man heeft gevoelens voor andere vrouw

15-10-2009 18:06 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie doen als je man/vriend vertelde dat ie gevoelens heeft voor een andere vrouw.Hij zegt dat ie niet verliefd ismaar dat er wel gevoel is en dat ie bevriend met haar wil blijven,

Mijn man heeft gevoelens voor zn vrouwelijke collega ze hebben dit ook met elkaar besproken en het was ook wederzijds.Maar omdat hij getrouwd is doen ze er niks me maar als ze vrijgezel waren geweest hadden ze het een kans gegeven.Mijn man zeg dat ie niet verliefd is maar wel meer dan collega gevoelens heeft en vrienden met er wil zijn.

Ik daarin tegen weet even zelf niet hoe ik hier mee om moet gaan moet ik die vriendschap niet goedkeuren of drijf ik ze dan juist in elkaars armen.Me man en ik praten er heel open over met elkaar maar hij kan het rot gevoel bij mij niet wegnemen en ik probeer het te begrijpen en ik gun hem heus wel vrienden maar waarom doet dit zo enorm pijn.
Voor mij is dit deels heel herkenbaar. Ik had 2 jaar geleden het vermoeden dat mijn man gevoelens had voor een andere vrouw. Na veel gedoe gaf hij toe dat dat inderdaad het geval was en de verleiding erg groot was om op haar avances in te gaan. Ik zal je een verhaal van 2 jaar ellende besparen, maar in het kort komt het er op neer dat hij haar steeds weer toelaat en weer afstoot. Om de paar maanden was die andere vrouw weer in ons leven. En mijn man verschuilt zich er steeds achter dat het een zakelijke beslissing is (hij is eigen baas). En ik....werd keer op keer gekwetst, maar gaf hem keer op keer het voordeel van de twijfel. Kort gezegd, zijn het 2 jaren vol leugens en bedrog geworden en heb ik nu de scheiding aangevraagd.

Als wij geen kinderen hadden gehad, had ik al veel eerder de knuppel in het hoenderhok gegooid, maar ja......

Ik kan je geen raad geven. Ik krijg een slecht gevoel van je bericht en zou het voor geen 5 cent vertrouwen. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.
quote:dark schreef op 16 oktober 2009 @ 20:03:

[...]

Belangrijker dan je huwelijk?

*Dit antwoord staat even los van bovenstaande situatie

ligt eraan, als je een aanstelleirige vrouw hebt wel ja, of een die overal iets achter zoekt.

Ik vindt mensen die hun beste vriend / vriendin laten vallen vanwege hun partner ook altijd triest.

Als getrouwde partij heb je wat mij betreft niet per definitie altijd voorrang.

Als ik in principe gewoon gleijk heb en iemand die wil mij wat verbieden omdat dat niet lekker zit, dan heeft diegene pech.

Ik wil niet dat je naar d euni gaat dit jaar want ik voel dat er iets misgaat. Kijk daar hoef je bij niet mee aan te komen, ik ga mijn opleiding niet op de toch zetten omdat jij je dingne in je hoofd haalt.

En dat is dat een opleiding niet ens een goed (vriend/in)
Warsocket,

Wat dat betreft ben ik het met je eens.

Ik zou mezelf ook geen dingen gaan ontnemen omdat mijn partner er geen goed gevoel bij heeft, terwijl ik weet dat er niets aan de hand is.

En ik zou ook geen vrienden laten vallen, omdat mijn partner ze niet bevalt....dat is dan jammer voor hem.

Je hoeft het niet altijd eens te zijn met je partner.

Je hebt tenslotte ook nog een eigen leven, ook als je getrouwd bent.

Maar in het geval van TO ligt het anders...

Dat is een hele andere situatie....toch?
Warsocket, volgens mij is in deze situatie niet echt sprake van gewoon een vriendschap, en om in deze situatie te spreken over beste vriend/vriendin vind ik een beetje ver gaan. Vrienden zijn belangrijk en moet je ook niet laten vallen zodra een partner in beeld is maar partner van TO heeft zo te horen geen oog voor de gevoelens van zijn vrouw, wil koste wat kost verder gaan met het contact, we hebben het hier over een vrouwelijke collega en een " beginnende" vriendschap, als je het zo uberhaupt kan benoemen, nogmaals in mijn ogen geen sprake van een diepgaande vriendschap maar meer een contact wat gebaseerd op m.n. fysieke aantrekkingskracht onder het mom van vrienden zijn.
quote:dark schreef op 16 oktober 2009 @ 21:05:

Warsocket,

Wat dat betreft ben ik het met je eens.

Ik zou mezelf ook geen dingen gaan ontnemen omdat mijn partner er geen goed gevoel bij heeft, terwijl ik weet dat er niets aan de hand is.

En ik zou ook geen vrienden laten vallen, omdat mijn partner ze niet bevalt....dat is dan jammer voor hem.

Je hoeft het niet altijd eens te zijn met je partner.

Je hebt tenslotte ook nog een eigen leven, ook als je getrouwd bent.

Maar in het geval van TO ligt het anders...

Dat is een hele andere situatie....toch?

in de eerste instantie niet, maarja als hij zo lomp doet als zei iets uitlegt dan zou ik inderdaad ook wat vragen gaan stellen. Dus in dit specifieke geval vind tik het verdacht.

Maa rin het algemeen vindt ik verliefdheid gene rede om met een vreindschap te stoppen
Dat is precies wat ik bedoel cappie!
Wat dat betreft ben ik het niet met je eens, warsocket

Als ik verliefd zou zijn op één van mijn vrienden, en het is ook nog wederzijds, dan zou ik afstand nemen van die vriend.

Als ik tenminste bij mijn eigen partner wil blijven....natuurlijk.

Zoniet dan zou ik een keuze moeten maken, en niet mijn partner gaan bedonderen.
mamaS wat ga je nu doen???????
quote:dark schreef op 16 oktober 2009 @ 21:56:

Wat dat betreft ben ik het niet met je eens, warsocket

Als ik verliefd zou zijn op één van mijn vrienden, en het is ook nog wederzijds, dan zou ik afstand nemen van die vriend.

Als ik tenminste bij mijn eigen partner wil blijven....natuurlijk.

Zoniet dan zou ik een keuze moeten maken, en niet mijn partner gaan bedonderen.Ik zou die vreind gewoond udielijk maken dat dat wat iiri gevolens zijn maar dat we gewoon vrienden blijven en niks gaan doen. Verliefdheid waait wel over en zonder om daar ene vreindschap voor op te geven
Warsocket, zo kun jij er persoonlijk tegenover staan, maar als je een relatie hebt en er komen gevoelens voor een ander, dan hoor je je partner als prioriteit te stellen. Niet diegene waar je de gevoelens voor hebt, en ook niet jezelf (in dit geval).

Of je moet je relatie naar de klote willen helpen.

Die gevoelens ontstaan omdat er iets mist, omdat er iets verbeterd moet worden in de relatie (dat kan zoiets simpels als de spanning zijn). Als je je relatie dus belangrijk genoeg vindt, dan werk je daaraan, ipv dat je het kapot gaat maken.

Zelf zou ik net als cappi zo tegenover een situatie als deze staan. Wanneer mijn partner gevoelens krijgt voor een ander (over heel veel jaren, want gebeurt dat heel snel dan is het meteen klaar), dan verwacht ik dat hij zijn energie in ons gaat steken en ons op de eerste plaats zet. Doet hij dat niet, dan is het voor mij einde verhaal. Ik ga niet als partner zijnde op een wachtbankje zitten. Dat gaat heel erg ver namelijk.
Heel belangrijk punt Madhe, wat jij aanstipt.

Hoe lang ga je op de 'reservebank' zitten. Áls je dat al doet.

Je relatie een kans geven, natuurlijk, maar het houdt wel ergens op.

En het ligt ook aan de instelling van de verliefde partner. Doet hij/zij ook nog zijn/haar stinkende best om er samen uit te komen?

Ben benieuwd hoe het Mama vandaag vergaat.....
quote:Madhe schreef op 17 oktober 2009 @ 00:12:

Warsocket, zo kun jij er persoonlijk tegenover staan, maar als je een relatie hebt en er komen gevoelens voor een ander, dan hoor je je partner als prioriteit te stellen. Niet diegene waar je de gevoelens voor hebt, en ook niet jezelf (in dit geval).

Of je moet je relatie naar de klote willen helpen.

Die gevoelens ontstaan omdat er iets mist, omdat er iets verbeterd moet worden in de relatie (dat kan zoiets simpels als de spanning zijn). Als je je relatie dus belangrijk genoeg vindt, dan werk je daaraan, ipv dat je het kapot gaat maken.

Zelf zou ik net als cappi zo tegenover een situatie als deze staan. Wanneer mijn partner gevoelens krijgt voor een ander (over heel veel jaren, want gebeurt dat heel snel dan is het meteen klaar), dan verwacht ik dat hij zijn energie in ons gaat steken en ons op de eerste plaats zet. Doet hij dat niet, dan is het voor mij einde verhaal. Ik ga niet als partner zijnde op een wachtbankje zitten. Dat gaat heel erg ver namelijk.

Je partner is ook prioriteit, maar dat wil niet zeggen dat dat ik zomaar mensen moet gaan laten vallen omdat ik me ff raar voel.

verliefdheid gaat toch wel over, en het is als gevoel ook overrated.

Ja je vindt die ene wel fantastich en je bent half high maar dat is niks dat je niet de baas kunt door ff je hoofd te gebruiken. Athans bij mij.

[

Miss hebben andere mensen er meer moeite mee.
In het geval van Mama S is zij als partner géén prioriteit, Warsocket. Dan kun jij wel op je stokpaardje blijven zitten, maar deze situatie is een heel andere dan de vriendschappen waar jij het over hebt. Echte vrienden weten wanneer het nodig is dat ze een stapje terug doen. Verliefde mensen denken alleen maar aan zichzelf. Zoals de man van TO nu lijkt te doen.

Het gaat dus niet om 'je ff raar voelen', niet om een verkering van een paar maanden met een claimerig vriendinnetje of om studeren aan de uni, maar om een huwelijk waar ook een kind bij betrokken is, als ik het goed las. En de man van TO zou in mijn optiek volwassen genoeg moeten zijn om te weten waar zijn proriteiten horen te liggen en niet de schuld voor 'zich ff raar voelen' afschuiven op zijn verontruste vrouw.
quote:Kloddertje schreef op 17 oktober 2009 @ 14:01:

In het geval van Mama S is zij als partner géén prioriteit, Warsocket. Dan kun jij wel op je stokpaardje blijven zitten, maar deze situatie is een heel andere dan de vriendschappen waar jij het over hebt. Echte vrienden weten wanneer het nodig is dat ze een stapje terug doen. Verliefde mensen denken alleen maar aan zichzelf. Zoals de man van TO nu lijkt te doen.

Het gaat dus niet om 'je ff raar voelen', niet om een verkering van een paar maanden met een claimerig vriendinnetje of om studeren aan de uni, maar om een huwelijk waar ook een kind bij betrokken is, als ik het goed las. En de man van TO zou in mijn optiek volwassen genoeg moeten zijn om te weten waar zijn proriteiten horen te liggen en niet de schuld voor 'zich ff raar voelen' afschuiven op zijn verontruste vrouw.

Mijn voorbeelden gingen ook over ene generieke situatie zoals een paar post geleden te lezen stond (en daar werd verder over gediscussierd)

En dat manlief in deze specifieke situatie ook niet goed bezig is heb ik ik die post ook laten weten.
Als mijn partner zich bij een bepaalde vriend zich niet prettig voelt, dan is het voor die vriend jammer dan, mijn partner gaat voor, maar gaat het om meerdere vrienden tegelijk zodat ik geen enkele vriend/vriendin zou over houden is het voor mij een totaal andere zaak, dan ben ik maar slap dat ik die ene vriendschap laat vallen zodat mijn lief zich goed blijft voellen.
dit gaat ook nog eens over een 'onluikende' vriendschap, niet over een jaren lange voor haar tijd zijnde vriendschap.

Ik zou het niet eens vriendschap noemen aangezien het m.i. wel wat verder gaat dan dat.....

Ik zou het hard spelen.... niks meer te verliezen... als hij kiest om met haar te gaan stappen en geen afstand te nemen, dan kiest hij automatisch niet voor mij en daar zitten consquenties aan....
quote:liselore schreef op 17 oktober 2009 @ 14:29:

dit gaat ook nog eens over een 'onluikende' vriendschap, niet over een jaren lange voor haar tijd zijnde vriendschap.

Ik zou het niet eens vriendschap noemen aangezien het m.i. wel wat verder gaat dan dat.....

Ik zou het hard spelen.... niks meer te verliezen... als hij kiest om met haar te gaan stappen en geen afstand te nemen, dan kiest hij automatisch niet voor mij en daar zitten consquenties aan....

Weer om even een tegenvoorbeeld te geven (als man zijnde), ik ben wat dat betreft miss wat principieel (miss ook te principieel om sowieso in zijn situatie uit te komen) maar. Als iemand mij tot een keuze dwingt, al is diegne mijn parnter of mij hele familie, dan heeft die gene per definitie pech.

Als jij mij dus zou forceren te kiezen zou ik zeggen en veel plezier dan maar.

Dus miss is het voor TS handig te overwegen hoe haar man tegenover dwang staat.

*Dit was bedoelt als een tip (met voorbeeld) voor de TS, niet om te laten zien wat voor lul im ben, want in principe ben ik best een aardige jongen
quote:Warsocket schreef op 17 oktober 2009 @ 14:36:

[...]

Weer om even een tegenvoorbeeld te geven (als man zijnde), ik ben wat dat betreft miss wat principieel (miss ook te principieel om sowieso in zijn situatie uit te komen) maar. Als iemand mij tot een keuze dwingt, al is diegne mijn parnter of mij hele familie, dan heeft die gene per definitie pech.

Als jij mij dus zou forceren te kiezen zou ik zeggen en veel plezier dan maar.

Dus miss is het voor TS handig te overwegen hoe haar man tegenover dwang staat.

*Dit was bedoelt als een tip (met voorbeeld) voor de TS, niet om te laten zien wat voor lul im ben, want in principe ben ik best een aardige jongen

Je mag zelf kiezen wat je wilt alleen zitten er consequenties aan je keuze en die zou ik heel duidelijk maken....

Ik dwing je alleen daar nog eens over na te denken voordat je mij achter laat en met je 'bevriende' collega de bloemetjes gaat buiten zetten
quote:liselore schreef op 17 oktober 2009 @ 14:43:

[...]

Je mag zelf kiezen wat je wilt alleen zitten er consequenties aan je keuze en die zou ik heel duidelijk maken....

Ik dwing je alleen daar nog eens over na te denken voordat je mij achter laat en met je 'bevriende' collega de bloemetjes gaat buiten zetten

ja als je het zo bekijkt kan je ook gaan zeggen dat bij een beroving

"je geld of je leven" ook niks forceren is maar dat je iemand een eerlijke keuze geeft
quote:Warsocket schreef op 17 oktober 2009 @ 15:26:

[...]

ja als je het zo bekijkt kan je ook gaan zeggen dat bij een beroving

"je geld of je leven" ook niks forceren is maar dat je iemand een eerlijke keuze geeft

eerlijk?? Hij wil de bloemetjes buiten zetten met een collega's en wil een eerlijke keuze???

Hou eens op zeg... Hij krijgt een duidelijke keuze, meer opties heb ik niet, en dat lijkt me eerlijk genoeg.
Ik vind de stelling 'wie mij voor een keuze stelt, verliest bij voorbaat' nogal kinderachtig eerlijk gezegd. Bovendien is het in het geval van mama S eerder zo dat haar man haar tot een keuze dwingt: slikken of stikken. Niks eerlijks aan, wat mij betreft.
Het werkt twee kanten op eigenlijk.

Slikken of stikken is niet leuk nee. Over 'niet eerlijk' wil ik het niet eens hebben.

Hij zegt; ik ga met die ander stappen en dat heb jij maar te accepteren.

Wat moet MamaS daar dan op zeggen? Ja, is goed want ik wil je niet tegenhouden?

Zij mag dan toch ook aangeven wat zíj wil?

Je houdt dus een situatie van slikken of stikken, of het nu van de een of van de ander komt. MamaS heeft alleen veel minder munitie om mee te vuren dan haar man. Zij kan eigenlijk alleen maar zeggen 'ik pik het niet' en daarmee de boel scherp zetten.

Dat is de reden dat mensen die in zo'n situatie terecht komen, niks zeggen, omdat ze bang zijn nóg meer schade aan te richten, terwijl die schade niet door hun maar door hun partner wordt aangericht in eerste instantie.
Nou speciaal voor Warsocket dan: Stel je voor: je hebt een relatie. Een vrouw waarvan je zielsveel houdt. Jullie laten elkaar wel vrij om te gaan stappen enzo. Tot dusverre is het leuk en gezellig. Totdat vrouwlief op een dag thuiskomt, schuchter doet en afstandelijker tegen jou. Jullie gaan praten en zij komt met de mededeling dat een kennis van jou, en een vriend van haar, dat zij daar eigenlijk meer voor is gaan voelen.... Ze geeft zelfs aan, dat als zij niet met jou was, dit waarschijnlijk wel een kans had gegeven om uit te laten groeien tot een relatie. En oja, of die meneer nog even een nachtje mag komen slapen, komend weekend?

Wees eens eerlijk, zou jij je nog lekker hieronder voelen? Zeker als later in de week de mededeling komt, dat je haar niet moet laten kiezen, want dat ze dan niet weet wat ze doet?

Ik kan het me niet voorstellen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dan nog zegt: "Joh! Ga! Have fun, en denk niet aan mij! Ik mag je niet beknotten of tussen je vriendschappen in gaan staan, hoor! Je vriendschappen zijn ook belangrijk, vergeet mij!"

Dan ben je gewoon een hele kouwe kikker, als je dan nog zo redeneert.

En dan heeft het totaal niets te maken met hysterisch reageren of bezitsdrang.
hoe gaat het nu mamas?
Daar ben ik ook benieuwd naar. MamaS, gaat het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven