Theehuis

12-08-2009 18:45 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Kess schreef op 14 oktober 2009 @ 18:12:

Heb je putfoto's gezien. Leuk!!! Vraag beantwoord ook.Ik las puffoto's
Doe eens een taartupdate Kess

Crawlers zijn leuk hè?

Putfoto's klinkt heel ranzig op de een of andere manier
Peas on earth!
Ik ben ook wederom afgedaald
Inad, lees net even bij op aug/sept en moet erg lachen om leernicht
Ik zat er ook hoor

Koffievisite vermaakt zich gelukkig met Xan, dus ik hoef niet te socializen
Peas on earth!
Visite is er toch ook voor hem?
Ja, Xan is nu computerprobleem van Vriend aan het oplossen, dus ik hoor allemaal ingewikkelde computertermen, waar Vriend volgens mij óók niets van snapt, maar dat heeft Xan dan weer niet in de gaten
Peas on earth!
Maakt toch ook niet uit? Als ie het maar oplost

Is het al Oud en Nieuw? Heb trek in oliebollen
Ik zag in naburig durpje vanmiddag een oliebollenkraam staan... was wel even in de verleiding, maar heb me ingehouden (en vervolgens bij de AH twee kaaskruidencroissants gekocht )
Peas on earth!
Ik heb gevuld speculaas gegeten net.
Peas on earth!
Oh, wat me eraan doet denken dat ik jou nog een recept zou geven. Wacht, ik ga even boven zoeken!
Peas on earth!
Ik ga net tijdschriftjes op bank hangen

Fijn van niet socializen.

oliebol yuk liever brownie of crumble of wat dan ook eigenlijk

put lijkt op pus en leernicht komt oorspronkelijk van jou, maanden geleden

Dat was weer mijn zinnige bijdrage voor de avond
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
O ja recept, leuk!
Gevonden! Ik zal even typen!
Peas on earth!
Lekker bedoel ik dus eigenlijk.
Ow, leernicht van mij? Leuk, lach ik dus nu eigenlijk om mijn eigen grap
*toch nog even terug voor Kess*

Vond de kortingscode op marktplaats: @marktplaats175%, krijg je 17,5% korting (17,5 hoe verzinnen ze het?).

GEVULDE SPECULAAS

Nodig:

- 200 gram zelfrijzend bakmeel

- zout

- 1,5 theelepel speculaaskruiden

- 125 gram bruine basterdsuiker

- 125 gram boter

- 2 eetlepels melk

- 1 pakje amandelspijs

- 1 ei

- 50 gram witte amandelen (van die halve)

- 1 eierdooier

Doen:

1. zeef het zelfrijzend bakmeel boven een kom. Roer de bastersduiker, de speculaaskruiden en het zout erdoor. Snijd de boter hierin met 2 messen in kleine stukjjes. Voeg de melk toe. Kneed alles snel met een koele hand tot een soepel deeg.

2. Laat het deeg minimaal enkele uren, maar bij voorkeur een dag ingepakt in folie op een koele plaats rusten.

3. Rol voor het gevulde speculaas het deeg uit tot een lange lap van ongeveer 10 centimeter breed. Verwarm de oven voor op 175 graden. Kneed het ei door de amandelspijs en maak er een rol van die even lang is als de deeglap. Leg de spijs op het deeg en rol het deeg om het amandelspijs.

4. Leg de rol met de naad naar beneden op een met bakpapier bekleed bakblik. Versier de bovenkant met amandelen en bestrijk het deeg met losgeklopte eierdooier. Bak de gevulde spculaas in ongeveer 30 minuten bruin.

Aanvullingen op dit recept van Erwtenmoeder :

- Na het bakken is de gevulde speculaas nog heel zacht. Daarom eerst een halfuurtje op de bakplaats laten afkoelen en dan met papier en al op taartrooster verder koelen.

- Om de vulling goed in het deeg te krijgen moet je zelf een beetje uitproberen. Ik maak 'm iets platten (dus niet helemaal rond, maar beetje ovaal), want dan krijg je knapperige zijkantjes.

- Niet schrikken als gevulde speculaas niet als rol uit de oven komt, hij wordt een beetje platter. Dat hoort zo.
Peas on earth!
Aaaaaaaaaaaaah dank!
Oh, ik doe trouwens nooit aan meel zeven enzo

En had het deeg ongeveer 3 uur laten rusten in koelkast. Was ook genoeg
Peas on earth!
Ik zeef ook nooit

Klinkt goed, dat recept.

Ik doe want zware nacht. Vandaag doe ik lekker nietssss
Jaa receptje is lekker! Misschien ga ik dit weekend ook wel speculaas bakken. Wilde eigenlijk ook wel eens speculaasjes bakken, maar dan moet ik eersst op jacht naar zo'n speculaasplank. Misschien bij Dille&Kamille?

Lekker nietsdoen vandaag Inad

Hier alweer laatste werkdag van de week
Peas on earth!
Nouja, niets, ik ben al een tweede was aan t draaien. Moet eigenlijk ook wel even stofzuigen want overal muisjes en nu ook muffinstukjes En mijn moeder komt vanavond eten. Chica wil dan pannenkoeken bakken en die bak ik altijd zelf, maar vandaag haal ik lekker prefab (nouja lekker ) pannenkoeken

Dus nu eerst maar even zuigen en dan even slapen. Zou eigenlijk vandaag met vriendin (die van kdv, school en ook een verse baby) stad in gaan, maar zij had ook enorme ruknacht gehad dus dat doen we lekker een andere keer.

Lekker van laatste werkdag van de week

Ik heb helemaal geen speculaasplank, wat dat? Kan het niet met een snijplank? Dat is ook een plank

Speculaasplank. Mijn moeder had er vroeger precies zoeentje in de keuken staan. Eens vragen of ze die nog heeft, want inderdaad wel heel leuk om zo speculaasje te maken. Jouw recept klinkt ook heel erg lekker, Erwteke, ga ik binnenkort ook eens proberen. Ik ken trouwens niemand die zeft. Dat is toch iets van vroegah?

Hier ook ruknacht, door zieke Vito. Kreeg gisteren ineens hoeg koorts, maar gaat nu gelukkig al wat beter, want er komt weer geluid uit.

Tony zat vanmorgen helemaal in de put. Meisje uit zijn klas is verliefd op hem. Juf zei: "ze heeft je hart gestolen, he?" Tony in paniek. "Zonder hart kan ik niet leven. Dan ga ik dood!" Arm kindeke. Wat zijn die spreekwoorden en gezegdes toch lastig...
Loretta is De Mol. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven