man heeft gevoelens voor andere vrouw

15-10-2009 18:06 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie doen als je man/vriend vertelde dat ie gevoelens heeft voor een andere vrouw.Hij zegt dat ie niet verliefd ismaar dat er wel gevoel is en dat ie bevriend met haar wil blijven,

Mijn man heeft gevoelens voor zn vrouwelijke collega ze hebben dit ook met elkaar besproken en het was ook wederzijds.Maar omdat hij getrouwd is doen ze er niks me maar als ze vrijgezel waren geweest hadden ze het een kans gegeven.Mijn man zeg dat ie niet verliefd is maar wel meer dan collega gevoelens heeft en vrienden met er wil zijn.

Ik daarin tegen weet even zelf niet hoe ik hier mee om moet gaan moet ik die vriendschap niet goedkeuren of drijf ik ze dan juist in elkaars armen.Me man en ik praten er heel open over met elkaar maar hij kan het rot gevoel bij mij niet wegnemen en ik probeer het te begrijpen en ik gun hem heus wel vrienden maar waarom doet dit zo enorm pijn.
oei deze was dubbel, sorry
anoniem_93491 wijzigde dit bericht op 16-10-2009 15:51
Reden: dubbel
% gewijzigd
hij zit haar gewoon te bedreigen met 'als jij mij niet heel snel alles laat doen waar ik zin in heb dan maak ik het misschien wel nu uit'

of zie ik dat verkeerd jongens?

mamaS, je bent niet gek, je weet dat het goed mis is want anders had je nooit hulp gezocht bij ons. laat niet over je lopen.

misschien ben je beter af met een man die meer respect heeft voor jou en je gevoelens.... ookal doet dat eerst heel erg zeer.
Lieve mamaS

Wat een ongelovelijke eikel is je man zeg! Helemaal niet open en eerlijk wat je dacht anders had hij al veel eerder aangegeven dat er iets was en dan had hij er zelf wat aan willen doen! Mijn vriend is ook op een ander verliefd geweest en een van de redenen dat ik hiermee kon dealen erna is dat hij er eerst met mij over is gaan praten en niet met haar. Op een gegeven moment wilde hij wel de spanning eraf halen door er met haar over te praten omdat de verliefdheid niet weg ging en hij veel met haar te maken had, maar ik eiste eerst een duidelijke keus van zijn kant, je kan niet van 2 walletjes gaan eten, anders voel je je altijd de 2e keus. Is hij nog bij me omdat zij hem heeft afgewezen of omdat hij echt voor jou kiest? Als hij niet zou kiezen had ik voor hem gekozen namelijk: tot ziens relatie. Hoeveel ik ook van hem hou, ik kan mijn eigen waarde of respect niet verliezen, want daaruit klimmen is nog veel moeilijker en zwaarder.

Ik zou dan nu ook van hem eisen een keus te maken vOOr ze samen gaan stappen, of je blijft bij me of niet, als hij het niet weet stap dan alsjeblieft zelf op! Misschien komt hij dan nog wel direct tot inkeer. Echt kies voor jezelf en laat de keus niet zo makkelijk aan hem over. Laat je man zien dat je niet over je heen laat lopen. Ook al is het moeilijk verlies je eigenwaarde niet, als je niet wilt dat iemand met je solt laat dat dan niet gebeuren!
Soms lees je een openingsbericht en dan voel je gelijk aan je water dat er iets niet goed zit......bah, wat een nare manipulerende man!

Hij doet nu net alsof het TO's schuld is dat er wat gaande is met die collega. Zoiets vind ik echt misselijk. Hij zit fout en draait de boel gewoon om......Laat je niet gek maken mamaS!!

Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Je moet zelf ook duidelijk zijn met wat jij wilt en wat je grenzen zijn en wat de conquenties zijn van zijn handelen.

Als mijn man liever met de collega waar hij gevoelens voor heeft wil praten/ stappen dan met mij, en geen rekening houdt met mijn gevoelens, zit er een ander slot op de deur als hij thuis komt....
wil je je kleren graag in kleine stukjes of pak je zelf even een koffer in schat?
quote:willem1959 schreef op 15 oktober 2009 @ 22:39:

E R I S G E E N V E R L I E F D H E I D ! ! ! !

Zie openingspost.Er is geilheid.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Misschien is er ooit een keer een kansje en loopt iets uit de hand (personeelsfeest, training) en dan zijn die gevoelens opeens wel heel duidelijk aanwezig. Jammer dat hij nu weet dat zij het ook zo voelt. Eigenlijk moet je man dat soort gesprekken al niet meer aangaan, dat is namelijk al een grensoverschreiding...
quote:dark schreef op 15 oktober 2009 @ 23:17:

[...]

Wat is het dan volgens jou?..

Waarom was hij dan wel iets met haar begonnen, als hij vrijgezel had geweest?

Lust aantrekkingskracht?..

Er speelt in iedergeval iets tussen die twee, of zie ik dat verkeerd?.Wat voor naam je er aan geeft maakt toch geen donder uit???
En over dat wat mat MamaS' man zegt over afstand nemen... Hoe kun je afstand nemen als je getrouwd bent? Wat betekent dat? Dat je apart gaat slapen? Even apart gaat wonen? Als je samen bent duldt je gewoon niemand tussen jullie: klaar uit. Jij hebt een relatie met hem, en hij propt daar opeens een leuke collega tussen en hij wil even uitvinden hoe leuk hij haar vindt en lekker genieten van het geflirt en het in bed praten van iemand. Sorry hoor, maar dan zou het bij mij ook over zijn. Je man staat er blijkbaar voor over en als deze collega opeens niet meer zo leuk is, is er over enkele weken of maanden opeens een andere vrouw waar hij weer hetzelfde voor voelt.

Ik zie ook wel eens leuke mannen en dat vertel ik mijn man ook, maar zo close laten komen: nooit. Het verleden heeft bij mij al bewezen dat dit gewoon niet werkt.
Ik lees dat hij zijn plan al getrokken heeft.
Och MamaS, ik heb het zo met je te doen. Laat je niet in de luren leggen door die man, nu, alsjeblieft! Het is nu wel duidelijk: hij heeft gedacht je wel in een hoek te kunnen drijven/manipuleren en is wellicht verrast over de weerstand die je toch geeft.

Hoe machteloos en hulpeloos je je nu misschien voelt: geef niet aan hem toe. Je staat volledig in je recht om je grenzen te stellen. Dit kan niet wat hij flikt, en hoe pijnlijk ook, misschien moet hij maar even een tijdje weg om hierover na te denken. Want als ik het zo lees, denkt ie nu weinig meer aan jou, maar des te meer aan zijn l*l. En dan ben ik bang dat je kan praten wat je wilt, er is nu geen land mee te bezeilen. Slik even 100 keer, en blijf sterk. Het is ontzettende moeilijk, heb je een vriendin of moeder die je op kan vangen?
En Willem, nog steeds overtuigd dat hij niet verliefd is, er niets aan de hand is en dat wij hysterische wijven zijn?
quote:rocky2008 schreef op 16 oktober 2009 @ 17:12:

En Willem, nog steeds overtuigd dat hij niet verliefd is, er niets aan de hand is en dat wij hysterische wijven zijn?

Van te voren wel een beetje hysterish ja :p.

maar meneer hoeft ook niet zo boos te worden op haar, ook al vindt hij dat hij in zijn recht staat dat ze kan blijven pitten. dat kan er idd op lijken dat er al meer kwaad verschiet is.

Ik zou in zon situatie (met ik als man, en ervanuitgaande dat het echt gewoon vreindschap is) iig alles rustig uitleggen en waarom het handiger is als zei blijft slapen. En iig niet zo uit mijn vel schieten want da tje vriendin in zon geval zich niet helemaal happy voelt mag je ookw el wat rekening mee houden.
quote:mamaS schreef op 16 oktober 2009 @ 15:18:

Ik zei tegen het enigste wat ik wil weten is nu wil je uit elkaar ja of nee

Hij zei weet ik niet maar als je het nu wel wete is het misschien ja

Het is nu in ieder geval duidelijk; het getrekkebek met die collega is hoe dan ook meer serieus dan hij je liet denken.

Met zijn laatste antwoord is hij voor het allereerst werkelijk eerlijk. Hij twijfelt aan zijn relatie met jou en heeft ruimte voor een ander.

Afstand nemen als je getrouwd bent is niet makkelijk maar wel te doen. Ik ken vele voorbeelden van echtparen die een of twee weken uit elkaar gingen, waarbij een van de twee elders onderdak zocht, om zo de boel op een rijtje te zetten.

Verder, daarna, als er werkelijk afstand moet komen omdat het huwelijk voorbij is, is het veel minder eenvoudig doorgaans want wie moet waar wonen? Scheidende mensen zitten dus vaak nog een tijdje op elkaars lip in één huis. Zeker mensen met kinderen zullen naar meer dan een tijdelijke oplossing moeten zoeken.

Zo ver is het overigens natuurlijk nog niet.

Mama, wat ik voor jou zo erg vind is dat er blijkbaar zo weinig ruimte is voor jou in zijn leven. Het lijkt alsof het hem gewoon niet kan schelen momenteel. Dat is echt kei- en keihard. Hoe kun je zo omgaan met de vrouw waar je samen kinderen mee hebt? Het gemak waarmee dit nu lijkt te gaan, dat gaat mij ver boven mijn pet. Van 'gevoelens' voor een ander in 'afstand nemen en uit elkaar' binnen een paar dagen.

Lieve Mama, zijn er live mensen waar je terecht kunt? Ga anders ook naar de huisarts en deel je verhaal, kijken of je naar maatschappelijk werk kunt of naar een therapeut om je te helpen hiermee. Heb je vriendinnen, familie, lieve buren? Betrek mensen bij je leven van nu meid, ga niet in je eentje zitten kniezen.

Ik vind het echt zo vreselijk voor je allemaal......

quote:Warsocket schreef op 16 oktober 2009 @ 17:21:

[...]

maar meneer hoeft ook niet zo boos te worden op haar, ook al vindt hij dat hij in zijn recht staat dat ze kan blijven pitten. dat kan er idd op lijken dat er al meer kwaad verschiet is.

Ik zou in zon situatie (met ik als man, en ervanuitgaande dat het echt gewoon vreindschap is) iig alles rustig uitleggen en waarom het handiger is als zei blijft slapen. En iig niet zo uit mijn vel schieten want da tje vriendin in zon geval zich niet helemaal happy voelt mag je ookw el wat rekening mee houden.Niet iedereen, Warsocket, niet iedereen :-).

[...]

Ik zou in zon situatie (met ik als man, en ervanuitgaande dat het echt gewoon vreindschap is) iig alles rustig uitleggen en waarom het handiger is als zei blijft slapen. En iig niet zo uit mijn vel schieten want da tje vriendin in zon geval zich niet helemaal happy voelt mag je ookw el wat rekening mee houden.

Maar dat pakte hij dus niet zo aan, dus hij is niet oprecht. Sterker nog, hij gaf aan dat als hij moest kiezen, hij het zeker niet meer wist.

Dus.
quote:eleonora schreef op 16 oktober 2009 @ 17:22:

[...]

Mama, wat ik voor jou zo erg vind is dat er blijkbaar zo weinig ruimte is voor jou in zijn leven. Het lijkt alsof het hem gewoon niet kan schelen momenteel. Dat is echt kei- en keihard. Hoe kun je zo omgaan met de vrouw waar je samen kinderen mee hebt? Het gemak waarmee dit nu lijkt te gaan, dat gaat mij ver boven mijn pet. Van 'gevoelens' voor een ander in 'afstand nemen en uit elkaar' binnen een paar dagen.

Hier nog één die dit dus echt niet begrijpt. Maar helaas in de praktijk, ik heb het al zo vaak gezien, gaat het gewoon zo. Dit is een hard gelag.

Mensen die verliefd zijn, zijn vaak wars van fatsoensnormen en normen en waarden. En dit is helaas een feit.

Lieve Mama, zijn er live mensen waar je terecht kunt? Ga anders ook naar de huisarts en deel je verhaal, kijken of je naar maatschappelijk werk kunt of naar een therapeut om je te helpen hiermee. Heb je vriendinnen, familie, lieve buren? Betrek mensen bij je leven van nu meid, ga niet in je eentje zitten kniezen.

Ik vind het echt zo vreselijk voor je allemaal......

Hier nog één. Echt vreselijk. Ik hoop ook oprecht dat je bij iemand terecht kan. Maar voorlopig denk ik ben je nog te verdwaasd om in te zien, hoe nu verder. En dat kan ik me heel goed voorstellen.

quote:rocky2008 schreef op 16 oktober 2009 @ 17:25:

[...]

Maar dat pakte hij dus niet zo aan, dus hij is niet oprecht. Sterker nog, hij gaf aan dat als hij moest kiezen, hij het zeker niet meer wist.

Dus.

klopt daar lijkt het wel op, maar vodat deze info naar buiten kwam, kan ik heel goed snappen dat je geen vreindschap wil opgeven omdat er toevallig wat gevoeltjes dwars zitten.

Over gevoel moet je praten en ruimte geven, maar als je dingen gaat kiezen gebruik dan aub je verstand
quote:Warsocket schreef op 16 oktober 2009 @ 17:30:

[...]

klopt daar lijkt het wel op, maar vodat deze info naar buiten kwam, kan ik heel goed snappen dat je geen vreindschap wil opgeven omdat er toevallig wat gevoeltjes dwars zitten.

Over gevoel moet je praten en ruimte geven, maar als je dingen gaat kiezen gebruik dan aub je verstandEens!

[...]

Sorry hoor maar je gaat me toch niet vertellen dat jij denkt dat het niet méér is dan vriendschap en dat het maar 'even moet rusten', dat Mama maar even tot bedaren moet komen, de gemoederen even kalmeren, terwijl hij vandaag gezegd heeft dat hij niet wil vechten voor zijn huwelijk en gewoon uit feesten gaat met die zogenaamde bevriende collega?

Er zijn hier heel veel vrouwen die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt en die zullen je allemaal vertellen dat je het weet als er serieuze stront aan de knikker is. Dat is niet hysterisch, dat is gewoon kennis van je partner, weten wanneer het niet klopt, voelen dat het de verkeerde kant op gaat.

En anderen, die (bijvoorbeeld) ook een verliefde partner hebben gehad voelden dit ook direct aan. Sterker nog, zelfs zij die geen verliefde partner hebben gehad konden hieruit concluderen dat er meer speelde dan slechts gevoelens voor een bevriende collega.

Vrienden schaden je relatie niet doorgaans en vrienden kun je gewoon mee naar huis nemen zonder dat dat brokken oplevert. Mama voelde meteen aan dat de mevrouw in kwestie bad news was voor haar huwelijk en ze heeft gewoon gelijk gehad, net als alle andere hysterici hier.
Zie je...ik wist wel dat er meer aan de hand was, dan hij vertelde.

Waarom is het anders zo belangrijk voor hem om met haar te gaan stappen?...kom nou!

Je gaat geen ruzie/breuk in je huwelijk riskeren, voor iemand die niet echt belangrijk voor je is...toch?

Nee deze relatie gaat zeker al veel verder dan mamaS beseft.

Rot maar waar!.

Ze weet nu in iedergeval hoe de vork in de steel zit!

En moet nu gaan uitzoeken wat ze ermee doet of wil doen.

Ik zou in iedergeval niet gaan zitten afwachten hoe het nu verder gaat verlopen met die twee, maar gelijk mijn grenzen trekken.
Als mijn vriend zou zeggen dat hij gevoelens heeft voor een andere vrouw dan zou dat slikken zijn en ik zou me behoorlijk k..t voelen, maar als zou blijken dat hij erop zou staan contact met haar te blijven onderhouden en haar boven mij zou plaatsen dan zou het voor mij toch echt afgelopen zijn. Gevoelens voor een ander als je lang bij elkaar bent, dat kan nu eenmaal gebeuren, zo realistisch ben ik wel maar als ik jou zo hoor dan gaat je man totaal voorbij aan jouw gevoelens en aan jullie huwelijk en staat hij erop om contact met haar te blijven houdn, dan zou ik toch serieuze vraagtekens plaatsen of dit wel iemand is waar ik verder mee zou willen. Hij heeft blijkbaar totaal geen respect voor jouw gevoelens, je bent notabene zijn vrouw.

Wil je heel veel sterkte wensen, dit lijkt me een ontzettende vervelende (zacht uitgedrukt) situatie.
quote:dark schreef op 16 oktober 2009 @ 19:13:

Je gaat geen ruzie/breuk in je huwelijk riskeren, voor iemand die niet echt belangrijk voor je is...toch?

Ik denk dat vrienden per definitie belangrijk voor je zijn, en dat je dat dus niet zomaar kan zeggen.
quote:Warsocket schreef op 16 oktober 2009 @ 19:53:

[...]

Ik denk dat vrienden per definitie belangrijk voor je zijn, en dat je dat dus niet zomaar kan zeggen.Belangrijker dan je huwelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven