Rustig aan en een goed herstel gewenst.
het is vandaag weer wat rustig met mij wond alleen komt er nu weer vanonder wat licht bloedverlies. Ik krijg er wat van behhhhhhhhhhh.

Misschien dat de troep vanbinnen eruit wil.

Buikpijn valt mee, dus ik maak mijn eigen maar niet al te druk.

Ik heb jullie allemaal maar effe vriendjes gemaakt dan kun je de foto zien.

Groetjes mutske
Ik heb de foto gezien, en ik vind ook dat het er rustig uitziet!

Het lijkt me met zitten trouwens best een vervelende wond. Ik ben benieuwd hoe ik dat met mijn verticale snede ga ervaren.
Ik kan de foto niet zien.
Yasmijn: Ook niet als je naar het profiel van Mutske gaat en dan klikt op "foto"s"?

Of ben je nog geen vriendjes met Mutske? Gisteren kon ik de foto ook nog niet zien namelijk, maar nu Muske mij vriendjes heeft gemaakt wel.
yasmijn ik heb je nog een uitnodiging gestuurd zodat je de foto kan kijken

Groetjes mutske
@Mutske;

Mag ik je een uitnodiging sturen want ik ben ook heel erg benieuwd naar je foto!

Aanstaande maandag krijg ik mijn operatie datum te horen.Ik ben zo benieuwd!Kan niet wachten.......(ik verwacht binnen 3 weken geholpen te worden)
Ik kan ook de foto niet zien..

Tegen de middag kreeg ik flink koorts,heb dus maar gebeld met het ziekenhuis en we konden meteen terecht.

Bloed en urine nagekeken en ik heb dus een blaasontsteking.

Verder vond de gyn dat ik er niet goed uitzag.Onder voorwaarde dat kids uit logeren zouden gaan mocht ik toch met antibiotica naar huis.

Kids zijn echt heel lief maar gewoon druk wat ik dus op dit moment niet aan kan.Die zijn dus bij opa en oma logeren.

Mutske mijn eierstokken zijn blijven zitten.

Ik ga weer lekker liggen...fijne avond!!
Dus toch een kleine "bijwerking", Coebergh (die blaasontsteking bedoel ik dan).

Ik kan me voorstellen dat het momenteel te druk voor je is, om je kinderen om je heen te hebben.

Rust maar goed uit!!
Balen Coebergh. Doe rustig aan en laat je niet gekmaken.

beterschap
Wat balen voor je,Coebergh!

Hopelijk slaat de antibiotica snel aan;sterkte!
ik heb julie nog eens een uitnodiging gestuurd. Dus effe jullie mail bekijken denk ik.

Jee Coebergh begint niet echt lekker.

Sterkte meid en ik had de 4 dag ook koorts maar gelukkig geen blaasonteking. Komt vaak van de catheter zeggen ze.

En gelukkig dat ze je eierstokken hebben laten zitten, weer een zorg minder.

Doe maar lekker rustig aan en kop op.

Hier is het nog steeds kl.... de wond lekt elke keer en vanonder vloei ik wat licht, zal blij zijn als het dinsdag is.

Voel mij er niet lekker bij dat de wond niet dicht blijft.

Pekaboo ik zal effe naar mijn mail kijken.

En alvast sterkte voor maandag, hopenlijk wordt je vlug geholpen.

Groetjes mutske
Coebergh das balen zeg. Hopen dat de ab kuur aanslaat en dat je er snel van af bent. Maak er maar een lekkere luie hang/bank zondag van .

Mutske maak je zelf niet gek. Hup, jij ook op de bank, dekentje en dvdtje erbij, kacheltje aan en lekker niets doen. Dinsdag al mag je naar de gyn. en die helpt je wel verder.
Mutske,

Ik heb de foto van je wond gezien en ik vind het er best goed uitzien aangezien je nog maar 2 weken geleden bent geholpen!!

Wel balen dat je licht bloed verlies hebt van onder maar ik heb begrepen dat dat de eerste weken na de operatie mogelijk kan zijn.Wel goed dat je er naar laat kijken,je weet maar nooit!

Ik blijf toch stiekem wel hopen dat het bij mij dmv een kijkoperatie lukt.Pas als ik wakker wordt uit de narcose zal ik weten wat er gebeurd is,toch wel spannend hoor.
Vannacht slecht geslapen,veel last van mijn darmen die een plaatsje moeten krijgen denk ik.

Ik heb trouwens helemaal geen bloedverlies.

Verder ben ik nog erg moe
flink scheten laten zeiden ze tegen mij en dat lucht wel op.

En na een paar keer goed naar de wc dat scheeld ook.

Ik had de eerste daggen ook geen bloedverlies maar nu komt er een klein beetje troep uit.

Maar morgen naar de gyn dan hoor ik het wel.

Moe ben ik nog steeds alleen wordt het iedere dag wel wat beter.

Nou meid rust maar lekker uit en we spreken elkaar nog.

Groetjes mutske
Hoihoi,

Vannacht lekker geslapen voor het eerst.

Gister hulp geregeld,vanaf morgen komt er 2 keer per week iemand 3 uur het huishouden doen.Vriend moet weer aan het werk.

Kleinste komt vanavond weer thuis,gaat dan met papa mee werken want alleen met hem kan ik echt nog niet.Oudste 2 willen hele week bij opa en oma blijven,maar komen wel s'middags even op bezoek.

Vandaag komt huisarts even langs,wond lekt en voelt heel broeierig aan.Ook doet ie meer pijn dan dagen voorheen.Omdat ik na keizersnee flinke ontsteking heb gehad wil ik dit natuurlijk goed in de gaten houden.

Darmen werken ook nog niet mee,al zou ik het willen een scheet laten lukt niet doordat het zon pijn doet.

Ben benieuwd hoe het bij jou is afgelopen Mutske.

Liefs Coebergh
Hoi allemaal, zo over een uurtje mag ik terug naar de gyn want de wond blijft wat lekken en heb wat afscheiding.

( heb een nieuwe foto geplaatst hoe het er vandaag uitziet.Kijk bij mijn profiel)

En coebergh wat zei de huisarts?

Hier broeid het ook en voel mij er ook helemaal niet lekker bij , ben blij als de gyn er zo naar kijkt.

En fijn dat je hulp hebt. Ik heb gelukkig goede vriendinnen die om hun beurt hier komen poetsen. Vanmorgen alweer gebeurd dus kan er weer effe tegen.

MIjn kids zijn 8 jaar dus die kunnen vrij veel zelf dat scheeld.

En al wat ze kunnen helpen doen ze ook wel.

Coebergh laat je straks effe wat weten?

Dan doe ik dat ook.

NOu ik ga weer afsluiten want mijn man is er zo en dan kunnen we naar het ziekenhuis.

Groetjes mutske
Beiden sterkte!!
Ik heb je een vriendenuitnodiging gestuurd Mutske,ik kan nl zo de foto niet zien.

Huisarts heeft wond schoongemaakt,ziet er verder niet ontstoken uit dus dat is wel fijn.Moet het wel goed in de gaten houden.

Ik kon ook wel wat vriendinnen inschakelen voor hulp maar omdat vriend en ik niet samenwonen heb ik recht op thuiszorg.Maak daar dus maar gebruik van.Vriendinnen zet ik in voor als van het weekend de kinderen weer terug komen.

Oudste 2 doen hier ook veel zelf,maar jongste is pas 2 dus die kan je geen minuut alleen laten,haha!

Ben benieuwd hoe het bij jou,Mutske,is afgelopen.

En de andere dames,weten jullie al meer?
coebergh ik heb hem bevestigt.

Ik ben net terug, en het was een beetje onstoken maar niet om mij druk over te maken. Het vloeien gaf niks dat was normaal.

Verder gewoon rustig aan doen zei hij en 9 nov terug komen.

Dus gelukkig niet alteveel gezeik hahaha.

En jij ook goei nieuws coebergh gelukkig ook allemaal okidoki.

Nu kun je de foto zien als het goed is, kijk maar is.

En als jullie foto's hebben laat ze effe zien ok, kan ik het vershil zien.

Groetjes mutske
Ik kreeg bij mijn keizersnede 2x een grote witte klever opgekleefd, die heb ik minstens 10 à 14 dagen gedragen. Kon er zelfs mee douchen. Hebben jullie dat niet gekregen? Dat was om ontstekingen ed tegen te gaan. Hopelijk krijg ik die nu ook. Vond het wel praktisch omdat er niks in de wonde kan gaan kleven of er tegen schuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven