2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
namen staan op de mail, op de rest reageer in later, eerst even opdracht afmaken
Am arbeit Michigan........

Beterschap!
michigan wat een leuk pak is dat. ziet er warm uit.

Fijn dat mini zo goed heeft geslapen vanacht. Dat scheelt.

Hier wordt ook een soort schriftje bijgehouden op het kdv. Ze schrijven er niet elke week in, maar bewaren wel knusteldingetjes, foto's en schrijven momentjes op. Als ze naar de andere groep gaat krijgen we hem mee naar huis.

Weet nog niet of we de auto meenemen naar terschelling. Vind het inderdaad nogal duur voor die paar dagen. Tis wel handig om de spullen in te vervoeren natuurlijk. en om je te verplaatsen als het weer tegenzit.

rossia geniet nog maar even van die 4,5 dag in de zon, tis hier koud!
He is het vandaag niet de dertiende? Dan hiep hiep hoera voor Mini Maki!!!

Geniet van je kleine grote man en van het feestje.

X Mimpje
je hebt gelijk mimpje

happy birthday mini-maki
Hi meiden,

hier lijkt t weer iets beter te gaan; meisje ligt alweer bijna een uur in haar wiegje en hoewel ik af en toe wel wat geluid hoor, lijkt ze toch wat te slapen. Hoera!

Straks maar even lekker naar buiten, boodschappen doen.

Jobje, helaas huilde ze in de wagen net zo hard als daarbuiten, hielp dus helaas niet..

Teddy, ben benieuwd naar je nieuwe coupe! Ik heb ook sinds 3 weken mijn krullen weer terug; de boel lekker in laagjes laten knippen. Was er echt aan toe, mijn haar zat zo beroerd en irriteerde me er met de dag meer aan!

Floortje, ben je druk met werk? Heb al een paar dagen niets van je gelezen? Gaat ie goed met je?

Michigan, vervelend dat je nog wat ziekig bent, maar die nacht doorslapen is in the pocket! Heerlijk zeg, nog een paar van dat soort nachten en je bent hopelijk weer wat opgeknapt.

Jobje, mijn hart brak toen ik je relaas las over het kdv... Heb nog geen tips, maar alles wat ik hierover lees helpt mij straks ook. Houd je taai!

Mimpje, heeft jouw knul baat bij de osteopaat? Merk je verschil? Ik wordt zsm teruggebeld door de osteopaat; hij probeerde een afspraak te plannen binnen nu en een week. En mini lekker gegroeid ook?

Rossia, geniet nog maar lekker die laatste dagen!

Ellein, kun je je ogen open houden? Vervelend he, 's nachts wakker liggen terwijl die wekker over enkele uren gaat! Gelukkig deed je uk het beter in bed!

Vera, hopelijk staat je dochter ook leuk op de foto! Maar jij maakt zelf waarschijnlijk veel leukere foto's van haar!!

Ohja, jullie dachten dat de aften misschien wel spruw waren. Maar dat is het zeker niet; heb het nog even laten checken door iemand en het zijn echt blaasjes, geen vlekken. Ze zijn bijna weg, gelukkig! Ze had er toch wel wat last van...
Ohja, hoera voor de eenjarige Mini-Maki!!!!!!
Missc het cb ging niet door vanmorgen, de buschauffeur had zich verslapen dus stond de blauwe bus erniet. Wij moeten naar zo'n bus want hier hebben ze geen vast centrum bij het cb. Erg irritant want mini en ik waren om 8.20 keurig gaan lopen, kom ikdaar aan.......ze hadden me wel proberen te bellen maar ik was al weg.

Nu ga ik donderdag maar even naar het inloopspreekuur, ben namelijk wel erg benieuwd hoe hij het doet op het vaste voedsel. Ohja heb wel even kort met de wijkverpleegkundige op het parkeerterein staan praten. Mini houdt zo weinig vocht binnen, alleen zijn flessen en fruit blijven erin. Sap en water komt er met een boog weer uit. Nu mag ik voorzichtig met yoghurt gaan beginnen.

Maar wanneer zou ik dat eens gaan inpassen, als het als vervangingen voor sap moet?

Ik moet straks weer naar de osteopaat Missc, dat wordt dan de tweede keer. Ben erg benieuwd hoe het gaat, ik weet nu niet of ik al verbetering zie. Het gaat wel goed met hem,
mimpje je zou kunnen proberen om yoghurt in de blender te doen, evt met wat fruit. Dan wordt het wat dunner en een soort shake. Misschien kan je het dan in een fles met papspeen krijgen?
hoi meiden,

ik ben weer thuis. Heb het weekend overleefd maar ben zo blij dat het erop zit. Ik heb een poging gedaan een en ander bespreekbaar te maken maar dat werd alles behalve goed ontvangen. Ik ben er klaar mee nu!

ik ga zo nog wat op de mail zetten, we hebben namelijk weer slecht nieuws gehad. Het lijkt maar niet op de houden hier, ik weet echt niet meer hoeveel ik nog kan hebben.

daarnaast de eerste tekenen van de ongesteldheid ontdekt dus geloof dat de nod naar 13 november mag.

ik ben nu echt kapot dus ik kom morgen of overmorgen even uitgebreid reageren!

x Floortje
Floor,

Maki, hieperdepiep hoera voor Makiboy!!!!!!
Floor
Floor, even een hele dikke knuf voor jou! Het zit ook echt niet mee he?!

(p.s. mijn smileys werken helaas nog steeds niet...)
Michigan, balen dat je nog ziek bent, maar fijn dat je gisteren wel in bed kon blijven. Had Michman haar naar het kdv gebracht?

En mooi dat het met mini ook wat beter gaat.

Missc, fijn dat ze nog even in de wieg geslapen heeft. Hoe oud is mini nu? Ik denk dat het bij ons ukje na 3,5 maand echt beter ging met het huilen overdag. Volgens mij hoort het gewoon bij die allerkleinsten. Hadden de andere mini's daar ook last van de eerste maanden? Wij kunnen nu 's avonds zelfs gewoon eten terwijl zij in het wipstoeltje zit. Eerst moesten we tijdens het eten steeds met haar rondlopen. Maar ik weet hoe zwaar het is, dus even een dikke knuffel!

Raar trouwens dat het rondlopen in de wagen niet hielp. Ook niet als je buiten met haar gaat wandelen? Mini viel hier dan echt wel in slaap. Dan blijkt wel weer dat bij elk ukje iets anders werkt. Jobman zong ook altijd een raar liedje, dat ging zo: baa baa baa, tjoeke tjoeke tjoek en dan de hele tijd herhalen en haar dan in de handen op en neer wiegen en als ze dan slaapt in bedje of in de wagen leggen.

Hele mooie foto's trouwens op de mail! Ze heeft echt een mooi koppie en veel haartjes en je kijkt ook heel verliefd naar haar.

Floortje, dikke, dikke, dikke knuffel!

Wat vervelend dat er niet positief gereageerd werd op je opmerkingen...

Makiboy, hiep hiep hoeraaa, gefeliciteerd!!!

Ik heb op je mail gereageerd.

Mimpje, wat balen zeg dat de bus er niet was. Stomme buschauffeur...

Bedankt voor al jullie reacties over het kdv. Ik kan het nu weer wat meer relativeren, maar ga het morgen toch wel even bespreken op het kdv. Ik wil idd dat als het even mogelijk is dat ze haar niet langer dan 5 minuten laten huilen en dat ze haar of in de hangmat laten slapen of een bedje in de zaal zetten ipv in de afgesloten ruimte, dan kan ze in ieder geval eraan wennen dat ze in een bedje moet slapen. Want ik vraag me af als ze teveel in de hangmat slaapt of ze dan nog wel leert slapen in een bedje?? Wat denken jullie daarvan?

Verder ga ik een t-shirt van mezelf meenemen voor de geur.

Verder leuk nieuws: met de hapjes gaat het fantastisch. Ze heeft al broccoli, pompoen, worteltjes, mango en banaan gehad. Allemaal vers en ze is er helemaal dol op en ze eet ook al behoorlijk veel! Ze gaat zelfs huilen als ik niet snel genoeg met het volgende hapje kom!
Oh, ik bedoel natuurlijk dat ik op Floor haar mail gereageerd heb en niet op die van Maki.

Oh ja, Vera, jij vroeg nog een keer of Jobman foto's maakt voor zijn werk. Het is niet echt zijn werk, want hij is webdesigner, maar hij maakt soms wel ook filmpjes voor op websites en is gewoon heel creatief.

Ook leuk dat ik nu je man gezien heb op de foto's! Dat vergat ik ook nog steeds te zeggen.
Wat goed jobje dat ze zo lekker smult. Pompoen? Hoe maak je dat? Of ben ik zo wereldvreemd? Klinkt intressant...

Mini heeft hier ook de eerste tijd in het hangmatje geslapen. Wel steeds eerst in bed gelegd, maar als dat niet wou dan in de hangmat. Ik vond het belangrijker dat ze sliep dan waar ze sliep. Elke keer hield ze het ietsje langet vol in bed en nu slaapt ze er zo 1,5 tot 2 uur.

Ga nu ook slapen.
Ok, ik wilde nog even uitgebreid reageren, maar mijn luikjes vallen bijna dicht. Ik heb echt luciferhoutjes nodig, dus ik kruip maar eens lekker mijn bedje in. Zijn jullie ook zo onwijs moe na een dagje werken? Ik ben echt steeds weer helemaal totall-los... Morgen mamadag, hopelijk kan ik dan uitgebreid reageren, maar ik ben echt weer eens retedruk voor mijn werk. Gelukkig nog maar anderhalve week en dan weer een weekje vakantie. Ben er echt aan toe (oeh, dat klinkt verwend he?!)

Dikke knuf voor iedereen die hem nodig heeft!!!

Oh ja, Teddy, voordat ik dat vergeet, wij gaan naar West. Zag er erg goed uit en niet te duur. Ik kan de precieze locatienaam wel op de mail zetten als je dat wilt. Laat maar even weten.

nu echt weltrusten!
Ben benieuwd OGG. Zet morgen maar op de mail als je wilt. Heb ook 2 aanvragen in west liggen... Slaap lekker
Goedemorgen meiden,

ik begin de dag even ego want moet zo de deur uit met mini richting osteopaat. Als ik straks terug kom lees ik weer bij en reageer ik, maar ik wil dit alvast even kwijt

Weer een slechte nacht er op zitten. Wakker van 2 tot 3.15 en van 4 tot 5.15. Kan niet zeggen dat ik me nu lekker uitgerust voel! Vind het lastig want wist vannacht niet zeker of mini echt ergens last van had of dat ze het gewoon wel gezellig vond met 1 van ons naast haar bedje. In het laatste geval moeten we haar gewoon een tijdje laten huilen en haar weer laten wennen aan zelf slapen. Maar in het eerste geval wil ik dat niet! En vannacht kon ik het op een of andere manier niet goed lezen.

Verder twijfel ik nog steeds wel wat over haar gezondheid. Maandag zei de arts dat de koorts nu wel echt weg moet blijven, dat ze al wel lang achter elkaar (9 dagen) koorts gehad heeft voor haar leeftijd. Vannacht getempt: 36.4 - vanmorgen getempt: 37.5 Vind het raar dat er in een paar uur tijd een ruime graad tussen zit en vind 37.5 ook wel relatief hoog om de dag mee te starten. Vandaag maar weer in de gaten blijven houden dus....

Blegh, ben echt moemoemoemoemoe. Goed, nu gauw aankleden en de deur uit, tot later allemaal!
Michigan, wat een rotnacht voor jullie. En dan de twijfel over mini's gezondheid. Toch maar naar de huisarts als je het niet vertrouwt? Maar nu moet ik wel zeggen dat ik alleen maar hoor over mini's en ukjes met verhoging, snotneuzen die er niet echt doorheen kunnen komen. Maar ga op je gevoel af.

Jobje, wat fijn dat mini smult van alle lekkers. Heel herkenbaar dat er gebruld wordt om het moment dat het even niet snel genoeg gaat .

OGG, fijne dag vandaag! Lekker geslapen?

Teddy, zou toch grappig zijn als jij en OGG elkaar meeten op T. Als ik dat hoor heb ik ook zin om te gaan. Maar euh, jij zou toch de 31e naar the big vivaparty gaan?

Ik ben ook moemoemoemoemoe. Heerlijk geslapen tot 6.10 toen moest ik plassen en kon niet meer in slaap komen. Ik word er niet goed van. En dan ga je je alleen maar meer opfokken en dat werkt al helemaal averechts. Ach, vanavond maar weer lekker bankhangen en dan komt het wel weer goed. Een keer.......
Hoi Floor,

Een dikke XXX....hoe gaat het verder met je?

Maki: gefeliciteerd met de kleine...dat was gister..hoe is de dag verlopen? Nog iets speciaals gedaan op die dag?

Alles goed met de anderen?

Hier gaat alles goed.

Gr,

Gorgi
michigan wat een ellende weer. Wij hebben ook van die nachten achter de rug. Slopend. en je zit maar naast het bedje en als je denkt dat ze slaapt en je sluipt de kamer uit, dan begint ze weer te schreeuwen. grrr... En wat de oorzaak is? geen idee. Wij gokken nu een beetje op een soort besef van dat mama weggaat.

Op zich is 37,5 wel een goeie temp hoor. Kan zijn dat ze het vanacht misschien wat koud had? Wat heeft ze aan in bed?

En hoe lang wacht je met naar haar toe gaan? Meteen als je haar hoort of wacht je even af? Misschien is even laten huilen wel goed. Niet te lang en af en toe ook even over het koppie aaien en zeggen dat mama vlakbij is. Vind dat ook moeilijk hoor, maar hier werkt het wel. Mini slaapt nu weer gewoon door 's nachts. Het inslapen is af en toe nog wel een probleem. Maar ook dat pakt ze langzaamaan weer steeds beter op. 8 van de 10x slaapt ze vanzelf.

ellein ik ga nog steeds naar de meeting, We komen de 31e terug dus dan rijd ik door naar de meeting.
Michigan, als je het niet vertrouwt moet je gewoon weer de ha bellen hoor! Je kunt beter een keer te vaak bellen dan een keer te weinig. Dat temperatuurverschil is trouwens volgens mij niet vreemd hoor. Je temperatuur kan vooral 's morgens heel veel verschillen, omdat je als je (lang) slaapt minder energie gebruikt en je lichaam dus minder hard hoeft te werken en dus minder warm is. Zodra je wakker wordt gaat het kacheltje dan weer werken en dus kun je binnen een uur ofzo alweer een hogere temperatuur hebben. In het zkh laten ze mensen ook vaak pas 's middags naar huis gaan en temperaturen ze 's middags vaak, omdat patienten vaak 's middags opeens wel koorts hebben. En als je moet temperaturen als het niet lukt om zwanger te worden moet je volgens mij ook elke dag op (bijna) precies hetzelfde tijdstip temperaturen toch?! Maar goed, doe war jij je goed bij voelt meis! 37,5 is trouwens een goede temperatuur hoor, geen verhoging ofzo.

Gorgi, leuk om van je te horen. Fijn dat alles goed gaat! Hoe ver ben je nu ook alweer?

Jobje, wat een vervelende verhalen van jouw mini op het kdv. Heb je er nog wel een beetje vertrouwen in? Waarschijnlijk ben je idd net even op een verkeerd moment binnen komen lopen en wordt er wel gewoon goed voor mini gezorgd hoor. Kun je gene gesprekje aanvragen met de leidsters? Misschien dat zij je op je gemak kunnen stellen en dat jij je zorg kunt uiten. Misschien dat dat wat oplucht?!

Teddy, ik zal de naam van de locatie op T wel even op de mail zetten. Dan zet ik er gelijk nog iets anders op (niet over T, maar over een mutsen-actie van mijzelf)

Mini is nog steeds niet in zijn hum. Ik weet niet wat er met hem aan de hand is. Vanmorgen werd hij krijsend wakker en heeft hij het eerste kwartier zijn oogjes niet opengedaan. Hij wreef er ook steeds maar in en ze leken helemaal dik, maar na een kwartier deed hij ze dan toch open en toen ging het wel weer geloof ik. maar he tis nog steeds een handenbindertje en hij wil echt alleen maar bij zijn mama zijn.

hij heeft trouwens een blauwe plek en een schram op zijn wang. Op het kdv gebeurd, maar niemand die iets heeft gezien of gemerkt en hij heeft ook niet eens gehuild.....De bikkel!

Oh, hij wordt alweer wakker, huilend en hij ligt er pas een half uurtje in.....Even kijken bij mijn ventje hoor!
Hoi meiden,

Hier even een snelle zwaai uit het feesthuis!! gister was groot feest. slingers, ballonen en cadeautjes en natuurlijk zelf taart eten, dat was geweldig overal slagroom maar minimaki vond het super. Vandaag feest op de opvang en zondag nog voor de familie. we feesten de hele week door

het is wel bijzonder hoor, het hele jaar laten passeren... heel bijzonder en zo mooi!!

meiden knuffel voor alle zieke minis, ik geloof dat er hele vervelend virusjes rondwaren, overal zieke snotterende minis. Hier was het hele gezin gevelt door de griep...

rustig aan doen allemaal!!!

ik ga weer ff bijlezen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven