Wanner hou je van ?

maandag 19 oktober 2009 om 15:46
Zelfde verhaal hier als bij gelukkeling: allebei gescheiden na een lang huwelijk en na een paar weken wisten we al dat we 'het' helemaal voor elkaar waren. En na een maand zeiden we ook dat we van elkaar hielden. Hij zei het het eerst, maar ik was er heel blij mee, want ik voelde precies hetzelfde. Ik hield na die paar weken al meer van hem dan ik ooit van een man gehouden had. En nu tien jaar later, waarvan 5 getrouwd nog altijd. Hij is zelfs nog liever en leuker dan ik in het begin al dacht.
maandag 19 oktober 2009 om 15:52
Na 2 jaar zoiets. We begonnen langzaam met onze relatie. Die woorden hadden voor ons een diepe betekenis, toen mijn vriend het zei, wist ik dat het uit zijn tenen kwam en bij mij ook. Na een paar maanden of zelfs weken al, zou ik er heel weinig mee kunnen. Ik heb het idee dat de woorden dan meer voortkomen uit verliefdheid.

maandag 19 oktober 2009 om 15:56
Hij zei het eerst... vrij snel, na een dikke 6 weken al. Ik vertrok toen voor een jaar naar het buitenland, en bij het afscheid op schiphol zei hij dat hij van me hield. Alsof ik nog niet emotioneel genoeg was
Overigens is ie me na 2 maanden achterna komen reizen, hebben 10 maanden samen in het buitenland gewoond, toen weer samen terug naar NL en zijn we nu al 6,5 jaar heel gelukkig samen!
Overigens is ie me na 2 maanden achterna komen reizen, hebben 10 maanden samen in het buitenland gewoond, toen weer samen terug naar NL en zijn we nu al 6,5 jaar heel gelukkig samen!
maandag 19 oktober 2009 om 16:03
Ik zei het voor het eerst tegen mijn vriend toen we een half jaar samen waren. Heel bewust heb ik het pas gezegd toen ik het zo voelde en ik zeker wist dat ik het ook zo zou voelen als hij niet zou reageren. (snap je hem nog?). Ik verwachtte eigenlijk geen reactie, omdat ik het niet uitsprak om een reactie te krijgen. En daarbij is mijn vriend niet het type die iets zal zeggen omdat ik dat graag wil horen, maar alleen dat zegt wat hij meent.
Blij verrast was ik dus, dat ik wel een reactie kreeg. Hij vertelde me dat hij ook van mij houdt.
Blij verrast was ik dus, dat ik wel een reactie kreeg. Hij vertelde me dat hij ook van mij houdt.
maandag 19 oktober 2009 om 16:09
Aanvulling :
Ik heb maar tegen 2 mensen in mijn hele leven gezegd dat ik van ze hield (behalve mijn kinderen uiteraard). De tweede keer was ik ver in de veertig en was tegen mijn huidige man.Hoewel ik het snel zei, zat het daarom niet minder diep en had het zeker geen minder diepe betekenis dan bij mensen die het pas na twee jaar zeggen en ook ik heb het pas gezegd toen ik het voelde en het zeker wist. Daarom heb ik het ook bewust niet al na 1 week gezegd. (Hoewel ik het toen al voelde.) Wat waarschijnlijk scheelt, is dat we al maanden emailcontact hadden en elkaars op die manier ons hele leven verteld hadden.
Ik heb maar tegen 2 mensen in mijn hele leven gezegd dat ik van ze hield (behalve mijn kinderen uiteraard). De tweede keer was ik ver in de veertig en was tegen mijn huidige man.Hoewel ik het snel zei, zat het daarom niet minder diep en had het zeker geen minder diepe betekenis dan bij mensen die het pas na twee jaar zeggen en ook ik heb het pas gezegd toen ik het voelde en het zeker wist. Daarom heb ik het ook bewust niet al na 1 week gezegd. (Hoewel ik het toen al voelde.) Wat waarschijnlijk scheelt, is dat we al maanden emailcontact hadden en elkaars op die manier ons hele leven verteld hadden.
maandag 19 oktober 2009 om 16:09
wij wisten het allebei ook al na een paar weken "dit is voor altijd" toen hij het voor het eerst zei na 2 maanden ging ik er tegen in. "Hoe weet je dat nou, is het niet de verliefdheid die spreekt" ik wilde dat hij er nogeens heel goed overna dacht voordat hij met zulke woorden ging strooien. Na ik denk een jaar was het volgende moment en we meenden het echt en heel diep. En na nog eens een jaar was het nog dieper en meer en ga zo maar door.
maandag 19 oktober 2009 om 16:12
Het is volgens mij heel verschillend als ik het zo lees!! Ik kan denk ik niet nog 2 jaar wachten tot ik het kan zeggen.
Ik ben nu alweer 2 maanden met mijn vriendje. Vorige week overviel het me ineens. Ik lag in zijn armen en dacht: wat hou ik van jou.
En ik heb dat echt niet snel. Ik heb het dus nog niet gezegd, want ik wil het speciaal houden. Wat als hij het pas over 2 maanden zegt, dan zal ik altijd het gevoel houden dat mijn ik hou van je minder waardevol is.
Maargoed, ik zou het heel graag vertellen aan hem! Dilemma.
Ik ben nu alweer 2 maanden met mijn vriendje. Vorige week overviel het me ineens. Ik lag in zijn armen en dacht: wat hou ik van jou.
En ik heb dat echt niet snel. Ik heb het dus nog niet gezegd, want ik wil het speciaal houden. Wat als hij het pas over 2 maanden zegt, dan zal ik altijd het gevoel houden dat mijn ik hou van je minder waardevol is.
maandag 19 oktober 2009 om 16:19
Hahah.. tsja dat kan. Ik dacht er verder ook niet veel over na, tot hij vorige week zei dat hij zich inhoudt. Dat hij veel sneller zou willen gaan met mij.
We wonen al praktisch samen, missen elkaar vreselijk overdag (ja erg he...
)
Nou goed.. ik denk dat ik op mijn gevoel af moet gaan. Dat ik nu twijfel om het te zeggen betekent misschien ook dat het nog niet diepgeworteld zit.
We wonen al praktisch samen, missen elkaar vreselijk overdag (ja erg he...

Nou goed.. ik denk dat ik op mijn gevoel af moet gaan. Dat ik nu twijfel om het te zeggen betekent misschien ook dat het nog niet diepgeworteld zit.
maandag 19 oktober 2009 om 16:20
quote:Puccini schreef op 19 oktober 2009 @ 16:12:
Het is volgens mij heel verschillend als ik het zo lees!! Ik kan denk ik niet nog 2 jaar wachten tot ik het kan zeggen.
Waarom zou het minder waardevol zijn omdat het sneller is?? Ik vind het juist verbazend als mensen jaren moeten wachten voor ze het zeker weten. Je voelt toch zelf wel of het puur verliefdheid is of liefde. Dat voel ik in elk geval wel.
Als het heel lang duurt voor je liefde voelt, betekent dat dus dat je de eerste jaren niet van je partner hield. Wat is daar zo waardevol aan?
Waarom zou het minder waardevol zijn omdat het sneller is?? Ik vind het juist verbazend als mensen jaren moeten wachten voor ze het zeker weten. Je voelt toch zelf wel of het puur verliefdheid is of liefde. Dat voel ik in elk geval wel.
Als het heel lang duurt voor je liefde voelt, betekent dat dus dat je de eerste jaren niet van je partner hield. Wat is daar zo waardevol aan?
maandag 19 oktober 2009 om 16:22
quote:Puccini schreef op 19 oktober 2009 @ 16:19:
Twijfel je omdat je vindt dat het 'niet hoort' om het redelijk snel te zeggen, of omdat je bang bent dat hij het te snel vindt, of omdat je zelf nog niet zeker weet of je van hem houdt? Dat vind ik wel een verschil.
In het laatste geval: niet doen!
Twijfel je omdat je vindt dat het 'niet hoort' om het redelijk snel te zeggen, of omdat je bang bent dat hij het te snel vindt, of omdat je zelf nog niet zeker weet of je van hem houdt? Dat vind ik wel een verschil.
In het laatste geval: niet doen!
maandag 19 oktober 2009 om 16:26
quote:Reiger100 schreef op 19 oktober 2009 @ 16:20:
[...]
Als het heel lang duurt voor je liefde voelt, betekent dat dus dat je de eerste jaren niet van je partner hield. Wat is daar zo waardevol aan?daar ben ik het niet mee eens, angst of verwachtingspatronen of leeftijd kan een mens ook tegenhouden. En wat als er zo'n sterke verliefheid heerst dat je jezelf eventueel voor gek zou kunnen houden dat je van iemand houd en pas later beseft dat dat misschien niet genoeg is, als je heel onzeker of een grote twijfelaar bent. Als je later zegt dat je van iemand houdt wil dat nog niet zeggen dat er geen liefde was daarvoor.
[...]
Als het heel lang duurt voor je liefde voelt, betekent dat dus dat je de eerste jaren niet van je partner hield. Wat is daar zo waardevol aan?daar ben ik het niet mee eens, angst of verwachtingspatronen of leeftijd kan een mens ook tegenhouden. En wat als er zo'n sterke verliefheid heerst dat je jezelf eventueel voor gek zou kunnen houden dat je van iemand houd en pas later beseft dat dat misschien niet genoeg is, als je heel onzeker of een grote twijfelaar bent. Als je later zegt dat je van iemand houdt wil dat nog niet zeggen dat er geen liefde was daarvoor.
maandag 19 oktober 2009 om 16:26
Oh nee, ik voel echt die liefde voor hem. Dan zie ik die blik in zijn ogen, die maakt me zo vreselijk blij dat ik er tranen van krijg. Of als hij voor mijn deur staat. Dat moment, dat ik de deur opendoe en we allebei aan een kant van de drempel staan. Dat neem ik zo in me op. Zijn aanrakingen...
Ik hou van hem. Dat weet ik zeker. Maar ik twijfel of het te snel is inderdaad. Maar je hebt een goed punt Reiger, ik ga daar eens over nadenken.
Ik hou van hem. Dat weet ik zeker. Maar ik twijfel of het te snel is inderdaad. Maar je hebt een goed punt Reiger, ik ga daar eens over nadenken.
maandag 19 oktober 2009 om 16:53
maandag 19 oktober 2009 om 22:26
Oooh lief vlindertjee 
Ik voelde me geroepen om jullie up te daten. Na vier pogingen en goede momenten besloot ik het toch te zeggen. We stonden te knuffelen en ik heb hem verteld wat ik voelde (okee ik heb het afgezwakt door te zeggen 'ik hou wel een beetje van je...').
Hij werd emotioneel en zei dat hij hetzelfde voelde. God wat bof ik toch!!!!
JOEPIE!!

Ik voelde me geroepen om jullie up te daten. Na vier pogingen en goede momenten besloot ik het toch te zeggen. We stonden te knuffelen en ik heb hem verteld wat ik voelde (okee ik heb het afgezwakt door te zeggen 'ik hou wel een beetje van je...').
Hij werd emotioneel en zei dat hij hetzelfde voelde. God wat bof ik toch!!!!
JOEPIE!!