Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en zal in het kort iets vertellen. Mijn vriend en ik zijn nu een jaar bezig om zwanger te worden. Helaas tot op heden nog niet gelukt. Gelukkig reageerde de huisarts erg snel, dit kwam oa door onze leeftijden (ik ben 37 en mijn vriend 42) . Wij zijn direct doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek. Daar kunnen wij op 13 augustus al terecht. Heeft iemand hier al ervaring mee? Er zullen wel ergens ervaringen gedeeld zijn maar ik heb nog geen tijd gehad om alles hier te lezen. 

Ik vind  erg spannend worden allemaal en ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

groetjes

Luus0503
Nog ff een egobericht, voel me ontzettend chaggie!! Maar dan ook echt heel erg. Baal d'r toch meer van dan ik dacht.:@;(:@
Ha meiden,

@Maria en Luus, welkom hier!! Praat hier lekker alles van je af, maak van je hart geen moordkuil hier..is zo fijn om met mensen te praten die precies weten hoe je je voelt! En hopelijk hoeven jullie hier niet al te lang mee te schrijven..

@Krissie, Els en Doggie, alle drie balen zeg van jullie ongesteldheid! En tuurlijk is dat klote, Doggie huil maar lekker even uit*;

Hier alles wel goed, ga zo lekker m'n bedje in en even lekker tv kijken. Ben moe! Van alle spanningen nog van vorige week. Heb even tijd voor mezelf nodig.

Ik wil het liefst dat alles nu in een stroomversnelling gaat, dat ze heel snel de oorzaak vinden van ons probleem en er heel snel wat aan gaan doen;)

Rustig aan allemaal en tot later, xx
Hé meiden, dank voor het warme welkom! Vergeef me als ik mischien rare dingen zeg of vraag, heb niet alle berichten gelezen. Zal eerst eens iets over mijn/onze situatie vertellen.

Sinds juni 2006 zijn we dus al bezig voor een tweede kindje. Twee weken geleden ben ik voor het eerst naar de gynaecoloog geweest. Onze huisarts vond het eigenlijk nog niet zo nodig, op mijn leeftijd schijnt het heel normaal te zijn dat het "gewoon" 1,5 jaar duurt :o. Maar ik wil, juist vanwege mijn leeftijd, toch wat meer actie ondernemen. Bovendien denk ik niet zo in "gemiddeldes". Van onze zoon was ik meteen de eerste ronde zwanger (en toen was ik toch ook al 33!) en twee vriendinnen van me waren op hun 37e binnen een paar maanden zwanger, dat is nou ook niet bepaald volgens de statistieken. Ik ben al een half jaar aan het temperaturen, deze curves zien er normaal uit hoewel ik wel vind dat mijn temperatuurstijging vrij laat in de cyclus komt. Vóórdat ik ging temperaturen heb ik 2 maanden ovulatietesten gebruikt (meerdere merken) en helaas nog nooit een positieve test kunnen bespeuren :(. Heb een onregelmatige cyclus tussen de 25 en 34 dagen (laatste ronde was een uitschieter: 38 dagen!) en daardoor wordt "gericht sexen" ook erg lastig. Bij de gynaecoloog heb ik een inwendige echo gehad (waarop geen afwijkingen) en is er bloed afgenomen voor m'n hormoonspiegel. Manlief moet volgende week een potje inleveren en eind augustus mogen we terugkomen. Op zich zit er dus wel schot in de zaak, maar eind augustus is nog zo ver weg....

Lees dat Krissie, Els en Doggie onlangs weer ongesteld zijn geworden :@! Jeetje wat balen, weet zo goed hoe dat voelt. Doggie begrijp wat je bedoelt met "ben een soort van leeg". Dat heb ik de laatste maanden ook steeds meer als ik ongesteld ben geworden. Alsof het heel vanzelfsprekend is en er ook eigenlijk niets anders mogelijk is. Soms denk ik wel eens:"goh, het is net alsof ik aan de pil ben, túúrlijk word ik iedere maand gewoon weer ongesteld grrrr..."

Kaetje dus binnenkort voor het eerst naar de gynaecoloog? Best spannend toch? Mij viel het reuzemee, het was een aardige al wat oudere man en hij zei gelukkig niet dat we "gewoon maar geduld" moesten hebben hahaha!

Ik kan me heel goed voorstellen, wat je in je openingsbericht schrijft, dat je het idee had om mensen om je heen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap en dat het verrassingsgevoel er zo langzamerhand wel af is . Balen hoor!

Misswilliams dus jij hebt ook je eerste stappen in de medische molen gezet. Wat gek zeg dat je man "superzaad" heeft en dat vervolgens de SLT negatief is. Wat moet je dáár nou weer mee? Maar ik las dat Krissie schreef dat het regelmatig voorkomt. Wanneer heb je nu weer een afspraak in het ziekenhuis?

Luus dus jullie kunnen op 13 augustus al terecht op de fertiliteitspoli? Hoop dat je al getemperatuurd hebt, anders krijg je eerst huiswerk mee ;)! De gynaecoloog zal waarschijnlijk bloed- en spermaonderzoek en een inwendige echo doen. Ik kreeg ook folders mee over een HSG onderzoek en een kijkoperatie.

Krissie lees dat jouw man al twee kinderen heeft. En dát met slecht zaad:?! Nou misschien blijkt mijn man ook wel ineens slecht zaad te hebben en is onze zoon een gelukstreffer geweest. Raar allemaal zeg. Dus in september naar de IVF-kliniek? Vertrouwen blijven houden hoor!

Sweety, hebben jullie inmiddels al de IUI-behandeling gehad? Ik zie in de tabel dat jullie sinds oktober 2006 bezig zijn, hoe lang "lopen" jullie dan al bij de gynaecoloog? Ik had de vrees dat je wel een jaar op IUI moet wachten, maar dat is dus niet zo? Dat geeft een mens weer hoop :D!

Wat betreft die RVS-adviseur, hebben jullie dat kunnen oplossen? Hadden jullie overigens niets op papier staan over zijn toezeggingen en de deadline? Want als dat zo is, dan kan je volgens mij naar de NVA stappen en heb je misschien wél een poot om op te staan.

Draaimolen in augustus gaan jullie starten met IUI? Lees dat je al aardig bedreven bent in het injecteren van jezelf! Wanneer gaat het precies gebeuren?

Purper!!! hopelijk hebben jullie een hele fijne vakantie en komen jullie uitgerust weer terug!!!

Nou meiden, duik zo m'n bed in. Tot later!
Maria70: Ik zal even je vraagjes beantwoorden maar ben even niet zo actief hier (sorry) door de omstandigheden.

Om je vraag te beantwoorden: ja we zijn nu bezig met de eerste iui zonder hormonen. Gisteren bij de EHBO de Pregnylprik gehad en vandaag niets en morgen de inseminatie. (na zaadlevering en goedkeuring uiteraard maar zal wel ok zijn)

Ik wil je niet teleurstellen maar voordat je aan iui kan beginnen ben je meestal maanden verder, maar in mijn geval gaat het snel omdat ik in een zwart verleden al eens de mmm doorlopen ben (andere partner) en er nooit wat gevonden is. Dus ik sla wat stappen over zeg maar. Daarbij komt dat ik nu in het noorden woon en er hier weinig wachtlijsten zijn. In de Randstad is dat helaas vaak anders.

Wat de RVS betreft zijn we beland in een zooitje. We proberen er nu eerst met anderen uit te komen en als dat lukt krijgt meneer RVS zoiezo een kort geding en als dat niet lukt een fikse rechtzaak!

Dank jewel voor je interesse meis en ik wens jou alle geluk met zwanger worden.

Ik kom zo snel mogelijk weer lezen zodat ik weer normaal kan reageren op iedereen want iedereen hier heeft zorgen over het zwangeren en ik wil graag bijblijven enzo.

Dus alle meissies...vergeef me even dat ik verzuim maar kom snel terug.

Zoiezo hou ik jullie op de hoogte hoor en hoop jullie mij ook...*;
Miss Williams: Herkenbaar hoor. hier ook goed zaad en geweldig slijm bij mij maar slt 2 keer negatief...........:?

Vandaar ook de iui dan slaan de miljoenen renners die route gewoon over hahahaaaa ;) *;
NaamLeeftijdBezig sindsMeidscheMalleMolenstappen BijzonderhedenMisswilliams29    feb.2006MK juni 2006

Vorige week 1ste keer gyn. Inwendige echo was goed. Manlief vandaag zaad ingeleverd. Ik deze maand meerdere echo's om cyclus te bekijken.-Krissie 31nov '05Goede eisprong, geen enge ziektes en lief slijm, maar SLT negatief, sperma matig tot slecht. 24 sept. intake IVF kliniekLief heeft al 2 kidsKaetje 28maart

'06zaad van vriend volgens HA in orde. op maandag 20 aug eerste bezoek aan gyn.wonen deze week precies twee jaar samen Purper27        Juli '06Nog geen stappen ondernomen2 kattenDraaimolen 29sept. ´05Alle onderzoeken afgerond; enige probleem is agressief slijm. Starten met 1e  IUI in augustus.Els7631 (bijna)sept. '06nog niet in MMM-Doggie75 31- juni 2006-deze week ha bezoek.

-Mk gehad in jan 07, hartje gestopt bij bijna 10 wkn.-Sweety3233oktober

2006- al eerder met andere partner geprobeerd ooit en ook niet zwanger geworden.

- zaad huidige partner goed,slijm goed. slt negatief

Nu wachten op iui-Luus0503-   --Maria 70    ----

ff het schema omhoog! Wil iedereen het ff updaten?
Maria en Luus, welkom hier!

Luus: ervaring met de kliniek heb ik zelf nog niet, maar heb wel veel gehoord van (forum) vrienden en vriendinnen, dus misschien kan ik je helpen.

Maria: tja, de kids zijn al 10 en 9, maar waren wel in 1 en 3 rondes raak, dus het is een vreemd verhaal dat het zaad nu zo slecht is, maar ik heb het meer gehoord. Vraag me wel af hoe het komt en wat die oorzaak dan met de rest van zijn gezondheid gedaan heeft, maar het schijnt vrij normaal te zijn en er wordt verder ook niet naar gezocht...

Ongi is weer weg bijna, maar nu heb ik een griepje...ach, je moet wat hebben dat je plaagt, ik kan nu iig zo lekker in een eucalyptus bad gaan zitten (en ben gelukkig niet zo heel beroerd, dus heb ook ff tijd voor mezelf)
@Doggie - ik snap je helemaal! En die reactie van je vriend, zou mijn man kunnen zijn! Natuurlijk gun je iedereen het  om meteen zwanger te zijn, maar het gevoel 'en wij dan???' blijft! *; Zet'm op!

@Luus - welkom hier! Wat fijn dat jullie al zo snel terecht konden.

Mijn man lijkt al helemaal niet meer op te kijken als ik ongesteld word. Het is alsof hij er al vanuit is gegaan dat we niet spontaan gaan zwanger worden. [dit onderwerp ga ik maar eens aansnijden...] Volgens mij is hij heel rustig bij het idee dat we in sept. naar de ha/gyn gaan, maar ik ga er steeds meer tegenop zien. :( 

Een vriendin van mij (die al eens door de MMM is gegaan) zegt ook steeds: "Ga nou maar snel, want het duurt nog héél lang voordat ze iets kunnen doen." Dat helpt niet echt.

@Sweetie - geeft niet, alle bijdragen zijn welkom! Succes met alles.

@ Krissie - Lekker gebadderd? Beterschap. (Deze "zomer" helpt ook niet echt mee)
Dag meiden,

dank jullie wel voor het vriendelijke onthaal. Krissie, voor je mooie overzichtje de volgende gegevens: ik ben 37 en wij zijn bezig sinds september 2006. Of kan ik de gegevens zelf invullen?

Ik hoop van het weekend wat meer tijd te hebben om me wat meer in te lezen in alle verhalen. en dan as woensdag afwachten want dan zit ik weer op de 28 dagen, of te wel komt de onnie of  niet. Het is iedere keer een teleurstelling idd.

Wij weten sinds vorige week wel dat het zaad van mijn vriend oke is,. Iets aan de weinige kant maar in elk geval goed levendig,

Maria, ik heb nog niet getemperatuurd dus dat zal inderdaad  huiswerk worden. Wel vele maanden met de ovulatietest aan de slag geweest maar goed dat heeft dus niet geholpen.

Ik ga weer even aan het werk :) en spreek jullie snel

groetjes
Luus, als je een aantal maanden positieve testen hebt gehad, dan is dat waarschijnlijk ook afdoende hoor! En je kunt de tabel idd zelf invullen door het bericht met de tabel te citeren (op dat wolkje rechtsboven klikken) en dan de vakjes in te vullen. Succes
quote:NaamLeeftijdBezig sindsMeidscheMalleMolenstappen BijzonderhedenMisswilliams29    feb.2006MK juni 2006

Vorige week 1ste keer gyn. Inwendige echo was goed. Manlief vandaag zaad ingeleverd. Ik deze maand meerdere echo's om cyclus te bekijken.-Krissie 31nov '05Goede eisprong, geen enge ziektes en lief slijm, maar SLT negatief, sperma matig tot slecht. 24 sept. intake IVF kliniekLief heeft al 2 kidsKaetje 28maart

'06zaad van vriend volgens HA in orde. op maandag 20 aug eerste bezoek aan gyn.wonen deze week precies twee jaar samen Purper27        Juli '06Nog geen stappen ondernomen2 kattenDraaimolen 29sept. ´05Alle onderzoeken afgerond; enige probleem is agressief slijm. Starten met 1e  IUI in augustus.Els7631 (bijna)sept. '06nog niet in MMM-Doggie75 31- juni 2006-deze week ha bezoek.

2006- al eerder met andere partner geprobeerd ooit en ook niet zwanger geworden.

Nu wachten op iui-Luus050337  september 2006volgens ha zaad vriend oke

13 aug 1e bezoek fert. kliniek    kat en hondMaria 70    ----

quote:

quote: krissie16 reageerde

NaamLeeftijdBezig sindsMeidscheMalleMolenstappen BijzonderhedenMisswilliams29    feb.2006MK juni 2006

Nu wachten op iui-Luus050337  september 2006volgens ha zaad vriend oke

13 aug 1e bezoek fert. kliniek    kat en hondMaria 70    37juni 20061e keer bij gyn geweest; echo was goed, eind aug. terug voor uitslag bloed en spermaonderzoekzoon 3 jaar

Sweety morgen de eerste iui! Het zou toch geweldig zijn als het meteen de eerste poging raak was! We duimen voor je! Nu begrijp ik waarom jullie al "zo snel" voor IUI terecht kunnen. Nee hoor ik ben niet teleurgesteld, ik had nl al gehoord dat er lange wachttijden voor zijn en wij wonen inderdaad in de randstad. Eerlijk gezegd denk ik nog helemaal niet aan IUI, laat staan IVF, en "hoop" ik stiekem dat ze "iets kleins" vinden zoals een verstopte eileider of een iets verstoorde hormoonspiegel, wat simpel te verhelpen is (en dat ik vervolgens heeeel snel zwanger ben "en ze leefden nog lang en gelukkig!":$). Maar dat hoopt denk ik iedereen in eerste instantie, en ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken... 

Heel veel succes met dat RVS loeder en tot over een poosje!

Krissie: je schrijft "Vraag me wel af hoe het komt en wat die oorzaak dan met de rest van zijn gezondheid gedaan heeft, maar het schijnt vrij normaal te zijn en er wordt verder ook niet naar gezocht". Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wát er de oorzaak van is. Je hoort immers vaak dat bij mannen de kwaliteit pas op zeer hoge leeftijd achteruit gaan en zó oud zal hij nog niet zijn neem ik aan? Of draagt hij superstrakke broeken? Of werkt hij veel met z'n laptop op schoot? (om maar even alle cliché's uit de kast te rukken ;)) Mijn man rookt wel, hij heeft onlangs nog een poging gedaan om te stoppen en wil binnenkort weer een poging doen. Onze huisarts zei dat recent weer duidelijk is aangetoond dat roken bij mannen de kwaliteit écht aantast. Maar ja...4 jaar geleden rookte hij nog veel meer dan nu....

Luus goed te horen dat het zaad van je vriend in ieder geval oké is! Dus bij jou werkten de ovulatietesten wél goed? Ik werd er toen echt een beetje moedeloos van maar volgens m'n huisarts komt het wel vaker voor en hij adviseerde dan ook om er mee te stoppen en te gaan temperaturen, omdat dat volgens hem het enige écht betrouwbare is. Ach ja...in ieder geval is het wél veel goedkoper ;)!

Tot later!!!!!!!
@Maria: tja, mijn vriend rookte en leefde hetzelfde destijds toen hij de meiden maakte als nu. Zijn broer leeft ook zo en heeft 2 keer door de pil heengeschoten bij zijn vrouw. Het was voor mij dan ook echt een (weliswaar nare) verrassing dat de oorzaak bij hem ligt, ging er helemaal vanuit dat er bij mij iets niet goed ging of dat we niet matchten (qua voortplanting dan, verder zit het wel goed). Vreemd....
Sweety, succes vandaag!!!!
Krissie: Dank je wel meid! *;

Nou vanmorgen even voor 8.00 uur een pornootje opgezet want tjeetje als je net je ogen open hebt een potje vullen??:$

Maar mijn vent zit er niet mee blijkbaar want het was zo gepiept;)

Het zaad was prima en mijn slijm wederom geweldig mooi :? 

Nou vandaag zijn er miljoenen voorbij het baarmoederhalsslijm geholpen dus afwachten maar........ terug kunnen ze in ieder geval niet dus nu is het kiezen voor ze....zwemmen tot je er bent of bezwijken....:P

Pfft blijft raar hoor die slt........deze gyn had ook werkelijk geen idee waarom er zelfs niet een dooie gevonden is terwijl het zaad zo ok is......maar afijn.....die hindernis is overbrugt.

Hoe is het met jullie???

Ben er even uitgeweest dor alle shit maar wil wel heel graag blijven schrijven.

Peggysue vandaag de kijkoperatie?? Hope is het meis? xxxxxxxxxxxx

Gogogo meiden we kunnen het allemaal!! *;

@ Sweetie - ik duim voor je meid!

Klinkt goed Sweety! Actie (ik wil ook!!). ik ga heel hard voor jullie duimen!

Ja, gek hè, die mannen spuiten met alle gemak een potje vol (dat wil ik ook kunnen!! In mijn eentje red ik het maar net voor ik weer batterijen moet vervangen en mijn lief heeft goddank op dit gebied een goede conditie :$)
Hoi hoi,

Sweety, wat spannend zeg! Wauw, zou toch echt fantastisch zijn als je nu heel snel zwanger bent! Ik ga zeker meeduimen..

Krissie, hoe is het met jou, je ongesteldheid weer overleefd? En Els en Purper natuurlijk ook, op de naar de volgende ronde dan maar!

Hier alles goed maar druk(!!!). Op mijn werk is het zo druk en dat blijft nog wel een tijdje zo. Zou graag wat meer vertellen over het hoe en wat maar dan verklap ik misschien bij welk bedrijf ik werk, hihi...

Ik wacht op de brief van de fertiliteitsafdeling, maandag zijn ze weer open, en dan weer een cyclus meekijken.

Wil zo graag weten of er bij mij iets niet goed is.

Ga zo lekker Frost kijken met lief op de bank en de poezen en een doosje chocola.. Tot later!

Sweety, wat spannend!! Ik hoop dat de zaadjes en het eitje goed hun werk doen!!!!

Maria, bij mij werkte ovu testen ook prima, maar dat is gewoon niet bij iedereen zo. Geen zorg, gewoon temperaturen.

Ik kan doordat ik onregelmatig werk nooit temperaturen op dezelfde tijd, vandaar dat ik ovutesten gebruik. Hoop wel dat de gyn dat snapt en niet alsnog gaat zeuren om templijsten. Die moet je elke dag op precies hetzelfde tijdstip doen en dat gaat echt niet in mijn werk. Hahaha, zie me al liggen op mijn werk, hahaha....

Maar ik heb een hele goede cyclus, heel regelmatig. Tussen de 26 en 28 dagen. Dus daar ligt het probleem niet, waar dan wel he???

Hoi allemaal,

bij mij werkten de ovutesten inderdaad. op de 11e dag begon het streepje iets zichtbaar te worden en dan op dag 13 meestal echte strepen. En daarbij is mijn cyclus ook erg regelmatig (tussen de 26 en 28 dagen) Ik hoop dus ook dat temperaturen niet nodig is maar goed ik werk wel regelmatig dus als het nodig is dan doe ik het natuurlijk.

as woensdag zit ik weer op 28 dagen dus dat wordt weer aftellen. Merk alleen deze week wel dat ik iets meer last heb van witte vloed dan dat ik normaal heb. Hmmmm vreemd. Zet me gelijk aan het denken en ook iets van stiekeme hoop.

Wat ik wel moeilijk vind is dat je vershillende tips krijgt van vrienden. De ene zegt elke dag rond de ovulatie moet je vrijen en de andere zegt om de dag omdat het zaad anders van mindere kwaliteit is. pffffff

Ik ga weer even aan het werk. maar probeer zo nu en dan ff weer wat te lezen

groetjes
Luus ik wil je geen valse hoop geven hoor maar wat jij beschrijft, dat het je opvalt dat je écht meer witte vloed hebt dan anders, dat zóu een teken kunnen zijn! Het was in ieder geval bij mijn zwangerschap (bijna 4 jaar geleden) één van de eerste tekenen! Dat viel me toen echt op. En achteraf had ik ook zere borsten (aan de zijkanten en alleen bij aanraken) maar dat weet ik op dat moment aan een nieuwe pushup-bh hahaha! Ik duim voor je!

Doggie dat temperaturen is inderdaad best een gedoe. Hoewel het nu al een ingebakken gewoonte is, iedere ochtend voor het opstaan eerst temperaturen! Ik doe het overigens ook niet altijd op exact hetzelfde tijdstip. In het weekend zet ik de wekker écht niet op 7.00 uur en ik zie dan ook meteen dat het later is want dan is m'n temperatuur toch een paar tienden hoger. En meestal als ik de avond ervoor een paar glazen alcohol heb gedronken, dan temp ik ook niet, want dan klopt er ook niets meer van. Je ziet het ook meteen als je verkouden bent, dan is het ook hoger. Wel heerlijk hoor dat bij jou de ovutesten goed werken, dat lijkt me zó gemakkelijk! Met temperaturen weet je pas achteráf dat je je ei gehad hebt. Maar eigenwijs als ik ben, heb ik deze maand toch weer eens ovutesten gekocht :$. Ergens op een forum las ik het advies om 2x op een dag te testen omdat bij sommige vrouwen de LH-piek heel kort is en die zou je kunnen missen als je maar 1x per dag test. Ik doe nu 's morgens de Clearblue (die kan met ochtendurine) en aan het eind van de middag een strip van Mattcare (veel goedkoper). Zit nu op dag 16 en nog geen positieve test, maar meestal is mijn tempstijging op z'n vroegst pas op dag 21 (en ik heb de indruk dat er toch wel meerdere dagen zitten bij mij tussen m'n ei en de tempstijging). Als ik dan deze ronde wéér geen positieve test heb (en ik heb wél een tempstijging) dan heb ik écht 100% bewijs dat die dingen bij mij niet werken (of dat mijn LH te laag is?? en dat kan ik dan weer met de gynaecoloog bespreken).

Sweety en nu afwachten tot je NOD. Spannend hoor! Jullie weten in ieder geval dat het tijdstip en alle omstandigheden nu precies goed waren! Hoe lang is je cyclus meestal?

Krissie onvoorstelbaar toch al die verhalen van die mensen die maar door de pil heen schieten. Ik heb soms wel de indruk dat ze de pil misschien niet zo stipt gebruikten want als je de pil iedere dag op het zelfde tijdstip inneemt en niet overgeeft of diarree hebt of antibiotica gebruikt, dan is hij écht bijna 100% betrouwbaar. Maar goed, uitzonderingen heb je altijd.

Tot later!
Goedemorgen dames!

Ik verwachte al terug te komen op een nieuw gepimpt forum maar het is dus uitgesteld.... Wel jammer, ik was wel nieuwsgierig.

We zijn hier eerder terug gekomen van vakantie. We zijn een week weg geweest en in die week hebben we drie keer mensen getroffen waar we mee konden communiceren. Op de heenweg een rus toen we even pauzeerden. In een dorpje een nederlands gezinnetje met commentaar op de fooi die ik gaf aan de serveester en op de camping twee nederlandse meisjes bij de afwas. Verder zijn we niemand tegen gekomen die een andere taal sprak dan Frans. En ons Frans is niet echt heel goed dus we konden echt geen woord wisselen met helemaal niemand! We hadden natuurlijk verder kunnen gaan naar een andere camping maar we hadden gewoon geen zin om de auto nog een keer helemaal uit en in te pakken. Naar huis dus maar en we zijn dolgelukkig! We hebben mooie dingen gezien in Bretagne en leuke dagen gehad maar we wilden gewoon alleen nog maar naar huis :P. Voelt wel stom hoor! Maar we zijn echt blij dat we weg zijn gegaan.

Hier wel wat dingen gebeurt.... ga even zo uit mn hoofd reageren op iedereen.... als ik mensen vergeet, sorry!!

MissW, wat een gedoe he, eerst onderzoeken bij de gyn en dan daarna weer bij de fertilieteitsarts. Ik hoop echt dat de sl test niks zegt en dat je net als MH zwanger wordt voordat je aan allerlei behandelingen gaat beginnen.

Krissie, goed dat jullie het besluit genomen hebben om er nu het beste van te maken met de meiden. En ze zullen wel meer begrip hebben voor jullie nu ze een klein beetje weten wat er aan de hand is. Nu is het ook niet meer zo geheimzinnig. En dat voelen kinderen inderdaad aan, als er iets is.

Doggie, jammer dat je ongi al weer gekomen is....

Nieuwe dames, welkom hier hoor! Niet het leukste topic om je bij aan te sluiten maar het is niet anders.

Hier weinig nieuws behalve dat we op de camping een mooi afgelegen plekje hadden dus er is genoeg gevreeen rond de eisprong. Nu het resultaat nog even afwachten....
Hey Kaetje,

Welkom terug/ thuis! Heerlijk kan dat zijn hè, gewoon weer lekker thuis. Wel fijn dat jullie een leuke week hebben gehad. Hoe lang ben je nu nog thuis voor je weer moet werken?

En hoe gaat het verder, een beetje tot rust gekomen en niet alleen aan babies gedacht maar gewoon lekker genoten samen met lief? Ik hoop het!

Weet iemand van jullie dit: als de slt nu vaker negatief is, betekent dit dan dat je dus samen geen kindjes kunt maken? Is er dan verder ook niets mogelijk? Het houdt me toch onbewust bezig, die negatieve test. Hmm, superzaad en dan geen beweging:?

Liggen jullie allemaal in de zon of hard aan het werk? Ik het eerste;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven