Gezondheid alle pijlers

pijn schouderblad / borstkas

10-10-2009 22:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, via de glazen bol is geen diagnose te stellen maar het is zaterdagavond en ik hoop dat jullie even mee willen denken. Drie dagen geleden kreeg ik opeens pijn 'onder' een schouderblad. pijnlijk bij te diep inademen en hoesten en niezen ging door de pijn helemaal niet meeer. Ik ging ervan uit dat ik een spier had verrekt omdat het zo'n specifieke plek was (geen idee hoe, maar ik slaap wel vaker in rare kronkels) Ook na veel tijgerbalsem werd het niet minder en gisterenavond begon het op ongeveer dezelfde plek aan de voorkant zeer te doen. Gevolg: diep inademen doet nu synchroon zeer aan de voor- en achterkant en ik heb een soort rare rochel ontwikkeld om niet te hoeven hoesten. Longontsteking lijkt het me niet, ik heb geen koorts en ik heb verder geen idee. Iemand hier?

(als dit maandag nog zo is, ga ik natuurlijk langs de huisarts, maar ik vind dit te vaag om naar een huisartsenpost of EH te gaan)
Dat zeg ik....
Heb je getempt of denk je dat je geen koorts hebt?
Ik weet niet of dit het is, maar ik heb ook een tijdje vreselijk stekende pijn in mijn schouderbladen gehad. Zo stekend dat ik mijn arm nauwelijks kon bewegen en inderdaad, ademhalen zeer deed.

Ik ben toen naar de fysio gegaan, die heeft gezegd dat ik waarschijnlijk op een te dik kussen slaap. Sindsdien slaap ik op een veel dunner kussen en heb nergens meer last van.
Als je geen koorts hebt, denk ik wel aan een spiertje maar ik ben idd geen arts. Ik zou wachten tot maandag zolang je geen koorts hebt, niet benauwd wordt of je erg ziek voelt, als die dingen wel voorkomen zou ik wel de HAP bellen. Beter voor niets gebeld dan evt te laat gebeld.
Bronchitis misschien?
Longontsteking kan ook zonder koorts hoor.
En idd, de HAP kan je altijd bellen.

Ook met vage klachten of alleen een vraag.

Vinden ze helemaal niet erg heb ik laatst ontdekt.

(Ze bleef maar kletsen )
Wat een snelle reacties!

Pelikaan, vriend heeft de befaamde hand op voorhoofd methode twee keer toegepast Maar ik voel me verder ook niet ziek.

Ik zou wachten tot maandag zolang je geen koorts hebt, niet benauwd wordt of je erg ziek voelt, als die dingen wel voorkomen zou ik wel de HAP bellen. Beter voor niets gebeld dan evt te laat gebeld. Dat doe ik ook zeker, maar afgezien van oppervlakkig ademen en mijn rocheltje heb ik nergens last van. En als ik zelf op de EH moet zijn erger ik me ook dood aan mensen die met een gekneusde teen of verkoudheid langskomen. Dus probeer ik het wel te vermijden.

Marijn: Had jij ook aan beide kanten pijn? ik slaap bij vriend namelijk wel op een dikker kussen dan thuis. Maar daar heb normaal eigenlijk geen last van
Dat zeg ik....
Tietze?
Websje, toch maar even de HAP bellen lijkt me. Ze kunnen beter beoordelen of er iets ernstigs aan de hand is en bellen alleen is nog geen consult. Vinden ze helemaal niet erg en dan heb jij (en wij) zekerheid. Laat je het weten?
Longembolie?

Sorry hoor wil je geen angst aanjagen maar je vraagt zelf wat het kan zijn....
quote:Solicia schreef op 10 oktober 2009 @ 23:00:

Longembolie?

Sorry hoor wil je geen angst aanjagen maar je vraagt zelf wat het kan zijn....Daar dacht ik dus ook aan, wilde het alleen niet zeggen. Dus Websje, wil je ajb de HAP bellen, al is het maar voor de zekerheid?
Of een klaplong?
uhm...ik ging dus voor de tips zoals een lager kussen.. Dit klinkt gelijk enger (denk zelf dan nog wel aan ontsteking, maar niet aan dit soort enge dingen) Bel nu wel gelijk even de HAP en beloof zo braaf te melden wat ze zeggen!
Dat zeg ik....
Dank, hoop natuurlijk dat het meevalt Maar: beter safe than sorry!
Nou, ze net gesproken. Ze heeft het even na gevraagd bij de arts en ik hoefde niet langs te komen. Paracetamolletje en afwachten. Als het maandag niet beter gaat langs de HA. Maar wat het nou is....
Dat zeg ik....
Vergeet ik helemaal: bedankt voor de reacties!
Dat zeg ik....
Fijn om te weten dat de arts denkt dat het niks ernstigs is. Weltrusten!
Dan zal het waarschijnlijk geen longembolie zijn Vind drie dagen ook wel erg lang voor die klachten, meestal heeft het een sneller beloop, voel je je ook echt beroerder, koorts ed. Dacht ik in ieder geval. Maar goed, je hebt gebeld en het was niet nodig. Daarop vertrouwen dan maar.

Fijn dat je gebeld heb, hoop wel dat je je gerustgesteld voelt...
Een rib die niet 'lekker' zit?

Heb ik ook wel eens last van. Ik denk daaraan omdat je aan de achterkant en aan de voorkant last hebt, en dan vooral met ademhalen. Als je stil zit, doet het dan ook pijn?

Als ik er last van heb, dan is het pijnlijk om specifiek op de ribaansluiting bij je borstbeen te drukken.

Kwestie van verkeerd liggen, foute houding of rare beweging en dan zit mn rib niet lekker. Heb je iets geks gedaan?
Ben je verkouden geweest?

Ik heb daar vorig jaar ook heel erg last van gehad toen ik verkouden was. De pijn straalde uit naar mn schouder, en inademen en hoesten en niezen waren echt pijnlijk. Ik dacht ook gelijk aan een klaplong of iets ernstigs.

Na 3 weken onwijs veel pijn te hebben geleden besloot ik toch maar naar de huisarts gegaan.

Toen bleek ik gekneusde ribben te hebben en er waren spiertjes gescheurd door het hoesten.
Hallo,

ik herken deze klachten omdat ik er onlangs zelf ook last van had, precies hetzelfde. Bij mij bleken er een aantal bovenste ruggenwervels gedraaid/gekanteld te zijn. Deze zijn door de chiropractor gekraakt en sindsdien zijn de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon!

Heel veel sterkte en beterschap gewenst!

Groet,

Yadira
Oestra: ik ben niet verkouden geweest en heb ook niet veel gehoest voor het pijn deed.

Pop: ik denk dat ik die er maar in hou tot ik naar de huisarts ga: "mijn rib zit even niet lekker". Zo voelt het in ieder geval wel. Als ik stil zit en niet adem voel ik niets. Als ik diep inadem voelt het alsof iemand van voren en achteren iets in mijn borst/rug steekt Gaat dit bij jou uit zichzelf weer over normaal gesproken?
Dat zeg ik....
Hoi Websje,

Ik ken iemand die exact dezelfde klachten had zoals jij die beschrijft. Maar die had toen een losgeschoten rib, los uit de ruggenwervel dus. Als je nog klachten hebt, zou ik toch even naar de HAP gaan als ik jou was.

Sterkte!
quote:Solicia schreef op 10 oktober 2009 @ 23:00:

Longembolie?

Sorry hoor wil je geen angst aanjagen maar je vraagt zelf wat het kan zijn....Yups, zelfde klachten en dit was het ook bij mij. Voelde me verder prima. Kan net zo goed iets onschuldigs zijn, nare bloedafname in je pols en ze weten het zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven