Theehuis
woensdag 21 oktober 2009 om 04:44
*Breekt in*
Ik zou even overleggen met de school zelf wat betreft leerplicht en dergelijke, maar zou zelf neigen naar 2 maanden wachten en dan meteen naar die nieuwe school. Het is al zo wennen voor ze namelijk. Is er een mogelijkheid anders om m naar die andere school te brengen meteen, of is dat te ver weg?
*Breekt weer uit*
Ik zou even overleggen met de school zelf wat betreft leerplicht en dergelijke, maar zou zelf neigen naar 2 maanden wachten en dan meteen naar die nieuwe school. Het is al zo wennen voor ze namelijk. Is er een mogelijkheid anders om m naar die andere school te brengen meteen, of is dat te ver weg?
*Breekt weer uit*
woensdag 21 oktober 2009 om 04:51
Ha leuk een reactie van een vreemde!
Het probleem is dat ik niet weet waar ik straks woon. Waarschijnlijk zal het niet eens in zelfde plaats zijn dus ik kan ook nog niets regelen of afspreken. Maar het leek me inderdaad zo zielig om kind als hij net lekker op gang is weer weg te halen. Lig er helemaal wakker van.
Het probleem is dat ik niet weet waar ik straks woon. Waarschijnlijk zal het niet eens in zelfde plaats zijn dus ik kan ook nog niets regelen of afspreken. Maar het leek me inderdaad zo zielig om kind als hij net lekker op gang is weer weg te halen. Lig er helemaal wakker van.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
woensdag 21 oktober 2009 om 05:02
Niet doen dan, en meteen op die andere school zetten. Wikipedia vertelt mij dat het vanaf 5 jaar verplicht is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Leerplicht In principe moet je het dus makkelijk 2 maanden kunnen uitstellen op zijn 4e. Maar voor de zekerheid misschien ff navragen bij de gemeente?
woensdag 21 oktober 2009 om 05:10
woensdag 21 oktober 2009 om 06:34
vishnu, ik zou het ook niet doen hoor, leerplicht is er nog niet tijdens vierde jaar en er stromen constant nieuwe kindjes in een kleutergroep, dus of een kindje nou precies 4 is of 4 en 2 maanden maakt voor de groep niet uit en voor het kind lijkt het me veel rustiger dan naar school, verhuizen en naar een nieuwe school. Zeker in zo'n kort tijdsbestek.
Zo, nog een mening van een vreemde, hopelijk nog wat meer gerustgesteld....
Zo, nog een mening van een vreemde, hopelijk nog wat meer gerustgesteld....

woensdag 21 oktober 2009 om 09:28

woensdag 21 oktober 2009 om 09:51
Meteen naar nieuwe school met 4 jaar en een beetje. Het duurt echt een tijdje voor een kind helemaal gewend is op school, en dan zou hij weer opnieuw moeten wennen, aan andere juffen, andere regeltjes, andere alles... En inderdaad, in groep 1 stromen het hele jaar door kinderen in, dus het valt niet eens op dat Nemo niet meteen na zijn vierde verjaardag naar school gaat. Eerst lekker verhuizen, daarna naar school!
Loretta is De Mol. Punt.
woensdag 21 oktober 2009 om 09:53
woensdag 21 oktober 2009 om 10:14
Okeeeeeej! Streept in iedergeval 1 probleem van lijstje. Jammergenoeg blijven er nog een heleboel over...
Ook wel jammer dat dit alleen kan als ik geen baan heb, anders moet hij wel naar school want geen opvang... Opvang houdt sowieso op op 31/12 als ik geen baan heb, ook zo fijn.
Ik merk dat ik een beetje tegen panikeren aanzit de hele tijd en dat voelt niet zo fijn.
Sta weer rond de 6 voor huis dus zou kunnen maar zie ik ook beetje somber in.
Ook wel jammer dat dit alleen kan als ik geen baan heb, anders moet hij wel naar school want geen opvang... Opvang houdt sowieso op op 31/12 als ik geen baan heb, ook zo fijn.
Ik merk dat ik een beetje tegen panikeren aanzit de hele tijd en dat voelt niet zo fijn.
Sta weer rond de 6 voor huis dus zou kunnen maar zie ik ook beetje somber in.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.

woensdag 21 oktober 2009 om 11:05
quote:Vishnu schreef op 21 oktober 2009 @ 10:14:
Okeeeeeej! Streept in iedergeval 1 probleem van lijstje. Jammergenoeg blijven er nog een heleboel over...
Sta weer rond de 6 voor huis dus zou kunnen maar zie ik ook beetje somber in. Als ik ook maar iets kan doen, laat het weten hè.
Sta weer rond de 6 voor huis dus zou kunnen maar zie ik ook beetje somber in. Als ik ook maar iets kan doen, laat het weten hè.
woensdag 21 oktober 2009 om 15:23
woensdag 21 oktober 2009 om 16:31
quote:Kess schreef op 21 oktober 2009 @ 09:53:
En wat deed jij hier vannacht? Nemo inderdaad echt ziek geworden? Minny nachtdienst, maar Arwen, jij was hier ook op een zeer wonderlijk tijdstip! Niet dat je niet welkom bent hoor, maar normaal gesproken is het hier overdag veel gezelliger! :)Toch niet zo idioot vroeg? begin van mijn werkdag, rustig opstaan, kopje thee en even viva-en... kan ik niet op werk, dus dan maar ervoor, of erna, zoals nu... Het is hier inderdaad altijd gezellig maar ik ben meer een groepjesmeelezer dan een groepjesmeeschrijver heb ik inmiddels ontdekt. Dus zo nu en dan lees ik wat mee en soms reageer ik dan.
En wat deed jij hier vannacht? Nemo inderdaad echt ziek geworden? Minny nachtdienst, maar Arwen, jij was hier ook op een zeer wonderlijk tijdstip! Niet dat je niet welkom bent hoor, maar normaal gesproken is het hier overdag veel gezelliger! :)Toch niet zo idioot vroeg? begin van mijn werkdag, rustig opstaan, kopje thee en even viva-en... kan ik niet op werk, dus dan maar ervoor, of erna, zoals nu... Het is hier inderdaad altijd gezellig maar ik ben meer een groepjesmeelezer dan een groepjesmeeschrijver heb ik inmiddels ontdekt. Dus zo nu en dan lees ik wat mee en soms reageer ik dan.