Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Varisha, Je hebt de top3 erbij zitten (Duitsland, Finland en de USA) en twee leuke landen.

Hondjewoef, kan gebeuren even groot en precies dezelfde. Geeft echt niets.

Justme en C-estelle, jammer maar morgen weer een dag.

Teigera, leuk zeg.
Hopelijk morgen leuke officials op de deurmat! Nu lekker slapen, trusten iedereen... (Ik droom al dagen over kaarten uitzoeken en versturen, best onrustig!)
Ik heb even naar mijn eigen stats gekeken, NL staat op de derde plaats (achten Finland en USA).

Ik heb een hurray binnen uit Oostenrijk. Ik zag het niet zitten om de kaart op z'n duits te schrijven (in het profiel stond dat ze een beetje engels kon). Krijg ik een lief bedankje in het duits.

Hier ook geen twitter.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hier zojuist een hurray uit Finland en een hele lange ook nog eens. Ze vond het zo leuk dat ik al twee keer in haar land was geweest! Tja, I love Scandanavia!

Nu nog naar IJsland......
quote:steph schreef op 13 oktober 2009 @ 09:33:

Hier zojuist een hurray uit Finland en een hele lange ook nog eens. Ze vond het zo leuk dat ik al twee keer in haar land was geweest! Tja, I love Scandanavia!

Nu nog naar IJsland......Ik wacht in spanning.....
@steph, voel me echt knap stom en misschien stuur ik je nog wel wat, anders heb je er niets aan...

leuke hurrays hebben jullie gehad!

Ik hoop vandaag weer leuke kaarten in de brievenbus te vinden, want ik heb er nog 10 tegoed. Hoeveel moeten jullie er nog krijgen?
quote:Hondjewoef schreef op 13 oktober 2009 @ 10:28:

@steph, voel me echt knap stom en misschien stuur ik je nog wel wat, anders heb je er niets aan...

leuke hurrays hebben jullie gehad!

Ik hoop vandaag weer leuke kaarten in de brievenbus te vinden, want ik heb er nog 10 tegoed. Hoeveel moeten jullie er nog krijgen?

Ik verwacht op dit moment 6 officials. Heb er daarnaast 6 travelling

Aankomende zomer willen mn vriend en ik door Scandinavië reizen met auto en tentje achterin... Ongeveer 4 weken. IJsland zal op een later tijdstip moeten...

We willen sowieso naar Lapland, het noorden van Noorwegen en Helsinki. Iemand nog andere suggesties die absoluut niet vergeten mogen worden?
Ohw ja en we willen naar Kopenhagen en Legoland in Denemarken..
Ik verwacht nog 5 officials en ik heb nog 4 traveling.

Net een kaart ontvangen uit India!! Heel cool. Niet wat in mijn profiel stond, maar wel 'This simple postcard which carries lots of love from India' en dat maakt een heeeeeleboel goed

Jokejacket, ik weet niet of je in de buurt komt, en of het het seizoen ervoor is, maar misschien een nachtje logeren in het Ijs hotel? Dat schijnt erg magisch te zijn!
Dit dus:

Elk jaar hebben ze wel een nieuw hotel (omdat het smelt in de zomer), dus wat je nu ziet, staat er dit jaar in elk geval niet meer

http://www.icehotel.com/

Ik heb weer een hurray binnen. Uit finland. Heb nog 3 kaarten onderweg en zou dan iets van 3 kaarten moeten krijgen.

Het noorden van scandinavie is erg mooi. Probeer in ieder geval een stuk Noorwegen en een stuk Zweden te rijden. Zweden is meer bebost en Noorwegen is lekker ruig met rotsen.
Hanneke, Dat hotel lijkt me geweldig! En koud hahaha. Maar wij willen in de zomer gaan, dus een nachtje in het smeltwater wordt hem niet ;)

Bedankt voor de tips Snjokorn We gaan zeker naar het noorden van Noorwegen en naar Zweden. De natuur is wat ons aantrekt in Scandinavië.
2 officials binnen gekregen vandaag en 1 tag!

1 official uit Nederland: van Justme :D Echt een heel leuk kaartje!

1 official uit USA

De tag komt uit Rusland (met supermooie postzegel) en is een kaartje van Lissabon met een super uitgebreid verhaal erop. Leuk leuk leuk.

Ohw en ik heb de kerstzegels van postzegelsmetkorting binnen!
Snjokorn, of volgend jaar Polen of IJsland. Dus je moet nog wachten.

Jokejacket, als je in Noorwegen komt mag je echt niet Honnigsvag (helemaal bovenin) vergeten het het ijscafé. Echt zo leuk en koud maar super hoor. Bergen en Geiranger ook doen.

Hier 9 traveling en nog 10 te ontvangen.

Goede oogst bracht de postbode: eentje uit Brazilië, een uit USA en eentje uit Frankrijk allemaal officials. Een privetswap die na 4mnd eens aankwam vanuit china, Unescokaarten.
@Jokejacket: wat gaaf dat je een official hebt gekregen van Justme! Wat voor kaart heeft ze gestuurd?

Zijn de kerstzegels mooi en heb je veel verschillende gekregen?

@steph: leuk zeg, 3 officials! Wow die kaart uit China heeft er lang over gedaan!!
Heb 2 soorten kerstzegels maar gekregen.... Wel weinig, maar mooien, dus dat scheelt De serie van 1998 en 1996.

Deze kaart heb ik van Justme gekregen, ik vind hem helemaal leuk met de gele glitter-sterretjes:

Steph; Polen lijkt me ook mooi en interessant.

Honningsvag is toch bij de noordkaap? of ben ik nu gek geworden. Wel gaaf om daar heen te gaan en de zon letterlijk niet onder te zien gaan.

Jokejacket en justme: leuke kaart.
Ook een hurray uit Rusland gekregen met een leuk bedankje. Ik moet dus zometeen maar weer een paar adressen aanvragen (heb "maar" 2 kaarten onderweg, China en NL)
@Hondjewoef, dit was de tweede zending omdat de andere niet is aangekomen/nog lang onderweg.

@Snjokorn, klopt Polen is ook interessant vandaar dat dat ook een land is dat op ons lijstje staat.

Honnigsvag is idd bij de Noordkaap. Ik heb zowat, op Oslo na, de hele vakantie alleen maar daglicht gezien in de nacht. Hebben ze dat in IJsland dan niet??? Ligt toch ook behoorlijk bij de Poolcirkel?

Die persoon waar ik zo'n kaart van kreeg met een miniscule afbeelding uit China een paar dagen geleden en de voorkant blanco was op zijn pootjes getrapt omdat het nogal een waarde schijnt te hebben en wilde met mij een soort kaarten naar elkaar toe schrijven. Nu heb ik er geen zin in eerlijk gezegd.
Ben blij dat je hem mooi vind!!! Heb mijn best gedaan voor een smurf.. maar helaas pindakaas...

Vandaag een leuke aparte kaart uit Taiwan ontvangen, een ritueel iets. Staat een man op met een kroon en helemaal geschminckt. Vind hem erg leuk!
Hier ook de hele dag licht in de zomer hoor alleen je kan niet op alle plaatsen de zon niet onder zien gaan zoals zo mooi is op de noordkaap.
Dat laatste klopt Snjokorn, het is echt wauw daar.

Justme, kun je hem laten zien?
Zo, 5 adressen aangevraagd; Polen, Finland, Rusland, USA en Taiwan.
Mag ook weer 3 kaarten versturen, maar mijn postzegels voor binnen europa zijn op. Pfff die gaan wel erg snel..

Deze Steph, vind hem erg leuk!
Wow, Justme... dat vind ik echt een PRACHTIGE kaart.... wow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven