man heeft gevoelens voor andere vrouw

15-10-2009 18:06 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie doen als je man/vriend vertelde dat ie gevoelens heeft voor een andere vrouw.Hij zegt dat ie niet verliefd ismaar dat er wel gevoel is en dat ie bevriend met haar wil blijven,

Mijn man heeft gevoelens voor zn vrouwelijke collega ze hebben dit ook met elkaar besproken en het was ook wederzijds.Maar omdat hij getrouwd is doen ze er niks me maar als ze vrijgezel waren geweest hadden ze het een kans gegeven.Mijn man zeg dat ie niet verliefd is maar wel meer dan collega gevoelens heeft en vrienden met er wil zijn.

Ik daarin tegen weet even zelf niet hoe ik hier mee om moet gaan moet ik die vriendschap niet goedkeuren of drijf ik ze dan juist in elkaars armen.Me man en ik praten er heel open over met elkaar maar hij kan het rot gevoel bij mij niet wegnemen en ik probeer het te begrijpen en ik gun hem heus wel vrienden maar waarom doet dit zo enorm pijn.
Vaag verhaal. Als ze elkaar wel een kans hadden willen geven als ze vrijgezel waren geweest, dan zit er meer dan elkaar "aardig" vinden.

Ik vind het wel heel dapper van je man om het aan jou te vertellen trouwens. Ik hoop voor je dat hij haar daadwerkelijk op afstand kan houden.
Ik zou niet rusten voor ze besluiten geen contact meer te hebben uit respect voor de partners.

Riekt naar 2 walletjes enzo...

Ik zou het even aanzien en dan als het slecht blijft voelen(ws wel) nog eens in een gesprek aangeven dat het zo niet gaat en dat er iets moet gebeuren.
Ok. Er is dus blijkbaar sprake van aantrekkingskracht want anders geeft je man niet aan dat ze het een kans zouden hebben gegeven als hij vrijgezel was.

Het is dus volgens hem nog geen verliefdheid, maar wel meer dan gewoon vriendschappelijke gevoelens.

Ik vind het ook heel goed dat hij dit met jou besproken heeft ,maar ik kan me voorstellen dat er bij jou een bom is ontploft.

Dat ze de vriendschap willen verdiepen vind ik geen goed idee. De spreekwoordelijke kat op het spek binden, zeg maar. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je dit niet wilt verbieden, want dan is het weer extra spannend voor ze om elkaar toch te zien. Zo werkt het vaak helaas.

Er is nu nog weinig aan de hand. Dus haal adem.

Trek een avond uit dat je wilt praten met je man. Wees eerlijk over je gevoelens. Vraag hem wat haar zo bijzonder maakt in zijn ogen. Probeer er achter te komen hoe diep het bij hem zit. Wees eerlijk over jouw onzekere gevoelens en probeer hem in te laten leven in jouw situatie nu: wat zou hij gedaan hebben, als het omgekeerd was geweest? Hoe had hij gereageerd op als jij had gezegd dat jij vrienden met hem wilde blijven?

Verder kan je met je man praten of hij mogelijk iets "tekort" bij jou komt. Dat klinkt heel akelig, maar misschien kunnen jullie iets ondernemen om jullie relatie een boost te geven. Binnenkort eens samen weg, ofzo.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.
Wat moeilijk zeg!! Als hij helemaal eerlijk naar jou toe wil zijn, is het natuurlijk wel belangrijk dat hij haar zo min mogelijk ziet. Als ze hun vriendschap in stand houden, voeden ze hun gevoel en dan is de kans groot dat ze een keer in bed belanden.

persoonlijk zou ik geen rustig moment meer hebben als hij naar zijn werk is, want daar ziet hij haar!

Spreken ze ook na het werk af?

Hoe ziet hij het voor zich, deze vriendschap met deze vrouw? Heeft hij begrip voor jouw gevoel?
Hoi,

Bedankt voor jullie reactie's

Hij zeg dat het niet aan mij lig en dat het echt bij hem lig misschien komt het omdat ik de enigste vrouw is z'n leven ben hij heeft nooit een andere vrioendin gehad.

Hij zegt ook dat ie voormij kiest als ik het niet trek die vriendschap maar dat hij het er wel moeilijk mee zou hebben.

Ik weet gewoon niet wat ik verder moet doen of zeggen hoe hij die onzekere gevoelns weg kan nemen.

heb ook gevraagd of ie eg bij mij blijf om mij of dat ik de moeder ben van zijn zoontje,En hij zeg dat het eg voor mij is.Maar die onzekere gevoelens gaan niet weg.

groetjes
Ik kan me goed voorstellen dat jij een ongemakkelijk gevoel krijgt. Dit is geen gewone vriendschap meer, omdat er gevoelens bijkomen die verder gaan, uitgesproken zijn en wederzijds blijken te zijn. Op deze basis een vriendschap onderhouden is behoorlijk link, of je moet wel heel sterk in je schoenen staan.

Jij probeert je man te begrijpen en rekening met hem te houden, maar houdt hij wel rekening met jou?
Nee, dat kan ik me voorstellen. Ik probeer me in jouw situatie te verplaatsen, en ik krijg er rillingen van.

Ik zou hem toch uitleggen dat je zijn eerlijkheid waardeert en respecteert, maar dat het voor jou té moeilijk is om deze vriendschap toe te staan. Dat je daar vreselijk onzeker van wordt en dat je bang bent dat het veel meer wordt dan dat.

Ik ben ook al twaalf jaar samen met mijn man en vijf jaar ouder. Hij was nogal jong toen hij aan mij "vast kwam te zitten" zeg maar. Dit wat jou overkomt, is mijn grootste angst in mijn relatie. Ik vind het ook heel moeilijk welke houding je hierin moet bepalen. Eerlijk blijven en blijven praten, is het beste denk ik.
Als er niks aan de hand zou zijn dan hoeft hij het niet op deze manier aan te kondigen. 'Gevoelens hebben' maar er niks mee doen en zo. Dat is meestal een ander woord voor stapelverliefd.

Wat naar voor je, wat een onzeker gevoel geeft dat he?

Neem van hem aan dat het niet aan jou ligt. Sterker nog, het heeft waarschijnlijk helemaal niet met jou te maken. Maar het heeft wél met je relatie te maken want als jij 'last' krijgt van zijn gevoelens voor zijn collega dan is dat dus niet ok.

Praat er met hem over hoe hij het ziet, hoe hij het op wil lossen en geef het voorál aan als je dingen niet fijn vindt. Zoals die 'vriendschap' ehhhh......misschien maar even niet of zo?
Hij zeg nu dat ze het met elkaar uit hebben gesproken dat het goed zit.Voor hun dan ik heb er een keer ontmoet ook nog bij ons thuis,Omdat ze met hun werk gingen stappen en ze had een slaap plek nodig.En ik heb dta dus toegestaan.Het ergste is nog volgende week gaan ze ook stappen en na de vorige keer werd dus al gezegd dan komt ze weer Ik had toen al een rotgevoel hij zei dat er niks was maar ja ben ook niet gek natuurlijk.

Maar ben bang als ik er hier niet laat komen dat er dan juist wat gebeurt en ik weet dat ie het zoiezo niet hier in huis doet,

Dus weet dat ik er ook wel zelf schuldig aan ben dat ik te makkelijk ben dat zeg hij zelf ook je laat me behoorlijk vrij maar ja kijkk wat ervan komt.
Mama, ga nou niet in de verwijtende sfeer naar jezelf toe zitten. Wat moet je anders doen? De man vastbinden of een kuisheidsgordel aan doen? Nee toch? Hij is volwassen en jij bent zijn moeder niet.

Hij gaat nu alleen wel jouw emotionele grens over en dat slapen bij jullie lijkt me geen goed idee.

Dat zou je ook op die manier kunnen zeggen. Dat jij je er niet fijn bij voelt. Als hij voor jou gaat en van jou houdt, dan snapt hij dat en begrijpt hij dat hij het lot nou niet moet gaan tarten.

Kun je hem dat duidelijk maken denk je?
Precies wat Eleonora zegt. Jij hebt ook zo je grenzen en dit is er duidelijk één van. Als je in een relatie zit, moet je elkaar ook respecteren en ik vind het geen blijk van respect als zij bij jullie komt slapen terwijl jij weet dat er meer is dan alleen maar vriendschap. Kom nou, je bent niet iemand met wiens gevoelens zó omgesprongen mag worden. Geef wel je grens hierin aan, anders wordt het van kwaad tot erger.

Je staat volledig in je recht om te zeggen dat je dat niet wilt.

Het lijkt erop dat je man een beetje verblind is nu, door onder het mom van eerlijkheid nu dit soort dingen gaat vragen. Er is wel wat veranderd nu, je weet dat er meer is dan vriendschap en dat heeft effect op jullie relatie.

Niet toestaan, en open en eerlijk blijven praten. Dit kan niet. Hij zal moeten respecteren dat jij zijn vrouw bent, zij niet en dat sommige dingen nu eenmaal niet kunnen.

Draai het eens voor hem om. Vraag hem: zou jij het leuk vinden als ik een man voor wie ik gevoelens had, zou vragen te komen slapen? eens kijken wat hij er op antwooordt.
Ja zeg die is mooi, hij wil gewoon een vrijbrief om met haar te beginnen. Als het niet allan begonnen is, want dit is wel een veel gebruikte smoes om een bij-relatie te "rechtvaardigen"

Ik zou er geenszins intrappen.
Een vriendin van me heeft een relatie met haar collega die getrouwd is en die man gebruikt EXACT dezelfde smoes.

Ze gaan idd ook stappen, maar neuken dan de sterren van de hemel.

En zijn vrouw denk dat het idd alleen vriendschap is en dat ze elkaar alleen maar leuk vinden en verder niet.
Dat hij alles eerlijk aan jou heeft verteld, over zijn gevoelens voor die andere vrouw, waardeer ik in hem....

Maar dat hij gewoon door wilt gaan met die vriendschap met haar, vindt ik niet kunnen tegenover jou.

Hij moet toch kunnen begrijpen dat dit jou heel veel verdriet doet, en jou heel onzeker maakt.

Hoe zou hij zich voelen als het andersom was?....

Ik zou het ook niet vertrouwen als ik in jou schoenen zou staan.

Je weet nooit of die gevoelens sterker gaan worden
Hoi MamaS,

Het kon m'n eigen verhaal wel zijn. Ik heb hier nog niet zolang geleden een topic over geopend.

Wat ik achteraf gezien anders zou hebben gedaan: veel duidelijker mijn grenzen aangeven.

Het is een volwassen vent, je bent inderdaad z'n moeder niet. Maar hij heeft rekening te houden met jouw gevoelens. Als hij haar blijft zien, voedt hij die gevoelens, en mijns inziens is dat niet goed.

Mocht je mijn verhaal willen lezen: vriend verliefd op een ander

Vriend is eerst nog met hangende pootjes teruggekomen, maar uiteindelijk heeft ie onze relatie toch verbroken.
Wat naar voor je mamaS! Kan me voorstellen dat je hier helemaal niet blij van wordt.

Wat ook in mijn opkomt, ik weet niet of het zo is, maar het gaat wel door mijn hoofd. Waarom vertelt hij dit aan jou als hij toch niks met haar gaat doen? Hij weet toch zelf ook wel dat jij je onzeker gaat voelen hierover en dat je er helemaal niet blij van wordt? Als er niks aan de hand is, dan is er toch ook geen reden om het te vertellen?

Stel je voor je hebt zelf gevoelens voor een collega, maar je hebt besloten om er niks mee te doen en je kiest voor je eigen partner. Zou je dat dan aan je vriend vertellen?

Kan me namelijk voorstellen dat het zijn eigen schuldgevoel wat verzacht als jij er "toch al van wist"

Maar nogmaals, ik weet echt niet of dit zo bij jou man speelt. Misschien zie ik het allemaal te negatief in. Misschien is het juist heel lief van hem dat hij dit soort dingen met jou wil bespreken. Alleen maar fijn om dan open en eerlijk met elkaar om te gaan. Ik denk dat jij zelf het beste kan peilen of het bij jou man om het een of het ander gaat.

Dit heeft natuurlijk ook invloed op hoe je verder handelt. Lastige situatie is het, ik snap je dilemma wel; je wilt hem niet allemaal dingen verbieden, want dat doet hij het juist (en ja, wanneer je dingen moet gaan "verbieden" in een relatie zit je toch al niet goed naar mijn idee) maar je wilt hem ook niet helemaal laten gaan.

De tip van rocky vind ik goed om het voor hem om te draaien, hoe zou jij het vinden als ik... ik vind dat zelf altijd wel erg verhelderend.
By the way, het is niet m'n bedoeling om je bang te maken ofzo, maar ik heb gewoon te vaak "jij vond het toch goed?" naar m'n hoofd gekregen.

Ik zou zeggen; leer van mijn fouten.
Geef je grens aan, zeg dat je dit niet wilt en dat je liever niet wilt dat hij haar nog ziet. Inderdaad met de "omdraaimethode".

Als hij daar dan lullig op reageert of weinig begripvol, dan zou ik me nog eens achter de oren krabben en me afvragen of er niet al meer speelt. Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij op deze manier zichzelf aan het indekken is, bewust of onbewust. Dat als er straks wat gebeurt, hij tegen je kan zeggen :"maar ik ben toch eerlijk tegen je geweest".

En verder zou ik mijn voelsprieten de komende tijd heel ver uitgestoken hebben.

Wat een rotsituatie zeg. Ik leef met je mee.
anoniem_6463b566da7f9 wijzigde dit bericht op 15-10-2009 19:03
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
Dolce, ik vind niet dat je TO bang maakt. Ik herken zoiets ook wel van mijn eigen situatie. Vaak zijn vrouwen toch geneigd om lief te blijven, steunend, (te) veel begrip voor de ander. Maar als je daar uit eindelijk niks aan overhoudt, dan zou je willen dat je anders had gehandeld. Dat je voor jezelf had gekozen.

Alleen maar goed om van tevoren daar bewust van te zijn!

En juist doordat de man van TO zo "open en eerlijk" is denk je gauw, "oh, wat knap van hem, wat goed van hem..." maar goed, vergeet jezelf niet daarbij! Jij bent ook belangrijk!
Wat ontzettend rot voor je!

Moeilijk hoor. Ik

Als jou man helemaal oprecht is (daar ga ik nu maar even vanuit), begrijp ik zijn naieviteit niet.Ze voelen meer voor elkaar, dit hebben ze naar elkaar uitgesproken, en nu dan een vriendschap? Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat lukt. Ik praat vanuit mezelf, ik zou het zelf nl niet kunnen. Een borrel teveel of whatever en ik zou over de schreef gaan. Als je man echt gelukkig is met zijn relatie met jou dan zou ik hem adviseren om GEEN vriendschap op te bouwen.
Bedankt allemaal voor de lieve reactie en de tips.

Hij wou het me eerst niet vertellen maar omdat ik een beetje doorvroeg kwam het eruit want hij heeft zoiets van het is niks tenminste het was wat maar het is uit gepraat met haar en zij zou nooit iets met een getrouwde man beginnen ook niet omdat ze me ontmoet heeft.

Wat het uitgaan betreft en het hier slapen ik heb zoiiets van misschien moet ik wel meegaan ofzo maar zie enorm tegen die confrontatie op,Hij zei dan ga je toch wat anders doen en dan later terugkomen om op me zoon te passen en hij zei dat zeg ik alleen maar voor jou he toen zei ik ook denk je dat ik je alleen laat met haar in huis,dat snapte ie ook wel weer.

Hij vroeg me ook wat ik voelde en wilde en dat ie snapte als ik hem zo verlaten en bij dat soort dingen gaan me haren recht overeind staan van wat wil je nou bij haar of mij.

En Dolce ik vind het rot voor je dat ook jij dit meegemaakt heb.
Ik vindt het belachelijk dat hij weer gaat stappen met haar, terwijl jij weet van zijn gevoelens...

Op deze manier kun je erop wachten tot er echt wat gebeurt tussen die twee...

Als het niet al is gebeurt!...

Hij houd totaal geen rekening met jou gevoelens....bah!
Wat isabon hierboven zegt over die vriendin, is ook het eerste wat bij mij opkwam.

Lijkt me dat hij probeert een rechtvaardiging te zoeken voor als hij met haar vreemd gaat (zal gaan). En dan inderdaad zoals Dolce zegt: Maar jij vond het toch goed?
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Oh ja, wat betreft meegaan met dat stappen. Zou ik niet doen. Als je man iets met die griet wil doen, doet ie dat toch wel, dat hou je toch niet tegen door mee te gaan.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven