Lang geleden... deel 3
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:56
Voor alle vrouwen
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 13 oktober 2009 om 16:58
dinsdag 13 oktober 2009 om 17:01
dinsdag 13 oktober 2009 om 17:47
dinsdag 13 oktober 2009 om 18:04
Rustiger, Hanke. Ik vind het een zelfoverwinning dat ik zondag niet gegaan ben en dus niet uit angst om haar kwijt te raken toch weer please-gedrag vertoond zou hebben. (Wat een zin!)
En ook dat ik vantevoren niet gebeld heb, en naderhand ook niet. Ik hoef geen verantwoording af te leggen, maar als ze genoeg betrokken is bij mij, ik graag antwoorden als ze vraagt waarom ik er niet was.
Dit is echt een nieuwe stap voor mij: niet meer pleasen ten koste van mezelf (en het ook echt doen!). Het smaakt naar meer! En die nieuwe stap vraagt om nieuwe schoenen (zie eigen topic). Als een statement en om mezelf eraan te herinneren. Eigenlijk om het moment te markeren.
(Hoeveel redenen kun je verzinnen om je hebzucht te verhullen?)
En ook dat ik vantevoren niet gebeld heb, en naderhand ook niet. Ik hoef geen verantwoording af te leggen, maar als ze genoeg betrokken is bij mij, ik graag antwoorden als ze vraagt waarom ik er niet was.
Dit is echt een nieuwe stap voor mij: niet meer pleasen ten koste van mezelf (en het ook echt doen!). Het smaakt naar meer! En die nieuwe stap vraagt om nieuwe schoenen (zie eigen topic). Als een statement en om mezelf eraan te herinneren. Eigenlijk om het moment te markeren.
(Hoeveel redenen kun je verzinnen om je hebzucht te verhullen?)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

dinsdag 13 oktober 2009 om 20:08
dan kijk je morgen toch hoe het voelt en gaat enzo Appel. Je mòèt haar niet vertrouwen nu. Dat lijkt me zeker iets om even te bespreken! En dan daarna navoelen of je aan emdr van haar toe bent.
Fijn EV, die rust en de kracht die er uit je stukjes spreekt. En duuh heb je daar nieuwe blauwe laarzen bij nodig! Dat snap ik ook wel. Halen die hap!!!
En nog een extra paar als beloning voor jezelf, omdat je zondag zo dapper thuis bleef en voor jezelf koos. (ik stem op rode!!!)
Wij gaan zo de ouders inlichten. Echt, mn hart heeft nog nooit zo hoog gezeten. xxxxx
Fijn EV, die rust en de kracht die er uit je stukjes spreekt. En duuh heb je daar nieuwe blauwe laarzen bij nodig! Dat snap ik ook wel. Halen die hap!!!
En nog een extra paar als beloning voor jezelf, omdat je zondag zo dapper thuis bleef en voor jezelf koos. (ik stem op rode!!!)
Wij gaan zo de ouders inlichten. Echt, mn hart heeft nog nooit zo hoog gezeten. xxxxx

dinsdag 13 oktober 2009 om 21:01
Oeh Wurm, spannend...
EV wat fijn dat je je weer sterker voelt. Je hebt naar jezelf geluisterd en daarnaar gehandeld, daar horen zeker nieuwe stappers bij Voor nog meer van zulke dappere stappen!
Sponge beterschap, rustig aan hoor
En geniet van je nieuwe computer.
Hanke jij ook, leuke nieuwe aankopen! En dan ook nog van die fijne complimenten, je hebt het verdiend
Appel sterkte morgen. En als je het niet ziet zitten met haar geef het aan, hoe moeilijk ook.
Iry en Saar, al hyper van het vooruitzicht? En het inpakken, uitzoeken, nog meer inpakken, toch maar weer er uit halen enzo? De bekende inpakstress? Of doen jullie daar niet aan
Meiden wat heerlijk dat het bijna zover is.
Liefs voor iedereen hier!
EV wat fijn dat je je weer sterker voelt. Je hebt naar jezelf geluisterd en daarnaar gehandeld, daar horen zeker nieuwe stappers bij Voor nog meer van zulke dappere stappen!
Sponge beterschap, rustig aan hoor
En geniet van je nieuwe computer.
Hanke jij ook, leuke nieuwe aankopen! En dan ook nog van die fijne complimenten, je hebt het verdiend
Appel sterkte morgen. En als je het niet ziet zitten met haar geef het aan, hoe moeilijk ook.
Iry en Saar, al hyper van het vooruitzicht? En het inpakken, uitzoeken, nog meer inpakken, toch maar weer er uit halen enzo? De bekende inpakstress? Of doen jullie daar niet aan
Meiden wat heerlijk dat het bijna zover is.
Liefs voor iedereen hier!
dinsdag 13 oktober 2009 om 21:54
Saar en Ier: mocht ik jullie niet meer spreken dan wens ik je vast een superformiweldigeindigfantakollosachtig fijne vakantie.
Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan hebben met elkaar en met jezelf, met het land, met de kinderen, met of zonder de laptop en met alles eigenlijk.
Ik begrijp dat jullie live verslag gaan doen?? Dat zou wel heel leuk zijn want al horen jullie me niet, ik ben er heus wel en ik lees ook heus mee, al moet ik soms wel drie pagina's achterstallig leeswerk doen...
Geniet!
Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan hebben met elkaar en met jezelf, met het land, met de kinderen, met of zonder de laptop en met alles eigenlijk.
Ik begrijp dat jullie live verslag gaan doen?? Dat zou wel heel leuk zijn want al horen jullie me niet, ik ben er heus wel en ik lees ook heus mee, al moet ik soms wel drie pagina's achterstallig leeswerk doen...
Geniet!
dinsdag 13 oktober 2009 om 22:40
Lieve Appel, sterkte morgen met de EMDR
Ev: blauwe laarzen...het klinkt als een sprookje zoals je deze laarzen introduceert.
Sponge sterkte met je been en antibiotica...wel fijn een nieuwe werkende computer!
Hanke: slaap zacht op je nieuwe matras en in de wetenschap dat je gewaardeerd wordt.
Alle anderen: Knuffel voor wie hem hebben wil!
Ev: blauwe laarzen...het klinkt als een sprookje zoals je deze laarzen introduceert.
Sponge sterkte met je been en antibiotica...wel fijn een nieuwe werkende computer!
Hanke: slaap zacht op je nieuwe matras en in de wetenschap dat je gewaardeerd wordt.
Alle anderen: Knuffel voor wie hem hebben wil!
woensdag 14 oktober 2009 om 07:46
Ha lieverds!
Nou t was gillen geblazen hoor. Allemaal blij en verrast enzo.
Geloof dat ik er zelf nogal rustig bij zat voor mijn doen. Was zò zenuwachtig van tevoren, dat toen t nieuws eruit was ik alleen maar moe zat te wezen.
Hoe is het met jullie allen?
Appel? Emdr?
Sponge, slaat de antibiotica al aan?
Saar&Iry, bellen jullie elkaar al om de 3 minuten om wat je nog moet hebben/hoe spannend het is/hoe laat jullie ook weer vliegen/etc?
Ev, heb je je laarzen nou al?
Jonna, heb je nu heel het internet meteen rigoreus verbannen?
Ster, lukt t met kiezen?
Hanke, nog blij met je compliment over t weekend?!
Philo, hang in there! enne. zei je wat?
heb heel erg het gevoel dat ik nu iemand vergeet, maar dat is de stress hihi, ik moet NU werken.
Daaaag!
Nou t was gillen geblazen hoor. Allemaal blij en verrast enzo.
Geloof dat ik er zelf nogal rustig bij zat voor mijn doen. Was zò zenuwachtig van tevoren, dat toen t nieuws eruit was ik alleen maar moe zat te wezen.
Hoe is het met jullie allen?
Appel? Emdr?
Sponge, slaat de antibiotica al aan?
Saar&Iry, bellen jullie elkaar al om de 3 minuten om wat je nog moet hebben/hoe spannend het is/hoe laat jullie ook weer vliegen/etc?
Ev, heb je je laarzen nou al?
Jonna, heb je nu heel het internet meteen rigoreus verbannen?
Ster, lukt t met kiezen?
Hanke, nog blij met je compliment over t weekend?!
Philo, hang in there! enne. zei je wat?
heb heel erg het gevoel dat ik nu iemand vergeet, maar dat is de stress hihi, ik moet NU werken.
Daaaag!

woensdag 14 oktober 2009 om 08:38
Goeiemorgen!!
Wurm, wat spannend allemaal zeg!!! Werk ze vandaag!
Ik zat hier vanochtend al om half 6. Friends te kijken.
Heb zo slecht geslapen. Ben zenuwachtig en in staat de afspraak af te bellen.
Zit mezelf nu beetje moed in te praten. Appelhond is mijn gesprekspartner. Maar die snapt er niks van. Kijkt me alleen maar heel zielig aan. Dat werkt dus ook niet mee.
Ik ben zo boos. Boos op mezelf. Hoe ik het aangepakt heb, Had ik het maar anders gedaan. Dan was het niet gebeurd. Dan had ik niet alles weg hoeven stoppen. Dan was het nu niet zo'n belemmering in mijn leven geweest.
En ik weet het... moet niet boos op mezelf zijn.
Ik weet het.. maar gevoel enzo he.. gevoel overwint alles.
Wurm, wat spannend allemaal zeg!!! Werk ze vandaag!
Ik zat hier vanochtend al om half 6. Friends te kijken.
Heb zo slecht geslapen. Ben zenuwachtig en in staat de afspraak af te bellen.
Zit mezelf nu beetje moed in te praten. Appelhond is mijn gesprekspartner. Maar die snapt er niks van. Kijkt me alleen maar heel zielig aan. Dat werkt dus ook niet mee.
Ik ben zo boos. Boos op mezelf. Hoe ik het aangepakt heb, Had ik het maar anders gedaan. Dan was het niet gebeurd. Dan had ik niet alles weg hoeven stoppen. Dan was het nu niet zo'n belemmering in mijn leven geweest.
En ik weet het... moet niet boos op mezelf zijn.
Ik weet het.. maar gevoel enzo he.. gevoel overwint alles.