Lang geleden... deel 3

15-08-2009 22:56 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vrouwen

met een verleden

van onveiligheid,

weet je welkom.

Samen vertrouwen ontdekken,

dat is de titel van het plaatje

wat ik vond.

Samen ontdekken we hier

dat een verhaal verteld mag worden

dat ruimte ingenomen mag worden

dat je je mag uitspreken

dat je mag zijn wie je werkelijk bent

met alles wat in je leeft.

Vervolg op Lang geleden... deel 2:

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wurm! Geweldig WOW gewoon!!

Ja, min of meer heb ik heel bewust de afgelopen dagen niet of heel weinig achter mijn laptop gezeten. Heb deze ook verplaatst, zodat ik meer moeite moet doen om te kunnen internetten. Vandaag zal ik er iets meer achter zitten omdat ik héél nodig mails moet beantwoorden.

Dus heb ik alles globaal gelezen en geef iedereen een knuffel!

Saar en Iry, heel veel vakantieplezier! Geniet! Begrijp ik nou goed dat jullie een site hebben waar jullie te volgen zijn?
Appel, sterkte vanmiddag.

Ik denk aan je!

Vanavond ga ik de laarzen halen, als ze er nog zijn. Speciale koopavond met 20% korting voor vaste klanten. En als die verkoopster gisteren niet zo bitcherig tegen mij gezegd had dat ze daar niet aan doen, dingen alvast terugzetten (toen ik het pasje kwam regelen), zou ik misschien nog wel vaste klant worden, maar nu denk ik dat het een eenmalige aankoop is. Pff, krengerig gedoe. (En dankzij het modetopic weet ik dat ze dat in andere filialen wel doen, dingen terugzetten.)

Saar en Iry, staat alles klaar?

Jullie zien dat er hier flink meegeleefd wordt.

Hanke, Jonnax, fijn om jullie weer even te zien. Altijd fijn.

Liefs voor allemaal.
Inderdaad EV, er wordt flink meegeleefd. Heel leuk!!

Op reizen heeft Iry een topic geopend, daar gaan we verslag doen van onze vakantie.

Voor de liefhebbers zijn we daar dus te volgen.

Wat leuk dat je die laarzen gaat halen EV!

Ze zijn gaaf!

Probeer niet vast in te gaan vullen voor je tante. Wacht eerst af wat ze te zeggen heeft.

Lieve Appel, ga je niet schuldig voelen omdat je vindt dat je het verkeerd hebt aangepakt.

Dat kan en mag je jezelf echt niet kwalijk nemen.

Ik herken het gevoel hoor, maar het is zo onterecht.

Sterkte vanmiddag!!

Wurm, fijn dat de spanning van het vertellen aan de ouders er nu af is. En zo te horen reageerden ze heel blij.

Ik ben ook heel blij voor je!!

Claire, leuk je hier weer eens te zien!

Hoe gaat het met je?

Voor alle anderen alleen even veel liefs!
*EV gaat snel naar andere pijler*
Hey wat een leuk idee! Ik ga jullie zeker volgen! Ik ben zo benieuwd hoe jullie het gaan hebben, en hoe je het vind om weer terug te zijn. Een wens die in vervulling gaat straks!!!!

voor jullie!!!

Met mij gaat het nu wel weer. Ik zat enorm diep. Het ging totaal niet goed. Vandaar dat ik even een behoorlijke afstand heb genomen. Ook heb ik lichaamelijk nog steeds veel pijn en ik vind het moeilijk om dat te accepteren. Maar goed op dit moment probeer ik weer in mogelijkheden te denken en dat lukt me nu aardig

Ook ik ga jullie topic even opzoeken

Liefs!
Dank je Saar en EV.

Ik ga zo. Laat straks weten hoe het is gegaan!

Liefs!
Appel heel veel sterkte!!!

En ik hoop dat het je lukt goed naar je gevoel erover te kijken voordat je het aan gaat.

Je weet het he,je kan nee zeggen of uitstellen als het niet oke voelt!!!!!!!!

Ev heel lief dat er zo meegeleefd wordt.

Word er echt blij van!

En probeer je niet gek te maken door aannames.....wacht even af.

Blauwe laarzen klinkt goehoed!!!

He Claire!!!

Ik hoop dat je nu weer bergopwaards gaat.

Wurm..het hoge woord is er uit!!

Op naar een nieuwe fase in je leventje!

Liefs voor allemaal!!

(ga nu verder met inpakken...slik..)
Hoi allemaal

Appel hoe ging het vandaag?-Ik heb aan je gedacht-

Saar leuk een apart topic voor jouw en Iry.Het komt nu wel heel dicht bij!!

Iry hopelijk lukt het om niet gek teworden in het voorpret proces ;kop op!

Hanke heb je nog iets leuks gehuurd/kunnen vinden in de bib?

Met mij gaat het wel iets beter de antibiotica slaat aan gelukkig,been is iets minder dik .Met alles moet ik afwegen of het wel gaat met mijn been maar alleen thuiszitten voelt ook niet goed...

Komt erbij dat mijn oma opsterven ligt en weet niet of ik haar nog zien zal..Mijn broer kiest ervoor haar tewillen herinneren zoals ze was en gaat dus bewust niet heen omdat ze nu aan allerlei slangen ligt enzo.Misschien dat we dit weekend nog langs gaan kunnen?
He bah sponge.

Wat naar zeg dat je nog steeds zo loopt te kwakkelen met je been.

En verdrietig dat het slecht gaat met je oma. Had je een goede band met haar?

Ik wens je veel sterkte en beterschap meid.

Ik hoopte dat ik wat zou lezen hier hoe het gegaan is Appel.

Heb aan je gedacht vandaag tussen mijn vakantie chaos gedachtes door.

Ik hoop dat de afloop positief is geweest.

Liefs!
Sorry dat ik gisteren niets meer heb laten weten..

Ben toen ik thuis kwam meteen naar bed gegaan. Een uurtje eruit geweest omdat vriend me wakker had gemaakt, en toen verder geslapen tot net.

En ben nog steeds doodmoe. Lijk wel uitgeput..

Het is wel goed gegaan. Goed in de zin van dat de emdr behandeling geslaagd is.

Want goed gaat het nu niet.

Ben doodmoe, heb herbelevingen. Ook van dingen waarvan ik niet wist dat ze gebeurd zijn.

Dat was heel raar. Moest me tijdens de sessie concentreren op het beeld dat we afgesproken hadden.

Het beeld van de aanranding.

Er kwamen steeds wat dingen bij. Waar ik me niet bewust van was. En die dingen dringen zich nu aan me op.

Eng hoor...

Ben ook een beetje verward nu. Het is een chaos in mijn hoofd.

Heb in het begin van het gesprek wel aangegeven hoe ik me voelde na de vorige keer.

Therapeute had er alle begrip voor en heeft zoiets als haar excuses aangeboden.

En het voelde toen wel goed. Maar was ook een soort van verdoofd denk ik door de zenuwen. Want nu voelt het minder goed.. Maar kan er niet goed bij, bij dat gevoel. Misschien komt dat later nog.

Volgende week gaan we of verder met deze sessie, of we gaan beginnen aan beelden van de verkrachting.

Dat is afwachten hoe ik me voel na deze sessie. Of er weer herbelevingen zijn. Nieuwe of oude.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest. Ben echt een beetje in de war.
Appel:

Ik vind je dapper!
Appel,
voor jou Appel!

Well done!

Hoop dat de naweeen een beetje meevallen... Je hebt het wel verdient dat het een beetje meezit allemaal!

Claire *zwaai*, goed je weer te zien!

Sponge, wat naar van je oma! Weet niet of het zomaar ineens is of dat ze al een tijd ziek was?

Sterkte hoor!

Iry, is je tas al dicht? Zoveel kan er nu toch niet meer bij moeten?
Wurm!

Hoe ist?
Sponge, beterschap met je been. En sterkte met je oma, weet je al of je haar nog gaat bezoeken?

Iry en Saar, het is bijna zover!

Fijne dag allemaal, hier schijnt de zon en is het mooi herfstweer. Nog even van genieten.
Claire, fijn dat het weer wat beter gaat nu.

Sponge, wat naar van je oma. Weet je al wat je gaat doen?

Beterschap met je been!

Appel

Hoe is het met de rest?

Ik heb lekker uitgeslapen vandaag en ben nu rustig aan het opstarten.

Laatste dingetjes inpakken vandaag en huis aan kant maken.

En dan klaar voor vertrek!

Kenia here we come!!
Appel, dappere vrouw! Laat het maar bezinken. Goed gedaan.

Iry en Saartje, nog een lekker dagje in Nederland (!) en dan genieten, genieten en nog eens genieten!!

Sponge, sterkte met alles.

Hier een flink emo-tel.gesprek met tante achter de rug, en dan ook nog eens voor die laarzen gebeld met Shoeby. Erg slechte nacht gehad, weer beneden gezeten, niet fijn. Ik ga zo maar met de hond lopen, jawel, hier ook zon, Lynne!

Wurm, al een klein beetje gewend aan het idee?
EV, was het wel een goed gesprek met je tante?

En hoe reageerde ze bij Shoeby?
Bij Shoeby was helaas de leidinggevende niet aanwezig, het meisje reageerde wel vol begrip. Ja, als op de site staat 'leer' en ik vraag het in de winkel en ze zeggen 'leer', dan ga ik ervan uit dat het leer is. En als ik dan op de doos IMIT nappa zie staan, dan is het dus geen leer.

En ik wil alleen maar leren schoenen en laarzen.

Ja hoor, kon ze begrijpen. En dan kreeg ik natuurlijk mijn geld terug. Maar ik moest dan morgen maar komen, als die leidinggevende er was. Ik heb gevraagd of ze mij wil bellen. Geen zin om voor niets met die grote doos over straat te gaan fietsen.

En tante.. ja, dat was op zich een goed gesprek. Denk ik. Beiden gehuild, het gaat hier ook over zulke heftige en wezenlijke dingen die de hele familie beïnvloeden.
Dank je wel lieverds!

Heb heel de morgen gehangen en gelegen.

Ga nu ff douchen, en daarna waarschijnlijk weer hangen en liggen.

Liefs!
Saar, afscheid nemen van je huisje voor 2 weken om naar een plek te gaan die als tuis voelt... ik gun het je. Wat fijn dat je een vriendin als Iry hebt om dat met haar te delen. Goede reis en een onwijs mooie tijd wens ik je toe!

Appel, heel pittig voor je zo te lezen. Ik vind het goed dat je zoveel rust,het voor jezelf zorgen nu als prioriteit neemt. Want dat is echt nodig. Raar is dat he, dat er details bovenkomen die je nog niet wist. Ik had dat destijds ook. Dit zijn tropenweken, maar het eindresultaat is over hetr algemeen erg goed, dus daar kun je naar toe leven. Ik vind het stoer dat je het aangaat en ook heel stoer dat je die behandelaarmevrouw verteld hebt hoe het met je is gegaan na de vorige sessie met haar.

EV, wat heb jij een hoop te worstelen met je familie. Ik kan me voorstellen dat je er af en toe helemaal genoeg van hebt. Van al het zware en emotionele. Nooit eens gewoon blij en ongecompliceerd... Gister over jou lopen denken. Dat je eigenzinnig je pad gaat, je niet af laat leiden. Het lijkt misschien wel zo voor je, door alle storm en winden die je nu tegenkomt. Maar heb je wel in de gaten dat jij aandacht vraagt voor de dingen die jij belangrijk vindt? Hoe sterk dat eigenlijk wel niet is, hoe eigen ook... Mooi. Sterk. Jou.

En fijn om Claire even te zien, zwaai! Dat je lijf pijn doet is Niet Leuk. Je kunt je er zo beperkt, alleen en wanhopig in voelen. Dat je naar je mogelijkheden probeert te kijken lijkt me een goed plan. Maakt de boel weer een beetje overzichtelijk.

Ik heb vrij vanmiddag en ik vind het heerlijk! Net een patatje pinda gegeten voor de lunch, lekker in het zonnetje achter het raam met de leesmap van de snackbar. Van die kleine dingetjes waar ik echt van kan genieten. En dat mijn matras goed ligt en ik ook nog zorg dat ik er ´s nachts voldoende uren doorbreng scheelt ook. Het huis ruikt naar schone was (vanochtend vroeg de handwas gedaan) en ik kan vandaag mooi een flink aantal uren borduren. Centimeters maken...
Lynn, ook aan jou een zonnige groet.
Hoi lieverds, ik kom nog even gedag zeggen hier.

Drink nog snel een kop koffie en dan ga ik ervandoor.

Morgen om deze tijd zijn we er!

Zo gek. Heb hier zo lang naartoe geleefd en nu is het gewoon zo ver.

Tot over twee weken!

Zorg goed voor jullie zelf.

Veel liefs!!
Liefs terug Saar, ga lekker genieten samen met Iry!

Dag lieve Saar!!

Lekker genieten!! En lief voor Ier zijn!

Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven