LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Oh hihi thanks Elev voor de zinnige bijdrage.
Ik had mijn bericht ook weer veel te lang open staan. Luus, dat is inderdaad niet handig. En dat verhaal met die diarree door ernstige bijwerking ook niet (wat een zalf is die huisarts, zeg!), wéér AB, bluh. Succes vandaag!

Pienie, gaat het om taakverdeling enzo? Hier ook altijd een gevoelig punt. Heeft hij ook zo'n 'slecht' voorbeeld als elevman? Mijn schoonmoeder zou iedereens kont nog voor ze afvegen als ze kon, die loopt de hele dag te sloven. Schoonvader had echt geen veeleisende baan (au contraire) maar stak geen vinger uit. Ook niet toen hij met pensioen was en zij wél werkte. Man is het absoluut niet met zo'n gang van zaken eens, maar ergens zit zo'n voorbeeld er wel ingebakken.

Ik heb ontdekt dat hoe minder ik vraag (of: eis) en het dan gewoon maar zelf doe, hoe meer man gaat doen. Weet niet of dat bij pienman ook werkt. Ik vermoed eigenlijk dat hij het dan wel gewoon lekker makkelijk vindt, want jij bent vast het type dat er eerst een paar weken mee doorloopt (en alles zelf doet) voordat ze aan de bel trekt. Ik ben geneigd gelijk te klagen.
ja, sorry. Ben zelf ook wel benieuwd naar het antwoord. Misschien even een topic over openen anders? Ik had bij elevmeis trouwens helemaal geen voedingskussen, dus het is geen must hoor. Maar van vriendinnen hoorde ik dat het wel heel handig is, en je kunt er ook een poefhoesje omheen doen waardoor je een soort doo*moo-seat krijgt.
Tja het is inderdaad voornamelijk taakverdelingsgezeur bij ons thuis. Maar ook gewoon dat ie zo vreselijk laks kan zijn. Hij ziet geen haast in dingen.

En nu je het zegt zijn voorbeeld is ook niet bijster goed nee dus misschien zit het toch een beetje in de genen ofzo.

Enne ik heb alle tactieken geprobeerd. Niks zeggen en het zelf doen, boos worden, klagen, dingen gewoon laten liggen. Maar geen van deze tactieken werkt echt. Ik heb hem al om een oplossing gevraagd maar dan komt er ook niet veel zinnigs uit.

Ach zoals ik al zei ik ga me er niet te druk meer over maken. Af en toe even lekker schreeuwen tegen elkaar en weer door. Nou ja zoiets dan.
Even heel snel want zit met een baby op mijn schoot dus typ dit met 2 vingers terwijl ik een druk meisje rechtop moet houden

Over voedingskussens:

Ik heb er 2 (eentje voor boven en eentje voor beneden, ik ben lui ) ; zowel een met bolletjes en die van de hema. Ik zou echt voor die laatste gaan, veel fijner! Die met die bolletjes schuift, dus tijdens het voeden zakt je kind steeds dieper weg, waardoor je je hand eronder gaat houden en dus alsnog je kind moet "tillen". Die van de hema is veel stugger en blijft dus in model tijdens het voeden. Véél handiger!

Ben zo terug!
Pien, ik heb het voedingskussen van de Pr*natal. Vind hem wel fijn, maar voornamelijk om zelf lekker rechtop in bed te chillen. Heel in het begin gebruikte ik hem dus als ruggensteun omdat ik door de hechtingen niet lekker kon zitten maar half liggen ging wel. Nu gebruik ik hem eigenlijk helemaal niet meer. Bedenk me ineens dat ik niet eens weet waar hij is... Maar echt nodig is dus niet.

Heb nog een grappige foto van Miniemeis op de groep gezet.
Mijn lief is weer thuis, maar had weinig tijd om hem plat te knuffelen :-) Vliegtuig had vertraging en schoonvader stond al heel snel voor de deur en daarna ging ik sporten. Nou ja, niet handig. En vanavond ben ik ook al weg, dus voel me een beetje ontaard. Ik weet niet waarom, maar voor het eerst voel ik me een beetje schuldig omdat ik best veel weg ben al met al en daardoor mijn lief niet zo veel zie en dat voelt toch niet helemaal oke. Gelukkig is hij vandaag de hele dag thuis, welliswaar is hij druk met schoonvader aan het klussen maar oke, dus kan ik even wat meer van hem genieten.

Neem, gefeliciteerdmet je tante-schap! Wel weer confronterend denk ik, maar ook wel weer erg leuk om baby te snuffelen... En lekker vakantie!!!! Ga je nog leuke dingen doen?

Luus, goed plan van Sproet, lekker sappie drinken en daarna op het logeerbed!

Hier trouwens bijna geen gebroken nachten meer. Gister lag ik om 23.00 uur in bed en om 7.00 uur kwam die kleine knapperd weer. Daarna moest ik autorijden, dus helemaal goed getimed.

Mien, wat een lieve en vrolijke berichtjes steeds!

Pien, de taakverdeling in huize Duft heb ik opgegeven. Want als hij wat doet, dan ben ik mooi de sjaak, want o wee als ik dan een kopje laat slingeren "IK HEB NET OPGERUIMD!" en dan met zo'n enorme hoge stem roept hij dat. Buiten dat het vreselijk onaantrekkelijk is, word ik er ook echt gek van, dus hij hoeft van mij niks meer te doen. Behalve de zorg van de kinderen, die delen we. En de rest doet de werkster

En man, wat klink jij toch altijd verliefd!
quote:dufty schreef op 16 oktober 2009 @ 11:14:

Pien, de taakverdeling in huize Duft heb ik opgegeven. Want als hij wat doet, dan ben ik mooi de sjaak, want o wee als ik dan een kopje laat slingeren "IK HEB NET OPGERUIMD!" en dan met zo'n enorme hoge stem roept hij dat.
Hihihihi Duft ik heb het stadium van opgeven nog niet bereikt geloof ik. Net als Pienman ben ik toch wel een beetje (boel) koppig. Zo makkelijk komt ie er niet vanaf.

En ja je hebt ook wel gelijk dat ik gewoon gek ben op mijn stomme Pienman. Wij hebben bij lange na niet een relatie net als in de film of de boekjes of dat alles maar moeiteloos verloopt. Soms vind ik echt dat we te veel ruzie maken maar ik weet dat het goed zit omdat het altijd weer over gaat, het komt altijd weer goed tussen ons ook al verandert er dan misschien weinig.

Nou ja lekker vaag, loshangend verhaal maar ik kan het ook niet zo goed onder woorden brengen.

Hoe gaat het autorijden eigenlijk Duft?

Enne ik moest ook lachen om jouw hoogpratende opruimert.
Goedmorning!

Ik ben zo blij vandaag en ik weet eigenlijk helemaal niet precies waarom... Maar het voelt wel heeeerlijk zeg! Niet dat ik niet blij was, maar nou ja...jullie snappen het wel

Laalbaby heeft vanochtend gepoept...hij doet zijn bijnaam Turbo echt eer aan Jeeeeezus...heel die luier vol, het leek wel een horrorfilm en zo rook het ook gelukkig zat het er allemaal nog in, maar man man...dit trek ik niet 3 keer per dag hoor, eens in de drie dagen is dit meer dan zat

Voedingskussen: ik heb ook die van de Pr*natal en ik vind hem nog niet heel praktisch hoor...hij zakt idd erg weg zoals Chiek zegt. Ik vouw hem nu dubbel en leg dan mijn arm er op, dan gaat nog het beste.

Gisteren had Laalbaby een omslagdag denk ik. Hij heeft gisteren voor het eerst maar 5 flessen op, maar wel alle 5 van 165 cc. Dus ik verwachtte hem midden in de nacht...maar nee. Om half zes speentje er in en om half zeven heb ik hem wakker gemaakt voor de fles. Als hij dit doorzet laat ik hem morgenochtend zelf komen, kijken hoe laat hij dan komt. Dit zou echt perfect zijn zeg...Hij werd nu wel zelf wakker om 22:45 voor de laatste fles.

Pien pien pien...mannen Nou ja dat hebben we al besproken, toch? Hopelijk klaart de lucht snel.

Luus wat een bal van een huisarts trouwens...over je diarree...gelukkig nu door het ZH wel actie ondernomen!

DD hoe is het met je? Heb je nog een beetje kunnen slapen? Of alleen maar liggen kijken naar je meisje?

Mien, moooooiiiieeee foto's!

Neem, fijn vakantie! Succes in het ZH! En hoera je bent tante geworden!!! Kan me ook wel indenken dat het je stiekem toch een beetje zwaar valt...
quote:dufty schreef op 16 oktober 2009 @ 11:14:

Want als hij wat doet, dan ben ik mooi de sjaak, want o wee als ik dan een kopje laat slingeren "IK HEB NET OPGERUIMD!" en dan met zo'n enorme hoge stem roept hij dat. Whahahaha....ik zie het he-le-maal voor me!
Hallo lieve meiden, bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik moet nog bijlezen en kom graag meer vertellen, maar kom eventjes showen:

Kimbely Iris, geboren om 22:15 op 14/10, ze woog 3550 gram (ze hadden eert het verkeerde gweicht gegeven Pien, hardstikke bedankt voor het doorgeven hier vond het zo leuk om de reacties te lezen). Tot snel, volgende week heb ik ws meer een ritme/tijd. Maar ff in het kort, bevalling was best heftig maar alle cliches zijn gewoon waar, Gaat super met haar, bv ook, we zijn geweldig trots. Heel veel liefs aan jullie allemaal!
Zo, poep afgeleverd en dat blauwe jasje gekocht bij de prenatal.

Laal, luusbaby zit sinds 3 dagen ook volledig op 5 flessen per dag. De week daarvoor was het een beetje om en om, dan weer 5 dan weer 6 flessen. We waren het ritme aardig kwijt dus.

Nu komt ie om 02.00-07.00-11.30-15.30-20.00.

En Pien, ik zou ook voor zachte wattenvulling gaan. Ik heb ook die met korreltjes maar dat zakt gewoon weg. Dus dan moet je inderdaad nog zelf ondersteunen. Niet handig dus. Ik gebruik hem nu ook nooit meer. Als ik op zijn kamertje voed ('s nachts en 's ochtends) dan zit ik op een stoel met een kussen op de armleuning. En beneden in de woonkamer is de armleuning van de stoel precies hoog genoeg.
Wow, DD, een foto zelfs, dankjewel! SUPERgefeliciteerd met jullie meisje, wat een mooi kindje, helemaal niet verkreukeld. Lijkt net of ze al heel ingespannen naar haar eigen handje ligt te kijken, terwijl ze nog niet zoveel zien die eerste weken natuurlijk, maar ze ziet er vredig uit zo. Geniet ervan, ook felicitaties voor DD-man!
Ohh DD wat is ze mooi!! Supergefeliciteerd!! Wat een schatje! Ik ben benieuwd naar je hele bevallingsverhaal, maar dat komt wel. Nu eerst lekker al je aandacht aan je gezinnetje schenken! Wel superleuk dat je haar even komt showen!!
Thanks voor alle voedingskussen adviezen meiden.

Hihi die schoonzoon van me, met zijn poepbroek. Gelukkig is dat ook niet elke dag 3x Laal.

DD wat is ze een schatje. Wat een lief neusje en inderdaad dat staren naar dat handje. En die grote muts! En wat superlief dat je dat hier komt showen!! Heb je een r gemist in de eerste naam? Wil je haar naam in de tabel?
Ja, ik vroeg me ook al af of er niet nog een 'r' tussen moest... hihi.
Oooohhhh wauw DD wat een schoonheid! Ook al zo'n knappe meid...en hoe schattig dat dat mutsje te groot is Geniet maar lekker van haar en als je je beter voelt dan zien we graag je verhaal

Tjemig, ik ben gewoon een beetje nerveus voor dat feest, maar dan vooral om Laalbaby. Hij is in goede handen, dus daar maak ik me niet druk om, maar ik moet hem missen

Het is niet alleen zo dat er een baby geboren wordt, je wordt zelf ook helemaal anders (lees: nog meer emoties )...

Ga me snel optutten en aankleden, dan Laalbaby nog eten geven en wegbrengen en daarna feesten. Ben benieuwd!

Oh en Pien, gisterenavond is het helemaal goed gegaan hoor met opa Laalbaby lag heerlijk te ronken toen we terug kwamen.
Heel veel plezier Laal!!

Gaat vast heel goed hoor! Ik ga over twee weken samen met Luusman naar zijn personeelsfeest. Kijk daar nu al naar uit! Hihi!
Hehehehehe Laal. Ik heb zo gelachen om je sms. Vond je dat niet spannend dan? Ik zag het in ieder geval al helemaal voor me.

Enne feestze vanavond. Drink maar een glaasje van mij (of drink jij nou helemaal niet? kweet het even niet meer). Maar vooral have fun!!
Hee Luus, je gaat dus toch mee met Luusman? Leuk

Ik ben maar een uurtje weggeweest hoor Pien, even naar de AH en weer terug. Mijn vader vindt Laalbaby geweldig, zo lang hij maar niet hoeft te eten, een schone luier nodig heeft of onbedaarlijk huilt Geen van allen was van toepassing, dus ging het helemaal goed.

Weet je, ik vergeet altijd dat opa's en oma's zelf ook baby's hebben gehad, dus ze weten heus nog wel hoe en wat...maar stiekem was ik toch wel opgelucht dat het goed ging hihi...
Oh enne ik drink inderdaad niet...saaaaaai he? Ik ben geen fan van alcohol, al lust ik wel erg graag Ama*retto!
Laal dan hebben we eindelijk iets niet gemeen. Ik vind amar*tto namelijk heul vies!!
DD, wat een plaatje zeg, die kleine meid van jou, wauw!!

Dat hema outfitje is in trek he, heb hem al meerdere keren gezien (oa bij mard, en mezelf, en volgens mij ook bij mini? en laal had m pas iemand kado gedaan... ) En wat een supercute dekentje ook trouwens!

Tsja, bevallen is zeker weten superheftig, maar ook al geloof je dat nu nog niet.... je vergeet écht het grootste deel van de pijn!

Wat heerlijk ook dat de bv goed lijkt te gaan, goed voor je eigen herstel ook, en voor je zelfvertrouwen. Goed vaak aanleggen, dan zul je verbaasd zijn over je borstomvang dit weekend, die gaat flink toenemen zeg maar

Geniet lekker van jullie heerlijke moppie!!

ps Gek he, nu ben je opeens mama, en heb je een gezinnetje
DD wat een schattig mooi meisje. Wat ziet ze er al fris en fruitig uit, inderdaad geen kreukel te zien. En dat lieve mutsje! Wat zul je trots zijn!

Zo, daar ben ik weer. Het lijkt wel alsof ik hier uuuuuuure niet ben geweest, maar volgens mij valt het mee. In ieder geval ben ik nogal druk met het zoeken naar geschikte kleren voor vanavond (is tijgerprint ook jaren 80?), het faciliteren van schoonpa en lieffie met gebakken eitjes, bekertjes melk, koffie, taart (had ik nog over van gister ) und so weiter...

Maar... Laal heeft vanavond een feessie en dat is een heuglijke gebeurtenis, al snap ik heel goed dat het best spannend is om je kleintje achter te laten. Het helpt vast niet als ik zeg dat ik het eerste jaar vastgeplakt heb gezeten aan mini? Ik kon geen kant op, alsof ik letterlijk aan haar vast zat met wel 100 kettingen. Maar het is zo belangrijk om soms ook even lekker met je lief te zijn. Voor V. moet ik toch ook eens oppas inschakelen, maar zowel lief als ik denken dat we de enigen zijn die voor V. kunnen zorgen, dus we laten niemand toe. Best stom.

Luus, ook jij bijna een feessie met je lief. Kan daar ook wel erg naar verlangen hoor...

Klinkt romantisch trouwens poep in een potje Wanneer krijg je de uitslag? Mijn darmen zijn trouwens nog steeds van slag. Ik zal je de details sparen, maar ik zit een stuk vaker op de pot dan voorheen. En dan weer rustig een week niet trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven