op zoek naar een orgineel geboortebord

18-10-2009 17:43 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

in mijn vriendengroep dienen zich de eerste kleintjes aan en aangezien ik de creatieveling van het gezelschap ben moet ik nu voor een geboortebord namens de groep gaan zorgen.

Op internet zag ik weinig orgineels, veel winnie the poeh, nijntje en ooievaars.

Nou ben is dus wel op zoeks naar iets orgineels maar heb geen idee wat! wie heeft er inspiratie voor mij?

Alvst erg bedankt voor de ideeën!
Wat is een geboortebord?
Oh, zo'n ding voor in de tuin zeker? Wat dacht je van een ouderwetse kinderwagen uit hout, met de naam van het kind erop? Of gewoon 'een jongen!' natuurlijk.
Gezien de tijd van het jaar lijkt een levende kerst-stal me wel het allerminste.
Spruitje, of een groene kool met daaruit een kinderkopje?

Vraag eens van welk knuffeldier de ouders houden, misschien kun je daar een bord van maken.
kolere. En gewoon weigeren en een LEUK cadeautje verzorgen, is dat een optie?
quote:wuiles schreef op 18 oktober 2009 @ 17:48:

Gezien de tijd van het jaar lijkt een levende kerst-stal me wel het allerminste.Ook cool. Of een grijnzende pompoen
AlettaJacobs, hoe is het nu met de zwangerschap?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mijn zwangerschap duurt immer voort. Als het er dinsdag nóg niet uit is, ga ik gewoon weer aan het werk

Hoe is die van jou?
Ik ben afgelopen dinsdag bevallen van een dochter. Hopelijk gaat het bij jou nu ook snel gebeuren.
quote:AlettaJacobs schreef op 18 oktober 2009 @ 17:52:

Mijn zwangerschap duurt immer voort. Als het er dinsdag nóg niet uit is, ga ik gewoon weer aan het werk

Oh, je bent gewoon al bevallen! Wat fijn! Gefeliciteerd! Is het allemaal goed gegaan? En wat heerlijk op tijd ook! (nog voor de uitgerekende datum toch?)
Hier staan twee originele borden:

http://www.situatiegewijzigd.nl/babyborden.html
quote:Mevrouwdekees schreef op 18 oktober 2009 @ 17:56:

[...]

Ik ben bloedserieus! (en erg gefrustreerd )
Een geboortebord is toch een bord waar de geboortedatum en gewicht etc op staat? Of ben ik nu hopeloos ouderwets??
quote:AlettaJacobs schreef op 18 oktober 2009 @ 17:56:

Oh, je bent gewoon al bevallen! Wat fijn! Gefeliciteerd! Is het allemaal goed gegaan? En wat heerlijk op tijd ook! (nog voor de uitgerekende datum toch?)

Ja, alles ging gelukkig goed, ik kijk er met een erg goed gevoel op terug en ik heb nu, in de kraamweek, erg weinig last van napijn, ik ben ook overdag gewoon op, dat was bij de eerste wel anders.

Jij alvast een heel goede bevalling gewenst, ik hou in de gaten of ik ergens op het forum lees of het al zover is.
aow wat een snelle reacties! en ja ik bedoel idd zo´n wanstaltig onding in de tuin.

ik heb enorm moeten lachen om de kerststal/suggestie! idd zeer origineel! maar als de volgende spruit zich aandient ga ik niet weer een nieuw bord maken dan plak ik er gewoon een ander naampje op.

ik ga de links van lieke 79 even checken!

laat die ideeen maar komen.

Deze vind ik erg origineel. Google eens op afbeeldingen dan kom je best wat leuks en origineels tegen.
Misschien kan je zelf een ooievaar maken van papier-mache en verf.

Of zelf een bord in elkaar zetten (stukje hout en latje en spijker) en daaroverheen iets schilderen.
Ik zag tijdje geleden een soort verkeersbord in de tuin:

Pas op gewijzigde gezinssamenstelling

vond ik wel grappig

Maar de tekst op een groot laken die ik ook zag: 2 dames en een heer, dus dat vraagt om nog een keer.

Ik zou persoonlijk het kraambed uitklauteren om die in de vuilnisbak te smijten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
kijk eens op www.deblije.nl misschien zit daar iets bij.
Ik heb gelukkig een man die alles maken kan. En hij heeft voor de geboorte van onze dochter een geboortebord gemaakt van pino. Schaal 1:1, dus GIGANTISCH. Ik vond hem prachtig, we hebben hem ook al aan meerdere mensen uitgeleend. Ze waren allemaal enthousiast over onze pino.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven