Mode & Beauty alle pijlers

welke roklengte

13-10-2009 16:30 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar als ik in de bladen kijk, dan weet ik nog steeds niet precies welke roklengte nu 'in' is. Ik ben wat afgevallen en wilde weer eens een leuke rok met legging of maillot aan, maar hoe lang is nu nog OK? Kan iemand me wat suggesties geven? Ik zie namelijk van alles van héél kort tot op de knie en zelfs onder de knie.
Dat komt omdat alles nu ook kan of mag. Zelf kijk ik liever naar mijn figuur en pas daar mijn roklengte op aan en dat is boven de knie, maar voor een ander is bijvoorbeeld juist langer beter.
Volgens mij kunnen bijna alle lengtes op dit moment. Kies gewoon de lengte die je het beste staat!
Geen legging, echt niet doen. Het "breekt" je been af bij de enkel, waarbij er in ieder geval géén afslankend/ verlengend effect ontstaat. Roklengte op de knie idem dito, je lijf wordt dan in twee gelijke parten verdeeld. Ik zou gaan voor een net-over de knie rok, en let ook op de A-lijn dan. Geen rechte modellen, niet te veel plooien.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
ah OK. tsja, het voordeel van niet opruimen is natuurlijk dat je kleren in alle maten in de kast hebt hangen en ik wist dat ik nog een leuke strakke rok had die mooi op een leuke maillot ofzo zou staan.... maar ja met al die verschillende lengtes.... ik ga eens passen en proberen weer. dank!
quote:bikefan schreef op 13 oktober 2009 @ 16:33:

Volgens mij kunnen bijna alle lengtes op dit moment. Kies gewoon de lengte die je het beste staat!Precies, niets zo ergerlijk als mensen die een minirok aantrekken 'omdat het in is' en bij wie het totaal niet staat.
quote:Very Cherry schreef op 13 oktober 2009 @ 16:35:

Geen legging, echt niet doen. Het "breekt" je been af bij de enkel, waarbij er in ieder geval géén afslankend/ verlengend effect ontstaat. Roklengte op de knie idem dito, je lijf wordt dan in twee gelijke parten verdeeld. Ik zou gaan voor een net-over de knie rok, en let ook op de A-lijn dan. Geen rechte modellen, niet te veel plooien.o. ik bedoelde eigenlijk iets met een laarsje of inderdaad gewoon met een mailoot en normale lekkere schoenen. bedankt voor de tips, ik zal kritisch in de spiegel kijken :-)
quote:Very Cherry schreef op 13 oktober 2009 @ 16:35:

Geen legging, echt niet doen. Het "breekt" je been af bij de enkel, waarbij er in ieder geval géén afslankend/ verlengend effect ontstaat. Roklengte op de knie idem dito, je lijf wordt dan in twee gelijke parten verdeeld. Ik zou gaan voor een net-over de knie rok, en let ook op de A-lijn dan. Geen rechte modellen, niet te veel plooien.met laarzen??
ah, mosterd :-S
Ik bedoel zoiets als dit model, ben niet zo weg van de kleur maar goed, even voor het idee dan.

quote:littlemissvixen schreef op 13 oktober 2009 @ 16:37:

[...]

met laarzen??Maar dan wel laarzen, maillot/legging/panty en rok in dezelfde kleurstelling nemen, anders heb je nog geen effect.
Of deze (ervanuit gaande dat hij over de knie valt). Zwarte maillot, zwarte pumps, helemaal leuk. Toch?

nou ja zoiets inderdaad. ik denk wel dat ik daar nu in gezien kan worden (hoop ik). misschien is de rok die ik nu dan heb wel te recht ik heb onwijs lange benen en daardoor is alles al snel te kort. zo keek ik ook wel eens naar die jurken die nu zo in zijn met een maillot ofzo eronder maar het is net een babydoll met mijn lange benen (ben zelf 1.83)....
Leuke rokken Verry Cherry, maar die zouden mij bijvoorbeeld enorm tuttig maken. Ik heb juist flink boven de knie nodig (maar geen echte mini meer aangezien ik dat als 40 jarige niet meer vind kunnen).

Mijn vriendin die klein is en een peertje moet juist gaan voor een lange rok tot over haar kuiten en zo is ieder lichaam weer anders.
Hallo Max,kom ik je gezellig hier weer tegen haha. Hebben wij niets beters te doen????? Ik weet nu toevallig hoe lang jij bent en die lengte is in ons voordeel; wij kunnen echt alles aan. Het maakt niet uit of een rok korter of langer is.
Bij lange benen vind ik korte rokken echt prachtig staan, zeker als je mooie benen hebt!
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2009 @ 16:48:

Bij lange benen vind ik korte rokken echt prachtig staan, zeker als je mooie benen hebt!

euh ja. nou ja in maillot zien ze er tegenwoordig wel weer goed uit ja.

@ jamaartoch: hahaha ja erg he :-) ben lekker vrij deze week en ik heb afgelopen weekend eens in mijn kast gerommeld en allerlei kleren aangetrokken die ik weer aan kon :-) nog niet mijn 69 kilo jeans pak dus (en dat is zéker nog in de mode) maar wie weet haal ik dat nog wel voor kerstmis :-) maar nu dus nog een rokje of een jurk.
quote:Very Cherry schreef op 13 oktober 2009 @ 16:42:

Of deze (ervanuit gaande dat hij over de knie valt). Zwarte maillot, zwarte pumps, helemaal leuk. Toch?

[afbeelding]

Oeh, mooi! Vooral als je een beetje bolle billen hebt!!!! Met zulke rokken ben ik altijd wel blij met mijn dikkere achterwerk.

Ik draag overigens rokken en jurken in veel verschillende lengten, ook met laarzen er onder!
net boven knie
Ik hou ook van rokken net boven de knie Ben zelf best wel lang, maar als ik een rok draag die over de knie valt vind ik het echt ontzettend tuttig staan!

[afbeelding]Wat een ontzettend leuke rok, van welk merk is die?
King Louie, nieuwe wintercollectie
quote:Very Cherry schreef op 13 oktober 2009 @ 18:18:

King Louie, nieuwe wintercollectie Haha, ik herkende hem direct als echte KL fan.

[afbeelding]Zo'n mailot in een pump vind ik geen gezicht ,je maakt het daarmee erg stijfjes vindt dan een mooie laars eronder veel vlotter.
quote:Superhuisvrouw schreef op 13 oktober 2009 @ 21:05:

[...]

Zo'n mailot in een pump vind ik geen gezicht ,je maakt het daarmee erg stijfjes vindt dan een mooie laars eronder veel vlotter.

Ach nee, toch geen laarzen onder een rok? Ook geen maillots of - Godbeterhet - leggings, maar wat is er mis met een ragfijne panty en elegante hooggehakte schoenen?

Ga nu eens King Louie googelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven