LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Oh Neem, ik heb de yell nog niet voor je gedaan!

Hup Zaadje!

Hup Eitje!

Het is een leuk karweitje!

Hup Zaadje!

Hup Eitje!

En maak dat kleinigheidje!

Maar eigenlijk heeft Nemoman de honneurs al waargenomen. Made my morning, dat berichtje.
Ik zou ook geen sudo-creme op het gezichtje smeren, zit namelijk zink in, en zink droogt de huid in.

We smeerden ook vanalles, maar doordat er in écht alles parfum zit, hielden we de schilferige huid in stand... dus nu een neutrale creme. Het wordt langzaam aan nu wel beter, volgens mij kunnen we wel naar twee keer per dag smeren ipv drie keer.

Nu ga ik mijn kind halen! Toedels!!
Ik zie het ook een beetje zoals Pien, heel leuk om al jullie ervaringen te lezen. Ben alleen wel bang dat tegen de tijd dat dat luie eitje van mij eens uitgegroeid is tot een heuse echte baby, ik het allemaal wel weer een beetje kwijt ben

Maar; sudocreme droogt uit, check

Aangezien sommigen van jullie expert zijn, en het voorlopig het enige is waar ik me echt mee bezig kan houden hier nog een vraag over de ovutests. Het kan dus kloppen dat het streepje vandaag minder dik was hè? Betekent dat dan dat ik een eisprong gehad heb? Grappig genoeg had ik tijdens de penetratie ineens behoorlijke last van mijn rechter-onderbuik (eileider??) daarvoor zeurde het ook al een beetje hoor. En tot en met halverwege vandaag had ik er ook nog wat last van, straalde uit naar mn rug bij bepaalde bewegingen. Kan dit een eisprong geweest zijn? Of anders de aanloop ervan?

En hoe zit het dan met die ovutesten, die slaan toch ook fel uit als je zwanger bent (ik weet dat dat nu niet de reden was dat ik positief testte want dat heb ik natuurlijk gelijk even uitgesloten met Luus' test, omdat ik al op dag 28 zat)? Maar dat zal neem ik aan pas het geval zijn na innesteling? Hoe weet je lichaam anders dat je bevrucht bent, een eicel die op weg is naar de baarmoeder, bevrucht en wel, zorgt nog niet direct voor afgifte van hormonen toch?

Heleboel vragen dus kom maar op met al jullie wijsheden
Eigenlijk hoop ik dat ik niet gelijk zwanger ben. Anders krijg ik natuurlijk de hele tijd te horen van lief wat een superzaad ie heeft dat trek ik niet natuurlijk

Mien, thanks voor de yell, ik zal m nog eens goed uitleggen aan lief want áls ie het doet, moet ie het wel goed doen natuurlijk
Oh dan heb ik geen klagen. Het gaat bij Laalbaby echt alleen om die plekjes, zijn lijfje verder totaal niet. Ook geen schilfertjes hoor...het voelt alleen een beetje droog.
Neem, de ovutest toont LH in je urine aan, dit hormoon zorgt voor een eisprong. Dus als je LH ziet komt je ei er bijna aan, dat is er dan nog niet. Meestal zo'n 24 uur na de positieve ovutest.

Het hCG waarop de test ook reageert moet gewoon opgebouwd worden, dus net als bij een zwangerschapstest duurt dat even voor de test uitslaat.

Zodra je bevrucht bent treedt luteale rescue op, wat wil zeggen dat de zygote (embryo in wording) hCG gaat afgeven om het 'gele lichaam' in stand te houden. Het gele lichaam produceert progesteron en dat zorgt er weer voor dat je niet ongesteld wordt.
Neem je zegt het helemaal goed hoor.

Als je ovu test positief is dan krijg je tussen dan en 24 uur je eisprong. Dus die steken die je voelde....wie weet. En inderdaad zonder innesteling geen HCG dus geen streepje. Ik weet niet of het altijd zo is dat een ovu test positief reageert op zwangerschapshormoon. Heb ik ook niet geprobeerd.

Oh en bij mij was een ovu test meestal echt maar een dag positief en daarna niet meer. Maar bij anderen wel meerdere dagen volgens mij. En dan klopt het uiteraard dat het streepje wat minder duidelijk wordt.

Enne ik hoop wel dat het meteen raak is en dan gelijk maar die tweeling. Zul je hem dan horen!!
Pien, ik hou helemaal niet van verrassingen.... maak je dan voor mij een uitzondering?
Oh wat MIen zegt dus.
Ja Neem klopt, een ovulatietest slaat positief uit voor de eisprong. Als je een positieve ov-test hebt, dan heb je waarschijnlijk binnen 48-24 uur je eisprong. Als hij nu minder positief uitslaat dan heb je waarschijnlijk je eisprong net gehad...als je nu morgen en overmorgen nog een test doet dan zul je zien dat het streepje weer lichter wordt. Dus dit was inderdaad het goede tijdstip om te neuken

Ik heb mijn eisprong nooit gevoeld, maar er zijn vrouwen die het wel voelen en naar wat ik gelezen heb, zijn het wel die "klachten" zoals jij ze beschrijft. Dus wie weet...maar daar kan ik je dus niets over vertellen.

Ov-testen kunnen inderdaad ook positief uitslaan als je zwanger bent, maar nu nog niet hoor, zal inderdaad wel na innesteling zijn. Zou je een paar dagen voor je piesdag kunnen proberen...ik had in ieder geval wel een positieve ov-test toen ik zwanger bleek te zijn en nog geen zwangerschapstest had gedaan.
Naja, wat Pien en Mien zeggen dus
Oh zoals jij het nu uitlegt klinkt het heel logisch en kan het kloppen met wat ik heb gevoeld. De eerste pos ovutest was namelijk zondag in de middag ergens. De tweede nóg positievere test was maandag halverwege de ochtend en maandagavond laat kreeg ik die steken (hoewel wel door stimulatie en minder in 'rust') en de steken waren halverwege vandaag weg...

maar... wat is 'het gele lichaam'?

Men, er zijn nog wel een heuleboel dingen, hormonen enzo, die óók niet goed zouden kunnen gaan...Maar laat ik daar maar even niet al te hard vanuit gaan. Bovendien, het is onze eerste kans goed beschouwd.

Thanks voor je uitleg Mien!
voor Neemman en zijn yell!!!

Technische uitleg van Mien mbt ovu-tests. Maar het klopt idd dat je streepje nu dunner is, eisprong is geweest (en benut!!!) Ovu-testen worden knalpaars als je zwanger bent oiv hcg, maar dat is dus pas over 2 weken. Handig als je door je zwangerschapstesten heen bent maar toch nog 10x bevestiging wilt (en ze zijn stukken goedkoper, ook niet onbelangrijk)

Ik duim me suf de komende 2 weken iig, dan maar een arrogante Neemman met superzaad!
Oh, en dat je je eisprong voelt, dat heet Mittelschmertz.
Kijk, de vraagbaak werkt dankjulliewel meisjes, fijn!!
Zo ben ik even spuit elf....

Maar jullie weten hoe t komt, afgebroken monitor en met 1 vinger tikken. Nou ja, 1 hand, 3 vingers
Ik voelde mijn eisprong ook meestal wel Neem!
Het gele lichaam is het restje van het blaasje waar je eicel uit kwam. Later wordt de hormoonproductie door de placenta overgenomen, maar in het begin doet het gele lichaam dat dus. Corpus luteum, vandaar luteale rescue en Luteïniserend Hormoon (LH).
Mittelschmertz... cool...

Of eigenlijk niet echt, waarom Duits en niet mooi Latijn oid?
quote:nemovisje schreef op 20 oktober 2009 @ 16:57:

Eigenlijk hoop ik dat ik niet gelijk zwanger ben. Anders krijg ik natuurlijk de hele tijd te horen van lief wat een superzaad ie heeft dat trek ik niet natuurlijk Ja maar met superzaad alleen red je het niet hoor, dan heb je ook wel een superei nodig...dan zeg je dat maar
Maar.. hoe weet dat gele lichaam nou dat de eicel bevrucht is? ze hebben toch geen walkie talkies??
quote:nemovisje schreef op 20 oktober 2009 @ 17:11:

Mittelschmertz... cool...

Of eigenlijk niet echt, waarom Duits en niet mooi Latijn oid? Nou ja, die dradentrekkerigheid van je cervixslijm heet ook Spinbahrkeit, dus misschien een Duitse gynaecoloog die dat bedacht heeft?
quote:Lalie schreef op 20 oktober 2009 @ 17:11:

[...]

Ja maar met superzaad alleen red je het niet hoor, dan heb je ook wel een superei nodig...dan zeg je dat maar thank you
quote:nemovisje schreef op 20 oktober 2009 @ 17:12:

Maar.. hoe weet dat gele lichaam nou dat de eicel bevrucht is? ze hebben toch geen walkie talkies??Door de hormonen die de zygote afgeeft. Dat is eigenlijk wel een soort walkie talkie.
quote:chica1978 schreef op 20 oktober 2009 @ 17:03:

Pien, ik hou helemaal niet van verrassingen.... maak je dan voor mij een uitzondering? Je bent een skeetje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven