Gezondheid alle pijlers

Slaapmiddel

15-10-2009 13:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje

Ik heb reuma en slaap heel slecht daarvoor heb ik een slaapmiddel

Ik gebruik het niet elke avond maar echt als het echt nodig is

Nu gaat mijn dokter volgende week op vakantie en zo een slaapmiddelrecept kost per tien stuks bijna net zoveel al per 30 stuks.

Ik ga die week daarop een weekje weg.

Kan ik het nu gewoon een week eerrder halen bij mijn arts? Want ik ben bang dat ik het het bij de plaatsvervanger maar voor een week krijg maar kost me dan wel het dubbele aan geld en dat vind ik zonde
Kan je niet aan je arts vragen of hij / zij een code b2 op het recept zet? Dan krijg je ze gratis.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Oke ik heb daar nog nooit van gehoort maar ik ga er eens naar informeren

Ik krijg namelijk het recept voor het slaapmiddel van mijn arts maar de medicijnen voor mijn reuma van de reumatoloog , mischien moet ik eens gaan vragen hoe dat zit want het loopt best wel op
Bij ons in de GGZ wordt dat vaak wel gedaan voor mensen die het echt nodig hebben... Ik zou er zeker naar vragen.

Als dat nou niet lukt, kan je tuurlijk recept een van tevoren vragen en anders vragen of je arts het doorgeeft aan de vervanger.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
klopt bij ons ook. Betekent dat het een medische noodzaak betreft.
Ikzelf heb ook reuma en gebruik Amytriptiline voor de pijn en als slaapmiddel werkt het heerlijk. Het is een antidepressiva die ik in een lage dosering krijg. Het heeft namelijk als bijwerking dat je er goed op slaapt en de pijn van de reuma vermindert.

Ik ben er helemaal blij mee. Ik kreeg het voorgeschreven van mijn reumatoloog.
quote:VickyP schreef op 15 oktober 2009 @ 13:43:

Kan je niet aan je arts vragen of hij / zij een code b2 op het recept zet? Dan krijg je ze gratis.Zo makkelijk werkt dat niet. Sinds één januari dit jaar worden dit soort middelen alleen nog maar vergoed voor een paar zeer strikte patiëntencategorieën. En nee, pijn door reuma of een andere medische aandoening hoort daar niet bij. Zie bijv.: http://www.apothekersnieu ... -per-1-januari-2009/1595/

TO: ik zou het inderdaad nú overleggen met de huisarts.
Nee, daarom zeg ik ook dat je het kan vragen. Die code is ingesteld sinds 1 januari, daarvoor had je alleen een recept nodig. Ik kan me voorstellen dat de arts van TO best bereid is die code op het recept te zetten. Het is nl niet zo dat artsen het lijstje uit jouw link erbij nemen en aan de hand daarvan een beslissing nemen. Er zijn uitzonderingen te maken.
quote:VickyP schreef op 15 oktober 2009 @ 13:43:

Kan je niet aan je arts vragen of hij / zij een code b2 op het recept zet? Dan krijg je ze gratis.

Je krijgt de B2 code bij 4 indicaties:

-mensen die epilepsie medicatie gebruiken.

- Mensen die terminaal zijn

- Mensen die minimaal 2 verschillende anti-depressiva gebruiken.

- Mensen met spierspasmen vanuit een neurologische aandoening.

Andere aandoeningen krijgen in principe geen B2 code.

Wat TO kan doen is het recept alvast bij de huisarts vragen ivm vakantie en pas inleveren bij de apotheek als het op is. Of iig voordat zij zelf op vaantie gaat.
Je kunt toch morgen vast je arts bellen voor een herhalingsrecept? Het hoeft toch niet precies op te zijn daarvoor. Eventueel kun je het dan wat later ophalen bij de apotheek, maar als het maar om een week eerder gaat krijg je het daar gewoon mee hoor.

@Farmacarla, je bedoelt toch niet 2 antidepressiva tegelijkertijd? Het gaat erom dat 2 AD's niet gewerkt hebben bij een angststoornis geloof ik.

Ik ging er bij de apotheek helemaal vanuit zelf voor de Xanax te moeten betalen maar toen bleek dat mijn psychiater die code op het recept had gezet.
Ik heb net gebeld kan ze inderdaad gewoon wat eerder ophalen.

Ik heb ook nog gevraagd naar die B2 code maar dat schijnt maar in enkele gevallen te mogen.

Jammer maar helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven